آنچه شما باید در مورد ویژگی های اخیر ChatGPT و Gemini بدانید

OpenAI و گوگل در این هفته موجی در دنیای هوش مصنوعی ایجاد کردند.

در یک مجموعه استودیویی که ظاهراً مربوط به نمایش Merv Griffin در دهه 1970 است، OpenAI “جادو” را برای بهبود اکوسیستم ChatGPT به ارمغان آورد. مدلی ساخته است که می تواند تصاویر، ویدئو و گفتار را تجزیه و تحلیل کند، یک برنامه دسکتاپ جدید و موارد دیگر اضافه کرده است.

گوگل با اخبارش کمی گستاخ شد. در طول رویداد OpenAI، گوگل در جاهای دیگر در حال پیش نمایش ویژگی های جدید Gemini بود. آنها شامل استفاده از دوربین برای توصیف آنچه در کادر می‌گذرد و ارائه بازخورد گفتاری در زمان واقعی (دقیقاً همان چیزی است که OpenAI به نمایش می‌گذاشت.)

روز بعد، گوگل ویژگی‌های جدید، از جمله تجسم‌سازی‌ها در Google I/O را به نمایش گذاشت، اگرچه نمایش‌های نمایشی آن‌ها آنقدرها زیبا نبودند یا در مجموعه مرو گریفین انجام شده بودند.

همه این اخبار هوش مصنوعی برای بازاریابان و محتوا چه معنایی دارد؟ آیا امواجی شبیه سونامی برای بازاریابان ایجاد خواهد کرد؟ یا بیشتر شبیه امواج ملایم خواهد بود؟

ما از رابرت رز، مشاور ارشد استراتژی CMI، نظر او را جویا شدیم. ویدیو را تماشا کنید یا بخوانید تا بفهمید او چه می گوید:

به آنچه گفته نشد گوش کن

جالب‌ترین نکته در اعلامیه‌های OpenAI و گوگل، ویژگی‌های جدید نبود، بلکه چیزی بود که آنها نگفتند. اما قبل از اینکه به آن بپردازم، بیایید به آنچه که آنها گفته اند بپردازیم.

OpenAI GPT-4o را راه اندازی کرد. “o” مخفف “omni” است – اشاره ای به برنامه جدید همه جانبه چند وجهی. مدل کارآمدتر هم نسخه پولی و هم رایگان را تامین می‌کند، که خبر خوبی برای کسانی است که حساب‌های رایگان دارند.

  How to Design a Logo (Step-by-Step Guide)

GPT-4o به فعال سازی صدای انسان مانند نیرو می دهد. می‌تواند احساسات را به طور مؤثرتری بیان کند و حتی برای کاربران آواز می‌خواند (برای نمونه ویدیوی بالا را تماشا کنید.) همچنین سریع‌تر پاسخ می‌دهد و به کاربران اجازه می‌دهد هنگام صحبت ، صحبت کنند.

OpenAI همچنین یک اپلیکیشن دسکتاپ ChatGPT را با قابلیت‌های صوتی و بینایی معرفی کرد.

گوگل اخبار مشابهی را با به‌روزرسانی‌های اکوسیستم هوش مصنوعی خود، جمینی، ارائه کرد. اکنون دارای قابلیت چند وجهی و سیستم های بینایی است. دموهای قابل توجهی انجام داد، و از جمینی خواست تا در حین قدم زدن در اتاق، موارد را پیدا کند.

اما گوگل نیز همان کاری را انجام داد که گوگل انجام می‌دهد و ویژگی‌هایی را اضافه کرد که با ایمیل، ایجاد اسناد و سیستم‌عامل اندروید آن ادغام می‌شوند.

همه اخبار جالب و متفاوت بود. روشن تر شد که هر شرکت به کجا می رود.

آیا بازاریابان باید اهمیت دهند؟

اما این همه هوش مصنوعی جدید از OpenAI و Google برای بازاریابان چه معنایی دارد؟

زیاد نیست.

جالب ترین چیز اعلام نشد.

چهار روز قبل از اعلام OpenAI، گزارش‌هایی در مورد ویژگی جدید جستجوی وب برای ChatGPT منتشر شد. آنها حتی گفتند به همین دلیل OpenAI انتشار آن را یک روز قبل از کنفرانس I/O گوگل برنامه ریزی کرد. خب، OpenAI به هیچ ایده ای از جستجو و بازاریابی دست نزد.

برخی می‌توانند استدلال کنند که به‌روزرسانی مدل یادگیری OpenAI در ماه دسامبر و رایگان ، آن برای همه، ظاهراً امکان جستجوی وب با استفاده از هوش مصنوعی را می‌دهد. اما این شرکت هرگز آن را «جستجوی وب» نامید و آن را به این صورت بازاریابی نمی‌کند.

  The Ultimate Guide to On-Page SEO in 2023

گوگل در مورد جستجوی وب اظهار نظر کرد و اعلام کرد که قصد دارد تا پایان سال ویژگی AI Overviews را در بالای نتایج جستجو برای همه قرار دهد. بله، این همان ویژگی است (که قبلا به عنوان Search Generative Experience شناخته می شد) که بسیاری از شما قبلاً دیده اید. اما این شرکت چیز جدیدی را برای جستجو فاش نکرد.

و هیچ یک از شرکت‌ها به چگونگی تأثیر اعلان‌هایشان بر نحوه یافتن کسب‌وکارها و محتوا به صورت آنلاین اشاره نکردند.

OpenAI و Google هوش مصنوعی را به عنوان یک سرویس شخصی می بینند. بعضی ها را می سازدیکی، نه برخی از مشاغل، در تعامل با اطلاعات موثرتر است.

اکنون، همانطور که اشاره کردم، ویژگی‌های جدید Gemini با برنامه‌های آفیس گوگل ادغام می‌شوند و به افراد در ساخت اپلیکیشن‌های موبایل کمک می‌کنند.

اما آنها واقعاً روی خدمات فردی و شخصی تمرکز کردند. من شیفته دو بازیکن بزرگ هوش مصنوعی هستم که هوش مصنوعی را «مصرف می‌کنند» و آن را برای مصرف‌کنندگان غیرفنی کار می‌کنند تا اینکه آن را به ابزاری برای کسب‌وکارها تبدیل کنند.

البته، بازیکنان کوچک‌تر ویژگی‌های هوش مصنوعی را در ابزارهای مارتک خود ادغام می‌کنند. Salesforce، HubSpot، Microsoft و حتی Google (که در رویداد راه اندازی در مورد آنها صحبت شد و جایی که آنها ممکن است برتری داشته باشند) این کار را روی پلتفرم های بزرگتر خود انجام می دهند. با این حال، همه این ویژگی‌ها مانند افزایش بهره‌وری شخصی هستند، نه ابزارهای یکپارچه متمرکز بر تیم.

این موج اخیر از اعلامیه‌های گوگل و OpenAI باعث می‌شود که شرکت‌های هوش مصنوعی صرفاً روی بازاریابی متمرکز شوند تیم ها بهتر؟ آیا این امکان وجود دارد که هوش مصنوعی به سادگی به افراد و نه تیم ها ارائه شود؟ آیا این شرکت‌های سطح سازمانی بین ابزارهای موجود با ویژگی‌های هوش مصنوعی و شرکت‌های بزرگ هوش مصنوعی با خدمات شخصی در یک مکان سخت گیر خواهند کرد؟

  A How-To Guide and Template

جالب خواهد بود تماشا کنید.

این مسیر بازاریابی و هوش مصنوعی است

اما جدیدترین اخبار هوش مصنوعی همچنین من را در مورد بهترین مسیر برای مشاغلی که می خواهند هوش مصنوعی مولد را در بازاریابی خود ادغام کنند، متقاعد می کند. برای اجازه دادن به اعضای تیم از ChatGPT استفاده از ChatGPT، ابزار یا مجوزی نخواهد بود.

از شما می خواهد که فرآیند، گردش کار و موارد استفاده خود را واقعاً درک کنید و سپس بفهمید که چه ویژگی هایی به بهترین وجه به آنها خدمت می کنند.

به این ترتیب می‌توانید مجموعه Merv Griffin خود را دریافت کنید – و نمایشی برای روسای خود که چگونه هوش مصنوعی جهان را تغییر خواهد داد. شما بازار یابی.

نکات، بینش و مثال‌های بازاریابی محتوا بیشتری می‌خواهید؟ اشتراک در به ایمیل های روز کاری یا هفتگی از CMI.

مطالب مرتبط دستچین شده:

تصویر روی جلد توسط جوزف کالینوفسکی/موسسه بازاریابی محتوا

منبع: https://contentmarketinginstitute.com/articles/chatgpt-gemini-new-features/

Accurate stock management :. Creators who partook in teespring’s digital merchandise beta were interested in. This revelation sheds a new light on the car thing debacle, making it feel even more disappointing.