- مزایای استراتژی بازاریابی اینفلوئنسر B2B را بدانید
- انواع اینفلوئنسرهای B2B را درک کنید
- قبل از تأثیرگذاران در مورد اهداف تجاری تصمیم گیری کنید
- هزینه های معمولی را برای اینفلوئنسر مارکتینگ دریافت کنید
- از بین بردن افسانه های رایج بازاریابی اینفلوئنسر
- آیا آماده اید که بازاریابی اینفلوئنسر B2B را در نظر بگیرید؟
زمان مسابقه
آیا مردم اعتماد دارند:
- سازمان های غیردولتی (NGO)؟
- دولت؟
- رسانه ها؟
اگر جواب می دادید نه، نه و نه، حق با شما بود.
بر اساس گزارش جهانی فشارسنج اعتماد ادلمن در سال 2024، کمتر از 60 درصد از جمعیت جهان به سازمانهای غیردولتی (59 درصد)، دولت (51 درصد) یا رسانهها (50 درصد) اعتماد دارند و آنها را در سطح اعتماد بیطرف قرار میدهد.
پس مردم به چه کسانی اعتماد دارند؟ پاسخ ممکن است شما را شگفت زده کند – 63٪ می گویند تجارت.
این افزایش 1 درصدی نسبت به فشارسنج اعتماد Edelman 2023 است.
این افزایش اعتماد یک فرصت عالی برای کسب و کارها ایجاد می کند.
در پست اخیر CMI، رابرت رز در مورد اعتماد به برند به عنوان یک نتیجه مطلوب تر از توجه مخاطب نوشت. احتمالاً برند شما از شرکت رسانهای که برای تبلیغات با آن پول میپردازید، قابل اعتمادتر است. این ممکن است قویترین استدلال برای استراتژی رسانهای در سال 2024 باشد.»
مزایای استراتژی بازاریابی اینفلوئنسر B2B را بدانید
اینفلوئنسرها میتوانند نقش مهمی در استراتژی رسانهای متعلق به ۲۰۲۴ داشته باشند.
در سال 2022، ادلمن بر اساس نظرسنجی آنلاین از بیش از 20000 پاسخ دهنده در 14 کشور، مکملی با تمرکز بر اینفلوئنسرها برای فشارسنج اعتماد خود با عنوان «آبشار نفوذ جدید: برندها در دنیای اول فید» ایجاد کرد.
در اینجا چه کسی به این بیانیه پاسخ مثبت داده است: “من به اینفلوئنسرهای آنلاین اعتماد دارم که صحبت ها، بررسی و توصیه مارک ها و محصولات را دنبال می کنند.”
- سن 14 تا 17 سال: 75 درصد
- سن 16 تا 26 سال: 63٪
- سنین 27 تا 41: 70%
- سنین 42 تا 55: 67 درصد
- سن 56 سال و بالاتر: 63٪
این درصد بالایی از اعتماد به اینفلوئنسرها است.
علاوه بر این، بیش از سه چهارم می گویند که «در شش ماه گذشته به دلیل تأثیرگذاری که من دنبال می کنم، یک برند را خریده اند، شروع به اعتماد کرده اند یا درباره آن صحبت کرده اند». در حالی که این بیانیه بر محصولات مصرفی متمرکز است، من فکر می کنم مشابهی برای بازاریابان B2B برای شکل دادن به ادراک و تمایل برند وجود دارد.
اشلی زکمن ممکن است با این موضوع موافق باشد. مدیرعامل Onalytica در Content Marketing World 2023 «استراتژیهای بازاریابی تأثیرگذار B2B که واقعاً کار میکنند» را کاهش دهید.
در سخنرانی، او شش مزیت بازاریابی را برای مشارکت B2B با اینفلوئنسرها ارائه می دهد:
- افزایش آگاهی
- نتایج تولید تقاضای بهتر
- افزایش محتوای با کیفیت
- تعامل مقیاس پذیر و ارگانیک
- تعامل مقرون به صرفه
- افزایش اعتماد به برند
انواع اینفلوئنسرهای B2B را درک کنید
قبل از ورود به یک کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ B2B، باید انواع اینفلوئنسرها را بدانید. هشدار اسپویلر: برخی ممکن است در دفتر، اتاقک یا کانال Slack در کنار شما بنشینند.
اشلی شش دسته اینفلوئنسر B2B را شرح می دهد:
- اینفلوئنسرهای حرفه ای – “نام های بزرگ” در یک صنعت که محبوب هستند و تعداد فالوورهای زیادی دارند. آنها برای اقتدار عمومی خوب هستند، اما ممکن است تخصص عمیقی برای موضوعات محدودتر و خاص تر نداشته باشند. اشلی می گوید ایده خوبی است که با اینفلوئنسرهای حرفه ای همکاری کنید تا دسترسی به محتوای خود را افزایش دهید.
- سازندگان محتوا – آنها حجم زیادی از محتوای با کیفیت ایجاد می کنند. اشلی به بازاریابان توصیه می کند که بفهمند محتوا در کجا بیشتر می درخشد (به عنوان مثال، ویدئو، پست های رسانه های اجتماعی و غیره)
- کارشناسان طاقچه – آنها تعداد مخاطبان کمتری دارند اما بیش از حد مرتبط هستند. به دانشمندان داده با تخصص و دانش عمیق فکر کنید. اشلی می گوید که بازاریابان با آنها کار می کنند تا برندشان را در معرض دید افراد بیشتری قرار دهند و اطلاعات آموزشی به آنها بدهند.
- نوازندگان – آنها که میکرو اینفلوئنسرها نیز نامیده می شوند، در مسیر تبدیل شدن به اینفلوئنسرهای حرفه ای هستند. مارکها میتوانند با ورود زودهنگام به درب منزل، سود ببرند تا زمانی که به وضعیت اینفلوئنسر حرفهای رسیدند، قبلاً یک برنامه حمایتی خوب با شما ساختهاند.
- SMEs و مدیران اجرایی – اعضای تیم، همکاران و روسای شما نیز تأثیرگذار B2B هستند. مجریان و کارشناسان موضوعی با هم می توانند محتوا را منتشر کنند و دید خود را به صورت پشت سر هم افزایش دهند. این نوع اینفلوئنسر بالاترین امتیاز را برای ارتباط دارد زیرا آنها زندگی می کنند و در کسب و کار شما نفس می کشند.
- مشتریان و مشتریان بالقوه – با گنجاندن مشتریان بالقوه در بازاریابی B2B خود، قبل از درگیر ، آنها در یک بحث فروش محور، یک رابطه ایجاد می کنید و اعتبار ایجاد می کنید. اشلی میگوید، این ایمیل ارزشمندتر و ارگانیکتر از یک ایمیل اطلاعرسانی سرد است. مشتریان موثر هستند زیرا آنها زندگی روزمره مخاطبان هدف شما را دارند. مشتریان بالقوه می توانند خود را در مشتریان شما ببینند. مشتریان بالقوه چیزهایی از این قبیل خواهند گفت: “اوه بله، من دقیقاً همان چیزی را تجربه می کنم. این چیزی است که من را در شب بیدار نگه می دارد. این مبارزه ای است که من در درون سازمانم دارم.»
قبل از تأثیرگذاران در مورد اهداف تجاری تصمیم گیری کنید
ابتدا باید تصمیم بگیرید که برند شما میخواهد به کدام مزیت برای یک کمپین تأثیرگذار B2B دست یابد. آیا آگاهی هدف و رهبری فکری شماست؟ یا تولید تقاضا است؟
پاسخ شما هم تاکتیک ها و هم تأثیرگذاران را دیکته می کند.
اگر هدف شما آگاهی یا رهبری فکری است، در نظر بگیرید:
- تاکتیک ها: پست های وبلاگ، محتوای اجتماعی، لینکدین لایو، ویدئوهای اجتماعی و رویدادها
- انواع اینفلوئنسرها: اینفلوئنسرهای حرفه ای، تولیدکنندگان محتوا، افراد تازه وارد، شرکت های کوچک و متوسط داخلی و مدیران اجرایی
اشلی میگوید اینفلوئنسرهای حرفهای برای آگاهی به خوبی کار میکنند، زیرا هدف شما دستیابی به افراد بیشتری است. سپس، ممکن است برای ایجاد اعتبار، به سازندگان محتوا، تازه واردان و چند متخصص داخلی نگاه کنید.
اگر هدف شما بر روی تقاضا یا تولید سرنخ متمرکز است، در نظر بگیرید:
- تاکتیکها: وبینارها، مقالات سفید، تحقیقات اصلی، داراییهای دردار
- انواع اینفلوئنسرها: کارشناسان جایگاه، مشتریان و مشتریان بالقوه، SMEها و مدیران اجرایی
از اینفلوئنسرها دعوت کنید تا در یک میزگرد بنشینند. از اینفلوئنسرها بخواهید که مشارکت وبینار خود را برای دنبال کنندگان خود تبلیغ کنند. اشلی میگوید: «این یک راه عالی برای افزایش اعداد فراتر از سرمایهگذاری زیاد در تبلیغات پولی یا تلاش ارگانیک برای واداشتن مردم به ثبتنام است. “تقریباً تضمین شده است که اینفلوئنسرها به افزایش هیجان کمک کنند و مردم را به حضور در آن ترغیب کنند.”
هزینه های معمولی را برای اینفلوئنسر مارکتینگ دریافت کنید
اشلی توصیه می کند که چندین نوع اینفلوئنسر را در برنامه های خود ترکیب کنید. “شما یک میکس می خواهید. این به برنامه شما و آنچه می خواهید به دست آورید بستگی دارد، اما ترکیبی از حداقل دو تا سه نوع همیشه بهترین است.
هنگامی که انواع اینفلوئنسرهای خود را شناسایی کردید، باید هزینه های قابل تحویل آنها را درک کنید. این قیمتگذاری از سوی اشلی طیفی از اینفلوئنسرها را در بر میگیرد. برآوردهای مبتنی بر تاکتیک عبارتند از:
- مشارکت کوتاه / نقل قول – رایگان تا 500 دلار
- مهمان پادکست – 1000 تا 2000 دلار
- ایجاد و انتشار پست وبلاگ – 1200 تا 3000 دلار
- مهمان زنده لینکدین – 2500 تا 7000 دلار
- رویداد حضوری – 5000 تا 17000 دلار
- وبینار – 3000 تا 12000 دلار
توجه: همه این تاکتیک ها شامل ارتقاء هستند.
این اعداد و پارامترها به طور دقیق تنظیم نشده اند، اما می توانند به چارچوب مکالمات و مذاکرات شما کمک کنند.
انتظار می رود قیمت ها هم بالاتر و هم پایین تر باشد. برای درک ارزش آنها از مراجع مشتری در یک صنعت مشابه بخواهید. اگر بودجه ندارید، از گزینههای تأثیرگذار بدون هزینه مانند مدیران، شرکتهای کوچک و متوسط، مشتریان و مشتریان بالقوه استفاده کنید.
از بین بردن افسانه های رایج بازاریابی اینفلوئنسر
مانند هر رشته بازاریابی در حال ظهور، اسطوره ها ظهور می کنند. اشلی برخی از رایج ترین موارد را رد می کند:
- افسانه 1: بازاریابی تأثیرگذار B2B یک تاکتیک گران قیمت و اثبات نشده است که تیم شما نمی تواند آن را اجرا کند.
- منحل شد: اینفلوئنسر مارکتینگ بسط استراتژی بازاریابی محتوا و رسانه های اجتماعی شما است. شما نیازی به تیم، ابزار و فرآیندهای جدید ندارید. به اینفلوئنسر مارکتینگ به عنوان بسط کاری که در حال حاضر انجام می دهید فکر کنید.
- افسانه 2: تاکتیک های مورد نظر شما باید برنامه بازاریابی اینفلوئنسر را هدایت کند.
- منحل شد: با اهداف تجاری خود و شاخص های کلیدی عملکرد برای اندازه گیری آن اهداف پیش بروید. سپس انواع و تاکتیک های اینفلوئنسر را تعریف کنید.
- افسانه 3: همکاری اینفلوئنسر مانند بازاریابی وابسته است.
- منحل شد: مشارکت اینفلوئنسر یک رویکرد بلندمدت مبتنی بر رابطه است که باعث ایجاد وابستگی، اعتماد و حمایت می شود. “این یک شبه اتفاق نمی افتد. اشلی میگوید: فقط به این دلیل که به کسی پول میدهید تا با شما همکاری کند، به این معنی نیست که برنامهای ماندگار دارید… این روابط است که دارد.
آیا آماده اید که بازاریابی اینفلوئنسر B2B را در نظر بگیرید؟
کسب و کارها تنها دسته ای هستند که امروزه در جهان قابل اعتماد تلقی می شوند. همانطور که رابرت رز میگوید، «احتمالاً برند شما بیشتر از شرکت رسانهای که برای تبلیغات با آن پول میدهید قابل اعتماد است. این ممکن است قویترین استدلال برای استراتژی رسانهای در سال 2024 باشد.
در اینجا نحوه شروع اضافه ، یک مؤلفه تأثیرگذار به استراتژی رسانه متعلق به خود آورده شده است:
- اهداف تجاری برنامه هایی را که در آنها با تأثیرگذاران B2B درگیر خواهید شد، مستند کنید.
- انواع اینفلوئنسرهایی که می خواهید درگیر شوید را شناسایی کنید.
- اهداف خود را در تاکتیک ها و انواع تأثیرگذار ترسیم کنید.
- KPIها را برای اندازهگیری اثربخشی تأثیرگذار و کلی برنامه فهرست کنید.
- با اینفلوئنسرها تماس بگیرید و هزینه های پارک توپ را در نظر داشته باشید.
- برنامه های خود را اجرا کنید
- نتایج را اندازه گیری و ارزیابی کنید.
از #CMWorld در رسانه های اجتماعی استفاده کنید تا به ما اطلاع دهید که چگونه پیش می رود (یا در حال حاضر چگونه پیش می رود).
مطالب مرتبط دستچین شده:
تصویر روی جلد توسط جوزف کالینوفسکی/موسسه بازاریابی محتوا
منبع: https://contentmarketinginstitute.com/articles/b2b-influencer-marketing/