در 6 نوامبر، یک روز پس از انتخابات ایالات متحده، بیش از 115000 کاربر حساب های خود را در X غیرفعال کردند. این بیشترین میزان در یک روز از زمانی است که ایلان ماسک سکان هدایت شرکت را به دست گرفته است.
از سوی دیگر، Threads و Bluesky شاهد افزایش نجومی در حساب های جدید بوده اند. Bluesky میگوید تعداد کاربران آن اکنون بیش از 15 میلیون نفر است و آدام موسری، رئیس اینستاگرام متا میگوید که Threads اکنون از 275 میلیون کاربر فعال ماهانه فراتر رفته است. این فعالیت بین 60 تا 65 درصد فعالیت در X قرار دارد و انتظار میرود که فقط رشد کند.
این برای بازاریابی چه معنایی دارد؟
آیا شما و برندتان باید به Bluesky بپیوندید یا یک صفحه برند در Threads بسازید؟
ما از مشاور ارشد استراتژی CMI، رابرت رز، نظر او را جویا شدیم. این ویدیو را بخوانید یا تماشا کنید:
کاربران در حال پرواز X coop هستند
آن را پرواز عالی از پرندگان به پروانه ها بنامید – مهاجرت فزاینده افراد مشهور، تأثیرگذاران و سازمان های بزرگ که X را برای پلتفرم رسانه اجتماعی رو به رشد Bluesky ، می کنند.
بازیگران، کارگردانان، موسیقیدانان، روزنامهنگاران، و در حال حاضر برندها، آژانسها و استراتژیهای بازاریابی به طور فزایندهای به X پشت میکنند و به نگرانیهایی درباره سخنان نفرتانگیز، آزار و اذیت، رباتها و سیاستهای بحثبرانگیز هوش مصنوعی تحت مالکیت ایلان ماسک اشاره میکنند.
همین هفته گذشته، گروه رسانه ای گاردین، که شامل روزنامه گاردین است، به این مهاجرت پیوست و X را یک «سکوی رسانه ای سمی» نامید. در اوایل ماه جاری، جشنواره فیلم برلین خروج خود را اعلام کرد. آنها به NPR که X را در آوریل 2023 ، کرد، و برندهایی مانند 3M، UnitedHealth Group و Best Buy میپیوندند که حسابهای خود را حفظ کردهاند اما سالهاست پستی ارسال نکردهاند. و سپس، برندهایی هستند که تبلیغات خود را متوقف کرده اند یا به طور کلی X را کنار گذاشته اند، از جمله اپل، آی بی ام و دیزنی.
یک شبکه مستقل جدید، Bluesky، پناهگاه فراریان X است. در هفتههای اخیر، پلتفرم تازهکار رشد انفجاری داشته است، به طوری که بیش از 1 میلیون کاربر در یک روز به آن ملحق شدهاند و مجموع کاربران از 15 میلیون فراتر رفته است. برنامه آن در صدر جدول دانلود برای فروشگاه های اپل و گوگل قرار دارد.
Threads، پاسخ متا به X، هنگامی که در سال 2023 راه اندازی شد، تعداد زیادی داشت و آن را به سریع ترین شبکه رسانه اجتماعی در حال رشد در تاریخ تبدیل کرد. در چند هفته اخیر، هجوم دیگری از حساب های جدید را تجربه کرده است.
آیا باید انتظار رونق دوباره در بازاریابی محتوای ارگانیک و برندسازی را در این میکروبلاگینگ جدید و پلتفرم های متن محور داشته باشید، درست مانند آنچه در توییتر در گذشته داشتید؟
خوب، نه. بذار توضیح بدم
من فکر نمی کنم این فعالیت تماماً در مورد X باشد.
آیا این شروع یک دوره جدید میکروبلاگینگ است؟
روزهایی که برندها روی این پلتفرمها خرید میکردند و تلاش میکردند یک جریان دائمی از محتوای عالی ایجاد کنند که مخاطبان زیادی را برای جذب ارگانیک جذب کند، سرگرم کند یا آموزش دهد، گذشته است.
این بدان معنا نیست که برندها باید از کانال های خدمات مشتری در این پلتفرم ها چشم پوشی کنند یا ادعاهای نام خود را نادیده بگیرند. (در Bluesky، می توانید از دامنه خود به عنوان دسته خود استفاده کنید.)
همچنین گمان میکنم اینفلوئنسرها در این پلتفرمهای اخیراً محبوب میتوانند به تقویت ارگانیک صدای برند کمک کنند.
اما در دوران اوج خود، هدف میکروبلاگینگ ایجاد کانالی از اخبار، سرگرمی یا صدای برندهای مهار شده بود که تعامل، اشتراکگذاری و اشتراک را به خود جلب کرد. این کانالها برای تبدیل شدن به فیدهای خبری برای افراد مشهور، روزنامهنگاران و سایرین که اطلاعات را گزارش میکنند، تکامل یافتهاند، و من فکر میکنم این جایی است که میکروبلاگینگ حداقل برای کوتاهمدت باقی خواهد ماند.
بله، خبر مهم این است که مردم – بیشتر افرادی با نام تجاری – به Bluesky، Threads و سایر سایتهای میکروبلاگینگ غیر X سرازیر میشوند تا مستقیماً با طرفداران خود ارتباط برقرار کنند. اما من دلیل محکمی برای برندها نمی بینم که این سطح از تلاش را در همین راستا انجام دهند.
در عوض، بازاریابان ممکن است در یافتن اینکه چه کسی – مدیر عامل، مدیر ارشد اجرایی یا همه فروشندگان – می تواند از طریق صدای برند صحبت کند، بهتر عمل کنند. به عنوان مثال، در لینکدین، من می بینم که بسیاری از برندها وجود دارند تا صدای انسانی خود را تقویت کنند، و مطالبی را که مردم پست می کنند، بازنشر می کنند.
آیا این رسانه های اجتماعی ارگانیک، به ویژه میکروبلاگینگ، می تواند استراتژی آینده باشد؟ احتمالا. شاید میکروبلاگینگ به عنوان راهی برای مردم برای اشتراکگذاری سریع و ارتباط با یکدیگر به ریشههای خود بازگردد.
در مورد خود بازاریابی رسانه های اجتماعی ارگانیک، تمرکز بر روی فرم طولانی و ارزشمند است. شاید واقعاً بر روی پلتفرمهای ویدیویی مانند TikTok، Reels، YouTube و موارد دیگر متمرکز شده باشد، جایی که کمتر در مورد اتصال و همکاری و خیلی بیشتر در مورد مصرف محتوا است.
رسانه های اجتماعی مطمئناً فضای جالبی برای دنبال ، خواهند بود.
مطالب مرتبط دستچین شده:
تصویر روی جلد توسط جوزف کالینوفسکی/موسسه بازاریابی محتوا
منبع: https://contentmarketinginstitute.com/articles/new-social-media-landscape/