- به اشتراک گذاشتن یک وعده غذایی
- Nestlé: Libby’s in the Field
- تبلیغات
- نحوه CMS را بیاموزیدمی تواند استراتژی محتوای شما را ساده کند
- سفر در بزرگراه ها و جاده های فرعی
- ماریوت: قدرت سفر
- ارتباط با دوستان و خانواده
- Peloton: فشار خود را بیابید، قدرت خود را بیابید
- پس دادن
- بنیاد بیل و ملیندا گیتس: شرکای پتانسیل انسانی
- شکار مقرون به صرفه در جمعه سیاه
- Etsy: Waldo Anthem
- آمازون: فروشگاه مجازی تعطیلات
- تحقق را بیابید – مهم نیست چگونه آن را تعریف می کنید
روز شکرگزاری در ایالات متحده است، زمانی که شما سعی می کنید کار را پشت سر بگذارید، دعواهای کوچک را کنار بگذارید و در کنار افرادی که به آنها اهمیت می دهید حضور داشته باشید (حداقل تا زمانی که حملات چرت پس از غذا رخ دهد).
البته، همه سنتهای تعطیلات مشابهی را رعایت نمیکنند یا از بخت و اقبال مشابهی برخوردار نیستند. اما یافتن راههایی برای شناخت و ارتباط با تجربیات معتبر دیگران، همان چیزی است که بازاریابی محتوایی عالی دارد.
در این روحیه، چند نمونه بازاریابی تعطیلات و محتوا را گردآوری کرده ام که جوهر این روز را به تصویر می کشد، از جمله برخی برندگان و فینالیست های برتر جوایز بازاریابی محتوا امسال. همانطور که بشقاب خود را پر می کنید، فضایی را برای این خوراکی های خوشمزه ذخیره کنید.
به اشتراک گذاشتن یک وعده غذایی
غذا زبان رسمی عشق روز شکرگزاری است. چه مسئول آشپزی باشید و چه صرفاً قصد مصرف آن را دارید، بازاریابان محتوای زیادی را ارائه می کنند تا شما را برای یک تجربه رضایت بخش آماده کنند.
Nestlé: Libby’s in the Field
منبع تصویر
ترکیه ممکن است ستاره نمایش شکرگزاری باشد، اما یکی دیگر از غذاهای مزرعه ای سزاوار پرداخت دوم است: پای کدو تنبل. برای به اشتراک گذاشتن داستان اصلی پشت طعم غیر رسمی پاییز، Nestlé Professional LIBBY’S®️ Pumpkin Libby’s in the Field را ایجاد کرد.
این میکروسایت غنی از محتوا یک تجربه واقعیت مجازی همهجانبه، از زمین های ما تا آشپزخانه شما را ارائه می دهد. هدف آن کمک به مخاطبان هدف برند یعنی شرکای اپراتور و تامینکنندگان در درک بهتر فرآیند کشاورزی آن، از کشت بذر گرفته تا چیدن، فرآوری و بستهبندی محصول برای توزیع عمده است.
در هر مرحله، نقاط داغ کلیک شده، تصاویر جذاب، مصاحبههای ویدیویی با کشاورزان و کارشناسان کشاورزی، و جزئیات مربوط به شیوههای پایداری شرکت را نشان میدهد.
ابزار آموزشی قدرتمند، ارزشهای اصلی برند در مورد پایداری، نظارت بر زمین و روابط کشاورزان را برجسته میکند. کاربرد نوآورانه آن از فناوری VR، این کمپین را در فهرست نهایی جایزه بازاریابی محتوا در سال 2024 برای بهترین استفاده از فناوری قرار داد.
تبلیغات
نحوه CMS را بیاموزید
می تواند استراتژی محتوای شما را ساده کند
در مدیریت محتوا تازه کار هستید؟ در مورد سازماندهی محتوای برند خود گیج هستید؟ بیاموزید که چگونه یک CMS (سیستم مدیریت محتوا) ایجاد، سازماندهی و به اشتراک گذاری محتوا را ساده می کند—همه در یک مکان. نکات، ابزارها و بینش های ارزشمندی را به دست آورید.
شروع به یادگیری کنید
سفر در بزرگراه ها و جاده های فرعی
تعطیلات شکرگزاری شامل برخی از شلوغ ترین روزهای سفر سال است. محتوای عالی ممکن است همیشه شما را از استرس رسیدن به جایی که میخواهید نجات ندهد، اما میتواند به گذراندن زمان کمک کند و تجربیات شادی را که پس از رسیدن در انتظار شماست یادآوری کند.
ماریوت: قدرت سفر
در روز شکرگزاری، برنامه های سفر معمولاً شامل بازگشت به فضاها و چهره های آشنا است. اما سفر به مکانهای غیرمنتظره اغلب به یاد ماندنیترین سفرها است – و برخی میتوانند کاملاً متحول کننده باشند.
Marriott Bonvoy در مجموعه ویدئویی استریم خود به نام The Power of Travel، ایده سفر را به عنوان یک کاتالیزور برای تغییرات معنی دار بررسی می کند. هر فیلم کوتاه داستان فردی الهام بخش را به اشتراک می گذارد که در تلاش برای ایجاد حس تعلق و گسترش افق های افراد است.
همانطور که ممکن است از یک برند مسافرتی انتظار داشته باشید، فیلم ها دارای مناظر طبیعی خیره کننده و مکان های عجیب و غریبی هستند که ماریوت در آن فعالیت می کند. اما تمرکز آن بر پرورش جامعه در حالی که دور از خانه است، این مجموعه محتوا را به یک فینالیست برای جایزه بازاریابی محتوا برای بهترین ویدیو یا مجموعه ویدیویی انگیزشی تبدیل میکند.
به عنوان مثال، در اولین سفر خود به پورتوریکو، زی دونیا پیگت در مورد چگونگی تأسیس پلتفرم مسافرتی Pink Coconuts برای کمک به ارتباط مسافران LGBTQ+ با فضاهای عجیب و غریب در سراسر جهان صحبت می کند (ویدیو بالا). در فیلم دیگری به نام جهان در یک لیوان، طهیره حبیبی از سفری به آفریقای جنوبی صحبت میکند که باعث شد اولین فصل بینالمللی جامعه Hue را ایجاد کند، سازمانی که از افزایش فراگیری در صنعت شراب حمایت میکند.
ارتباط با دوستان و خانواده
شکرگزاری زمانی است برای دور هم جمع شدن با کسانی که به آنها اهمیت می دهید و در مواقع ضروری به آنها مراجعه می کنید. این همچنین یادآور این است که روابط انسانی چقدر می تواند پیچیده باشد، چه در اطراف میز شام، جلوی تلویزیون یا از طریق صفحه نمایش دستگاه های دیجیتال ظاهر شود.
Peloton: فشار خود را بیابید، قدرت خود را بیابید
بسیاری از مردم آرزوی حفظ عادات سالم در طول تعطیلات را دارند، اما این نیت ها می توانند در مواجهه با جشن شکرگزاری از پنجره خارج شوند. به طور مشابه، ممکن است عهد ببندید که مکالمه را در طول شام غیرعادی نگه دارید، اما یک موضوع تحریک کننده عزم شما را تحت تأثیر قرار می دهد.
پلوتون با مفهوم رقابت دوستانه خانوادگی برای کمپینی جدید برای افزایش جذابیت آن در بین علاقه مندان به تناسب اندام مردان دوید. در این ویدیو ستارگان مشهور NFL – و برادران واقعی – TJ و JJ Watt حضور دارند. خواهر و برادر مزیت رقابتی خود را در تمرینات شخصی خود به ارمغان می آورند. هر کدام فشار می آورند تا از دیگری بهتر عمل کنند تا زمانی که مربی پلتون درخواست تایم اوت کند. با این حال، وقتی روی مبل مینشینند تا خاموش شوند، پیامی از مادرشان آنها را تشویق میکند تا برای دویدن دیگر به دستگاههایشان برگردند.
پس دادن
ابراز قدردانی قابل تحسین است. پرداخت آن با حمایت از نیازمندان و کمک به خیر بیشتر حتی بهتر است. تلاشهای محتوای خیرهکننده میتواند این آرمانهای بشردوستانه را با زنده، آنها از طریق داستانسرایی بیشتر کند.
بنیاد بیل و ملیندا گیتس: شرکای پتانسیل انسانی
بنیاد بیل و ملیندا گیتس مشکل آگاهی داشت. در حالی که ممکن است مردم نام این سازمان بشردوستانه را شنیده باشند، تعداد کمی از دانشگاهیان، سیاست گذاران و رهبران غیرانتفاعی خارج از فهرست هدف آن با کار، مأموریت و تأثیر آن آشنا بودند.
برای از بین بردن این شکاف دانش، این بنیاد با آژانس Message Lab همکاری کرد تا شرکای بالقوه انسانی را به عنوان بخشی از یک ابتکار تجاری در مقیاس بزرگ ایجاد کند. هر یک از پنج مقاله کامل با یک حلقه و تصاویر همراه، سازمانی را نشان میدهد که توسط بنیاد حمایت میشود و افرادی که از کار آن سود بردهاند.
داستانها سراسر جهان را در بر میگیرند، از دانشآموزانی در نیواورلئان که توانایی تبدیل رویاهای خود را به موفقیت تحصیلی و شغلی دارند تا فناوری بهداشتی صرفهجویی در مصرف آب در آفریقای جنوبی که حضور در مدرسه را افزایش میدهد.
این مجموعه علاوه بر نشان دادن تأثیر بنیاد بر افراد، با نشان دادن ماهیت به هم پیوسته کار خود واقعاً می درخشد. به عنوان مثال، در ویدیوی مقدماتی بالا، یک راوی توضیح میدهد که چگونه یک روش جدید مراقبت از نوزادان با الهام از کانگوروها به کاهش قابل توجه نرخ مرگ و میر نوزادان در هند کمک کرد و به زودی در سراسر جهان اجرا خواهد شد.
طبق گفته آزمایشگاه پیام، این کمپین تأثیر چشمگیری بر اهداف بازاریابی بنیاد گذاشت. همچنین تحسین داوران جایزه بازاریابی محتوا در سال 2024 را برانگیخت که آن را در سه بخش برنده معرفی کردند: بهترین مقاله بلند، بهترین سری مقالات، و بهترین مصاحبه یا نمایه.
شکار مقرون به صرفه در جمعه سیاه
در حالی که برخی تصمیم میگیرند بعد از شام بدون کربوهیدرات بخوابند، برخی دیگر ترجیح میدهند خریدهای تعطیلات خود را شروع کنند. برای کسانی که در گروه دوم قرار دارند، بازاریابان آماده هستند تا به آنها کمک کنند تا هدیه ای عالی برای همه افراد موجود در لیست خود پیدا کنند.
Etsy: Waldo Anthem
برای خرده فروشان کوچک رقابت با بازارهای عظیمی مانند آمازون سخت است. اما Etsy با ارتقای قدرت امضای خود، سهم خود را از توجه خریداران میدزدد: جامعهای از سازندگان که محصولات سفارشیسازی شدهای را تولید میکنند که عملاً هر علاقهای را برآورده میکند. این تخصص سفارشی هدیه در Waldo Anthem، اولین تبلیغ Etsy در فصل تعطیلات 2024 برجسته شده است.
اگر به دنبال متمایز شدن در میان جمعیت هستید، هیچ ستاره ای بهتر از والدو برای تبلیغ شما وجود ندارد – جوان عینکی که به راحتی در لباس راه راه قرمز و سفید مشخصش قابل تشخیص است. در ویدیوی بالا، والی (به قول خودش) در بازار تعطیلات پرسه میزند و با مهربانی به خریدارانی که او را میبینند لبخند میزند. با این حال، او ابراز تاسف می کند، بیشتر آنها بیشتر علاقه مندند که بدانند والی کجاست تا او.
هنگامی که او به یک کافه می رسد، یکی از دوستانش که لباس های راه راه قرمز و سفید نیز پوشیده است، نشان می دهد که او استثناست. او یک قطب نمای سفارشی به او می دهد که روی آن نوشته شده بود: “خوشحالم که شما را پیدا کردم.” این یک لحظه تأثیرگذار است که ارزش منحصر به فرد Etsy را منعکس می کند و از قدرت ارتباطات شخصی صحبت می کند – چیزی که بازاریابان محتوا بدون شک می توانند با آن ارتباط برقرار کنند.
آمازون: فروشگاه مجازی تعطیلات
منبع تصویر
مراکز خرید به این دلیل اختراع شدند که مردم راحتی خرید یکجا را دوست داشتند. با این حال، هنگامی که خردهفروشی آنلاین انتخابی آنها اندازه آمازون است، میتوانند روزها مرور کنند و هنوز چیزی را که به دنبال آن هستند پیدا نمیکنند.
آمازون برای اینکه تجربه خرید هدیه خود را قابل مدیریت تر کند، یک شبیه سازی عجیب و غریب واقعیت مجازی از یک فروشگاه تعطیلات پیشرفته راه اندازی کرده است. تجربه فروشگاه مجازی تعطیلات این برند دارای پایههای اصلی کریسمس با آجر و ملات است – نمایش محصولات از نظر بصری جذاب، موسیقی پسزمینه شاد و تزئینات جشن. اما به جای اینکه از خریداران انتظار داشته باشد که کارهای استاندارد جستجو و پیمایش را انجام دهند، آمازون مجموعهای از محصولات پرطرفدار را در دستههایی مانند زیبایی، فناوری، اسباببازیها و جورابهای ساق بلند سازماندهی کرده است.
بازدیدکنندگان میتوانند در اطراف مغازه بپیچند و روی اقلامی که نظرشان را جلب میکنند بزرگنمایی کنند. و برخلاف ویترین فروشگاه های فیزیکی، خریداران مجبور نیستند منتظر پاسخ یک فروشنده به سوالات آنها باشند یا در صف های طولانی تعطیلات بایستند. با کلیک بر روی یک محصول در صفحه نمایش مجازی، توضیحات دقیق و امکان افزودن آن به سبد خرید باز می شود.
تحقق را بیابید – مهم نیست چگونه آن را تعریف می کنید
از تیم CMI گرفته تا تیم شما، امیدواریم در این فصل تعطیلات زمانی برای استراحت پیدا کنید تا بتوانید سرحال و آماده برای ایجاد تجربیات محتوا برگردید.
مطالب مرتبط دستچین شده:
تصویر روی جلد توسط جوزف کالینوفسکی/موسسه بازاریابی محتوا
منبع: https://contentmarketinginstitute.com/articles/holiday-marketing-examples/