- رفتار خرید تغییر کرده است و فروشندگان را تحت فشار قرار می دهد تا ارزش را سریع ارائه دهند
- بررسی فرصت ها برای رهبران فروش و بازاریابی
- 3 استراتژی برنده از رهبران Gong، LinkedIn و Cognism
- از ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی برای افزایش بهره وری فروش، بهبود دقت پیش بینی، و فعال ، مربیگری و توانمندسازی شخصی تر استفاده کنید.
- با برند خود اعتماد، شهرت و آشنایی ایجاد کنید تا در بازار شلوغ برجسته شوید
- استراتژی های بازاریابی را برای ملاقات با خریداران در جایی که هستند، تطبیق دهید، به جای اینکه آنها را از طریق یک قیف فروش مصنوعی فشار دهید
برای فروشندگان SaaS، فشار برای افزایش درآمد کارآمد هرگز بالاتر نبوده است. یافته های جدیدترین ما گزارش رفتار خریدار تاکید بر محیط چالش برانگیز پیش روی تیم های فروش و بازاریابی امروز.
رفتار خرید تغییر کرده است و فروشندگان را تحت فشار قرار می دهد تا ارزش را سریع ارائه دهند
بر اساس بررسی سالانه 1900 خریدار جهانی نرم افزار، متوجه شدیم که لیست کوتاه خریداران در حال کاهش است، انتظارات بازگشت سرمایه (ROI) آنها افزایش یافته است، و تیم های اجرایی و قانونی آنها بخشی از تاییدیه های سخت گیرانه تر هستند.
در واقع، دو نفر از هر پنج خریدار می گویند که C-suite قدرت خرید نهایی را دارد و 57٪ انتظار بازگشت سرمایه را در عرض تنها سه ماه پس از خرید نرم افزار دارند!
در میان این فشار، نور درخشانی از فرصت است: هوش مصنوعی.
بیش از سه چهارم (77 درصد) خریداران معتقدند که شرکتهای نرمافزاری واقعاً فناوری هوش مصنوعی را در محصولات خود فراتر از سرمایهگذاری صرف بر تبلیغات تبلیغاتی پیشرفته کردهاند و 56 درصد گفتند که سازمان آنها در 3 ماه گذشته (از مارس 2024) یک پلت فرم هوش مصنوعی خریداری کرده است. .
بررسی فرصت ها برای رهبران فروش و بازاریابی
با در نظر گرفتن این چالش ها و فرصت ها، G2 همراه با شرکای ما گونگ و لینکدین، اخیراً میزبان یک میزگرد در لندن بود تا آخرین روندها و استراتژی ها را برای پیشرفت در عصر هوش مصنوعی بررسی کند.
این پانل دیدگاه های روشنگری از رهبران صنعت، از جمله Lesley Ronaldson، معاون فروش در Gong، David Walsh، رئیس Insights EMEA & LATAM در LinkedIn، و Liam Bartholomew، معاون بازاریابی در شناخت. با هم، چالشها و فرصتهای ارائهشده توسط هوش مصنوعی را بررسی کردیم، و اینکه چگونه تیمهای فروش و بازاریابی میتوانند از این فناوری تحولآفرین برای برجستهتر شدن و کسب نتایج قابل اندازهگیری استفاده کنند.
3 استراتژی برنده از رهبران Gong، LinkedIn و Cognism
در طول بحث ما، سه نکته کلیدی وجود داشت که برای من قابل توجه بود که میتواند به عنوان راهنمای رهبران بازار برای موفقیت در اقتصاد نرمافزاری امروزی باشد.
از ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی برای افزایش بهره وری فروش، بهبود دقت پیش بینی، و فعال ، مربیگری و توانمندسازی شخصی تر استفاده کنید.
لزلی توضیح داد که ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی، از جمله ابزارهای Gong، میتوانند مکالمات فروش را تجزیه و تحلیل کنند و بینشهایی را ارائه دهند که تیم او را قادر میسازد تا در ارتباط و پیگیری خود هدفمندتر و کارآمدتر باشند.
لزلی همچنین تاکید کرد که چگونه ویژگی هوش مصنوعی مکالمه گونگ به تیم او کمک میکند تا نرخ برد را تا 26 درصد بهبود بخشد و به آنها اجازه میدهد به سرعت بینش و توصیههای مربیگری را برای معاملات و مشتریان خاص دریافت کنند.
من اغلب زمانی برای گوش دادن به تماسها ندارم، اما وقت کافی برای بررسی بینشهایی دارم که هوش مصنوعی به من کمک میکند و به من کمک میکند تا تصمیمات واقعاً هوشمندانه و عاقلانهای در کسبوکار و سطح فروشام بگیرم.»
– لسلی رونالدسون، معاون فروش در Gong
با برند خود اعتماد، شهرت و آشنایی ایجاد کنید تا در بازار شلوغ برجسته شوید
دیوید تاکید کرد که این آشنایی و اعتماد برای به دست آوردن اجماع در بین گروه خرید ضروری است، زیرا خریداران می خواهند احساس کنند که انتخاب درستی انجام می دهند. تثبیت نام تجاری خود به عنوان یک ارائه دهنده راه حل قابل اعتماد و معتبر می تواند به غلبه بر “ترس از بهم خوردن” که اغلب تصمیمات خرید B2B را هدایت می کند، کمک کند.
فراتر از هدف قرار دادن مخاطبان اصلی «تصمیمگیرنده»، مهم است که «خریداران پنهان» را که در گروه خرید گستردهتر وجود دارند، مانند خریدارانی که در کارکردهای حقوقی، تدارکاتی و مالی وجود دارند، در نظر بگیرید. این افراد معمولاً 50 درصد از فرآیند تصمیم گیری B2B را تحت تأثیر قرار می دهند. بنابراین، ایجاد اعتبار و اعتماد برند با این گروه مهم و ایجاد اعتماد جمعی کلی در تصمیم خرید بسیار مهم است.
– دیوید والش، رئیس Insights EMEA & LATAM در LinkedIn
استراتژی های بازاریابی را برای ملاقات با خریداران در جایی که هستند، تطبیق دهید، به جای اینکه آنها را از طریق یک قیف فروش مصنوعی فشار دهید
ما می دانیم که رفتار خریدار تغییر کرده است، بنابراین فروشندگان باید نحوه ملاقات با خریدار را نیز تغییر دهند. با در نظر گرفتن این موضوع، لیام تاکید کرد که بازاریابان باید به جای تلاش برای سوق دادن آنها به فرآیند فروش، بر ارائه محتوای ارزشمند و بینش به خریداران تمرکز کنند.
“دیگر نیازی نیست که بیرون برویم و داده های تماس را جمع آوری کنیم، ما همچنین باید همیشه بر همه اعضای کمیته خریدار تأثیر بگذاریم. خریداران همچنین می خواهند به آنجا بروند و خودشان چیزها را پیدا کنند و تحقیق کنند و آن اطلاعات را به دست آورند. نمی خواهم تا آخرین لحظه در مورد فروش صحبت کنم.”
– لیام بارتولومی، معاون بازاریابی در Cognism
همانطور که ما به حرکت در زمینه خرید و فروش نرم افزار در حال توسعه ادامه می دهیم، واضح است که کاربرد استراتژیک و متفکرانه هوش مصنوعی نقش کلیدی ایفا خواهد کرد. با در آغوش گرفتن قدرت هوش مصنوعی و در عین حال حفظ رویکرد انسان محور، تیم های فروش و بازاریابی این فرصت را دارند تا خود را برای رشد پایدار و موفقیت بلندمدت قرار دهند.
هوش مصنوعی، ROI، و اعتماد خرید نرم افزار را دوباره سیم کشی کرده اند. برای اطلاعات دقیق تر، گزارش رفتار خریدار 2024 ما را بررسی کنید.
منبع: https://learn.g2.com/revenue-growth-in-the-age-of-ai