اینفلوئنسرها و روندهای محتوا بازاریابی را بازتعریف می کنند در سال 2024

آیا متوجه شده اید که ترافیک شما از Google شروع به کاهش می کند؟ به روز رسانی الگوریتم در سال 2024 سئو سنتی را متزلزل کرده است.

گرافیک بازاریابی سئو را با تایپ دستی، صدای بلند برای تقویت پیام ها و سایر نمادهای بازاریابی ارسال کنید.

به‌روزرسانی‌های اخیر الگوریتم گوگل، بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) را مختل می‌کند و تمرکز را از تاکتیک‌های سنتی و پرس‌و‌جوهای اطلاعاتی طولانی‌مدت تغییر می‌دهد. بنیانگذاران و CMOها اکنون به استراتژی های محتوا و جامعه محور روی آورده اند تا تعامل و دیده شدن را افزایش دهند.

اکنون دانلود کنید: گزارش وضعیت رایگان بازاریابی (به روز شده برای سال 2024)

در HubSpot، ما از نزدیک دیدیم که چگونه این به‌روزرسانی‌ها بر مقالات و صفحاتی که قبلاً عملکرد بالایی داشتند، تأثیر گذاشت و منجر به کاهش ترافیک، کاهش دید و نیاز فوری به استراتژی‌های بازاریابی جدید و پاسخگو شد.

همانطور که کایران و من در یکی از قسمت‌های اخیر بازاریابی در مقابل دانه بحث می‌کنیم، محتوای تولید شده توسط سازندگان نتایج امیدوارکننده‌ای را در ارتباط بین کسب‌وکارها و مخاطبانشان به‌گونه‌ای نشان داده است که SEO به تنهایی دیگر نمی‌تواند. این تغییرات نه تنها نشان دهنده یک محور در لجستیک بازاریابی است، بلکه یک تحول در نحوه تعامل ما با مشتریان و شکل دادن به حضور برند خود در پلتفرم های مختلف است.

تیم‌های بازاریابی، بنیان‌گذاران و CMOها در حال آزمایش این رویکردهای جدید برای جذب مخاطبان خود و بهبود دید آنلاین آنها هستند. اما چه چیزی کار می کند – و فقط نویز چیست؟

  20 Types of Backlinks in SEO — The Complete Guide

در اینجا 6 روندی وجود دارد که من و کایران در دنیای پس از سئو در حال افزایش هستیم.

محتوای پس از سئو و روندهای تأثیرگذار

1. سازندگان B2B و کانال های سازنده

حتی قبل از به‌روزرسانی الگوریتم، کانال‌های بازاریابی مانند جستجوی Google و تبلیغات پولی در افزایش نمایی در ترافیک مؤثر نبودند. در همین حال، پلتفرم‌هایی که از سازندگان و تبدیل‌های غیرمستقیم حمایت می‌کنند، مانند پادکست‌ها، TikTok، Instagram و YouTube، در حال افزایش هستند. چرا؟ کایران می‌گوید: «زیرا B2B لحظه‌ی سازنده‌اش را می‌گذراند.

کانال‌های متمرکز بر خالق شخصیت‌ها را بر برندها اولویت می‌دهند، تقویت ارتباط فرد به فرد بین مشتریان و محصولات یا خدمات. به‌ویژه برای شرکت‌های B2B، ادغام استراتژی‌های مبتنی بر سازندگان – چه از طریق مشارکت تأثیرگذار یا استخدام سازندگان داخلی – اکنون بسیار مهم است.

2. بازاریابی برون مرزی و هوش مصنوعی

ما شاهد رونق قابل توجهی در بازاریابی و فروش برون‌گرا هستیم، که به اعتقاد من تا سه تا پنج سال آینده ادامه خواهد داشت در حالی که اینترنت پس از تغییرات الگوریتم اخیر و ظهور کانال‌های ورودی جدید مجدداً تنظیم می‌شود.

بنابراین، برای جلوتر ماندن، مهم‌تر می‌شود مهارت تیم فروش و بازاریابی خود را با ابزارهای هوش مصنوعی. به عنوان مثال، هوش مصنوعی می‌تواند تلاش‌های اکتشافی را ساده‌سازی کند و دسترسی به افراد را شخصی‌سازی کند و شناسایی و درگیر شدن با سرنخ‌های بالقوه را آسان‌تر کند.

3. محتوای ویدیویی

کایران می‌گوید: «من دنیایی را می‌بینم که در آن یوتیوب ممکن است در درازمدت به کسب‌وکار اصلی Google تبدیل شود. و من کاملاً موافقم، زیرا تکرار محتوای ویدیویی بسیار دشوارتر است و از هوش مصنوعی بسیار قابل دفاع است.

  وقتی کمیته تصمیم گرفت | وبلاگ ست

کایران در ادامه تأکید می‌کند که چرخش به سمت محتوای «سخت‌تر» مانند ویدیو می‌تواند اهرم قابل توجهی را به تیم‌های بازاریابی ارائه دهد. چرا؟ استراتژی‌های محتوای آسان‌تر به سرعت کمتر مؤثر می‌شوند زیرا هر ، آنها را پذیرفته است. بنابراین، در حالی که چرخش استراتژی خود برای سرمایه‌گذاری در پلتفرم‌هایی مانند YouTube و مشارکت با سازندگان ویدیو ممکن است به زمان و تلاش بیشتری نیاز داشته باشد، می‌تواند منجر به کاهش هزینه‌ها برای هر سرنخ و تعامل بیشتر در درازمدت شود.

4. تمایز محصول

اتخاذ استراتژی «متفاوت بودن از هر نظر» مانند رویکرد جیمز دایسون – که ما در پادکست با جزئیات بیشتر در مورد آن صحبت می کنیم – تضمین می کند که محصول شما متمایز است. تمایز ضروری است، به ویژه هنگامی که بازارها اشباع تر می شوند و استراتژی های سنتی کالایی می شوند.

من معتقدم یک محصول برای موفقیت باید حداقل ده برابر متمایزتر باشد. گرفتن تمایز محصول به سطحی دیگر، علامت تجاری اصلی شرکت های موفق طی پنج تا ده سال آینده خواهد بود.

5. پلتفرم های جامعه محور

یکی دیگر از نتایج مهم به روز رسانی الگوریتم این است سایت های جامعه محور مانند Reddit و Quora می توانند داشته باشند رتبه بندی موتورهای جستجوی ترجیحی بیش از مقالات اطلاعاتی سنتی، زیرا تکرار این پلتفرم‌ها با مدل‌های زبان بزرگ و هوش مصنوعی (AI) نیز دشوار است.

برای بازاریابان، این بدان معنی است که محتوایی که قبلاً رتبه بالایی داشت ممکن است توسط یک رشته غنی Reddit یا Quora در همان موضوع از رتبه بالاتری برخوردار باشد. در نتیجه، برای کسب‌وکارها به‌طور فزاینده‌ای اهمیت پیدا می‌کند که در این سایت‌های جمع‌آوری‌شده در جامعه حضور داشته باشند تا با کاربران ارتباط برقرار کنند.

  "این بار متفاوت خواهد بود"

6. بنیانگذاران به عنوان خالق

این آخرین روند یک برداشت بحث برانگیز است، اما من معتقدم که اگر قصد راه اندازی یک شرکت را دارید، باید در آن بازار خالق باشید به مدت شش تا 18 ماه قبل از راه اندازی آن شرکت.

بنیان‌گذارانی که با استفاده از کانال‌های رسانه‌ای مانند یوتیوب، خبرنامه‌ها و پادکست‌ها مخاطب ایجاد می‌کنند، می‌توانند در صنعت خود قدرت و اعتماد قابل توجهی ایجاد کنند. ساختن یک برند شخصی قوی در اوایل به بنیانگذاران کمک می کند تا مخاطبان خود را بشناسند و درگیر آن شوند و وفاداری و اعتماد را حتی قبل از اینکه محصول وارد بازار شود، تقویت می کند.

پیمایش در دنیای پس از سئو

انطباق با تغییرات اخیر در سئو به معنای تجدید نظر جدی در رویکرد خود برای اداره کسب و کار و تیم های بازاریابی است.

برای تجزیه و تحلیل عمیق در مورد استراتژی های بیشتر، قسمت کامل سریال را بررسی کنید بازاریابی در برابر غلات زیر:

این مجموعه وبلاگ با مشارکت بازاریابی در برابر دانه، پادکست ویدیویی است. این ایده‌ها را عمیق‌تر به ایده‌های مشترک رهبران بازاریابی، کیپ بودنار (مدیر مدیریت مالی HubSpot) و کیران فلانگان (SVP، بازاریابی در HubSpot) می‌پردازد، زیرا آنها استراتژی‌های رشد را باز می‌کنند و از بنیان‌گذاران و همتایان برجسته یاد می‌گیرند.

وضعیت بازاریابی-2024

منبع: https://blog.hubspot.com/marketing/post-seo-marketing

Learn why it’s so important to a successful marketing strategy that you do not focus on trying to beat the algorithms. Search engine marketing. Maximizing sales with dropshipping tiktok shopping feature.