بازاریابی Marketing چیست؟ معرفی کامل 16 نوع مارکتینگ
مدل های وفاداری به عنوان شیوه ای برای فکر کردن به فرصت های مختلف برای ایجاد ارزش در طول زندگی کاربرد دارند. این مدل که به اسم مدل Ansoff نیز شناخته می شود ماتریسی است که می تواند برای شناسایی استراتژی های رشد جایگزین توسط نگاه کردن به محصولات کنونی و احتمالی آینده در بازارهای کنونی و آینده استفاده شود. چهار استراتژی رشد نفوذ بازار، توسعه بازار، توسعه محصول و گوناگونی هستند. USP (Unique Selling Proposition) الگویی است که در آن برند باید برای خریداران احتمالی با شفافیت مشخص کند که چرا آن ها متفاوت هستند و از رقبای خود بهتر. این یک الگوی ساده و پیامی حیاتی برای مخابره آنلاین است چرا که پیام اصلی برند معمولاً خیلی شفافیت ندارد. برای ایجاد یک کمپین ایمیل مارکتینگ لازم است که حتماً از یک سرویس ایمیل مارکتینگ معتبر با کارایی بالا استفاده کنید.
- KFC یکی از مشاغلی است که این روش بازاریابی را بکار گرفته و هنگامی که شما از نزدیکی یکی از شعب این رستوران رد می شوید، پیام های تبلیغاتی آن برای شما ارسال می شود.
- از دیگر انواع بازاریابی می توان به بازاریابی با نمونه رایگان Free Sample Marketing اشاره کرد.
- Direct mail زمانی است که شرکت ها تبلیغات را به یک آدرس خاص ارسال می کنند.
- با گسترش اینترنت، نحوه ارتباط مردم با یکدیگر تغییر کرد و بازاریابان متوجه شدند که آشنایی با انواع بازاریابی ایمیلی میتواند راه مؤثری برای تبلیغات باشد.
بازاریابی تجربی رویدادهای حضوری تجربیات و تعاملاتی را در بر میگیرد که ارتباطات احساسی ماندگاری را بین برند و جامعهی مخاطب شکل میدهند. مزیت این نوع بازاریابی داشتن کمپینهای شخصیسازیشدهای برای مشتریان دلخواهتان است. برای شروع کار با سئو باید با فاکتورهای رتبهبندی موتور جستوجو آشنا باشید و محتوایی را برای موتورهای جستوجو تولید کنید تا در فهرست قرار دادهشود. قیمت نام رسمی مبلغی است که مصرفکننده، در ازای کالا یا خدمات دریافتشده از سمت شما، پرداخت میکند. با مطالعه این کتاب درک جامعی از اصطلاحات متداوی بازاریابی دیجیتال پیدا میکنید.
از بازاریابی آفلاین تا بازاریابی آنلاین: چگونه فرصت های تجاری را با وب سایت خود جذب کنید
شناسایی این علل نیازمند دانش درونسازمانی پیرامون حوزههای هدف کسبوکار مربوطه است. استراتژی بازاریابی شرکت تولیدی کفش تامز (Toms Shoes) از جمله نمونههای بارز این نوع بازاریابی است. دغدغهی اصلی این شرکت ترویج فعالیتهای خیرخواهانه به نفع اقشار محروم جامعه است و بهازای هر جفت کفشی که از تولیدات تامز خریداری شود، شرکت یک جفت کفش رایگان به کودکان نیازمند هدیه خواهد کرد. برند کفش تامز توانسته است با تبدیل ترفند کلیشهای «یکی بخر، دو تا ببر» به «یکی بخر، یکی هدیه کن» از مشتریانی وفادار به برند برخوردار شود و اعتباری مثالزدنی برای خود کسب کند.
بازاریابی شخصیتی ( Personal Marketing )
مثلاً یک سوپر مارکت برای جلوگیری از ازدحام روزهای یکشنبه، یک شرایط ویژه و قابل توجه را تنها روزهای شنبه در اختیار مشتریان خود قرار می دهد. چرا که هنگامی که افراد درباره ی تجربیات خود صحبت می کنند، به سایر افراد در شناخت محصول کمک بزرگی کرده و فرایند تصمیم گیری را در صورت نیاز، تسهیل می کند. نکته ی جالب در این روش این است که برخلاف نام این تاکتیک، لزومی به سوپر استار بودن فرد تائید کننده نیست و تنها لازم است این فرد در میان بازار هدف شناخته شده باشد.
بازاریابی متمرکز ( Concentrated Marketing)
پلت فرمهای کلود مارکتینگ (پلت فرمهای بازاریابی ابری ) بوسیله یک پلت فرم شخص ثالث پشتیبانی می شوند. در واقع باید حس محبوبیت و علاقمندی نسبت به یک برند، از طریق کمپینهای مردمی منتقل شود. برخی از کمپینهای مردمی یا بازاریابی پارتیزانی مردمی، دارای ویژگیهای بازاریابی حضوری (مانند ارسال پیامهای تبلیغاتی مربوط به کسب و کار شما) یا بازاریابی ویروسی (مانند تبلیغ سونی تولید شده توسط کاربر) میباشند. در واقع بازاریابی مردمی موفق، مبتنی بر ایجاد و شکلگیری روابط با مخاطبین است که تنها بر ارتباط شخصی تأکید دارد، نه انتشار پیام و امید به آنکه مشتریان بالقوه حتماً آن را ببینند.