بازی استراتژی رسانه پولی شما

آیا برای “تبلیغ بازی” آماده هستید؟ یا گیمیفیکیشن تبلیغاتی است؟ تبلیغات گیمیفی شده؟

هر کلمه یا عبارتی که باشد، تبلیغات تعاملی اینجاست. برندهای بزرگی مانند دیزنی، آمازون، و حتی شرکت فناوری Discord، تعاملی را در قالب های تبلیغاتی خود به نمایش می گذارند.

اگر فکر می کنید که به نظر می رسد کاری است که شرکت های B2B برای مدتی انجام می دهند، حق با شماست. نظرسنجی‌های تعاملی، نظرسنجی‌ها و حتی بازی‌ها مدت‌هاست که جزء اصلی بازار بازاریابی B2B بوده‌اند.

اما درج‌های تعاملی در رسانه‌های جریانی و سایر پلت‌فرم‌های محتوا این را به سطح جدیدی می‌برد. بنابراین، ما به مشاور ارشد استراتژی CMI، رابرت رز، رفتیم تا بپرسیم چه خبر است. این ویدیو را تماشا کنید یا برای برداشت او بخوانید:

آوردن تبلیغات گیمیفیکیشن به Hulu و موارد دیگر

چندین مقاله اخیر به روند جدید گیمیفیکیشن در تبلیغات به عنوان نوعی متفاوت از استراتژی بازاریابی و تبلیغات پرداخته اند.

در ماه ژوئیه، Marketing Dive به بررسی برگر کینگ پرداخت و در مورد گیمیفیکیشن بیشتر صحبت کرد. فروشگاه زنجیره ای برگر فست فود، یک بازی ویدیویی به نام انفجار بالون را برای جشن تولد 70 سالگی خود راه اندازی کرد. همانطور که یکی از نمایندگان گفت، این بازی جایگزین دو بازی ویدیویی دیگر شد که Burger King به عنوان وسیله ای برای ایجاد “چسبندگی برند ما” ایجاد کرد.

مطمئن نیستم که کلمه «چسبندگی» را به یک برند همبرگر متصل کنم، اما بعداً در تیم تبلیغاتی در برگر کینگ نیستم، اما منحرف می‌شوم.

  What is a Client Portal? (+ Why Your Agency Needs One)

اخیراً، این نوع گیمیفیکیشن وارد بخش رسانه پولی بازاریابی شده است.

دیزنی، هولو و دیگران فرصت‌هایی را برای برندها فراهم می‌کنند تا از «بازی‌های تبلیغاتی» در استریم رسانه‌ها و دیگر پلتفرم‌های تلویزیونی استفاده کنند. به عنوان جزئیات بازاریابی، دیزنی Quiz Show و Beat the Clock را در Hulu و ESPN منتشر کرد. تبلیغ‌کنندگان می‌توانند با میزبانی یک بازی ساده و سریع بینندگان را درگیر کنند یا از آنها بخواهند با استفاده از کنترل تلویزیون خود به سؤالات سریع پاسخ دهند. Topgolf اولین کسی بود که از قالب تبلیغات جدید استفاده کرد.

آمازون تبلیغات خود را در پرایم ویدیو در ماه مه منتشر کرد. اکنون یک قالب تبلیغاتی جدید اضافه شده است – آزمون‌های تعاملی. برندها می توانند سؤال بپرسند یا نظرسنجی یا نظرسنجی انجام دهند. بینندگان می توانند اطلاعات بیشتری را از طریق ایمیل درخواست کنند و جوایزی مانند اعتبار خرید آمازون را برنده شوند.

شما می توانید این گیمیفیکیشن تبلیغاتی را مشاهده کنید. تقاضا برای بازی‌های ویدیویی، به‌ویژه بازی‌های موبایل، فوق‌العاده داغ بوده است. شاخص بازاریابی دیجیتال Sensor Tower نشان می‌دهد که هزینه تبلیغات دیجیتال روی اپلیکیشن‌های تلفن همراه در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ به ۲۵ میلیارد دلار رسیده است که دومین رقم از زمان ثبت رکورد در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۳ است.

بنابراین، advergames اینجا هستند و بعید است که ناپدید شوند.

بازی تبلیغاتی در بازاریابی B2B خود

بازاریابان B2B باید آنها را بپذیرند. مدتهاست که مزیت ایجاد پیکربندی، نظرسنجی، نظرسنجی و سایر عناصر برنامه های کاربردی تعاملی را در چرخه بازاریابی خود مشاهده کرده اید. در واقع، برخی از بهترین نمونه های بازاریابی B2B گیمیفی شده اند. Grader وب سایت HubSpot به عنوان یک روش تعاملی برای توسعه سرنخ های جدید تقریباً افسانه ای شده است. موفقیت آن به قدری بزرگ است که HubSpot آن را به عنوان ابزاری در دسترس قرار داد که شرکا می توانند روی وب سایت های خود برچسب سفید بگذارند.

  چه زمانی از هوش رفتیم؟

اما هر نمونه ای برنده نیست.

روز گذشته، یک نظرسنجی تعاملی را در سایت یک شرکت فناوری دیدم. در این تبلیغ آمده است: «در یک نظرسنجی شرکت کنید تا ببینید آیا باید همین الان خرید کنید یا خیر. اولین سوال این بود: “آیا اکنون برای خرید مطالعه می کنید؟” سپس گفت: “اگر نه، چه چیزی شما را برای خرید آماده می کند؟”

دست از انجام این کارها بردارید

درباره پیکربندی‌های کسب‌وکار یا نظرسنجی‌هایی که آشکارا سعی می‌کنند وضعیت سفر مشتری خریدار را تشخیص دهند، کتاب بازی درست نکنید.

در عوض، به روش های هوشمندانه برای تعیین قصد فکر کنید و در عین حال ارزش بیافزایید و سرگرم شوید. به راه‌هایی برای گنجاندن این استراتژی نه تنها در وب‌سایت‌ها و کانال‌های رسانه‌های اجتماعی، بلکه در استراتژی رسانه پولی خود نگاه کنید.

چگونه می‌توانید نظرسنجی‌ها و نظرسنجی‌ها را برای کمک به مشتریان در طول سفر و کسب داده‌های با ارزش برندتان برای تعیین هدفشان بگنجانید؟

من این کار را توسط یک برند انجام داده ام که تحقیقات خود را محدود کرده است. به جای پرسیدن نام و نام خانوادگی، عنوان و آدرس ایمیل، به سادگی پرسید: “به چه سوالاتی می خواهید پاسخ دهید؟” و “آیا می خواهید ببینید که چگونه با سایر همکاران مقایسه می شود؟”

نظرسنجی در حال انجام به مشتریان بالقوه ارزش می دهد و به آنها اطلاع می دهد که آیا همان سؤالات همکاران خود را می پرسند یا خیر و سؤالاتی را به اشتراک می گذارند که شاید فکرش را هم نمی کردند بپرسند. همچنین بینشی را در مورد چگونگی و محتوای ارائه به شرکت ارائه می دهد.

  Turn Attendee Insights Into Strategies

من ایده های باورنکردنی را دیده ام، از بازی های بی اهمیت گرفته تا ارزیابی ها و راهنمای منابع تعاملی. اکنون، می‌توانید از آنها بیشتر از افرادی که از وب‌سایت شما بازدید می‌کنند استفاده کنید، می‌توانید آنها را در استراتژی رسانه پولی خود بگنجانید. این یک بازی است که ارزش بازی ، را دارد.

نکات، بینش و مثال‌های بازاریابی محتوا بیشتری می‌خواهید؟ مشترک شوید به ایمیل های روز کاری یا هفتگی از CMI.

مطالب مرتبط دستچین شده:

تصویر روی جلد توسط جوزف کالینوفسکی/موسسه بازاریابی محتوا

منبع: https://contentmarketinginstitute.com/articles/interactive-advergames-b2b/

Are you struggling to make your mark in the ever evolving world of social media marketing?…. People also search for – serp feature. Teamwork is designed for teams looking for a robust and integrated project management solution.