- اهدافی که بازاریابان (در واقع) می خواهند امسال به آنها برسند
- 1. افزایش درآمد و فروش.
- → 24 درصد از بازاریابان افزایش درآمد و فروش را به عنوان هدف اصلی خود در سال 2024 ذکر کردند.
- 2. افزایش آگاهی از برند و دستیابی به مخاطبان جدید.
- → 19 درصد از بازاریابان افزایش آگاهی از برند و دستیابی به مخاطبان جدید را به عنوان هدف اصلی خود در سال 2024 ذکر کردند.
- 3. تعامل را افزایش دهید.
- → 19 درصد از بازاریابان افزایش تعامل را به عنوان هدف اصلی خود برای سال 2024 ذکر کردند.
- 4. همسویی فروش و بازاریابی را بهبود بخشید.
- → 16 درصد از بازاریابان بهبود همسویی فروش و بازاریابی را به عنوان هدف اصلی خود برای سال 2024 ذکر کردند.
- 5. ترافیک را به وب سایت برند خود هدایت کنید.
- → 15 درصد از بازاریابان، هدایت ترافیک به وب سایت برند خود را به عنوان هدف اصلی خود برای سال 2024 ذکر کردند.
- نکات هدف گذاری از طرفداران بازاریابی HubSpot
- 1. درک کنید که چگونه کار شما با اهداف تجاری گسترده تر ارتباط دارد.
- 2. از بزرگترین فرصت ها (یا بادهای مخالف) به عنوان نقطه شروع استفاده کنید.
- 3. از داده ها برای اطلاع از “چرا” پشت رویکرد خود استفاده کنید.
- 4. سعی کنید خود را به چیزی که ممکن است محدود نکنید امروز.
- برو (ال) برای طلا
هی، بازاریابان اگر شخصاً قربانی اهداف بازاریابی بزرگ و والایی شده اید که منابع کمی یا بدون منابع برای اجرای آنها دارید، دست خود را بلند کنید.
✋🏽*هر دو دست را بالا می برد* ✋🏽
در یک دنیای ایده آل، ما بودجه های بی پایان و شرایط عالی برای کار خواهیم داشت.
مانند SERP های پایدار و الگوریتم های ساده رسانه های اجتماعی. یا مصرف کنندگانی که به تمام جوک های بازاریابی ما می خندند.
در حالی که (همیشه) اینطور نیست، هنوز هم می توان اهدافی را تعیین کرد که هر دو بلندپروازانه باشند و قابل دستیابی
برای الهام گرفتن، فهرستی از اولویتترین اهداف را برای بازاریابان در سال جاری گردآوری کردهام. و به عنوان یک امتیاز اضافی، از چند متخصص بازاریابی اینجا در HubSpot خواستم تا برخی از نکات برتر خود را برای تعیین هدف به اشتراک بگذارند.
فهرست مطالب
اهدافی که بازاریابان (در واقع) می خواهند امسال به آنها برسند
در اوایل سال جاری، ما بیش از 1400 بازاریاب را مورد بررسی قرار دادیم تا وضعیت فعلی بازاریابی را بهتر درک کنیم. این پنج هدف برای بازاریابانی که استراتژیهای برنده را در سال 2023 اجرا کردند، ظاهر شد.
PS چهرههای آشنا مانند افزایش درآمد و دستیابی به مخاطبان جدید را خواهید دید، اما طرز فکر بازاریابان در مورد این اهداف با گذشت زمان تغییر میکند.
1. افزایش درآمد و فروش.
→ 24 درصد از بازاریابان افزایش درآمد و فروش را به عنوان هدف اصلی خود در سال 2024 ذکر کردند.
هر کاری که ما بهعنوان بازاریاب انجام میدهیم، در نهایت به خط نهایی کسبوکار تبدیل میشود، بنابراین جای تعجب نیست که این موضوع همچنان در اولویت اول قرار گیرد.
همانطور که آماندا سلرز، مدیر استراتژی وبلاگ EN در HubSpot، می گوید: “هر کاری که من به عنوان یک بازاریاب انجام می دهم باید در نهایت به سازمانی که برای آن کار می کنم کمک کند تا درآمد خود را افزایش دهد.”
در اینجا نحوه پیشرفت شما به سمت این هدف آمده است: 75 درصد از بازاریابان معتقدند تجارب شخصی باعث فروش و تکرار تجارت می شود. بنابراین، ایجاد ارتباطات و توسعه روابط در طول سفر خریدار ضروری است.
2. افزایش آگاهی از برند و دستیابی به مخاطبان جدید.
→ 19 درصد از بازاریابان افزایش آگاهی از برند و دستیابی به مخاطبان جدید را به عنوان هدف اصلی خود در سال 2024 ذکر کردند.
بسیار استاندارد به نظر می رسد، اما روشی که ما امروز به آگاهی و رسیدن به آن دست پیدا می کنیم نسبت به سال های گذشته بسیار متفاوت است.
اینجا وحشی است، واقعا. مردم به جای روش های سنتی تر مانند رسانه های پولی، برندها را از تأثیرگذاران مورد علاقه خود کشف می کنند. و برندها از صداها و روندهای محبوب TikTok برای جذب مخاطبان جوانتر استفاده میکنند.
به عنوان مثال، چرا Canva، یک برند طراحی آنلاین، در مورد سالاد خیار صحبت می کند؟ از آنجایی که کاربر TikTok Logan (@logagm) اخیراً به دلیل دستور العملهای «گاهی اوقات، شما باید یک خیار کامل بخورید» در فضای مجازی منتشر شده است.
در اینجا نحوه پیشرفت شما به سمت این هدف آمده است: در جستجو و در رسانه های اجتماعی احساسات برند و قابل مشاهده بودن را حفظ کنید. بازاریابی بیشتر می شود باهوش در طول روز، بنابراین مهم است که درک مردم از شما و اطلاعات در مورد محصولات شما مهم است.
3. تعامل را افزایش دهید.
→ 19 درصد از بازاریابان افزایش تعامل را به عنوان هدف اصلی خود برای سال 2024 ذکر کردند.
اون چیه؟ اوه، هیچی.
فقط ما بازاریابها از مصرفکنندگان میخواهیم که دوباره بپسندند/نظر بدهند/اشتراک شوند.
به نظر من، برندهایی که به شیوههای معنادار از آخرین روندها استفاده میکنند، هر بار در المپیک نامزدی برنده میشوند.
و گاهی به این معنی است نه مشارکت در هر روند – به خصوص اگر برای برند شما یا مخاطبان شما مناسب نباشد.
در هر صورت، من می دانم که گفتن این کار آسان تر از انجام آن است. به همین دلیل همگامی با روندها یکی از بزرگترین چالش هایی است که بازاریابان امسال با آن مواجه هستند.
در اینجا نحوه پیشرفت شما به سمت این هدف آمده است: اکثر بازاریابان موافقند که وب سایت/وبلاگ/سئو سایت، خرید از رسانه های اجتماعی و ویدئوهای کوتاه، کانال هایی هستند که در حال حاضر بالاترین بازده سرمایه را دارند. تلاش خود را در آنجا متمرکز کنید.
4. همسویی فروش و بازاریابی را بهبود بخشید.
→ 16 درصد از بازاریابان بهبود همسویی فروش و بازاریابی را به عنوان هدف اصلی خود برای سال 2024 ذکر کردند.
مشتریان میخواهند تجارب خریدشان یکپارچه باشد. اگر تیم های بازاریابی و فروش شما در یک صفحه نباشند، تقریباً غیرممکن است.
نظرسنجی ما نشان میدهد که 70 درصد از بازاریابان گزارش میدهند که «سرنخهای با کیفیت بالا» دارند، اما همسویی با فروش همچنان یکی از بزرگترین چالشهایی است که آنها با آن روبرو هستند.
از هدر رفت بودجه بازاریابی گرفته تا فروش از دست رفته، عواقب ناهماهنگی بسیار زیاد است. من می توانم متوجه شوم که چرا این یک اولویت برای تیم های بازاریابی امسال است.
در اینجا نحوه پیشرفت شما به سمت این هدف آمده است: کلید هم ترازی داده های متمرکز است. یک منبع واحد از حقیقت (بخوانید: CRM) ایجاد کنید که به سازمان شما امکان می دهد داده ها را به اشتراک بگذارد و به طور مؤثرتری همکاری کند.
5. ترافیک را به وب سایت برند خود هدایت کنید.
→ 15 درصد از بازاریابان، هدایت ترافیک به وب سایت برند خود را به عنوان هدف اصلی خود برای سال 2024 ذکر کردند.
این یکی از من به عنوان یک وبلاگ نویس یک بله بزرگ است. چگونه میتوانیم در حین مبارزه با بهروزرسانی الگوریتم (پس از بهروزرسانی الگوریتم، پس از …) در SERP، بازدیدهای بیشتری از محتوای خود داشته باشیم؟
خوب، در تیم وبلاگ HubSpot، ما می دانستیم که چاره ای جز تکامل نداریم.
- گوگل می خواهد محتوای مبتنی بر تجربه را در اولویت قرار دهید? عالی است، ما دیدگاه های اول شخص را به شما ارائه خواهیم داد و بر نظرات خود به عنوان بازاریاب در نوشته های خود تأکید می کنیم.
- جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی اینترنت را در اختیار می گیرد؟ عالی است، بیایید محتوای خود را بهینه کنیم و به ایجاد قدرت برای آن نیز ادامه دهیم.
برای ادامه به دست آوردن ترافیک در سال 2024 (و بعد از آن) باید استراتژی خود را تغییر دهید. این یک واقعیت است.
در اینجا نحوه پیشرفت شما به سمت این هدف آمده است: تجزیه و تحلیل منظمی از عملکرد آنلاین برند خود انجام دهید. به عنوان مثال، میتوانید از ابزارهایی مانند AI Search Grader استفاده کنید تا بفهمید مدلهای AI جستجو چگونه برند شما را مشاهده میکنند و بازیهای جدید ترافیک را شناسایی کنید.
نکات هدف گذاری از طرفداران بازاریابی HubSpot
بهعنوان یک بازاریاب ارشد و ویرایشگر وبلاگ بازاریابی HubSpot، باید بگویم بزرگترین نکتهای که دنبال میکنم این است که مطمئن شوم اهدافم به من اجازه میدهند که مخاطبانم را در جایی که هستند ملاقات کنم.
به عبارت دیگر، همه چیز این نیست من. واقعیت تلخ، tbh.
اگر هدفی را برای ایجاد حضور در TikTok تعیین میکنم (چون من عاشق TikTok هستم و همه مارکهای مورد علاقهام در TikTok هستند)، اما بیشتر مخاطبان من در اینستاگرام هستند … چه چیزی؟
در اینجا برخی از جواهرات دیگر از بازاریابان همکار من آورده شده است.
1. درک کنید که چگونه کار شما با اهداف تجاری گسترده تر ارتباط دارد.
به گفته کارلا هستربرگ، مدیر بازاریابی محتوا در HubSpot، هرگز لازم نیست هنگام تعیین اهداف بازاریابی خود به طور کامل از صفر شروع کنید. این به این دلیل است که اهداف شما باید همیشه منعکس کننده استراتژی کلی کسب و کار باشد.
هستربرگ میگوید: «سازمان شما اهداف گستردهتری دارد، و این وظیفه شماست که بفهمید چگونه کار خود را به طور معناداری به آنها متصل کنید. “از اهداف گسترده تر سازمان خود به عنوان نقطه شروع استفاده کنید.”
او ادامه میدهد: «من با بررسی بزرگترین چیزهایی که کل کسبوکار سعی در حل آنها دارد، شروع میکنم. سپس، من می بینم که کار تیم من در آن تصویر قرار می گیرد و می تواند بیشترین تأثیر را داشته باشد.
این باعث میشود که به محدوده کاری که روی آن کار میکنیم نگاه کنیم و تعیین کنیم که کدام چیزها به کسبوکار متصل میشوند و کدام چیزها در دسته «داشتن خوب» هستند.»
2. از بزرگترین فرصت ها (یا بادهای مخالف) به عنوان نقطه شروع استفاده کنید.
هستربرگ می گوید: “برای تعیین اهداف تیم، من دوست دارم از بزرگترین فرصت ها یا بادهای مخالف خود به عنوان نقطه شروع استفاده کنم و از آنجا بروم.”
در حالت ایدهآل، همه چیزهایی که روی آن کار میکنیم – از ابتکارات بزرگ گرفته تا پروژههای کوچکتر – باید به آن چیزهای اصلی که در حال حل آنها هستیم مرتبط باشد.
ما از آن فرصتها و چالشهای بزرگ استفاده میکنیم و آنها را در چارچوبی قرار میدهیم که میخواهیم به آن برسیم. در HubSpot، این به عنوان OGP ما (اهداف، اهداف و بازیها) تحقق مییابد.
در اینجا یک مثال از Sellers در مورد نحوه استفاده او از OGP برای کمک به هدایت استراتژی وبلاگ EN در HubSpot آورده شده است:
- یک هدف توصیف می کند که ما چه چیزی را برای رسیدن به آن در نظر داریم. به عنوان مثال، من در وبلاگ EN کار می کنم و یکی از اهداف من ممکن است بهبود کیفیت محتوایمان بر اساس دستورالعمل های جدید محتوای مفید Google باشد.
- خود هدف تعیین می کند که موفقیت با استفاده از معیارهای مشخص چگونه به نظر می رسد. برای مثال، ممکن است نتیجه را پیشبینی کنیم که X بازدید ارگانیک تخمینی و/یا Y سرنخ قابل کسب درآمد از این بازدیدها داشته باشیم.
- نمایش کاری است که ما برای رسیدن به هدف خود انجام خواهیم داد. به عنوان مثال، نمایشی که نردبان آن به هدف می رسد ممکن است اجرای یک برنامه بازخورد همتا برای تضمین کیفیت باشد.
“نتیجه ایده آل این است که هر اقدام یا وظیفه ای به وضوح از پله های بالاتری برخوردار باشد. این به اولویتبندی، همسویی و موارد دیگر کمک میکند.»
داشتن چنین چارچوبی تضمین می کند که اولویت های ما در هر سطحی از سازمان همسو هستند.
3. از داده ها برای اطلاع از “چرا” پشت رویکرد خود استفاده کنید.
سلرز میگوید: «اگر دلیل پروژهای که روی آن کار میکنید را نمیدانید، باید ترمز کنید و متوجه شوید.
راستش آره بزرگترین اتلاف منابع بازاریابی، انجام کارها بدون دلیل یا با ارزش افزوده اندک است. عقب نشینی برای تعیین “چرا” به شما کمک می کند تا اقدامات و پروژه هایی را که انجام می دهند اولویت بندی کنید در واقع سوزن را حرکت دهید
فروشنده همچنین به اهمیت داده ها در طول فرآیند هدف گذاری اشاره می کند.
«دادههای تاریخی هنگام تخمین تأثیر برای تعیین اهداف بسیار مهم است. اگر داده های تاریخی ندارید، به دنبال مطالعه موردی باشید. هر یک از این گزینه ها بهتر از یک حدس ناآگاهانه است.»
*افت میکروفون*
4. سعی کنید خود را به چیزی که ممکن است محدود نکنید امروز.
این یکی از نکات مورد علاقه من است زیرا به من می گوید که اشکالی ندارد که بزرگ فکر کنیم حتی وقتی منابع محدود به نظر می رسند.
باشا کلمن، مدیر اصلی بازاریابی در HubSpot، میگوید: «تصور نکنید که کاری را نمیتوان انجام داد. خود را به چالش بکشید تا از طریق موانع کار کنید تا به راه حل ایده آل نزدیک شوید.»
او ادامه می دهد: «در مورد مشکل و راه حل ایده آل فکر کنید. راه حل را به آنچه امروز ممکن است محدود نکنید – بزرگ، ایده آل گرا فکر کنید و انگار هیچ چیز غیرممکن نیست. سپس، هنگامی که راه حل مشخص شد، بفهمید که برای رسیدن به آن راه حل باید چه کاری را شروع کنید، متوقف کنید یا ادامه دهید.
این موارد شروع، توقف و ادامه، تاکتیکهای دقیقی هستند که باید برای رسیدن به اهداف خود تکمیل کنید.»
برو (ال) برای طلا
شما دیده اید که اهداف دیگر بازاریابان در سال جاری چگونه به نظر می رسند، و از حرفه ای ها شنیده اید که چگونه اهداف خود را تعیین کنید. بیایید برویم – زمان آن رسیده است که با این موضوعی که بازاریابی می نامیم به روش درست مقابله کنیم.
منبع: https://blog.hubspot.com/marketing/how-hubspot-sets-marketing-goals