بیش از 35 آمار جستجوی Google برای انطباق با آخرین روندها

همانطور که کاربران به سمت روش‌های جستجوی پیشرفته‌تر و متنوع‌تر حرکت می‌کنند، جستجوی Google در حال تکامل است.

جستجوی صوتی، به ویژه در میان نسل جوان، در بازار، به ویژه در ایالات متحده، در حال افزایش است. در همین حال، جستجوهای بصری در حال افزایش است. گوگل لنز از سال 2021 در این زمینه ها چهار برابر افزایش یافته است. کاربران برای شناسایی اشیاء و نشانه ها در حالی که پاسخ های آنی دریافت می کنند، به آن تکیه می کنند.

تقاضای فزاینده برای جستجوی گوگل، بازاریابان را تشویق به کاوش می کند ابزارهای بهینه سازی موتور جستجو (SEO). برای یافتن فرصت های بهینه برای گرفتن آن.

اجازه دهید این آمار با بینش ها و داده های واقعی منطق بیشتری به این روندها اضافه کند.

آمار کلی جستجوی گوگل

این آمار یک نمای کلی از نحوه استفاده مردم در حال حاضر از جستجوی Google ارائه می دهد و روندهای مشاهده شده پس از به روز رسانی الگوریتم 2023 را مورد بحث قرار می دهد. آنها ممکن است به شما کمک کنند تا بفهمید رتبه های مختلف در جستجوی Google چگونه به ترافیک وب سایت کمک می کند.

  • 9 درصد از کاربران گوگل به انتهای صفحه نتایج جستجو اسکرول می کنند.
  • در تلفن همراه، موقعیت دوم دارای نرخ کلیک 13٪ (CTR) و رتبه سوم دارای CTR 10٪ است. موقعیت اول با CTR 22.4٪ غالب است در حالی که موقعیت دهم فقط 2.3٪ را جذب می کند.

65%

به‌روزرسانی‌های الگوریتم 2023 گوگل را مثبت ارزیابی می‌کنند. این به‌روزرسانی «تجربه» را به چارچوب رتبه‌بندی موجود «EEAT» اضافه کرد، که اکنون مخفف Experience، Expertise، Autoritativeness و Trustworthiness است.

منبع: HubSpot

  • در نیمه دوم سال 2023، ایالات متحده 26.95 درصد از ترافیک Google.com را به خود اختصاص داده است. هند با 4.52 درصد از بازدیدهای وب در رتبه دوم قرار دارد، در حالی که برزیل 4.35 درصد از بازدیدکنندگان وب را به خود اختصاص داده است.
  • 80 درصد از جوانان 13 تا 21 ساله بیش از سه بار در روز از گوگل استفاده می کنند.
  • در سال 2023، گوگل کروم 63 درصد از سهم بازار مرورگر وب را در اختیار داشت و پس از آن سافاری با 18.69 درصد، اج با 4.46 درصد و فایرفاکس با 3 درصد قرار گرفتند.
  • بیش از 19 درصد از 100 جستجوی برتر گوگل در مورد ورزش است.
  نکاتی از آماندا مالکو و لاتان کانانت

آیا جستجوی گوگل بر بازار تسلط دارد؟

در سطح جهانی، گوگل همچنان پرکاربردترین موتور جستجو است. با این حال، برخی از کشورها مانند روسیه دارای رقبای محلی قوی هستند. در چین، استفاده از موتور جستجوی Baidu از گوگل پیشی گرفته است. اجازه دهید آمار زیر به شما وضوح بیشتری بدهد.

  • تا جولای 2023، گوگل 81.95 درصد از بازار جهانی جستجوی دسکتاپ را در اختیار داشت. بینگ 10.51 درصد و پس از آن سهم یاهو با 2.67 درصد قرار دارد.
  • Google Sites Core Search 10.3 میلیون درخواست را مدیریت کرد.

63%

بیش از 63 درصد از کاربران اینترنت در روسیه Yandex را ترجیح می دهند، در حالی که نزدیک به 36 درصد از Google در اواخر سال 2023 استفاده می کردند.

منبع: Statista

  • در اکتبر 2023، حجم جستجوی گوگل در ایالات متحده بیش از دو برابر نزدیکترین رقیب خود بود. جستجوی هسته Microsoft Sites با 4.6 میلیون جستجو دنبال شد. Verizon Media با 1.8 میلیون جستجو و Ask Network Core Search با 118000 جستجو.
  • وب سایت های گوگل، از جمله جستجو و یوتیوب، 206.54 میلیارد دلار درآمد تبلیغاتی در سال 2023 ایجاد کردند.

آمار جستجوی موبایل و دسکتاپ

آیا می‌دانستید که کاربران دسک‌تاپ، قطعه‌های برجسته بیشتری را نسبت به کاربران تلفن همراه می‌بینند؟ آمار زیر شامل اطلاعات مربوط به جستجوی موبایل و دسک‌تاپ و سایر موارد است.

  • در سه ماهه چهارم سال 2021، دستگاه های تلفن همراه 63 درصد از بازدیدهای جستجوی ارگانیک در ایالات متحده را تشکیل می دادند، رقمی که در دو سه ماهه گذشته ثابت مانده است. در سه ماهه اول سال 2021، این درصد اندکی کمتر و به 59 درصد رسید.
  • 60 درصد از کاربران گوشی‌های هوشمند با استفاده از ویژگی‌هایی مانند گزینه «کلیک برای تماس» مستقیماً از نتایج جستجو با یک کسب‌وکار تماس گرفته‌اند.
  • در تلفن همراه، 39.9٪ از جستجوها سه تا چهار کلمه هستند.

38.2٪

از جستجوهای گوگل در رایانه های رومیزی در ایالات متحده سه تا چهار کلمه است.

منبع: سمروش

  • جستجوهای یک تا دو کلمه ای 31.6 درصد از جستجوهای دسکتاپ و 31 درصد از جستجوهای موبایل را تشکیل می دهند.
  • 58 درصد از کاربران گوشی‌های هوشمند دیدگاه مطلوب‌تری نسبت به شرکت‌هایی دارند که سایت‌ها یا برنامه‌های تلفن همراهشان هویت و رفتار گذشته آنها را به خاطر می‌آورند.
  • 76 درصد از افرادی که به صورت محلی در تلفن هوشمند خود جستجو می کنند در عرض 24 ساعت از یک مکان فیزیکی بازدید می کنند.
  • گوگل 86.6 درصد از مواقع بر روی دسکتاپ، قطعه های ویژه را در مقایسه با 73.3 درصد در موبایل نمایش می دهد.
  نحوه استفاده از تابع COUNTIF در اکسل

آمار جستجوی محلی

جستجوی محلی مزایای قابل‌توجهی برای کسب‌وکارها ارائه می‌کند، با این حال تقریباً یک سوم هنوز فاقد یک برنامه عملی برای جذب این ترافیک با تبدیل بالا هستند.

اگر قبلاً این کار را نکرده اید، زمان آن رسیده است که یک طرح برای بهینه سازی جستجوی مکان ایجاد کنید. در اینجا دلیل آن است:

  • 42 درصد از هزاره ها پس از انجام جستجوی محلی از یک کسب و کار بازدید می کنند.
  • 89٪ از جستجوهای محلی از طریق یک مرورگر وب انجام می شود، در حالی که تنها 11٪ از یک برنامه مبتنی بر نقشه استفاده می کنند.
  • هزاره‌ها 50 درصد بیشتر از جستجوی محلی هنگام حرکت استفاده می‌کنند.

21%

در ژانویه 2023، مصرف کنندگان آمریکایی گزارش دادند که روزانه از اینترنت برای یافتن مشاغل محلی استفاده می کنند.

منبع: Statista

  • 32 درصد از پاسخ دهندگان نظرسنجی چندین بار در هفته از اینترنت برای جستجوهای محلی استفاده کردند.
  • 57 درصد از جستجوهای محلی از دستگاه های تلفن همراه یا تبلت ها می آیند.
  • در صورتی که کسب و کار نمایه کاملی در جستجوی Google و Maps داشته باشد، مشتریان 70 درصد بیشتر احتمال دارد از یک کسب و کار بازدید کنند و 50 درصد بیشتر به خرید از آن فکر می کنند.
  • یک نمایه کامل کسب‌وکار باعث می‌شود مصرف‌کنندگان ۲.۷ برابر بیشتر کسب‌وکار را معتبر ببینند.
  • اگرچه 31 درصد از کسب و کارها علاقه خود را به بهینه سازی برای جستجوی محلی ابراز می کنند، تنها 30 درصد یک برنامه عملی برای جذب این ترافیک با تبدیل بالا دارند.

جستجوی تجربه مولد (SGE) در گوگل

در پایان سال 2023، گوگل تجربه مولد جستجو (SGE) را راه اندازی کرد تا خلاصه موضوعات مبتنی بر هوش مصنوعی را در اختیار کاربران قرار دهد. آمار زیر تأثیر صنعت خاص SGE را نشان می دهد.

  • 84 درصد از پرس و جوهای جستجو در گوگل تحت تأثیر تجربه مولد جستجو هستند.
  • SGE برای 91 درصد از جستارهای مربوط به سرگرمی، مرورهای اجمالی ایجاد شده توسط هوش مصنوعی ایجاد کرد. با این حال، 70٪ از سوالات مربوط به مراقبت های بهداشتی از این پاسخ های ایجاد شده توسط هوش مصنوعی بهره مند نشدند.

آمار جستجوی تصویر و صوتی

جستجوی صوتی اغلب مربوط به آب و هوا و غذا است. بسیاری از کاربران برای تشخیص متن و اشیا به صورت بصری در لنز گوگل جستجو می کنند. آمار زیر اطلاعاتی در مورد آمار جستجوی تصویری و صوتی ارائه می‌دهد و به شما کمک می‌کند تا آنها را با دقت در استراتژی خود بگنجانید.

  • 50 درصد از مصرف کنندگان ایالات متحده هر روز از جستجوی صوتی استفاده می کنند. در میان مصرف کنندگان 25 تا 34 ساله، 58 درصد از جستجوی صوتی روزانه استفاده می کنند. 43 درصد از مصرف کنندگان 55 ساله و بالاتر از جستجوی صوتی هفتگی استفاده می کنند.
  • در نظرسنجی سال 2022 در ایالات متحده، بریتانیا و آلمان، آب و هوا برترین موضوع جستجوی صوتی بود. 52 درصد از مصرف‌کنندگان آمریکایی از جستجوی صوتی برای تحویل غذا استفاده می‌کنند، در مقایسه با 41 درصد در بریتانیا و 36 درصد در آلمان.
  • Google Lens هر ماه 12 میلیارد جستجوی بصری انجام می دهد.

48%

مشتریان از دستیارهای صوتی برای جستجوهای عمومی وب استفاده می کنند.

منبع: Search Engine Land

  • جستجوی تصویر گوگل در سال 2023 حدود 136 میلیارد تصویر را فهرست بندی کرد. این تعداد می تواند تا سال 2030 به 382 تریلیون برسد.

برای محلی صدا دار باشید

با وجود پیشرفت در گزینه های جستجو، بسیاری از کسب و کارها هنوز در مورد بهینه سازی برای جستجوی محلی هستند. افرادی که در جستجوی محلی جستجو می کنند نیاز فوری دارند و بهینه سازی صفحات شما فرصت هایی را برای جذب و تبدیل این تقاضا به شما می دهد.

بهینه سازی استراتژی سئوی خود را برای انطباق با بازار در حال تغییر آغاز کنید و اجازه دهید ترافیک واجد شرایط راه خود را به سمت کسب و کار شما بیابد.

امتحان کنید نرم افزار سئوی محلی و درک کنید که چگونه مشتریان را برای محصولات و خدمات شما جذب می کند.

ویرایش شده توسط مونیشکا آگراوال

منبع: https://learn.g2.com/google-search-statistics

Top affiliate marketing platforms for beginners. Knowledge panels – serp feature. Check official website.