بینش و داده های جدید از کارشناسان

به عنوان یک متخصص بازاریابی دیجیتال، چندین استراتژی را در طول سال ها امتحان کرده ام. و چیزی که من آموخته ام این است که بازاریابی غیرانتفاعی نیاز به یک رویکرد تخصصی دارد.

نحوه استفاده از رسانه های اجتماعی برای سازمان های غیرانتفاعی در سال 2024

برخلاف مشاغل، سازمان های غیرانتفاعی محصولات یا خدماتی را نمی فروشند. در عوض، آنها از مردم می خواهند که از یک هدف شریف حمایت کنند.

اکنون دانلود کنید: وضعیت روندهای رسانه های اجتماعی در سال 2024 (گزارش رایگان)

بودجه بازاریابی آنها نیز معمولاً محدود است، اما شبکه های اجتماعی به کمک می آیند. آنها رایگان هستند، 24/7 اجرا می شوند و مخاطبان جهانی در حال حاضر حضور دارند.

در این راهنما، نحوه استفاده از رسانه‌های اجتماعی برای سازمان‌های غیرانتفاعی و به اشتراک گذاشتن برخی از بهترین روش‌ها هنگام ایجاد محتوا در هر پلتفرم را توضیح خواهم داد.

چگونه از رسانه های اجتماعی برای سازمان های غیرانتفاعی استفاده کنیم

طبق گزارش 2024 HubSpot Trends Social، 82 درصد از بازاریابان دریافتند که بازاریابی رسانه های اجتماعی برای برندهایشان موثر است.

کارشناسانی که با سازمان‌های خیریه کار کرده‌اند، رسانه‌های اجتماعی را به عنوان یک استراتژی بازاریابی مؤثر برای سازمان‌های غیرانتفاعی تضمین می‌کنند.

ویل یانگ، رئیس رشد و بازاریابی در Instrumentl، می‌گوید:این امکان تعامل مستقیم با مخاطب را فراهم می کند و اجازه می دهد غیر انتفاعی برای تقویت ارتباطات شخصی با حامیان خود – یک جنبه اساسی جذب سرمایه و دفاع کار ،.»

ما ثابت کرده‌ایم که حمایت از هدف شما در رسانه‌های اجتماعی کارساز است. اما آیا این بدان معناست که بازاریابی در تمام کانال های رسانه های اجتماعی بهترین حرکت است؟ نه چندان.

در حالی که داشتن یک استراتژی رسانه های اجتماعی غیرانتفاعی متنوع بسیار خوب است، تمرکز بر پلتفرم های بیش از حد در یک زمان، زمان و منابع زیادی را مصرف می کند.

بنابراین، در عوض، من پیشنهاد می‌کنم دو تا چهار پلتفرم را انتخاب کنم که برای هدف من بهترین کار را دارند و تا زمانی که به اهداف رسانه‌های اجتماعی خود برسید به آنها پایبند باشید.

موارد مورد علاقه من فیس بوک، اینستاگرام، تیک تاک، و ایکس هستند. از آنجایی که هر پلتفرم ویژگی ها و اولویت های کاربر منحصر به فرد خود را دارد، باید استراتژی های مختلفی را دنبال کنید تا تأثیر محتوای من را به حداکثر برسانید.

1. فیس بوک

من از زمانی که اولین گوشی هوشمندم را گرفتم از فیس بوک استفاده می کردم.

اما با وجود اینکه یکی از قدیمی ترین شبکه های اجتماعی است، همچنان محبوب ترین در بین برندها باقی مانده است. تحقیقات HubSpot نشان داد که 65٪ از برندهای B2C از فیس بوک به عنوان یکی از کانال های بازاریابی برتر خود در سال 2024 استفاده می کنند.

و این برای سازمان های غیرانتفاعی نیز صادق است. گزارش غیرانتفاعی Tech for Good در سال 2023 بیان می کند که 96٪ از سازمان های غیرانتفاعی یک صفحه فیس بوک دارند.

  ابزارها و استراتژی‌هایی برای ایجاد سرنخ در TikTok

بدون بچه گرسنه پست فیس بوک

No Kid Hungry را در نظر بگیرید، یک سازمان خیریه که هدف آن پایان دادن به گرسنگی دوران کودکی در ایالات متحده است.

جدا از اعداد، من فیس بوک را به دلیل سادگی و تطبیق پذیری آن ترجیح می دهم. من در تبلیغ همه نوع محتوا، از متن و ویدیو گرفته تا اینفوگرافیک و نظرسنجی، موفق بوده ام. بیایید به چند استراتژی که من دنبال می کنم نگاه کنیم.

نحوه استفاده از فیس بوک برای سازمان های غیرانتفاعی:

  • پخش زنده. در مقایسه با ویدیوهای از پیش ضبط شده، پخش زنده به سازمان ها نرخ تعامل بالاتری می دهد. می‌توانید با پخش مستقیم فعالیت‌های غیرانتفاعی خود، به‌روزرسانی‌های بی‌درنگ ارائه کنید. در عین حال، بینندگان می توانند از طریق پخش زنده کمک های مالی خود را انجام دهند.
  • با استفاده از دکمه اهدا. در طی یک کمپین جمع آوری کمک مالی برای افراد بی پناه، یک کارشناس یک صفحه اختصاصی فیس بوک با دکمه اهدا ایجاد کرد. این امر باعث شد تا حامیان پس از بازدید از صفحه، کمک های مالی خود را انجام دهند.
  • پیوستن به گروه های فیس بوک گروه‌ها به سازمان‌های غیرانتفاعی اجازه می‌دهند به مخاطبان جهانی که اشتیاق مشابهی دارند، دست یابند. شما می توانید در گروه های مختلف فیس بوک برای درخواست کمک های مالی یا داوطلبان پست کنید. شما همچنین می توانید گروه خود را مدیریت کنید، جایی که می توانید به روز رسانی ها را با حامیان به اشتراک بگذارید.

2. اینستاگرام

با 50 درصد از برندهای B2B و 53 درصد از برندهای B2C فعال در اینستاگرام، در حال حاضر به عنوان سومین پلتفرم محبوب رسانه های اجتماعی در بین مشاغل رتبه بندی می شود. در واقع، 23 درصد از برندها بیشترین تعامل را در این پلتفرم به دست می آورند.

با این حال، اینستاگرام فقط فرمت های محتوای بصری مانند تصاویر و ویدیوها را تبلیغ می کند. اگر ترجیح می دهید در مورد برند خود بنویسید، این می تواند چالش برانگیز باشد. با این حال، اینستاگرام می تواند خلاقیت را آزاد کند.

با استفاده از قالب‌های حلقه‌های مختلف، میم‌ها و دیگر گرایش‌های رسانه‌های اجتماعی برای سازمان‌های غیرانتفاعی، می‌توانید اطلاعات جدی خیریه را به محتوای سرگرم‌کننده تبدیل کنید که مخاطبانتان دوستش دارند.

پست اینستاگرام هیلاریتی برای خیریه اخیراً هنگام جستجو در فید خبریم توجه من را به خود جلب کرد.

من دوست دارم که چگونه آنها از یک الگوی قرقره محبوب برای ایجاد فضایی بازیگوش در حین آموزش توده ها در مورد بیماری آلزایمر استفاده کردند.

این سازمان با استفاده از طلسم خاص خود، صدای پرطرفدار و پیامی چشم نواز، آگاهی را در مورد این بیماری منتشر می کند.

پست اینستاگرام Hilarity برای خیریه

نحوه استفاده از اینستاگرام برای سازمان های غیرانتفاعی:

  • مشارکت با اینفلوئنسرها اینفلوئنسر مارکتینگ یکی از استراتژی‌های کلیدی برای افزایش تعامل با مخاطبان است و اینستاگرام مکان بسیار خوبی برای یافتن چهره‌های عمومی است که علاقه‌مند به امور خیریه هستند. می توانید از اینفلوئنسرها بخواهید حلقه هایی ایجاد کنند که حمایت خود را از هدف شما نشان دهند.
  • اشتراک گذاری متقابل. اگر در فیس بوک پست بگذارم، می توانم آن را با یک کلیک در اینستاگرام به اشتراک بگذارم. بنابراین، حتی اگر زمان شما کم است، می توانید به سرعت یک کمپین را در دو پلتفرم رسانه اجتماعی به طور همزمان اجرا کنید.
  • استفاده از استوری اینستاگرام می توانید از استوری های اینستاگرام برای ایجاد حس کنجکاوی در بین فالوورهای خود استفاده کنید و آنها را وادار کنید تا از پروفایل شما بازدید کنند. داستان‌ها معمولاً شامل نگاهی پنهانی به آخرین کمپین‌های شما، فریاد زدن به حامیان، و برخی عکس‌های پشت صحنه از کار داوطلبان است.
  چگونه نقش ها و تیم ها را متحد کنیم و عملیات محتوای خود را مقیاس بندی کنیم

3. TikTok

با استفاده از 39٪ از مارک‌های B2C از TikTok، این پلتفرم مبتنی بر ویدیو یک انتخاب محکم برای بازاریابی رسانه‌های اجتماعی است. این سازمان نه تنها از طریق جمع آوری کمک های مالی بلکه با ارائه ویژگی های جدید از خیریه ها پشتیبانی می کند.

به عنوان مثال، در سال 2023، TikTok 250000 دلار به صندوق تاثیر نادر کمک کرد و در عین حال ویژگی‌هایی مانند یادآوری خواب و محدودیت‌های زمان نمایش را برای حمایت از سلامت روان معرفی کرد.

اطلاعات جمعیتی TikTok عمدتاً از افراد زیر 34 سال تشکیل شده است. این بدان معنی است که من به راحتی می توانم به Gen-Zers و نسل هزاره های جوان تر در برنامه دسترسی پیدا کنم.

سایر سازمان‌های غیرانتفاعی نیز از TikTok برای رشد و افزایش دسترسی استفاده می‌کنند. به عنوان مثال، انجمن سرطان آمریکا، حضور خوبی در TikTok ایجاد کرده و بیش از 26500 دنبال کننده به دست آورده است.

خاویر انگلیسی، یکی از بنیانگذاران Supermix، این نکات را به اشتراک می گذارد:اگر می‌خواهید به دلیلی که جذابیت انبوه دارد به مخاطبان واقعاً گسترده‌ای از افراد در سنین پایین‌تر دسترسی پیدا کنید، احتمالاً آنها را در TikTok، که پایگاه کاربر جوان تری دارد.”

نحوه استفاده از TikTok برای سازمان های غیرانتفاعی:

  • ایجاد محتوای ویدیویی. من به طور مرتب ویدیوهایی درباره فعالیت های میدانی، کمپین های جمع آوری کمک های مالی و برنامه ریزی رویداد ایجاد می کنم. این به حامیان نشان می دهد که چگونه کمک های مالی آنها را خرج می کنم.
  • استفاده از استیکرهای اهدایی همچنین مطمئن می شوم که برچسب های اهدایی را به همه ویدیوهایم اضافه می کنم. به این ترتیب، فالوورها می توانند بدون صرف وقت برای جستجوی پیوند، مستقیماً کمک مالی کنند.
  • آپلود ویدیوهای کوتاه TikTok امکان آپلود ویدیو تا حداکثر سه دقیقه را فراهم می کند. با این حال، من ویدیوهای کوتاه‌تری را که کمتر از 30 ثانیه هستند آپلود می‌کنم زیرا این ویدیوها بیشترین تعامل را دارند.

4. X (تویتر سابق)

کسب‌وکارهای مدرن تمرکز خود را به پلت‌فرم‌های مبتنی بر ویدیو تغییر می‌دهند، که توضیح می‌دهد که چرا تنها 31 درصد از برندهای B2C X را به عنوان یک پلتفرم رسانه اجتماعی برتر می‌بینند. با این حال، من هنوز X را یک کانال بازاریابی غیرانتفاعی عالی می دانم.

اما این فقط من نیستم. سایر سازمان های غیرانتفاعی نتایج بسیار خوبی در این پلتفرم داشته اند. Oceana International را در نظر بگیرید، یک سازمان غیردولتی که به نجات و احیای اقیانوس ها اختصاص دارد. بیش از 496000 دنبال کننده در X جمع آوری کرده است.

X Post Oceana NGO

X حضور گسترده ای از افراد مشهور دارد، به این معنی که می توانید توجه افراد مشهوری را که ممکن است علاقه مند به کار برای هدف شما باشند، جلب کنید.

ایجاد محتوا در این پلتفرم نیز آسان است، زیرا به کاربران اجازه می دهد تا زیرنویس های کوتاهی را به تصاویر و ویدیوها اضافه کنند.

  7 روش معتبر که برند شما می تواند در مورد مسائل اجتماعی موضع بگیرد

با این حال، چیزی که در مورد X خسته کننده است این است که باید روزانه پست بگذارم. در غیر این صورت، نرخ تعامل به سرعت کاهش می یابد و افزایش دسترسی شما یک بار دیگر دشوار می شود.

نحوه استفاده از X برای سازمان های غیرانتفاعی:

  • سازماندهی محتوا را به موضوعات تبدیل کنید. پست های X (توئیت های سابق) دارای محدودیت 280 کاراکتر هستند. اما من متوجه شده ام که نخ ها یک راه عالی برای دور زدن محدودیت هستند. آنها نه تنها به من اجازه می دهند اطلاعات بیشتری را به اشتراک بگذارم، بلکه الگوریتم X را متقاعد می کنند که پست های من جذاب هستند.
  • ارسال پست در ساعات پربیننده ترفند این است که در زمانی پست کنید که کاربران بیشترین فعالیت را دارند. آن وقت است که من بالاترین نامزدی را می گیرم. طبق تجربه من، 12-3 بعد از ظهر بهترین زمان برای ارسال در X است.
  • استفاده از CTA های قابل اجرا راه دیگری که می‌توانم تعامل خود را در X افزایش دهم، استفاده از فراخوان‌های اقدامی مانند «اگر از این هدف حمایت می‌کنید به اشتراک بگذارید» یا «100 هزار لایک، و ما در این ماه بررسی‌های بهداشتی رایگان را ترتیب خواهیم داد». این افراد را تشویق می‌کند تا از طریق لایک‌ها، پست‌های مجدد و نظرات، با پست‌های من تعامل داشته باشند و دسترسی من را افزایش دهد.
  • ایجاد هشتگ های مارک دار استفاده از هشتگ های محبوب می تواند به شما کمک کند تا مخاطبان زیادی را جذب کنید. شما همچنین می توانید هشتگ های خود را ایجاد کنید و فالوورها را تشویق کنید تا از آنها در پست های خود استفاده کنند.

به طور مشابه، صدها سازمان غیرانتفاعی دیگر با موفقیت کمپین های رسانه های اجتماعی را در سیستم عامل هایی مانند Reddit، Threads و LinkedIn ایجاد کرده اند. پلتفرمی که انتخاب می کنید به هدف شما و جمعیتی که می خواهید هدف قرار دهید بستگی دارد.

میگان جکمن، رئیس و مدیر ارشد مالی گروه هارکی، راهنمایی هایی را برای کمک به شما در انتخاب پلت فرم ایده آل ارائه می دهد:

«اگر یک سازمان غیرانتفاعی نیاز به کمک‌های مالی دارد، تیم باید به لینکدین مراجعه کند. اگر سازمان غیرانتفاعی جوانی وجود دارد که به دنبال صحبت با والدین است، باید از فیس بوک استفاده کند. اگر پیام اطلاعاتی است، یوتیوب یک رسانه عالی است.»

هدف نهایی این است که جایی باشید که مخاطب هدف شما بتواند شما را پیدا کند.

از هدف خود از طریق رسانه های اجتماعی برای سازمان های غیرانتفاعی حمایت کنید

احتمالاً هنگام بازاریابی سازمان‌های غیرانتفاعی خود با مشکلات زیادی روبرو شده‌اید. با این حال، ایجاد یک حضور قوی در رسانه‌های اجتماعی در فیس‌بوک، X، TikTok و اینستاگرام، دسترسی به مخاطبان جهانی را که اشتیاق شما را به اشتراک می‌گذارند، آسان‌تر کرد.

با پیروی از بهترین شیوه ها و روند رسانه های اجتماعی برای سازمان های غیرانتفاعی، می توانید از حساب های رسانه های اجتماعی خود برای ایجاد آگاهی از برند و تعامل با مخاطبان هدف خود استفاده کنید.

یادداشت سردبیر: این پست در ابتدا در ژوئن 2022 منتشر شد و برای جامعیت به روز شده است.

دعوت به اقدام جدید

منبع: https://blog.hubspot.com/marketing/nonprofits-social-media-marketing-data

Stocktally your trusted partner. Creators who partook in teespring’s digital merchandise beta were interested in. Tianlong 3 techpros : ultimate technology resource.