ترافیک ارجاعی بیشتری می خواهید؟ این سایت ها را نادیده نگیرید

همانطور که لبرون جیمز بر دادگاه ها و مکالمات NBA تسلط داشته است، گوگل نیز از ابتدای قرن حاضر بر گفتگوهای جستجو و محتوا تسلط داشته است.

اما لبرون تنها بازیکن NBA نیست. و گوگل تنها بازیکنی نیست که ترافیک را به وب سایت ها ارجاع می دهد.

یک مطالعه اخیر توسط SparkToro و Datos سایت‌های آشنا را که هنوز ترافیک را به اینترنت گسترده‌تر ارائه می‌کنند، روشن می‌کند.

این مطالعه ترافیک ارجاعی را از یک مجموعه داده عظیم از یک پانل انتخابی از افرادی که URL های خود را بین ژانویه 2023 و ژانویه 2024 به اشتراک گذاشته اند، جمع آوری و مقایسه می کند.

نتایج فرصت‌هایی را برای برند شما نشان می‌دهد که بدون نیاز به نعمت خدایان گوگل، ترافیک بیشتری به دست آورد.

بر ترافیک ارجاع به وب سایت های طولانی تمرکز کنید

SparkToro دو دسته از ترافیک ارجاع را بررسی کرد:

  • 170 سایت پربازدید در ایالات متحده
  • سایت های “دم دراز” (یعنی همه بقیه)

از آنجایی که اکثر وب سایت های شما در بین 170 وب سایت برتر نیستند، من به یافته های مربوط به سایت های دم بلند پایبند خواهم بود. (توجه داشته باشید: اصطلاح “سایت های دم بلند” را با “کلمات کلیدی دم بلند” اشتباه نگیرید. در حالی که عبارت مشابه است، آنها به هم مرتبط نیستند.)

به خاطر داشته باشید که تعریف SparkToro از ارجاع فراتر از کلیک روی پیوندها یا تبلیغات است. این شامل هر بازدیدی است که در طول یک جلسه مرور رخ داده است – دوره استفاده فعال. برای مثال، اگر شخصی به پادکست یک برند گوش داد و URL شرکت را در مرورگر خود تایپ کرد، تحقیقات SparkToro آن را به عنوان یک ارجاع حساب می کند.

کدام سایت ها به سایت های طولانی ارجاع می دهند؟

گوگل بر ارجاع به سایت های طولانی تسلط دارد و 72.48 درصد از کل ترافیک ارجاع را ارسال می کند. بنابراین، قرار دادن گوگل در مرکز استراتژی سئوی خود همچنان منطقی است.

اما در اینجا متوقف نشوید. اگر این کار را انجام دهید، فرصت های ترافیکی با رقابت کمتر را از دست خواهید داد.

  What is Email Deliverability? Best Tips & Practices in 2023

محبوب ترین سایت های ارجاع دهنده بعدی را در نظر بگیرید:

  1. سایت های بینگ و مایکروسافت (5.20%)
  2. فیس بوک (3.36%)
  3. Reddit (2.39%)
  4. YouTube (2.18%)
  5. DuckDuckGo (2.06%)
  6. یاهو (1.99%)
  7. Cisco Duo و Okta (1.01%)
  8. لینکدین (0.62%)
  9. آمازون (0.48%)
  10. اینستاگرام (0.43%)
  11. آموزش (0.33%)
  12. پینترست (0.32%)
  13. GitHub (0.29%)
  14. اختلاف (0.24%)
  15. ویکی پدیا (0.18%)
  16. Twitch (0.17%)
  17. MSN (0.16%)
  18. فاندوم (0.12%)
  19. eBay (0.10%)
  20. OpenAI (0.10%).
این نمودار نشان می دهد که گوگل بیشترین ترافیک (72 درصد) را از 22 سایتی که بیشترین ترافیک را به سایر وب سایت ها ارسال می کند، ارسال می کند.  نزدیک‌ترین سایت (بینگ و سایر سایت‌های مایکروسافت) 5.2 درصد از کل ترافیک ارجاع را تشکیل می‌دهند.

اما در اینجا متوقف نشوید. گزارش SparkToro سخاوتمندانه ترین سایت های ارجاع برای دنباله های طولانی را شرح می دهد. این دامنه ها به ازای هر 1000 بازدیدکننده منحصر به فرد به سایت خود، بیشترین بازدیدکننده را به سایت های طولانی ارسال می کنند. (در مقابل، برخی از سایت‌هایی که ترافیک زیادی دارند، به سختی هیچ ارجاعی به سایت‌های دیگر ارسال می‌کنند. به عنوان مثال، WikiHow.com تنها ۷۳ کاربر از ۱۰۰۰ کاربر را به سایت‌های دیگر می‌فرستد.)

گوگل همچنان بالاترین ارجاع دهنده است و به دنبال آن:

  • DuckDuckGo
  • بینگ
  • یاهو
  • فیس بوک
  • آموزش
  • سایت های توییتر
  • Shopify
  • Reddit
  • یوتیوب
  • لینکدین
  • DeviantArt
  • Syf
  • اخبار فاکس
  • پینترست
  • وبلاگ Tumblr
  • پاترئون
  • GitHub
گوگل در فهرست سخاوتمندانه ترین ارجاع دهندگان ترافیک و به دنبال آن سایر موتورهای جستجو (DuckDuckGo، Bing، Yahoo) و فیس بوک غالب است.

می توانید از این داده ها برای به روز رسانی استراتژی جستجوی خود با تمرکز بر مرتبط ترین سایت های ارجاع دهنده استفاده کنید. به عنوان مثال، تا زمانی که یک برند آموزشی نباشید، بهینه سازی محتوای خود برای پیوند در Instructure.com هیچ ارزشی ندارد.

بیایید نکاتی را برای کمک به نمایش محتوای شما در سخاوتمندانه ترین سایت های ارجاع بررسی کنیم.

بهینه سازی برای ارجاع از Bing و Yahoo

بینگ از مدل رتبه بندی گوگل پیروی نمی کند. (شما می توانید این را با قرار دادن عبارت جستجوی یکسان در هر دو موتور جستجو آزمایش کنید). الگوریتم آن بر عوامل مختلف یا حداقل تفاوت های ظریف متفاوت از عوامل مشابه متکی است.

این مقاله Semrush توضیح می‌دهد که Bing هنگام نمایش محتوا برای جستجوگران چه مواردی را در نظر می‌گیرد. بینگ برای درک پرس و جوها از جستجوی معنایی استفاده نمی کند. در عوض، از فناوری OpenAI برای درک زمینه و هدف کاربر استفاده می کند. بک لینک ها، هم مقدار و هم متن لنگر، برای بینگ مهم هستند. همچنین پیوندهایی از دامنه های .edu و .gov را ترجیح می دهد.

بینگ بر عناصر بهینه‌سازی در سایت، از جمله برچسب‌های عنوان، توضیحات متا، سرفصل‌ها و غیره تاکید می‌کند و دامنه‌های تطابق دقیق را ترجیح می‌دهد. عملکرد رسانه های اجتماعی نیز بر رتبه بندی تاثیر می گذارد.

  آنچه برای سال 2024 باید بدانید (تحقیق جدید)

با استفاده از این تنظیمات برگزیده، برای Bing بهینه سازی کنید. روی استفاده از کلمات کلیدی دقیق، نه تغییرات کلمه کلیدی، در محتوا، عناوین، توضیحات متا و غیره تمرکز کنید. از ابزار OpenAI مانند ChatGPT استفاده کنید تا ارزیابی کنید که آیا محتوای شما به نتیجه رسیده است یا خیر. (یک کپی از محتوای خود را بچسبانید و از ChatGPT بخواهید کلمات کلیدی را شناسایی کند.)

این نکات همچنین برای کشف در یاهو که از موتور جستجوی بینگ استفاده می کند، کار می کند.

با DuckDuckGo حرکت کنید

DuckDuckGo یک موتور جستجوی رایگان است که از حریم خصوصی کاربران خود محافظت می کند. برخلاف Google، داده های کاربر را برای ارائه تجربه شخصی تر ردیابی نمی کند. الگوریتم آن ساده تر است و نتایج و پیوندهای ارجاع آن ساده تر است. تبلیغات را بر اساس کلمات کلیدی جستجوگر نشان می دهد، نه اطلاعات شخصی آنها.

Elegant Themes چندین نکته برای بهینه سازی محتوای شما برای DuckDuckGo به اشتراک می گذارد:

  • اطلاعات مکان را به وب سایت خود اضافه کنید.
  • ادعای لیست های نقشه های اپل.
  • نقشه سایت خود را به چندین موتور جستجو ارسال کنید.

داده‌های مکان نشان می‌دهد که آیا کسب‌وکار شما با مکان جستجوگر بر اساس دستگاه آنها مرتبط است یا خیر. اطمینان حاصل کنید که سایت شما شامل آدرس های تجاری مرتبط شما باشد. همچنین، مطمئن شوید که مکان(های) خود را در نقشه اپل ادعا می کنید.

در حالی که این توصیه برای برندهایی با مکان فیزیکی بهترین کار را دارد، آخرین نکته برای وب سایت هر شرکتی کارآمد است: نقشه سایت خود را به چندین موتور جستجو از جمله بینگ ارسال کنید.

مانند یاهو، DuckDuckGo وب‌سایت‌ها را با استفاده از داده‌های Bing و سایر موتورهای جستجو، همراه با خزنده DuckDuckBot خود فهرست‌بندی می‌کند.

فیسبوک را فراموش نکنید

سال گذشته، فیسبوک با تغییر الگوریتم خود، سرفصل خبرها شد و باعث کاهش ترافیک ارجاع به سایت‌های خبری برتر شد (افت ۶۲ درصدی بین آگوست ۲۰۲۲ تا اوت ۲۰۲۳).

با این حال فیس بوک همچنان یک منبع قابل دوام برای ترافیک ارجاع است. تحقیقات SparkToro، ارجاعات این پلتفرم را به ازای هر 1000 کاربر منحصر به فرد بالاتر از هر پلتفرم رسانه اجتماعی دیگری رتبه بندی می کند.

برای استفاده بیشتر از فیس بوک، پیوندهایی را به محتوای مرتبط خود به اشتراک بگذارید. عنوان، توضیحات و تصویر کوچک را برای مخاطبان و هدف خود سفارشی کنید.

  21 Email Newsletter Examples We Love Getting in Our Inboxes

به OpenAI وارد شوید

اگرچه OpenAI.com – سایت مادر ChatGPT – در فهرست ترافیک ارجاع رتبه 22 را دارد، رشد هوش مصنوعی مولد احتمالاً به این معنی است که تأثیر آن در سال آینده و پس از آن بیشتر خواهد بود.

بنابراین، چگونه می توانید پیوندهای سایت خود را در یک پاسخ ChatGPT نشان دهید؟ من مستقیماً سراغ منبع رفتم تا بفهمم. در اینجا برخی از آنچه ChatGPT به اشتراک گذاشته است:

  • کلمات کلیدی مرتبط را به طور طبیعی در محتوای خود بگنجانید.
  • منابع جامعی مانند راهنماها، آموزش‌ها یا مقالات عمیق توسعه دهید.
  • پیوندهای داخلی را به سایر محتوای مرتبط خود اضافه کنید.
  • از مخاطب بخواهید که به اشتراک بگذارد و پیوند دهد، زیرا این سیگنال ها شانس ارجاع محتوای شما را در ChatGPT افزایش می دهد.
  • مشارکت کاربر را از طریق نظرات، سؤالات و بحث ها تشویق کنید، زیرا ChatGPT ممکن است به این پاسخ ها اشاره کند.

شما می‌توانید توصیه‌های آن را به این نکته تقلید کنید – شعار همه بازاریابی محتوای خوب: محتوای با کیفیت و عمیق بنویسید که برای مخاطبان ارزش ایجاد کند و آنها را تشویق کند تا آن را با شبکه‌هایشان به اشتراک بگذارند.

تأثیر را نظارت کنید

من فقط سطح استراتژی های توسعه را برای استراتژی ترافیک ارجاع شما خراش داده ام. به دقت به لیست نگاه کنید تا ببینید آیا هر یک از سایت های ارجاع دهنده برتر (لینکدین و یوتیوب) از قبل با اولویت های توزیع شما مرتبط هستند یا خیر. کارهایی را که در آنجا انجام می دهید دو برابر کنید. اگر در حال رشد جامعه ای پیرامون برند خود هستید، به Reddit، Discord و Patreon توجه کنید.

سه ماه پس از اعمال تغییرات در استراتژی ارجاع خود، به تجزیه و تحلیل سایت خود دقت کنید. آیا منابع ارجاع شما در آن سه ماهه تغییر کرد؟ کدام پلتفرم ها ترافیک بیشتری نسبت به سه ماه پیش ارائه می دهند؟ آیا یک پلتفرم درصد بیشتری از ترافیک را ارائه می دهد؟

اگر منابع ترافیک ارجاع به طور قابل توجهی تغییر نکرده است، تسلیم نشوید. صعود در رتبه بندی و کسب لینک ممکن است زمان ببرد. شش ماه دیگر صبر کنید – اگر هنوز تاثیری نمی بینید، تغییرات بزرگتری را در نظر بگیرید.

نکات، بینش و مثال‌های بازاریابی محتوا بیشتری می‌خواهید؟ اشتراک در به ایمیل های روز کاری یا هفتگی از CMI.

تصویر روی جلد توسط جوزف کالینوفسکی/موسسه بازاریابی محتوا

منبع: https://contentmarketinginstitute.com/articles/referral-traffic-options/

Stocktally’s stocktaking services are designed to uncover hidden losses and discrepancies in spare parts inventory. To unveil a range of subscription bundles alongside its new iphones this october according to. Felicia hardy techpros : innovate, learn & connect.