هوش مصنوعی دیدگاه های دوئل را نشان می دهد.
برخی از بازاریابان مطمئن نیستند که در مورد این فناوری جدید چه احساسی داشته باشند. برخی فرصت های بازاریابی نسل بعدی را می بینند.
جای فکر ، زیاد است، بنابراین ما از مشاور ارشد استراتژی CMI، رابرت رز، نظرش را جویا شدیم. خوشبختانه، او قبلاً در مرکز گفتگوی این هفته – کنفرانس موسسه هوش مصنوعی بازاریابی (MAICON) در کلیولند، اوهایو صحبت می کرد. نظر او را ببینید یا بخوانید:
گردهمایی برای صحبت در مورد هوش مصنوعی بازاریابی
این هفته پنجمین سالانه MAICON بود، رویدادی که جامعه ای از بازاریابان آینده نگر، هوشمند و جسور را پرورش می دهد که سال به سال رشد می کنند.
دیدن گفتگوهای رهبران فکری آشنا مانند کریس پن، اندی کرستودینا، اندرو دیویس، کیتی رابرتز، جیم استرن و آماندا تودوروویچ بسیار عالی بود.
همچنین دیدار با رهبرانی که کمتر با آنها آشنایی داشتم بسیار عالی بود. مایک والش، مدیر عامل فردا، در مورد اینکه چگونه هوش مصنوعی بخشی از یک تحول بزرگتر در سیستم کار است، صحبت کرد. او بازاریابان را به چالش کشید تا بزرگتر فکر کنند.
آدام براتمن و اندی ، روز 2 را با به اشتراک گذاشتن آنچه که از مصاحبه با برخی از بزرگترین بازیگران هوش مصنوعی، از جمله سم آلتمن، بیل گیتس و رید هافمن، برای کتاب سال 2025 خود، AI First: The Playbook for a Future-Proof آموخته اند، شروع کردند. تجارت و برند.
من صدای اقلیت در میان گویندگان بودم. من فی نفسه مخالفت نکردم من با بسیاری از سخنرانان و در واقع اکثر سخنرانانی که در مورد تحولات اساسی که هوش مصنوعی به ارمغان خواهد آورد، موافق بودم.
اما من متقاعد هستم که آنچه که همه آن را هوش مصنوعی مولد می نامند – که در واقع تمرکز کنفرانس است و بیشتر بازاریابان چگونه در مورد هوش مصنوعی فکر می کنند – یک نوآوری کمکی برای خلقت انسان است، نه برعکس.
پس از گذراندن وقت با متفکران بزرگتر در این فضا، هنوز نمیدانم که هوش مصنوعی مولد چقدر مانند گاز گرفتن توسط یک عنکبوت رادیواکتیو یا یافتن فرمول مخفی در آزمایشگاه برای ابرقدرتها است.
واقعاً هوش مصنوعی مولد چیست (در حال حاضر)
هوش مصنوعی مولد – در لحظه کنونی – می تواند بیان ایده های شما را تقویت، بزرگنمایی و مقیاس بندی کند. اگر ایده های انسانی کوچک باشند، هوش مصنوعی مولد فقط ایده های ناقص را تقویت می کند. اگر ایده ها اشتباه باشد، هوش مصنوعی مولد سریعتر اشتباه می کند. اگر هدف شما کاهش استفاده از خلاقیت های متنوع و پرهزینه انسانی است، هوش مصنوعی مولد کاملاً به این هدف خواهد رسید.
آنچه من با شرکت کنندگان MAICON به اشتراک گذاشتم حول فرصت استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی برای جنبه های مختلف گردش کار بسیار انسانی، خلاقانه و مشارکتی بازاریابی بود. چگونه می توانید این ابزارها را بدون از دست دادن مزیت به دست آمده از طریق رویکرد سنجیده خلاقیت به کار ببرید؟
خلاقیت مشکلی نیست که باید حل شود. به همین دلیل من در مورد مفهوم آماده شدن برای آماده شدن برای هوش مصنوعی صحبت کردم. اتخاذ هوش مصنوعی مولد مستلزم آن است که ابتدا سوال یا مشکل واقعی را شناسایی کنید تا با آن حل کنید نه اینکه بخواهید شایسته سوالاتی باشید که توسط هوش مصنوعی مولد مطرح می شود.
اکنون، توصیه آن رویکرد لزوماً به این معنا نیست که من با هر چیزی (خوب، شاید چند مورد) که توسط رهبران فکری این هفته گفته شده مخالفم. من در دو روز بیشتر از آنچه در طول سال یاد گرفتم در مورد موضوعی که به سرعت در حال حرکت است یاد گرفتم.
با تشکر از تیم موسسه هوش مصنوعی بازاریابی، و یک تشکر بزرگ از همه افراد جدید و قدیمی که با آنها معاشرت کردم. و من به هیچ وجه به طنز اشاره نمی کنم که همه اینها توسط انسان ها امکان پذیر شد که کارهای انسانی را در یک رویداد فیزیکی انجام دهند. شیمی، حال و هوا و فضا درست به اندازه «داده» یا «محتوای» داده شده اضافه شده است.
مطالب مرتبط دستچین شده:
تصویر روی جلد توسط جوزف کالینوفسکی/موسسه بازاریابی محتوا
منبع: https://contentmarketinginstitute.com/articles/human-in-ai/