مصرف کنندگان واقعاً محتوای کوتاه را دوست دارند.
میلیاردها نفر هر ماه ویدیوهای TikTok، شورت های یوتیوب و حلقه های اینستاگرام را تماشا می کنند.
اما این فقط مصرف کنندگان نیستند که محتوای کوتاه را دوست دارند.
گوگل، یوتیوب، پلتفرمهای رسانههای اجتماعی و موارد دیگر انتظار محتوای مختصری را دارند. در توضیحات متا، گزیده ها، توضیحات قسمت ها و گاهی اوقات پست ها. برخی حتی محدودیت های کل شخصیت را تعیین می کنند.
چگونه از آن شخصیت ها بیشترین استفاده را می کنید؟ ادامه مطلب
توضیحات متا
برخی از محتوای بهترین روشها میگویند توضیحات متا باید بین 150 تا 160 کاراکتر باشد. منابع دیگر می گویند که آنها می توانند تا 300 کاراکتر باشند. گوگل می گوید مهم نیست زیرا فقط مرتبط ترین اطلاعات را از توضیحات متا برای جستجوگر انتخاب می کند که معمولاً به صورت یک نسخه کوتاه ظاهر می شود.
اما مهم نیست که چه چیزی مجاز است، شما هنوز شخصیت های زیادی برای انتقال پیام ندارید، بنابراین باید از آنها نهایت استفاده را ببرید.
برای ایجاد یک توضیحات متا که واقعا ارائه می کند، باید به این فکر کنید که جستجوگر از محتوا چه می خواهد. (امیدواریم قبل از ایجاد محتوا به این موضوع فکر کرده باشید، بنابراین هم با هدف تجاری و هم با هدف مخاطب هماهنگ است.)
برای درک هدف محتوا نباید به تحلیل عمیق نیاز داشته باشید. به کلمات کلیدی و دسته بندی های تعیین شده نگاه کنید. به طور ارگانیک کلمه کلیدی اصلی (حداقل) را در توضیحات بگنجانید. و جزئیات آنچه را که جستجوگر از محتوا به دست خواهد آورد.
در اینجا برخی از آنچه گوگل در مورد کامل ، توضیحات متا می گوید آورده شده است:
- یک خلاصه کوتاه و مرتبط از صفحه ایجاد کنید.
- برای متقاعد ، کاربر که صفحه دقیقاً همان چیزی است که به دنبال آن است، با آن مانند یک زمین برخورد کنید.
- برای هر صفحه ارزشمند توضیحات منحصر به فردی ایجاد کنید.
نکته: شما نیازی به نوشتن توضیحات متا در قالب جمله ندارید. با این حال، از قرار دادن کلمات کلیدی در کنار هم خودداری کنید زیرا آنها زمینه را برای محتوا فراهم نمی کنند.
در اینجا یک مثال از بد و بهتر از گوگل آورده شده است:
- بد: “تخم مرغ منبع شادی در زندگی همه است. وقتی بچه کوچک بودم، یادم می آید که از مرغ خانه تخم مرغ می چیدم و به آشپزخانه می آوردم. آن روز ها، روزهایی بود که.”
- بهتر: «با این راهنمای کامل، طرز پخت تخم مرغ را در 1 ساعت یا کمتر بیاموزید. ما همه روشها را پوشش میدهیم، از جمله روشهای بیش از حد آسان، آفتابگیر، آبپز و غیرقانونی.
مثال: اگرچه من علاقه زیادی به استفاده از نمونههایی از کارهایم ندارم، در این مورد، مجبورم زیرا نمیتوانم توضیحات متا (یا گزیدهای) بومی را برای محتوای سایتهای دیگر ببینم.
بیایید توضیحات متا را برای این مقاله CMI، محتوای تعاملی: چگونه آزمونها، بازیها و نظرسنجیها برای نتایج جذاب ایجاد میکنند، تشریح کنیم:
«مخاطبان خود را وادار کنید تا با محتوای تعاملی بچسبند و کلیک کنند. احتمالات، ابزارها و نتایج بزرگی را که بسیاری از بازاریابان از دست می دهند، کشف کنید.»
توضیحات در مجموع 153 کاراکتر است. این شامل کلمه کلیدی اصلی “محتوای تعاملی” است. در مورد هدف آن، این دسته به اطلاع رسانی کمک کرد. مقاله متعلق به دسته تولید محتوا است. بنابراین، جمله دوم، “امکانات، ابزارها را کشف کنید…” این موضوع را نشان می دهد.
یک نکته دیگر – مستقیم باشید. بله، میتوانستم بنویسم: «بازاریابان محتوا میتوانند با محتوای تعاملی، مخاطب را به چسبیدن و کلیک ، وادار کنند. شما می توانید احتمالات را کشف کنید…” اما من نمیخواستم این اسم، «بازاریابان محتوا» و ضمیر «شما» فضای ارزشمندی را اشغال کنند. نیازی نیست مخاطب را مورد خطاب قرار دهید، مگر اینکه برای درک یا هدف گذاری حیاتی باشد.
گزیده ها
اکنون، من می بینم که بسیاری از افراد به سادگی توضیحات متا خود را در قسمت گزیده در وردپرس یا دسته مربوطه در هر CMS که استفاده می کنند، قرار می دهند. گزیده ها همچنین می توانند به عنوان نسخه تبلیغاتی برای خبرنامه ها، رسانه های اجتماعی و موارد دیگر استفاده شوند.
در بیشتر موارد، گزیدهها نباید با توضیحات متا یکسان باشند.
همانطور که وردپرس توضیح میدهد، گزیدهها خلاصهای از مقالات طولانیتر هستند که در جای دیگری از سایت شما ظاهر میشوند، مانند فهرست خلاصه وبلاگ یا صفحات آرشیو شده.
این بدان معناست که شخصی که گزیده ای را می بیند قبلاً در وب سایت شما قرار دارد. شما از آنها نمی خواهید محتوای شما را از صفحه رقیب که در همان صفحه رتبه بندی موتور جستجو ظاهر می شود، انتخاب کنند.
با این درک، میتوانید خلاصهای خاصتر بسازید یا ویژگیهای محتوا را برجسته کنید که میتواند کسی را به مصرف آن جذب کند.
مثال: در اینجا گزیده ای از مقاله محتوای تعاملی است:
«میزبان یک نظرسنجی. یک مسابقه انجام دهید. یک بازی ایجاد کنید. محتوای تعاملی در اشکال مختلفی وجود دارد، اما بازاریابان کافی از آن استفاده نمی کنند. احتمالات، ابزارها و نتایج بزرگ را کشف کنید.»
گزیده کمی طولانی تر از توضیحات متا است (حدود 30 کاراکتر یا بیشتر). همچنین به جای دو جمله پنج جمله است. از آنجایی که من مجبور نبودم کسی را که در گوگل جستجو می کند برای اطلاعاتی در مورد نحوه انجام محتوای تعاملی جذب کنم، می توانم در مورد ایده های پیشنهادی مقاله – میزبانی یک نظرسنجی، انجام یک مسابقه، ایجاد یک بازی – قبل از به اشتراک گذاشتن کلمه کلیدی اصلی (تعاملی) دقیق تر باشم. محتوا) و مروری بر مقاله.
یک نکته دیگر – لازم نیست توضیحات متا خود را کاملاً بازنویسی کنید. همانطور که در مثال می بینید، جمله آخر، «امکانات، ابزارها و نتایج بزرگ را کشف کنید» برای هر دو یکسان است. فقط مطمئن شوید که گزیده آن چیزی را ارائه می دهد که مخاطبان قبلاً در سایت شما ممکن است بخواهند در مورد محتوا بدانند.
توضیحات یوتیوب
یوتیوب به شما 5000 کاراکتر برای توصیف ویدیویتان می دهد. این معادل حدود 800 تا 1000 کلمه است. اما حتی گوگل، صاحب یوتیوب، توصیه می کند از همه آنها برای توضیح ویدیو استفاده نکنید.
به توضیحات در دو جزء فکر کنید – متنی که قبل از کلمه قابل کلیک «بیشتر» ظاهر می شود و متنی که پس از کلیک ، به طور کامل ظاهر می شود.
در بخش اول، حداکثر سه کلمه کلیدی را که موضوع مورد نظر را منعکس می کنند، درج کنید، که حداقل یکی از آنها در عنوان ظاهر می شود. این استراتژی منطقی است، زیرا یوتیوب دومین موتور جستجوی بزرگ در جهان است.
با انتخاب این کلمات، وقت خود را صرف ساختن چند جمله منحصر به فرد (حدود 100 تا 200 کاراکتر) کنید تا برجسته شوید. باید اطمینان حاصل کنید که هم جستجوگر و هم مشترک کانال شما می توانند به سرعت متوجه شوند که از تماشای ویدیو چه چیزی به دست می آورند.
با توجه به راهنمای توضیحات مفید Hootsuite در یوتیوب، باید کلمات کلیدی را در قسمت دوم توضیحات تکرار کنید.
مثال: بیایید به این ویدیو از Intuit QuickBooks نگاه کنیم – نحوه استفاده از برآورد پروژه در Quickbooks Online Advanced.
در قسمت اول توضیحات آن آمده است:
“با QuickBooks Online Advanced میتوانید هنگام تکمیل برآوردهای پروژه، هزینههای تخمینی را نیز لحاظ کنید. به این ترتیب می توانید سودآوری تخمینی خود را در مقابل واقعی یک پروژه اندازه گیری کنید.
قسمت اول مجموعاً 182 کاراکتر دارد و موضوع ویدیو (نحوه گنجاندن هزینههای تخمینی)، محصول (QuickBooks Online Advanced) و مزیت آن (اندازهگیری سود تخمینی در مقابل واقعی) را به طور خلاصه توضیح میدهد. Intuit شامل عبارات کلیدی هدفمند – برآورد پروژه و QuickBooks Online Advanced است.
وقتی کاربر روی “بیشتر” کلیک می کند، توضیحات کامل را می بیند. در مجموع حدود 1500 کاراکتر دارد — 18 برابر بیشتر از پیش نمایش اما هنوز بسیار کمتر از 5000 کاراکتر مجاز YouTube است.
توضیحات کامل شامل یک جمله دیگر در مورد مشخصات موجود در ویدیو است. سپس، مُهرهای زمانی و فصلهای ویدیو را نشان میدهد تا به بینندگان کمک کند بدانند چه زمانی باید با یک موضوع خاص هماهنگ شوند.
Intuit همچنین شامل پیوندهایی به تمام آموزش های گام به گام خود است که بر اساس موضوع قبل از درخواست از کاربران برای عضویت در کانال و بازدید از وب سایت شرکت، تفکیک شده است.
اگر با نحوه افزودن فصلها و مهرهای زمانی آشنا نیستید، YouTube دستورالعملهایی را ارائه میدهد. حداقل باید سه فصل داشته باشید که هر فصل حداقل 10 ثانیه طول بکشد.
یک نکته دیگر – همچنین میتوانید توضیحات را برای خواندن آسانتر با پررنگ ،، ایتالیک ، یا برجسته ، متن سفارشی کنید. در حالی که YouTube گلولههای سنتی را مجاز نمیداند، میتوانید از شکلکها برای آسانتر خواندن نکات خود استفاده کنید.
لینکدین
هر پلتفرم رسانه اجتماعی پست های کوتاه را در بر می گیرد. با این حال، با توجه به محبوبیت روزافزون LinkedIn برای بازاریابان B2B، من میخواستم روی آن پلتفرم تمرکز کنم. ممکن است به نظر یک پلتفرم باشد که میتوانید بدون اهمیت دادن به تعداد کاراکترها بنویسید. این نیست.
لینکدین به افراد اجازه می دهد تا حداکثر 1300 کاراکتر و شرکت ها تا 700 کاراکتر برای پست های صفحه خود استفاده کنند. این در مقایسه با توضیحات متا، گزیدهها و X زیاد به نظر میرسد.
اما نکته اینجاست: لینکدین تنها حدود 200 کاراکتر یا کمتر را روی صفحه نمایش می دهد، قبل از اینکه دکمه “see more” ظاهر شود.
بنابراین، شما به ساخت یک پیام فوق العاده کوتاه بازگشته اید. با این حال، برخلاف توضیحات متا و گزیدهها، پست شما ممکن است در فید مخاطبان لینکدین ظاهر شود که فعالانه جستجو نمیکنند و حتی فعالانه به موضوع شما علاقهمند نیستند.
شما دو انتخاب دارید: 1. پستی بنویسید که خواننده نیازی به کلیک برای دیدن موارد بیشتر نداشته باشد، یا 2. پستی بنویسید (در کمتر از 200 کاراکتر) که خواننده را جذب کند و سپس یک روایت کوتاه ارائه دهید که باعث خوشحالی آنها می شود.
در هر صورت، وقت خود را روی محتوایی که در فید ظاهر می شود متمرکز کنید. چیزی را از نظر بصری و به طور اساسی دلپذیر ایجاد کنید تا به سرعت توجه را به خود جلب کنید. به عنوان مثال، با درج شکافها و بیضیها از فاصله غیرمنتظره استفاده کنید یا از یک یا دو شکلک (مرتبط) استفاده کنید.
مثال: در این پست لینکدین، CMI یک پست کوتاه (حدود 165 کاراکتر) با دو هدف را انتخاب کرد.
متن مقاله محتوای تعاملی را با تبلیغ مزیت موضوع (“نتایج بزرگتر از محتوای ثابت” ارائه می دهد) تبلیغ می کند و توضیح می دهد که خواننده چه چیزی به دست خواهد آورد (“چه کار می کند، ابزارهای موجود و موارد دیگر”). این طراحی شده است تا خوانندگان را وادار کند روی پیوند مقاله ای که در پست نیز ظاهر می شود (هدف اول) کلیک کنند.
اما هدف دومی نیز دارد – واداشتن بیننده به توقف پیمایش و شرکت در نظرسنجی. در 18 شخصیت، مردم را به نظرسنجی دعوت می کند. (LinkedIn نظرسنجی ها را به چهار گزینه محدود می کند. انتخاب ها را ساده نگه دارید، در غیر این صورت مردم زحمت خواندن آنها را نخواهند داد، چه رسد به رای دادن در نظرسنجی.)
یک نکته دیگر – اگر از هشتگ استفاده می کنید، مطمئن شوید که فضایی برای آن شخصیت ها در نظر گرفته اید. با این وجود، زیاده روی نکنید. نرم افزار زمان بندی Hootsuite بیش از سه هشتگ را توصیه نمی کند و من موافقم.
کوتاه بمان
در هملت شکسپیر، پولونیوس میگوید: «اختصار روح شوخ طبعی است».
در بازاریابی محتوا، ایجاز، روح محتوای دیجیتال است. گوگل آن را می خواهد. یوتیوب آن را دوست دارد. لینکدین آن را ترجیح می دهد. اما به همان اندازه مهم، مخاطبان نیز این کار را می کنند.
بنابراین، دفعه بعد که توضیحات متا، گزیده ای، توضیحات ویدیویی یا پست لینکدین را ساختید، به محدودیت های بالای کاراکتر فکر نکنید. بر روی انجام کارهای کافی تمرکز کنید تا برند، کانال انتشار و خوانندگان بالقوه خود را راضی کنید.
مطالب مرتبط دستچین شده:
تصویر روی جلد توسط جوزف کالینوفسکی/موسسه بازاریابی محتوا
منبع: https://contentmarketinginstitute.com/articles/writing-character-limited-descriptions/