تیم شما در سال 2024 چقدر باید هزینه کند؟ (بر اساس صنعت)

آخرین گزارش وضعیت بازاریابی ما به ما می گوید که بازاریابان هنگام تصمیم گیری در مورد محل سرمایه گذاری بودجه خود در سال 2024 کاملاً مطمئن هستند.

برنامه‌ریزی بودجه بازاریابی برای سال 2024 که به‌وسیله یک ، نر و پول نقد در یک پاکت نمایش داده می‌شود

ما 57٪ را بررسی می کنیم که تا حدودی احساس اطمینان می کنند، و 26٪ که بسیار مطمئن هستند که برنامه های بودجه آنها بازدهی سرمایه را برای کسب و کارشان به حداکثر می رساند.

برای دانلود 8 قالب بودجه بازاریابی رایگان اینجا را کلیک کنید.

می‌خواهم در برنامه‌های هزینه‌های خود نیز اطمینان داشته باشید، بنابراین این راهنما را ایجاد کردم تا به شما در مقایسه نحوه تطابق بودجه خود با رقبا کمک کنم.

فهرست مطالب

چرا به بودجه بازاریابی نیاز دارید

چشم انداز بازاریابی امروزی پیچیده است. کاهش بودجه رایج شده است و بازاریابان با عملکرد ضعیف به سرعت زیر تیشه می روند.

و داده‌های گزارش وضعیت بازاریابی ما از این موضوع پشتیبانی می‌کند – تقریباً 60 درصد از بازاریابان می‌گویند که نحوه مصرف بودجه خود در حال حاضر نسبت به گذشته بسیار بیشتر یا بسیار بیشتر مورد بررسی قرار می‌گیرد.

ایجاد یک بودجه بازاریابی جامع، گلوله نقره ای شما برای اجتناب از این نتایج و داشتن پول نقد برای اجرای استراتژی بازاریابی است.

تهیه بودجه بازاریابی نیز به شما کمک می کند:

  • اولویت بندی پروژه ها برای سرمایه گذاری
  • اختصاص بودجه برای خرید نرم افزار.
  • پیشرفت سال به سال خود را مقایسه کنید.
  • تخصیص اعتبار برای پروژه ها از قبل.
  • اهمیت پروژه های خاص را توجیه کنید.
  • ROI پروژه های بازاریابی خود را محاسبه کنید.
  • ارزش پروژه های بازاریابی پیشنهادی را به افراد بالاتر خود نشان دهید.
  • بازگشت سرمایه مثبت را نشان دهید، که می تواند به شما کمک کند در آینده بودجه بهتری داشته باشید.
  • بودجه را برای فریلنسرها و استخدام کنندگان تمام وقت که استراتژی شما را اجرا می کنند، اختصاص دهید.

در داخل یک بودجه بازاریابی معمولی

طبق گفته Deloitte، بازاریابی تقریباً 13.6٪ از کل بودجه یک شرکت را در سال 2023 تشکیل می دهد. این میزان نسبت به دو سال قبل 3.9٪ افزایش یافته است.

منبع تصویر

بسیاری از بازاریابان انتظار دارند که بودجه سالانه آنها در سال 2024 افزایش یابد.

بر اساس نظرسنجی ما از 1400+ بازاریاب، 41 درصد از پاسخ دهندگان گزارش دادند که بودجه آنها افزایش خواهد یافت. با این حال، اکثر بازاریابان (47٪) انتظار دارند بودجه آنها تقریباً ثابت بماند.

اولویت بندی کانال های بازاریابی نیز در حال تغییر است. کسب‌وکارها بیشترین نرخ بازگشت سرمایه را از ابزارهای خرید رسانه‌های اجتماعی مانند فروشگاه TikTok و فروشگاه‌های اینستاگرام مشاهده می‌کنند و بر این اساس سرمایه‌گذاری می‌کنند.

با توجه به محبوبیت روزافزون اینفلوئنسرها در شبکه های اجتماعی، این من را شگفت زده نمی کند. برندها با مصرف کنندگان در همان جایی که هستند و در کانال های مورد علاقه شان ملاقات می کنند. به‌علاوه، اگر از من بپرسید، خرید محصولات بدون خروج از برنامه تجربه مشتری درجه یک است.

در اینجا پنج کانال برتر هدایت کننده بازگشت سرمایه بر اساس نظرسنجی ما آمده است:

  • ابزارهای خرید رسانه های اجتماعی (به عنوان مثال، فروشگاه TikTok)
  • وب / وبلاگ / سئو
  • محتوای رسانه های اجتماعی پولی
  • بازاریابی ایمیلی
  • بازاریابی محتوا
  What is Branding? Understanding Its Importance in 2024

علاوه بر این، ویدئو سرمایه گذاری بزرگ تری در بودجه بسیاری از بازاریابان خواهد بود. ما متوجه شدیم که 71٪ از بازاریابان قصد دارند از ویدیوهای کوتاه یا بلند به عنوان بخشی از استراتژی محتوای خود استفاده کنند.

به عنوان یک بازاریاب، من قدرت ویدیو را در کمک به برندها برای بیان داستان خود می بینم. من انتظار دارم این سرمایه گذاری در چند سال آینده همچنان افزایش یابد.

در همین حال، در TikTok، 56٪ همچنین قصد دارند سرمایه گذاری TikTok خود را در سال 2024 افزایش دهند – بالاترین افزایش در بین برنامه های رسانه های اجتماعی. 33 درصد دیگر نیز قصد دارند بودجه فعلی TikTok خود را حفظ کنند.

اینفلوئنسر مارکتینگ یکی دیگر از تاکتیک های نسل پیشرو است که ارزش سرمایه گذاری دارد و این روند در سال 2024 ادامه خواهد داشت.

در واقع 87 درصد از بازاریابان قصد دارند سرمایه گذاری خود را در اینفلوئنسر مارکتینگ افزایش یا حفظ کنند.

TikTok در حال حاضر داغ است و با 45 درصد سهم کاربر در سال 2024 در حال ارتقاء رتبه‌ها است.

به علاوه، اینفلوئنسرها راه بسیار خوبی برای برندها برای ارتباط و ارتباط با مخاطبان خود هستند.

اگر بازاریاب ها تعجب کنند نبودند افزایش این سرمایه گذاری ها در سال جاری

بودجه بازاریابی به عنوان درصدی از درآمد

میزان درآمدی که کسب‌وکارها به بازاریابی تخصیص می‌دهند طی چند سال گذشته افزایش یافته است، به طوری که میانگین 9.1٪ از درآمد کلی شرکت در سال 2023 در مقایسه با تنها 6.4٪ در سال 2021 بود.

تصمیمات مربوط به تخصیص بودجه بازاریابی عمدتاً به صنعت اختصاص دارد.

به عنوان یک قانون کلی، شرکت های B2B باید بین 2 تا 5 درصد از درآمد خود را صرف بازاریابی کنند و شرکت های B2C کمی بالاتر از 5 تا 10 درصد هستند.

بودجه بازاریابی بر اساس صنعت

بر اساس نظرسنجی CMO، در اینجا میانگین درصدی از صنایع درآمدی است که صرف بازاریابی می کنند.

صنعت

بودجه بازاریابی

(٪ از درآمد شرکت)

بانک/مالی/بیمه

9.49٪

ارتباطات/رسانه ها

14.27٪

کالاهای بسته بندی مصرفی

25.19٪

خدمات مصرف کننده

11.74٪

تحصیلات

11.50٪

انرژی

3.83٪

مراقبت های بهداشتی

6.80٪

تولید

3.75٪

معدن/ساخت و ساز

6.50٪

داروسازی/بیوتکنولوژی

12.83٪

خدمات حرفه ای

7.08٪

مشاور املاک

10.61٪

خرده فروشی

14.52٪

مشاوره خدمات

21%

نرم افزار/پلتفرم فناوری

11.8٪

حمل و نقل

1.52٪

به عنوان یک بازاریاب، مهم است که از این درصدها به عنوان معیار استفاده کنید، به خصوص برای صنایعی که بودجه بازاریابی پایینی را اختصاص می دهند.

اگر صنعت شما تمایلی به هزینه ، برای ابتکارات بازاریابی ندارد، این فرصتی برای تیم شما برای درخشش است.

هنگامی که افراد بالاتر را در مورد آنچه برای اجرای استراتژی های برتر خود نیاز دارید متقاعد کنید، به راحتی از سایرین در صنعت خود پیشی خواهید گرفت و شرکت خود را به مرجعی برای نحوه بازاریابی سایر تیم ها تبدیل خواهید کرد.

7 نکته تخصصی برای استفاده حداکثری از بودجه بازاریابی

1. سفر مشتری خود را درک کنید.

سفر مشتری به سادگی جستجو ، یک اصطلاح، پرش به لیست ایمیل و سپس تبدیل نیست. سفر پر از پیچ و خم است.

فهمیدن اینکه مشتریان شما چگونه از آگاهی محصول به خرید می روند، در صنایع متفاوت است. آنچه برای مارک های B2B کار می کند ممکن است برای B2C یا برای مشاغل کوچک کارایی نداشته باشد.

به همین دلیل است که دیوید هوس، مدیر بازاریابی عملکرد B2B در گروه Outloud، می‌گوید قبل از صرف یک سکه از بودجه بازاریابی خود، باید برای درک سفر مشتری خود وقت بگذارید. اگر ابتدا روی این تحقیق سرمایه گذاری کنید، متوجه خواهید شد:

  • بودجه خود را در چه کانال هایی خرج کنید.
  • چه پلتفرم هایی برای دستیابی به مخاطبان هدف
  • چه پیام هایی با آنها طنین انداز خواهد شد.
  • چه خلاقانه ای آنها را سرگرم و آموزش می دهد.
  • چه راه حلی آنها را تبدیل می کند.
  تنوع و دم بلند

درک سفر مشتری برای باز ، بالاترین تلاش های بازگشت سرمایه کلیدی است. و ابزارهای گزارش دهی مانند تجزیه و تحلیل سفر مشتری HubSpot می تواند به شما کمک کند تصویر واضح تری ارائه دهید.

اگر درست انجام شود، بهترین استفاده از بودجه بازاریابی شما را تضمین می کند.

2. در صورت نیاز یک آژانس بازاریابی استخدام کنید.

ممکن است نظارت بر چندین پروژه بازاریابی بدون کمک دشوار باشد – حتی زمانی که یک تیم بازاریابی داخلی دارید.

علاوه بر زمان مورد نیاز برای استخدام، آموزش و حضور در یک تیم، حقوق و مزایایی را نیز پرداخت خواهید کرد. همه اینها ممکن است طولانی باشد اگر بودجه شما نتواند تیم بزرگی را برآورده کند یا زمانی برای نظارت بر آنها ندارید. اینجا جایی است که آژانس های بازاریابی وارد عمل می شوند.

در حالی که آژانس ها ارزان نیستند، برخی از این چالش ها را از بین می برند و می توانند به عنوان بازوی گسترده تیم شما عمل کنند.

همکاری با آژانس های بازاریابی همچنین به شما امکان دسترسی به تیمی از متخصصان را می دهد که ممکن است به شما کمک کنند تا سریعتر به اهداف خود برسید و بودجه بازاریابی شما را هدر ندهند.

3. یک تیم بازاریابی داخلی دریافت کنید.

اتکا به یک آژانس برای اجرا همه از پروژه های شما عاقلانه ترین استفاده از بودجه بازاریابی شما نیست. مارلا مالکین، معاون بازاریابی و مشارکت های استراتژیک Attivo ERP، با این موضوع موافق است.

4. روی تغییر کاربری و به روز رسانی محتوا سرمایه گذاری کنید.

چارلی ساوتول، مدیر بازاریابی و متخصص سئو در Let’s Talk Talent، خاطرنشان می کند که ایجاد محتوای منحصر به فرد و ارزشمند گران است. به همین دلیل، تیم چارلی سعی می‌کند هر چیزی را که می‌سازد تغییر کاربری دهد.

اولین قدم آنها تولید محتوای همیشه سبز است که حداقل برای دو سال ارزشمند باقی بماند. پس از ایجاد این دارایی‌ها، تیم آن‌ها را در قالب‌های محتوایی مختلف تغییر داده و تبلیغ می‌کند.

اگر مدتی قبل دارایی های همیشه سبز را منتشر کرده اید، آنها را به روز کنید. علاوه بر ارائه اطلاعات فعلی برای مخاطبان شما، به روز رسانی محتوا ممکن است باعث شود قطعات شما به سمت SERP حرکت کنند.

بهترین بخش در مورد تغییر کاربری و به روز رسانی محتوا، آزادی عمل برای ارتقای مجدد دارایی های خود چندین بار در سال است. به قول چارلی، «انجام ندادن این یک فرصت از دست رفته است که باعث می‌شود محتوا به اندازه کافی مسافت پیموده نشود و ارزش بودجه بازاریابی شما را به حداکثر برساند».

5. اولویت بندی کانال هایی که عملکرد ضعیف دارند.

درک کانال هایی که بیشترین درآمد را برای کسب و کار شما ایجاد می کنند برای بهینه سازی بودجه بازاریابی بسیار مهم است.

همانطور که سیدارت کومار، مدیر بازاریابی محصول در Exoprise Systems می‌گوید، کسب‌وکارها باید دائماً کمپین‌های خود را ارزیابی کنند تا کمپین‌هایی را که عملکرد ضعیفی دارند، آشکار کنند. انجام این کار به بهینه سازی هزینه ها در جهت درست کمک می کند و کمپین هایی را که هیچ ROI ایجاد نمی کنند، حذف می کند.

اگر داده‌هایی دارید که نشان می‌دهد برخی از کانال‌های با عملکرد ضعیف ممکن است همچنان کار کنند، از آن کانال‌ها برای آزمایش استفاده کنید و قانون 70-20-10 را هنگام بودجه‌بندی برای آنها اعمال کنید.

  Cadre de contenu controversé | Institut de marketing de contenu

در اینجا، 70٪ از بودجه بازاریابی شما به استراتژی های اثبات شده، 20٪ به استراتژی های جدید و 10٪ به استراتژی های تجربی اختصاص می یابد که می تواند فرصت های رشد آینده را برجسته کند.

6. استراتژی بازاریابی خود را به طور مداوم مورد ارزیابی مجدد قرار دهید.

یک استراتژی بازاریابی که به درستی انجام شود، دارای اهداف و نتایج کلیدی است که از چارچوب SMART پیروی می کند. این برای بهینه‌سازی بودجه مهم است، زیرا اهداف و معیارهای SMART به شما کمک می‌کنند پیشرفت را پیگیری کنید و کانال‌ها و کمپین‌هایی را که کار می‌کنند شناسایی کنید.

توماس سایمون، مدیر بازاریابی در Monitask می‌گوید: «بازبینی و ارزیابی مجدد استراتژی بازاریابی به طور مداوم به شما کمک می‌کند بدانید که چه زمانی باید در مسیر یا محور قرار بگیرید. همچنین به شما این امکان را می‌دهد تا از تاکتیک‌های مؤثر استفاده کنید و کورکورانه یک برنامه خاص را بدون داده‌ها یا نتایجی که پشتیبان تصمیم‌تان است دنبال نکنید.»

اما چند وقت یکبار باید یک بررسی انجام دهید؟

کوری هینز، یکی از بنیانگذاران SwipeWell، به بازاریابان توصیه می کند که تخصیص بودجه را به صورت دو هفته ای یا ماهانه بررسی کنند. کوری می‌گوید: «بررسی‌های منظم به شما کمک می‌کند هزینه‌های غیرضروری را کاهش دهید، دوباره به کمپین‌های با عملکرد بالا اختصاص دهید، و تصمیم بگیرید که چه زمانی هزینه‌های متغیر مانند هزینه‌های تبلیغاتی را افزایش یا کاهش دهید».

7. قدرت اتوماسیون را دست کم نگیرید.

بر اساس نظرسنجی ما، 74 درصد از بازاریابان در حال حاضر از ابزارهای هوش مصنوعی/اتوماسیون در نقش خود استفاده می کنند و 59 درصد از این بازاریابان قصد دارند در سال 2024 به استفاده از آنها ادامه دهند.

چانگ چن، رئیس GTM در Bardeen.ai، شاهد افزایش کارایی قابل توجهی از ادغام هوش مصنوعی و اتوماسیون است.

هوش مصنوعی اکنون به سئو، تحقیقات کاربر و حتی ساخت ایمیل های بسیار شخصی سازی شده کمک می کند. چن می‌گوید این به تیم ما اجازه می‌دهد تا بر جنبه‌های استراتژیک و خلاقانه کار خود تمرکز کند، آن‌ها را از وظایف معمولی رها کرده و آنها را قادر می‌سازد تا خلاقیت خود را در جهت گسترش کسب‌وکار به کار گیرند.

همچنین زمان عرضه به بازار را کوتاه می کند و چرخه بازخورد را تسریع می کند و رشد را تقویت می کند. آزمایشی که برای راه اندازی 1 تا 2 ماه زمان می برد، اکنون می تواند ظرف چند هفته آماده شود.

در اینجا نحوه پیوند چن این سرمایه گذاری به برنامه ریزی بودجه آمده است.

ما این کارایی بهبود یافته را مستقیماً در بودجه بازاریابی خود گنجانده ایم. چن می گوید این نه تنها استفاده از منابع فعلی ما را بهینه می کند، بلکه فضایی را برای نوآوری فراهم می کند.

ما بخشی از بودجه خود را به طور خاص برای آزمایش اختصاص داده‌ایم و به ما امکان می‌دهد به بررسی قابلیت‌های فناوری‌های جدید و امکانات اتوماسیون ادامه دهیم.»

بودجه بازاریابی خود را به روش صحیح مدیریت کنید

در نهایت، یک بازاریاب موفق بودن فقط به معنای تفکر استراتژیک نیست. همچنین در مورد پایبندی به یک بودجه دقیق، دستیابی به سطوح جدید رشد و انتخاب مقرون به صرفه ترین گزینه ها برای شرکت شما است.

اکنون که درصد معمولی بودجه بازاریابی را بر حسب درصد و درآمد می دانید، گام بعدی این است که یاد بگیرید چگونه بودجه بازاریابی خود را به طور مؤثر مدیریت کنید.

یادداشت سردبیر: این پست در ابتدا در مارس 2021 منتشر شد و برای جامعیت به روز شده است.

دعوت به اقدام جدید

منبع: https://blog.hubspot.com/marketing/marketing-budget-percentage

The importance of conducting regular inventory audits for the spare parts division of our automobile dealership. Figma explains how its ai tool ripped off apple’s design. Lockheed corporation techpros : ultimate technology resource.