- ثبات برند چیست؟
- چرا ثبات برند مهم است؟
- تاثیر ملموس
- تاثیر ناملموس
- مزایای ثبات برند
- برند شما را قابل تشخیص می کند
- اعتماد ایجاد می کند
- وفاداری می سازد
- نحوه ایجاد ثبات برند
- 1. دستورالعمل های برند را تنظیم کنید تا هویت برند خود را به دست آورید
- 2. برای ثبات طراحی تلاش کنید
- 3. یک تجربه ثابت برای مشتری ارائه دهید
- 4. ارائه یک تجربه برند ثابت
- 5. به ارزش های خود وفادار بمانید
- ثابت بودن نتیجه می دهد
من اغلب قبل از رفتن به فروشگاه محصولات را در تلفن خود مرور می کنم تا آنها را دقیق تر بررسی کنم. این انتقال یکپارچه بین کانال های آنلاین و آفلاین یک جنبه کلیدی از سفر مدرن مشتری است.
موفقیت برند منوط به ایجاد یک سفر مشتری منسجم است که یک تجربه ثابت و مثبت را در تمام نقاط تماس ارائه می دهد.
ثبات برند دیگر اختیاری نیست. این کلید یک سفر موفق مشتری است.
ثبات برند چیست؟
ثبات برند توانایی یک شرکت برای حفظ ارتباطات و موقعیت در راستای ارزش ها و عناصر تشکیل دهنده هویت آن است. در کار برندسازی، سازمان ها همیشه به دنبال توسعه تصویر خود از طریق اقداماتی هستند که عناصر سازنده برند را بررسی می کنند.
از یک وبسایت کاربرپسند با اطلاعات واضح محصول گرفته تا کارکنان آگاه در فروشگاه که پیامهای برند شما را بازتاب میدهند و پستهای رسانههای اجتماعی جذابی که شخصیت برند شما را منعکس میکنند، هر کاری که انجام میدهید باید هویت و ارزشهای اصلی شما را تقویت کند.
یکی از راههای دستیابی به ثبات برند از طریق نرمافزار مدیریت دارایی برند (BAM) است که به کسبوکارها کمک میکند دادهها و رسانههایی را که از برندسازی شرکت پشتیبانی میکنند، مدیریت کنند.
ثبات برند، تحویل مستمر داستان برند شما است. برندسازی فقط لوگو، پیام برند یا محصولات شما نیست. این همه از این چیزها و خیلی بیشتر است.
چرا ثبات برند مهم است؟
ثبات برند به ایجاد اعتماد بین مشتریان شما کمک می کند و تأثیری ماندگار بر آنها می گذارد. همچنین تلاش های بازاریابی شما را ساده می کند و تشخیص برند شما را آسان تر می کند. هنگامی که برند شما ثابت باشد، شانس بیشتری برای ارتباط با مخاطبان هدف خود خواهید داشت، زیرا درک پیام شما آسان تر است.
تاثیر ملموس
شرکت هایی که ثبات برند را در همه کانال ها حفظ کرده اند، میانگین رشد 33 درصدی را داشته اند. ثبات برند یک تجربه واحد در نقاط تماس مختلف در طول سفر مشتری برای مشتریان فعلی و بالقوه ایجاد می کند. مشتریان از مارک هایی خرید می کنند که احساس می کنند با آنها ارتباط دارند، مارک هایی که احساس می کنند معتبر هستند.
آخرین کاری که می خواهید انجام دهید این است که بازار خود را گیج کنید. حدود 90 ثانیه طول می کشد تا یک فرد در مورد برند شما نظر بدهد. وقتی آنها گیج می شوند، دیدگاه حاصل ممکن است مثبت نباشد. شما می توانید یک سرنخ یا فروش داغ را از دست بدهید یا نتوانید مشتریان را فقط به این دلیل که نمی توانند با شما ارتباط برقرار کنند حفظ کنید.
تاثیر ناملموس
تأثیر نام تجاری ناسازگار می تواند بسیار فراتر از تأثیر مستقیم و ملموس باشد. به زمان و منابعی که برای اصلاح نام تجاری ضعیف نیاز است فکر کنید، به تدریج اعتماد و وفاداری مشتری را بازگردانید و به اعتبار برند خود آسیب وارد کنید.
مزایای ثبات برند
شما می توانید با نمایندگی مداوم برند خود، اعتماد و تعامل با مشتریان و سهامداران خود ایجاد کنید. برقراری ارتباط با پیام و لحن مشخص برند، تعامل مشتریان با شما را آسانتر میکند – چه در حال رزرو سفر، خواندن وبلاگ شما یا دانلود مقاله سفید باشند.
برند شما را قابل تشخیص می کند
یک تصویر برند خوب باعث می شود که به راحتی قابل تشخیص و ارزشمند باشید. طراحی منحصر به فرد، سبک، و پیام رسانی به شما کمک می کند که برجسته شوید و آگاهی از برند را افزایش دهید. در واقع، انتخاب رنگ های مناسب برای برند شما می تواند آگاهی از برند را تا 80 درصد افزایش دهد. تیفانی آبی و کادبری بنفش نمونههای عالی از رنگهایی هستند که فوراً قابل تشخیص هستند.
منبع: پینترست
مشتریان با یک برند ثابت ارتباط برقرار می کنند و از نظر احساسی با آن ارتباط برقرار می کنند. تصور کنید مشتریان وقتی لوگوی شما را می بینند یا نام شما را می شنوند صدای برند شما را زمزمه می کنند.
اعتماد ایجاد می کند
مشتریان باید بدانند که از برند، محصولات و خدمات شما چه انتظاری دارند. اشتراکگذاری پیامهای ثابت در هر نقطه تماس باعث میشود مشتریان بدون توجه به جایی که در سفر خود هستند، تجربه یکسانی داشته باشند. یک برند قابل اعتماد انتظارات مشتری را برآورده می کند و مشتریان به برندهایی که می توانند به آنها اعتماد کنند پایبند هستند. بخشهای متعددی برای برندسازی کسبوکار مناسب وجود دارد، بنابراین اگر برای ایدهها گیر کردهاید، به دنبال متخصصان در خدمات برندسازی باشید.
وفاداری می سازد
ثبات برند احساسات مثبت را در مخاطبان هدف شما برمی انگیزد و آنها را با چشم انداز و اهداف شما همسو می کند. به مشتری فکر کنید که می خواهد در دنیایی پایدار زندگی کند و برندهایی را انتخاب می کند که بر کاهش ضایعات تمرکز دارند. آنها احساس می کنند با برندهایی که می توانند نیازهای آنها را برآورده کنند و به قولشان عمل کنند، ارتباط بیشتری دارند.
مشتریانی که با ارزش های شما همسو هستند، بیشتر از شما خرید می کنند. برای 64 درصد از مشتریان، همسویی ارزش یکی از دلایل اصلی اعتماد آنها به یک برند است. مشتریانی که تجربه مثبتی دارند احتمالاً در درازمدت بازخواهند گشت و وفادار خواهند شد.
اوج وفاداری به برند زمانی است که مشتریان تجربیات مثبت خود را به اشتراک می گذارند و توصیه می کنند و ارجاع می دهند. این مشتریان ارجاع شده در حال حاضر نظر مثبتی در مورد کسب و کار شما دارند که باعث می شود به راحتی قابل دسترس و ارزشمندتر باشند.
نحوه ایجاد ثبات برند
با توجه به تعداد کانالهایی که مشتریان اکنون از آن استفاده میکنند، ارائه پیامهای نام تجاری منسجم یک چالش بیشتر است. کمپین های بازاریابی به طور قابل توجهی سرعت و حجم خود را افزایش داده اند، با هدف برندها برای دستیابی به مشتریان در کانال های مورد علاقه خود، از جمله تجربیات دیجیتالی و فیزیکی.
برای کاهش مشکل ارتباطات پراکنده، تمام جنبه های نام تجاری شما باید به وضوح تعریف شده، ضبط شده و در دسترس همه افراد سازمان، از جمله کارمندان، مشتریان، و سهامداران باشد.
در اینجا نحوه ایجاد ثبات برند در چند مرحله ساده آورده شده است.
1. دستورالعمل های برند را تنظیم کنید تا هویت برند خود را به دست آورید
دستورالعمل های برند نشان می دهد که یک شرکت چیست، چه کاری انجام می دهد و چه چیزی را نشان می دهد. این شامل قوانین و استانداردهای به وضوح تعریف شده برای نمایندگی برند شما در سراسر جهان است. دستورالعمل های برند شما باید تمام جنبه های طراحی بصری محصول شما و همچنین لحن و پیام برند را پوشش دهد. به طور خلاصه، همه چیز در مورد هویت برند شما.
منبع: آرتیستو
مواردی که باید هنگام ایجاد دستورالعمل های برند خود در نظر بگیرید:
- نمای کلی برند: داستان قلب و روح برندتان را بگویید. داستان چگونه آغاز شد و به کجا ختم شد. ماموریت و چشم انداز خود را درج کنید. نمای کلی باید عناصر هویت برند شما، فرهنگ و ارزش هایی را که شما را منحصر به فرد می کند پوشش دهد. فراموش نکنید که داستان نوشته شده خود را به عنوان شعار درج کنید.
- عناصر طراحی برند: تمام عناصر بصری برند خود را توصیف کنید. لوگو، رنگ های برند و تایپوگرافی را در یک راهنمای سبک بگنجانید و نحوه ارتباط با برند خود را با پیام رسانی، لحن و سبک ثابت برجسته کنید. همچنین، مطمئن شوید که طرح شما شامل است.
هر بخش در کسب و کار شما باید بتواند به راحتی به این دستورالعمل ها دسترسی داشته باشد. آنها در بازاریابی کپی رایتینگ، طراحی خلاقیت ها، اطلاع رسانی به آژانس های خارجی و فریلنسرها و برقراری ارتباط با مشتریان کمک خواهند کرد. دستورالعمل های برند شما باید به عنوان یک ابزار استاندارد برای کارمندان جدید و فعلی مورد استفاده قرار گیرد تا زمانی که مطمئن نیستید چه کاری باید انجام دهید به آنها مراجعه کنند.
2. برای ثبات طراحی تلاش کنید
ثبات طراحی، ارتباط مکرر هویت برند شما است که به راحتی برای مخاطبان شما قابل تشخیص است. این شامل اجرای مداوم عناصر طراحی برند – لوگو، رنگ های برند و تایپوگرافی – و همچنین لحن و سبک پیام های شما است.
یک پلتفرم تصحیح آنلاین را برای بررسی و تأیید کارهای خلاقانه و اطمینان از سازگاری طراحی انتخاب کنید. این پلتفرمها طیف وسیعی از ویژگیها را ارائه میدهند و به شما کمک میکنند تا با طراحی خود مطابق با نام تجاری خود بمانید، از جمله تأییدکنندههای رنگ و فونت، خطکشها، پیشنمایش صفحات رنگی برای قالبهای چاپی، و چکلیستها.
تیمهای متعددی در فرآیند تأیید خلاقانه شرکت دارند و هر یک از اعضای تیم ممکن است بهترین طرح را متفاوت ببیند. قبل از انتخاب یک پلت فرم، مطمئن شوید که گردش کار مناسبی در آن وجود دارد.
گردشهای کاری قدرتمند به شما کنترل و انعطافپذیری میدهد و نحوه عملکرد بررسیهای تیم شما را منعکس میکند. به عنوان مثال، قبل از اینکه بخش حقوقی آن را بررسی کند، کار از تیم های طراحی، کپی رایتینگ و بازاریابی به تعویق افتاده است.
3. یک تجربه ثابت برای مشتری ارائه دهید
برند مجموع تجربیات افراد از شرکت شماست. سفر خریدار میتواند با تعامل مشتری با کسبوکار شما در کانالهای متعدد، در نظر گرفتن خدمات شما و در نهایت تکمیل یک تراکنش آغاز شود. از منظر مشتری، همه این تعاملات باید یک تجربه برند ثابت را بدون توجه به مرحله سفر ارائه دهند.
خدمات دوستانه و مفید به مشتریان تأثیر مثبتی بر مشتریان می گذارد. در واقع، تقریبا نیمی از مشتریان می گویند که اگر اولین تجربه خوبی داشته باشند، به یک برند وفادار می مانند.
یکی از بهترین راه ها برای ارائه یک تجربه مشتری ثابت، نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) است. نرم افزار CRM به شما این امکان را می دهد که تمام روابط با مشتری را در یک مکان ردیابی و مدیریت کنید.
شما می توانید یک نمایه دقیق برای هر مشتری ایجاد کنید، داده های مربوط به مشتری مانند اطلاعات تماس، تاریخچه تعامل و خرید، و مرحله سفر مشتری را اضافه کنید و یک رکورد زنده واضح را حفظ کنید.
دسترسی به اطلاعات کلیدی با لمس یک دکمه به شما کمک می کند تجربیات برند را شخصی سازی کنید. همچنین میتواند با از بین بردن ناامیدی هنگام برقراری ارتباط با کسب و کار شما، رضایت مشتری را تا حد زیادی بهبود بخشد.
4. ارائه یک تجربه برند ثابت
یک مشتری می تواند در ده کانال مختلف حضور داشته باشد. همچنین می توانید در مراحل مختلف سفر از طریق کانال های متعدد با آنها تعامل داشته باشید.
منبع: SentiSum
ایجاد ثبات در برند برای اطمینان از حضور ثابت در همه این کانال ها و رسانه های مرتبط با آنها کلیدی است. هر محتوایی که به اشتراک می گذارید باید با صدای برند شما مطابقت داشته باشد، خواه ویدیو، تصویر یا متن باشد.
برقراری ارتباط مداوم با ارزش های برند شما بر نحوه درک مشتریان از برند شما تأثیر می گذارد. وقتی احساسات و ترجیحات مشتریان را به تصویر میکشید و بهتر درک میکنید، تجربهای فراموش نشدنی از برند را تضمین میکنید. ثبات برند، ادراک مشتری را به اعتماد و وفاداری تبدیل می کند.
5. به ارزش های خود وفادار بمانید
ارزش های برند هر جنبه ای از کسب و کار شما را شکل می دهد. آنها مزایای ذاتی نام تجاری شما هستند و منعکس کننده آنچه شما برای آن ایستاده اید، هسته هویت، پیام و شخصیت برند شما را تشکیل می دهند. آنها اعمال، رفتارها و تصمیمات را هدایت می کنند.
منبع: بازاریابی سل
اما چگونه به ارزش های خود وفادار بمانید؟
- فعالیت های فروش و بازاریابی خود را به گونه ای تنظیم کنید که مشتریان به آنچه وعده داده شده اند برسند.
- مشارکت کارکنان را تقویت کنید تا وفاداری و بهره وری کارکنان را افزایش دهید.
- با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید و مخاطبان هدف شما تکامل خواهند یافت.
- معتبر و منحصر به فرد بمانید.
اصالت برند و اصول اخلاقی رویه های کسب و کار در دنیای امروز از اهمیت بالایی برخوردار است. کسبوکارها و مشتریانشان باید ارزشهای مشابهی را برای حمایت از یکدیگر به اشتراک بگذارند. پیام های متناقض و درک نام تجاری می تواند اعتماد مشتری را کاهش دهد. مشتریان ارزش های خود را جدی می گیرند و اگر مطابق با داستان برند خود ارائه نکنید، اعتبار و وفاداری شما از بین می رود.
ثابت بودن نتیجه می دهد
با توجه به کانالها و قالبهای متنوعی که امروزه در دسترس هستند و دائماً در حال تغییر هستند، ثبات برند یک چالش است. برندها در مقاطع متعددی از سفر خود با مشتریان تعامل دارند.
هنگامی که انتظارات برآورده می شود، مشتریان احساس می کنند به شما متصل هستند و شروع به اعتماد می کنند. آنها به احتمال زیاد شما را به شبکه خود توصیه می کنند زیرا می دانند که شما ناامید نخواهید شد. با ابزارهای فراوانی که امروزه در دسترس هستند، می توانید به راحتی ثبات برند را حفظ کنید.
گنجاندن داستان برند خود در تمام جنبه های کسب و کار شما، یک برند قوی و قابل تشخیص ایجاد می کند. درباره داستان سرایی برند بیشتر بدانید.
منبع: https://learn.g2.com/brand-consistency