به روز رسانی شرایط خدمات معمولاً یک رویداد خبرساز نیست، حتی در بزرگترین برندها.
با این حال، سال گذشته داستان متفاوتی را بیان می کند.
در ماه ژوئن، ادوبی برای خراش دادن محتوا برای استفاده در مدلهای یادگیری هوش مصنوعی خود به آب داغ پرداخت و سپس شرایط خدمات خود را برای اجازه دادن به آن تغییر داد. هفتهها قبل، متا با تغییر شرایط سیاست حفظ حریم خصوصی خود برای اجازه استفاده از دادههای مشتریان در مدلهای یادگیری هوش مصنوعی خود، با چالش مشابهی روبرو شد. در آگوست 2023، زوم به دلیل شرایط خدمات به روز شده خود در مورد آموزش هوش مصنوعی با انتقاد مواجه شد و سپس مجبور شد برای شفاف سازی برنامه های خود یک مقاله وبلاگ بنویسد.
آیا همه آن سرفصل ها به عنوان یک داستان هشدار دهنده برای سایر برندهای بزرگ عمل می کند که از بحث و جدل در مورد شرایط خدمات مرتبط با هوش مصنوعی دور بمانند؟ از لینکدین بپرسید
محبوب رسانه های اجتماعی دنیای B2B در این ماه به دلیل انتخاب خودکار کاربران در برنامه ای که مدل های هوش مصنوعی مولد را با داده های آنها آموزش می دهد، مورد انتقاد قرار گرفت. برخی از کاربران لینکدین از اطلاع از این تغییر خوشحال نشدند.
بنابراین، ما از رابرت رز، مشاور ارشد استراتژی CMI، نظر او را جویا شدیم. آنچه او می گوید دلیل این فریاد است ممکن است شما را شگفت زده کند. ویدیو را بخوانید یا تماشا کنید:
شرایط خدمات لینکدین سرها را برمی گرداند
آیا هیاهو موجه است؟ آیا برایتان مهم است که لینکدین از محتوای شما در لینکدین استفاده می کند تا لینکدین را بیشتر کند؟ یا، همانطور که همسرم می گوید، آیا این موضوع نیست. این اصل کار است؟»
404 Media داستان مربوط به استخراج محتوای هوش مصنوعی را منتشر کرد و گزارش داد که لینکدین شرایط خدمات خود را «به زودی» بهروزرسانی خواهد کرد.
هنگامی که شرکت تغییر را ایجاد کرد، شرایط خدمات شامل این بخش میشد (همانطور که امروزه بسیاری انجام میدهند):
ما ممکن است از دادههای شخصی شما برای بهبود، توسعه، و ارائه محصولات و خدمات، توسعه و آموزش مدلهای هوش مصنوعی (AI)، توسعه، ارائه و شخصیسازی سرویسهایمان، و کسب بینش با کمک هوش مصنوعی، سیستمهای خودکار، و استنباطها، تا خدمات ما برای شما و دیگران مرتبطتر و مفیدتر باشد.»
من آن را به این شکل ترجمه میکنم: «ما از دادههای شما برای بهبود اوضاع استفاده میکنیم و به رایانهها آموزش میدهیم تا به مفیدتر ، خدمات ما برای شما و سایر افراد کمک کنند.»
با این حال، به نظر نمیرسد مشکل این واقعیت باشد که لینکدین این بخش را به شرایط خدمات خود اضافه کرده است یا حتی از کاربران میخواهد به جای شرکت در برنامه، انصراف دهند.
این دلیل واقعی به دردسر افتادن لینکدین است
این انتقاد از لینکدین است که ظاهراً شرایط خدمات را به روز می کند بعد از همانطور که Tech Crunch هفته گذشته گزارش داد، شروع به انجام آن کرد.
در میان تیم های حقوقی، بازاریابی و ارتباطات شرکتی چه می گذرد؟ من نمی فهمم چرا این چیزها حتی در شرکتی به اندازه لینکدین هماهنگ نیستند.
آنها باید از شکست های عمومی در زوم، سپس متا و اخیراً در ادوبی یاد می گرفتند.
می بینید، مشکل این نیست که لینکدین از داده های مشتری استفاده می کند. اکثر مردم باید تصور کنند که شرکت ها این کار را انجام می دهند.
و آیا هدف اصلی محتوای لینکدین شما این نیست که همه آن را ببینند، از آن یاد بگیرند و برای آن ارزش قائل شوند؟ آیا هر چیزی که به شما کمک کند محتوای نهایی را مطابق با دیدگاه خود در مورد جهان در لینکدین شکل دهید، مثبت نیست؟
من نمیخواهم عکسهای بچهها، خانواده و خانهتان یا پیامهای خصوصیتان در فیسبوک را برای آموزش هوش مصنوعی متا داشته باشم، اما لینکدین متفاوت است. یا من چیزی را از دست داده ام؟
خوب، بازگشت به غذای آماده. اپتیک بد به این دلیل اتفاق افتاد که این برندها نتوانستند با مخاطبان موجود خود ارتباط برقرار کنند. به نظر می رسد اشتباهات این شرکت ها را آزار می دهد.
ممکن است اخبار مربوط به شرایط سرویس را از دست داده باشید زیرا لینکدین در مورد آن سکوت کرده است. اما مطمئن هستم که متوجه اعلانهای هوش مصنوعی شدهاید که در زیر پستهای لینکدین بهعنوان «نظرات پیشنهادی» ظاهر میشوند. پس از شنیدن صدای هیاهوی کاربران در مورد مضحک بودن این اعلانها، اکنون آنها ناپدید شدهاند. این حرکت جدید بهروزرسانی دادههای هوش مصنوعی به نظر میرسد تلاش لینکدین برای هوشمندتر ، پلتفرم برای بازگرداندن نسخه جدیدتر و بهتر نظرات پیشنهادی یا ارائه ویژگیهای جدید تولید شده توسط هوش مصنوعی است.
انتظار بیشتری از همین را داشته باشید، امیدوار به ارتباط بهتر
درس این است که این امر اجتناب ناپذیر است. پلتفرمها از رفتار و محتوای شما استفاده میکنند تا یاد بگیرند که چگونه عمیقتر درگیر شوید و به شما انگیزه میدهند تا بیشتر از آن استفاده کنید.
امروز، نتفلیکس، ادوبی، گوگل، متا و لینکدین هستند. فردا، ارائهدهنده نرمافزار کسبوکار، شرکت هواپیمایی، هتلهای زنجیرهای مورد علاقهتان، بانک یا ارائهدهنده خدمات بهداشتی شماست.
بیایید امیدوار باشیم که آن شرکت ها این درس را آموخته باشند تا محتوای خود، یادگیری هوش مصنوعی و پیام رسانی را کمی بهتر هماهنگ کنند. همانطور که برای سالها گفتهام، ۹۰ درصد یک استراتژی محتوای هوشمند ربطی به محتوا ندارد. این هماهنگی و همکاری است چطوریشما با جهان ارتباط برقرار می کنید
شاید، مانند استفاده از ساعت تابستانی به عنوان یادآوری برای تعویض باتری های هشدار دود دو بار در سال، می توانید از تغییر شرایط خدمات پلت فرم به عنوان یادآوری برای بررسی استراتژی محتوای خود استفاده کنید.
مطالب مرتبط دستچین شده:
تصویر روی جلد توسط جوزف کالینوفسکی/موسسه بازاریابی محتوا
منبع: https://contentmarketinginstitute.com/articles/linkedin-went-wrong/