آیا برای تبلیغات پولی جستجو با کمک هوش مصنوعی آماده هستید؟
وای … در آن یک سوال کلمات کلیدی زیادی وجود دارد.
این مفهومی است که توسط Perplexity، یک پلتفرم هوش مصنوعی مولد متمرکز بر جستجو مطرح شده است. پلتفرم تبلیغاتی جدید آن نشان میدهد که چگونه این پلتفرم قلب و ذهن بازاریابها را با قرار دادن پاسخهای اولویتدار به پرسشها، همه با هزینهای توافقی، به دست میآورد.
اگر شبیه تبلیغات جستجوی کلاسیک به نظر می رسد، دقیقاً اینطور نیست. تبلیغات جستجوی کلاسیک به تبلیغکنندگان این امکان را میدهد که بر اساس موقعیت خود برای تبلیغات پرداخت کنند. اگر می خواهید رتبه اول را کسب کنید، بیشتر از آنچه برای رتبه های دوم یا سوم هزینه می کنید، پرداخت می کنید.
با این حال، در دنیای جستجو با کمک هوش مصنوعی، تنها یک پاسخ به یک پرس و جو ارائه می شود. بنابراین، آن مدل قیمت گذاری چگونه کار می کند؟ و ایمنی برند چطور؟
برای دریافت پاسخ، ما به مشاور ارشد استراتژی CMI، رابرت رز، مراجعه کردیم. این ویدیو را بخوانید یا تماشا کنید:
تنها تبلیغ کننده بودن چقدر هزینه دارد؟
گوگل شروع به ادغام پیام و عملکرد هوش مصنوعی در Google Ads کرده است. اما بیشتر به ایجاد نسخههای مرتبطتر برای تبلیغات جستجو، بهینهسازی عملکرد با کمک به ایجاد مبالغ پیشنهادی، و، البته، تجزیه و تحلیل صفحات فرود برای کمک به شما برای ایجاد یک تجربه تبدیل غنیتر مربوط میشود.
اما در مورد تبلیغات نتایج جستجوی هوش مصنوعی، من و بیشتر بازاریابان در مورد اینکه چگونه میتوانیم برای امتیاز پاسخگویی در بالای نتایج هزینه کنیم، فکر میکنیم. چه شکلی خواهد بود؟ چه چیزی بخریم؟
به عنوان مثال، من «بهترین استراتژیست بازاریابی محتوا کیست» را در گوگل تایپ کردم. نمای کلی هوش مصنوعی آن از چند نفر نام می برد که بسیاری از آنها را به خوبی می شناسم. دیدن نیل پاتل (مثل اینکه به تبلیغات بیشتری نیاز دارد) و افرادی مانند اسکات آبل و بری فلدمن خوشحالم. اما مطمئن نیستم که این لیستی باشد که من برای خدمات استراتژی بازاریابی محتوا با آن می روم. و بله، من آنجا نیستم، اگرچه آنها یکی از مقالات من (از 11 سال پیش) را به عنوان منبع این دانش ذکر می کنند، بنابراین جالب است.
شاید بتوانم تبلیغی را در آن صفحه نتایج برای مقاله مناسب برای استناد بخرم.
بعد، من به سراغ Perplexity رفتم، زیرا گوگل به عنوان یک موتور جستجوی مرتبط با هوش مصنوعی کمی برای پول خود تلاش کرده است. خود را بهعنوان پلتفرم «جایی که دانش آغاز میشود» به بازار عرضه میکند. مطمئناً باید مجموعه نتایج بهتری برای آن پرس و جو داشته باشد.
لیست بهتری را ارائه داد که شامل دوستانم آن هندلی، جو پولیزی، مایکل برنر و جی بائر می شود. این یک لیست خوب است. اما من هم در آن لیست نیستم و این موضوع مرا آزار نمی دهد. (ببخشید در حالی که من در گوشه ای برای لحظه ای گریه می کنم.)
اما اگر بتوانم یک نقطه روی آن صفحه نمایش نتیجه بخرم چه؟
کدام یک برای فروش خواهد بود؟ نقطه اولویت در لیست استناد یا پاسخ واقعی؟ فقط باید صبر کنیم و ببینیم.
خوب، نکته همه اینها این است که Perplexity در حال حاضر ایده ادغام تبلیغات در پاسخ به درخواست جستجوگر را مطرح کرده است. با توجه به اسلاید دک مشاهده شده توسط Digiday، این ویژگی می تواند در ماه اکتبر ظاهر شود. اگرچه قیمت آن به تفصیل ذکر نشده است، اما یک منبع گفت که برنامه این است که 50 دلار CPM (1000 نمایش) شارژ شود.
وای، به نظر گران است. البته، هیچ داده ای در مورد عملکرد مورد انتظار آن تبلیغات وجود ندارد، و ممکن است بسیاری به درخواست های خریداری شده بستگی داشته باشد.
اما این را در نظر بگیرید. یک تبلیغ کلاسیک جستجوی Google در CPM 38 تا 40 دلار قرار دارد. بنابراین، Perplexity 25٪ حق بیمه دریافت می کند. اگر فقط این رقم را از هوا بیرون نکشید، باید حس خوبی داشته باشد که عملکرد تبلیغات جستجوی هوش مصنوعی آن قوی خواهد بود.
مقاله Digiday میگوید که Perplexity قصد دارد بیش از دهها دستهبندی را برای محصول تبلیغاتی هوش مصنوعی خود راهاندازی کند، از جمله فناوری، سلامت و داروسازی، هنر و سرگرمی، امور مالی، غذا و نوشیدنی، ورزش، علم و سفر. همچنین شامل B2B، اینترنت، مخابرات، خانه و باغ، زیبایی و تناسب اندام، خرده فروشی و خرید می شود. نمی توانم به دسته ای فکر کنم که آنها از دست داده اند. منظورم این است که شاید سیاست، اما به نظر می رسد که همه چیز دیگری را پوشش می دهند.
اما نکته جالب دیگری در عمق مقاله وجود دارد.
چرا Perplexity با ناشران سنتی همکاری می کند؟
Perplexity در حال ایجاد شراکت در انتشارات است که قبلاً با مجله Time، Der Spiegel، Fortune، Entrepreneur و Automatic قراردادهایی امضا کرده است. من از اینکه چه تعداد از آنها با دسته B2B مطابقت دارند شگفتزده شدم، و ظاهراً جدول فروش نشان میدهد که چگونه بازاریابان میتوانند موجودی را خریداری کنند که در صفحات شرکای ناشر شخص ثالث آنها ظاهر میشود.
این سؤالات جالبی در مورد چگونگی ادغام بین هوش مصنوعی مولد و این ناشران ایجاد می کند. آیا آنها یک شبکه تبلیغاتی کلاسیک مانند Google Ads و مشارکت ناشران آن خواهند بود؟ یا هوش مصنوعی را در صفحات محتوا تحت نام تجاری ناشر ادغام خواهند کرد؟ آیا آنها برای مثال، یک سایت سفارشی ایجاد می کنند که توسط اشپیگل “دانش” هدایت می شود و محتوای اصلی تولید شده توسط Perplexity، همه توسط یک برند بزرگ حمایت می شود؟
این جالب خواهد بود – مراکز محتوای سفارشی با استفاده از مجموعههای یادگیری اختصاصی محتوا و حمایت شده توسط برندها. در مورد یک مرکز محتوای کسب و کار کوچک که در آن تمام محتوا توسط Perplexity با استفاده از محتوای مجله Entrepreneur به عنوان مدل یادگیری آن تولید می شود و توسط یک نام تجاری مرتبط حمایت می شود، چطور؟
به این پیشرفتها توجه کنید زیرا این فرصتهای جدید فقط بر بودجههای رسانهای پرداختی شما تأثیر نمیگذارند. آنها می توانند بر کجا، چگونه و چرایی سرمایه گذاری شما در محتوای اصلی تأثیر بگذارند.
بازاریابی محتوا نیز هوش مصنوعی میگیرد و بهتر است برای بازی ، پول پرداخت کنید.
مطالب مرتبط دستچین شده:
تصویر روی جلد توسط جوزف کالینوفسکی/موسسه بازاریابی محتوا
منبع: https://contentmarketinginstitute.com/articles/ai-assisted-search/