وقتی معمارانی را برای طراحی خانه استخدام می کنید، آنها فقط نقشه های داخلی و خارجی را به گروه ساخت و ساز نمی دهند و پروژه را کامل نمی گویند. برای اطمینان از اینکه محصول نهایی انتظارات همه را برآورده می کند، آنها مشخصات جامعی را برای تیم ارائه می دهند.
پس چرا بسیاری از بازاریابان محتوا از یک استراتژی محتوا انتظار دارند که تمام کارهای سنگین را به تنهایی انجام دهد؟
در حالی که یک استراتژی محتوای دقیق پایه و اساس یک برنامه بازاریابی محتوای موفق است، این فقط نقطه شروع است. اجرای استراتژی برای دستیابی به اهداف تجاری شما مستلزم ایجاد یک چارچوب حاکمیتی است که از آن پشتیبانی کند.
حاکمیت محتوا چیست؟
حاکمیت محتوا مجموعه ای از فرآیندها، گردش کارها، قالب ها، چارچوب ها و دستورالعمل هایی است که یک سازمان برای مدیریت محتوای خود استفاده می کند. در هسته خود، تمام آن کارهایی که باید توسط سر محتوای شما درونی شده باشد را می گیرد و آنها را به ابزار سازگاری محتوا تبدیل می کند.
این به شما کمک می کند تجارب مشتری بدون درز بیشتری را در کانال ها ارائه دهید. همچنین تیم محتوا را از تجارت پلیس محتوا خارج می کند.
برخی از تولیدکنندگان محتوا زمانی که باید استانداردهای حاکمیتی را رعایت کنند، از محدودیتهای موجود در خلاقیت خودداری میکنند. با این حال، حاکمیت محتوا استراتژی محتوا را عملی می کند. بدون این چارچوب، اعمال تصادفی محتوا فراوان است.
هر تیم محتوایی نیازهای متفاوتی دارد. با این حال، هر مجموعه ابزار حاکمیت محتوا به این اسناد نیاز دارد.
جریان کار و فرآیندهای محتوای مستند
جزئیات جریان های کاری بازاریابی محتوا نقش تیم، مسئولیت ها و پیشرفت وظایف را از ایده پردازی تا انتشار روشن می کند. هدف این است که تولید محتوا را ساده کنید و در عین حال اطمینان حاصل کنید که محتوا منعکس کننده استراتژی محتوا و مطابق با استانداردهای کیفیت شما است. دو مورد از رایج ترین گردش کار مربوط به درخواست محتوا و سرمقاله است.
گردش کار تحریریه
یک گردش کار ویرایشی مستند می تواند به سادگی یک نمودار جریانی باشد که افراد و وظایف را در چرخه حیات محتوا نشان می دهد. باید شامل هر مرحله از ایده پردازی تا پیش نویس، ویرایش، تایید و انتشار باشد. همچنین باید میانگین زمان برای هر مرحله را یادداشت کند.
گردش کار درخواست محتوا
یک گردش کار برای درخواست های محتوا به شما امکان می دهد یک رویکرد ثابت برای درخواست های سازمانی اتخاذ کنید. یک الگوی سند، که گاهی اوقات به عنوان فرم ورودی از آن یاد می شود، می تواند این گردش کار را مدیریت کند. این تضمین می کند که شما تمام اطلاعات را برای ارزیابی درخواست دریافتی دریافت می کنید. همچنین میتواند به خنثی ، درخواستهای لحظه آخری کمک کند و در عین حال اطمینان حاصل شود که هر محتوای جدید با استراتژی کلی محتوا همخوانی دارد.
پس از این نمودار جریان، ایده در یک فرم دریافت به اشتراک گذاشته می شود، که برای بررسی به هیئت تحریریه می رود. اگر تصمیم مثبت گرفت، ایده باید به تقویم محتوا اضافه شود و به سازنده محتوا و گردش کار اختصاص داده شود. اگر بررسی سرمقاله به نه ختم شود، به درخواست کننده از طریق ایمیل اطلاع داده می شود و می تواند ایده را در فرم پذیرش اصلاح کند تا هیئت تحریریه بتواند دوباره آن را بررسی کند.
الگوهای محتوا: نقشه های شما برای کیفیت
قالب های محتوا دشمن خلاقیت نیستند. آنها دستور العمل های پرکننده ای برای محتوای ساده و ساده نیستند. قالب های محتوا به عنوان طرح های قابل استفاده مجدد برای ایجاد مداوم محتوای با کیفیت بالا عمل می کنند. آنها تمام عناصر را برای انتشار و ترویج هر پروژه محتوایی شرح می دهند.
قالب مختصر محتوا
خلاصه محتوای جامع شامل هدف، مخاطبان هدف، پیام های کلیدی و فراخوان برای اقدام است. این میتواند یک الگوی مستقل باشد که بهعنوان بخشی از گردش کار ورودی ارسال میشود، یا میتوانید آن را به عنوان جزئی از سایر الگوهای ارسال محتوا بگنجانید.
قالب های ارسال محتوا
انتشار یک محتوا بیش از ایمن سازی تصویر، ویدئو یا کپی را شامل می شود. عناصر نیز بر اساس کانال متفاوت است. برای هر یک از رایج ترین قالب های خود (مانند پست های وبلاگ، وبینارها، ایمیل ها، کتاب های الکترونیکی) الگوهای ارسال محتوا ایجاد کنید.
قالب های توزیع محتوا
بهترین راه برای فراموش نکردن یک فرصت مهم توزیع محتوا، داشتن قالبی است که احتمالات را مشخص کند. باید معیارهای اولویت بندی را به تفصیل شرح دهد و قالب های محتوا را برای هر کانال ترسیم کند.
اسناد پشتیبان راهبردی همراستایی را هدایت می کنند
همراه با قالب ها و گردش کار، مواد و منابع مرجع می توانند به همسویی محتوا با استراتژی کمک کنند. از جمله مدارک پشتیبان شامل:
راهنمای سبک محتوا
حتی اگر از راهنمای شخص ثالث مانند AP Style استفاده می کنید، همچنان باید راهنمای سبک محتوای برند خود را پیش نویس کنید. علاوه بر شناسایی سبک خاص برند، می تواند نمودار صدای برند شما و نحوه اعمال آن را به اشتراک بگذارد. راهنمای سبک را به عنوان راهنمای عملیاتی اساسی برای سازمان محتوای خود در نظر بگیرید.
یک تقویم سرمقاله
یک تقویم سرمقاله یکپارچه علاوه بر کمک به شما در برنامه ریزی حجم کاری تیم، به همه افراد سازمان می دهد اولویت های شما را در معرض دید قرار دهند. این کار تیم محتوا را با استراتژی محتوا، نگاشت فعالیت ها به چرخه های تجاری و برجسته ، تاریخ های کلیدی هماهنگ می کند.
اجرای حاکمیت محتوا
میتوانید با همان ابزارهایی که قبلاً در سازمانتان برای همکاری و اشتراکگذاری اسناد استفاده میشد، مدیریت محتوا را شروع کنید. همانطور که تیم محتوای شما رشد می کند و خروجی آن افزایش می یابد، پلتفرم های فناوری طراحی شده برای تیم های محتوا را در نظر بگیرید.
با وجود چارچوب های حاکمیتی خود، می توانید برای افزایش تلاش خود به هوش مصنوعی مولد نیز روی آورید. هوش مصنوعی مولد به ویژه برای استفاده از قالبهایی برای استفاده مجدد محتوا و مقایسه محتوا با دستورالعملهای شما مناسب است.
گام نهایی در اجرای حاکمیت محتوا، شناسایی و ردیابی معیارهای معنادار محتوایی است. فعالیت های حاکمیتی شما باید تعامل محتوا و شاخص های کلیدی عملکرد تبدیل را افزایش دهد.
حاکمیت محتوا می تواند ترسناک به نظر برسد، اما راهی عالی برای دموکراتیک ، تولید محتوا است. یک مجموعه ابزار حاکمیت مشترک به سازمان شما کمک می کند تا محتوای خوب و متناسب با برند و استراتژی شما ایجاد کند. این به شما امکان می دهد طیف وسیعی از دیدگاه ها و تخصص را در سراسر شرکت باز کنید و پتانسیل برنامه محتوا را افزایش دهید.
برای نگاهی عمیق تر به همسویی معیارها با اهداف تجاری و نشان دادن ارزش محتوا برای ذینفعان، به علاوه نمونه هایی از مستندات حاکمیتی که در این مقاله ذکر شده است، وبینار CMI اخیر اریکا در مورد استراتژی محتوا را تماشا کنید.
مطالب مرتبط دستچین شده:
تصویر روی جلد توسط جوزف کالینوفسکی/موسسه بازاریابی محتوا
منبع: https://contentmarketinginstitute.com/articles/content-governance-successful-strategy/