- حالت رضایت Google چیست؟
- حالت رضایت Google برای چه کسانی مناسب است؟
- حالت رضایت Google چگونه کار می کند؟
- اطلاعات بیشتر در مورد مدل سازی تبدیل
- مزایای حالت رضایت Google چیست؟
- مثال: فولکس واگن بلژیک
- چرا حالت رضایت Google ارزش استفاده را دارد؟
- نحوه فعال ، حالت رضایت گوگل
- بهترین روش: از بستر مدیریت رضایت استفاده کنید.
- پیامدهای جدید برای سال 2024: حالت رضایت Google نسخه دوم
- موارد جدید در V2
- آخرین مورد نیاز
- اگر حالت رضایت Google را اجرا نکنید چه اتفاقی میافتد؟
- تلاش های بازاریابی خود را با حالت رضایت Google حفظ و تقویت کنید
در گزارشی از مه 2023، گوگل بیان میکند که «با وجود حالت رضایت، تبدیلهای قابل مشاهده ایرفرانس 9 درصد در سراسر اروپا افزایش یافت» پس از تجربه 20 درصد کاهش در تبدیلها به دلیل رعایت دستورالعملهای اخیر کوکیها.
چگونه یک شرکت میتواند از اندازهگیری دقیقتر با سختتر شدن قوانین حریم خصوصی بهرهمند شود؟ حالت رضایت راه حلی است که توسط Google برای ادامه ارائه بینش های ارزشمند در دنیای دیجیتالی اول از حریم خصوصی پیشنهاد شده است.
این راهنما همه چیزهایی را که باید در مورد حالت رضایت بدانید، از جمله اینکه این حالت چیست، چرا باید برای صاحبان وبسایت یا تبلیغکنندگان مهم باشد، و نحوه فعال ، آن در کوتاهترین زمان را دارد. بیایید شیرجه بزنیم
فهرست مطالب
حالت رضایت Google چیست؟
Google Consent Mode راه حلی است که توسط Google طراحی شده است تا به کسب و کارها کمک کند تا زمانی که کاربران از اشتراکگذاری دادههایشان خودداری میکنند، شکافهای اندازهگیری را پوشش دهند، معمولاً از طریق دکمه «رد ،» در بنر کوکی وبسایت.
برای بازدیدکنندگانی که رضایت خود را اعلام نمیکنند، شرکتها همچنان میتوانند با استفاده از دادههای موجود از کاربران رضایتدهنده، برخی از روندهای حیاتی را دریافت کنند. بیشتر در مورد “چگونه” بعدا.
به طور خلاصه، میتوان گفت که حالت رضایت به تبلیغکنندگان، ناشران یا صاحبان وبسایت کمک میکند تا از الزامات رضایت تعیینشده توسط قوانین حفاظت از داده (مانند GDPR) پیروی کنند و در عین حال از خدمات Google (مانند Analytics و Ads) استفاده کنند.
حالت رضایت Google برای چه کسانی مناسب است؟
حالت رضایت راهحلی است که توسط Google برای مشتریانی که از ویژگیهای مخاطب برای محصولات زیر استفاده میکنند، ایجاد شده است:
- تجزیه و تحلیل ترافیک گوگل
- تبلیغات گوگل
- نورافکن
- پیوند دهنده تبدیل
اگر یک تبلیغکننده، ناشر، توسعهدهنده یا مالک وبسایت با حضور در اروپا هستید، معمولاً برای انجام فعالیتهای بازاریابی رضایت لازم است. اینها شامل ارائه تبلیغات شخصی یا جمع آوری تجزیه و تحلیل از طریق ردیاب ها است.
اگر این مورد شماست، توصیه میکنم به حالت رضایت نگاه کنید.
حالت رضایت Google چگونه کار می کند؟
حالت رضایت تعادل کاملی بین احترام به حریم خصوصی کاربر و جمعآوری اطلاعات ارزشمند داده ایجاد میکند.
برای احترام به رضایت کاربر، نحوه رفتار برچسبهای Google را بر اساس وضعیت رضایت برای ردیابهای تبلیغاتی یا تحلیلی ارائه شده در بنر وبسایت تنظیم میکند. وقتی رضایت رد می شود، برچسب ها بارگیری نمی شوند و از ردیاب ها استفاده نمی شود. هیچ داده ای در مورد کاربر جمع آوری نمی شود.
برای افزودن ارزش برای کاربران گوگل، از فناوری به نام مدلسازی تبدیل برای بازیابی دادههای تبدیل از دست رفته برای کاربرانی که رضایت ندادهاند استفاده میکند و دید بهتری از عملکرد دریافت میکند.
اطلاعات بیشتر در مورد مدل سازی تبدیل
بدون گرفتن خیلی زیاد در جزئیات فنی، مدلسازی تبدیل از هوش مصنوعی، احتمال و یادگیری ماشینی برای تجزیه و تحلیل دادههای قابل مشاهده و روندهای کاربرانی که رضایت خود را اعلام کردهاند، استفاده میکند.
سپس مسیرها را مدلسازی میکند و رابطه بین کاربران رضایتمند و بدون رضایت را برای گزارش دادههای تبدیل برای همه بازدیدکنندگان تعیین میکند.
نکته کلیدی در اینجا این است که مدلسازی تبدیل نرخ تبدیل بسیار دقیقتری را بدون استفاده از اطلاعات شناسایی اندازهگیری میکند – بنابراین حریم خصوصی را نقض نمیکند.
مزایای حالت رضایت Google چیست؟
بیایید با یک مثال عملی شروع کنیم.
مثال: فولکس واگن بلژیک
این مطالعه موردی 2024 فولکس واگن بلژیک احتمالاً بهترین راه برای نشان دادن تأثیر قابل توجه Google Consent Mode بر تجارت شما است.
فولکس واگن به عنوان یک شرکت خودروسازی، دادههای خریداران بالقوه خودرو را از طریق کوکیها جمعآوری میکند تا بفهمد چگونه با وبسایت خود تعامل دارند.
این برای آنها بسیار مهم است زیرا “هرچه بینش (آنها) بیشتر باشد (…)، کمپین های (آنها) موثرتر و کارآمدتر می توانند باشند.”
چیزی که آنها متوجه شدند این است که در سال های گذشته، کاربران بیشتر مراقب حریم خصوصی بودند. این باعث شد بسیاری از کوکیهای تحلیلی انصراف دهند.
در این مقاله آمده است: «برای برخی از برندها، نرخ پذیرش رضایت تنها در دو سال 20 درصد کاهش یافت. این چه معنی داشت؟ از دست دادن دادههای ارزشمند و دید تحریف شده از واقعیت، زیرا فعالیت کاربر قابل ردیابی نیست.
آنها Consent Mode را پیاده سازی کردند و توانستند تقریباً تمام 20٪ از داده های از دست رفته از کاهش پذیرش کوکی ها را بازیابی کنند.
به نوبه خود، این به آنها دید دقیق تری از عملکرد داد و به بهینه سازی، تخصیص و محاسبه ROI کمپین های رسانه ای کمک کرد.
چرا حالت رضایت Google ارزش استفاده را دارد؟
در اینجا دلایلی وجود دارد که من معتقدم حالت رضایت می تواند یک تغییر دهنده بازی برای شما باشد:
- با نصب یک بنر رضایت قانونی در سایت شما، کاربران می توانند رضایت خود را برای ردیابی رد کنند.
- برای شما، این به معنای از دست دادن فرصت جمع آوری داده های ارزشمند در مورد این کاربران است زیرا نمی توانید آنها را ردیابی کنید.
- این منجر به شکاف در اندازه گیری و بینش کمتر از کمپین های موجود می شود.
- با فعال شدن حالت رضایت، به رضایت کاربر احترام می گذارید و به گزارش تبدیل ها ادامه می دهید.
- این بدان معناست که شما در مورد هزینه تبلیغات خود بیشتر می آموزید و می توانید به طور موثری تبدیل ها را به کمپین های مناسب نسبت دهید.
- همچنین میتوانید از پیشنهادات بهتر استفاده کنید، بودجه را مجدداً به کمپینهای با بهترین عملکرد خود اختصاص دهید یا مخاطبان خاصی را هدف قرار دهید.
نتیجه نهایی: حالت رضایت Google می تواند به شما امکان دهد تلاش های بازاریابی خود را بهتر بهینه کنید و درآمد خود را افزایش دهید.
نحوه فعال ، حالت رضایت گوگل
روشهای مختلفی برای اجرای Consent Mode وجود دارد که برخی فنیتر از بقیه هستند. به همین دلیل تصمیم گرفتم روی روشی تمرکز کنم که توسط گوگل در راهنمای کاربر اصلی آنها توصیه شده است.
بهترین روش: از بستر مدیریت رضایت استفاده کنید.
پلت فرم مدیریت رضایت (CMP) یک راه حل نرم افزاری است که برای جمع آوری، ذخیره و مدیریت رضایت کاربر برای فعالیت های جمع آوری داده های خاص (به عنوان مثال، تجزیه و تحلیل، تبلیغات، هدف گذاری مجدد) از طریق یک بنر رضایت در یک وب سایت یا برنامه طراحی شده است.
برای سادهسازی فرآیند فعالسازی حالت رضایت، Google بهطور خاص فهرستی از شرکای CMP را انتخاب کرده است که میتوانند از آن پشتیبانی کنند.
این CMP های تایید شده توسط Google می توانند به شما در نصب یک بنر در وب سایت خود با حالت رضایت داخلی کمک کنند. برخی از ابزارهای پیشرو شامل iubenda، Didomi، consentmanager یا Osano هستند.
این راه حل ها کلید یک فعال سازی سریع، ساده و قابل اعتماد هستند. آنها امکان سفارشیسازی کامل بنر را فراهم میکنند که با مقررات رضایت اصلی مانند قانون GDPR و قانون کوکیها و همچنین خطمشی EUUCP Google مطابقت دارد.
هنگام استفاده از CMP، حالت رضایت معمولاً به طور پیش فرض فعال است. همچنین می توان آن را از طریق Google Tag Manager پیکربندی کرد.
پیامدهای جدید برای سال 2024: حالت رضایت Google نسخه دوم
حالت رضایت گوگل که در ابتدا در سال 2020 معرفی شد، در یک لحظه مهم در صنعت دیجیتال بازنگری شد.
با نیاز روزافزون به شفافیت و انصاف آنلاین، اجرای قانون جدید اتحادیه اروپا به نام قانون بازارهای دیجیتال و فرصتهای جدید ارائه شده توسط هوش مصنوعی، گوگل نسخه به روز شده حالت رضایت را در مارس 2024 معرفی کرد.
موارد جدید در V2
راه حل اکنون با دو تگ جدید برای کنترل بهتر و احترام به رضایت کاربر اجرا می شود. این در مجموع چهار می شود:
- analytics_storage: کوکی هایی که برای اهداف تحلیلی نصب شده اند
- ad_storage: کوکی هایی که برای اهداف تبلیغاتی نصب شده اند
- (جدید در V2) ad_personalization: تعیین اینکه آیا تبلیغات شخصیشده را میتوان فعال کرد (مثلاً برای بازاریابی مجدد)
- (جدید در V2) ad_user_data: تعیین اینکه آیا می توان داده های کاربر را برای اهداف تبلیغاتی به Google ارسال کرد یا خیر
در حال حاضر، گوگل همچنین دو سطح پیاده سازی را ارائه می دهد تا در صورت رد رضایت، یکی را انتخاب کنید:
- پایه ای: برچسبهای مربوطه کاملاً مسدود میمانند و هیچ اطلاعات کاربری جمعآوری نمیشود.
- پیشرفته: برچسبهای مربوطه رفتار خود را تنظیم میکنند و دادههای تبدیل از طریق مدلسازی بازیابی میشوند.
آخرین مورد نیاز
حالت رضایت نسخه دو همراه با الزامات جدید برای کاربران Google در تلاش برای رعایت استانداردهای بالاتر برای رضایت در طول سال 2024 ارائه شد.
از مارس 2024، برای ادامه استفاده از ویژگیهای سنجش مخاطب و شخصیسازی برای کاربران اروپایی در سرویسهای Google، باید کارهای زیر را انجام دهید:
برای انجام فعالیت هایی مانند بازاریابی مجدد و ردیابی تبدیل در Google Ads و Google Analytics در اروپا، باید حالت رضایت را در وب سایت خود راه اندازی کنید. در غیر این صورت، دسترسی شما به این ویژگی ها محدود خواهد شد.
اگر حالت رضایت Google را اجرا نکنید چه اتفاقی میافتد؟
تبلیغکنندگانی که از حالت رضایت استفاده نمیکنند، توانایی جذب کاربران اروپایی جدید در فهرستهای مخاطبان محصولات Google را از دست خواهند داد. به عبارت دیگر، شما نمی توانید از قابلیت های مخاطبین برای کاربران این منطقه استفاده کنید.
این احتمالاً برای استراتژی بازاریابی و عملکرد کلی شما مهم است، چه در حال ارائه تبلیغات یا جمع آوری تجزیه و تحلیل در وب سایت خود باشید.
همچنین دادههای ارزشمندی را که میتوان با استفاده از مدلسازی تبدیل برای کاربرانی که با بنر شما موافقت نمیکنند گزارش کرد، از دست خواهید داد. آیا نمی خواهید با رعایت رضایت کاربر، دید دقیق تری از عملکرد خود داشته باشید؟
تلاش های بازاریابی خود را با حالت رضایت Google حفظ و تقویت کنید
اگر از سرویسهای Google مانند Google Ads یا Google Analytics استفاده میکنید، به نفع شماست که حالت رضایت را فعال کنید.
در واقع انتشار Consent Mode نسخه دو و الزامات جدید آن موجی را در صنعت تبلیغات ایجاد کرده است. این موضوع آن را به خبر مهمی برای کاربران گوگل تبدیل می کند.
همانطور که در سراسر این راهنما ذکر شد، تأثیر آن بیمعنا است. بدون آن، ممکن است دسترسی به ویژگی های مخاطب را از دست بدهید و بینش های ارزشمند را برای تصمیم گیری آگاهانه از دست بدهید.
در حالی که هنگام هدف قرار دادن کاربران اروپایی اجباری است، هر صاحب وب سایت، ناشر یا تبلیغ کننده باید از حالت رضایت استفاده کند.
این نه تنها انطباق با قوانین حریم خصوصی و آخرین الزامات Google را تضمین می کند، بلکه دید دقیق تری از عملکرد بازاریابی ارائه می دهد.
منبع: https://blog.hubspot.com/marketing/google-consent-mode