راهکارهای جذب و افزایش مشتری در ۱۸ مدل کسب و کار اثبات شده :نرم افزار CRM دیدار نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری سی آر ام ابری

راهکارهای جذب و افزایش مشتری در ۱۸ مدل کسب و کار اثبات شده :نرم افزار CRM دیدار نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری سی آر ام ابری

این موارد باعث شده است که کسب‌وکارها تلاش کنند رتبه‌های برتر را از آن خود کنند تا بیشترین افرادی را که به‌نوعی به محصول یا خدمت آن‌ها نیاز دارند، جذب کنند. قبل از این، ما مقاله‌ای با عنوان «بازاریابی محتوایی چیست؟ (انواع کانتنت مارکتینگ)» بر اساس تجربهٔ چندسالهٔ خود آماده کردیم. احتمالاً‌ اولین فروشگاهی که به یاد می‌آورید، همان فروشگاهی است که تا امروز با تولید محتوا به شما کمک کرده است تا راحت‌تر شیرینی بپزید و دربارهٔ خرید بهترین وسایل، محتواهای مختلفی به شما ارائه کرده است. ایونت‌هایی است که در آن‌ها، روی ایجاد ارتباطی مستقیم با مشتری تمرکز می‌شود؛ آن هم از طریق رقم‌زدن تجربه و تعاملی خلاقانه و به‌یادماندنی برای او. تصویر زیر یک ایونت مارکتینگ تجربی جالب را نشان می‌دهد که سرویس استریم Peacock Playground ایجاد کرده تا مخاطبان را با برنامه‌های خود آشنا کند.

  • اینترنت اشیا (IoT)، تلفن ابری، محیط کار مجازی، تکنولوژی‌های VR/AR، متاورس و..
  • به بیان عامیانه با بارگذاری مطالب در صفحه شخصی خود می‌توانید موجب فروشی محصول شوید، مشروط بر اینکه اعتماد مخاطبان خود را جلب کنید.
  • به فرآیند بازاریابی برای فروش محصولات و خدمات کسب و کار از طریق کانال‌های دیجیتال و دستگاه‌های الکترونیکی، بازاریابی دیجیتال یا «دیجیتال مارکتینگ» (Digital Marketing) گفته می‌شود.
  • برای مثال، وقتی در اصفهان برای خدمات طراحی سایت جست‌وجو کنیم، نتایج متفاوتی از جست‌وجوی همین عبارت در تهران می‌گیریم.
  8 هک کپی‌نویسی که توسط علم پشتیبانی می‌شود

تمرکز بازاریابی درون‌گرا بر خَلق تجربیات ارزش‌مندی است که تأثیر مثبتی بر افراد و کسب‌وکار شما داشته‌باشد؛ به این‌ ترتیب، مشتریان احتمالی را به سمت وب‌سایت شما با محتوای مربوط و کمک‌کننده هدایت کند. با استفاده از نرم‌افزار بازخورد مشتری کار خود را شروع کنید تا کمپین امتیاز تبلیغ‌کننده‌ی شبکه (Net Promoter Score; NPS) را دایر کنید. این کار به شما کمک می‌کند که بدانید مشتریانتان چه کسانی هستند؛ پس از آن، از روش‌هایی استفاده کنید که این مشتریان خوشحال را به طرفداران دو‌آتشه‌ی برندتان تبدیل کنید. تعیین کنید چقدر می‌توانید هزینه کنید تا مشخص شود از چه روش‌هایی می‌توانید استفاده کنید. برای مثال، اگر بودجهٔ کافی ندارید، بهتر است با تبلیغات پیامکی و تبلیغات کلیکی شروع کنید تا اینکه به سراغ تبلیغات اینفلوئنسری بروید. برای مثال، همسان کلیدواژه‌ای برای جذب افرادی که به‌دنبال طراحی سایت هستند یا دربارهٔ آن تحقیق می‌کنند، مناسب است.

بازاریابی پیامکی یا SMS Marketing چیست؟

بازاریابی اجتماعی به کاربرد اصول، مفاهیم و ابزار بازاریابی برای حل مشکلات تحولات اجتماعی اشاره دارد. برنامه‌های بازاریابی اجتماعی به منظور تأثیر بر رفتار افراد برای توسعهٔ رفاه خود و جامعه‌شان طراحی شده‌اند. درس‌های آموزش بازاریابی دیدار، به عنوان جامع‌ترین الفبای بازاریابی، برای همه افراد و علاقه‌مندان به مباحث فروش و بازاریابی (از سطح مبتدی تا پیشرفته) مناسب است.

بازاریابی از طریق عمل پست به صورت مستقیم (Direct mail marketing)

در واقع این روش به قدری جا افتاده که مصرف‌کننده‌ها رسما آن را از برندهای محبوب‌شان درخواست می‌کنند. البته این فقط به نفع مشتری‌ها نیست؛ کسب‌وکارها هم راحت‌تر می‌توانند محصولات و خدمات‌شان را از این طریق معرفی کنند. می‌دانیم که دیجیتال مارکتینگ یعنی استفاده از فناوری‌های دیجیتال (وب‌سایت، ایمیل، موتورهای جستجو، اپلیکیشن‌ها، رسانه‌های اجتماعی و …) برای رسیدن به اهداف بازاریابی شما. استراتژی بازاریابی دیجیتال هم به شما کمک می‌کند تا محصولات یا خدمات‌تان را از طریق کانال‌های آنلاین بازاریابی کنید. بدون یک استراتژی بازاریابی دیجیتال قوی، برندتان به اندازه کافی چابک نخواهد بود، توان رقابت نخواهد داشت، و رقبا سریعا سهم بازار شما را تصاحب خواهند کرد. برای استفاده بهینه از روش های بازاریابی دیجیتال، لازم است که هدف خود را مشخص کنید و مخاطبان هدفتان را تعیین نمایید.

  چگونه یک بازاریاب NBA، بروکلین نتس را به پاریس آورد (و بازاریابان چه چیزی می توانند از او بیاموزند)

مزایای بازاریابی سبز برای کسب‌وکارها

در بازاریابی هرمی، خرید محصول فقط یک بهانه برای گرفتن پول از افراد جدید است. کار خود را دوست داشته باشید و به آن به عنوان فرصت‌های رشد و تعالی خود بنگرید. حس شما به مشتری قابل انتقال است پس با دید مثبت و علاقه‌مندی به شغل خود می‌ توانید شاهد موفقیت‌ های خود باشید.