- 1. بازیگران آواتار و مجوز شبیه سازی هنجار جدید هستند.
- 2. محتوای کم کیفیت اما معتبر باعث ایجاد تعامل می شود.
- 3. شخصی سازی و سفارشی سازی ویدیو از موارد ضروری است.
- 4. تسریع تکرار باعث نوآوری می شود.
- سه نکته برای ادغام هوش مصنوعی در استراتژی بازاریابی ویدیویی
- 1. آزمایش کنید. آزمایش کنید. آزمایش کنید.
- 2. ابزارهایی را که قبلاً استفاده می کنید، تقویت کنید
- 3. نظارت بر ملاحظات حقوقی و اخلاقی
محتوای ویدیویی تولید شده توسط هوش مصنوعی، دنیای بازاریابی را برعکس می کند. اما بازاریابان باید روی چه روندهایی تمرکز کنند تا از رقبا جلوتر بمانند؟
اگر آخرین اخبار در روندهای بازاریابی هوش مصنوعی را دنبال کرده اید – و باید هم باشید – می دانید که ابزارهای ویدئویی هوش مصنوعی در خط مقدم این تغییر هستند.
خواه آواتارهای تبلیغاتی آموزش دیده باشد یا اسکریپت های ویدیویی بیش از حد شخصی، این فناوری ها به طور غیرقابل برگشتی نحوه ایجاد محتوا و تعامل ما با مخاطبان را تغییر می دهند. اما با چنین نوآوری سریع، چه چیزی واقعا ارزش تبلیغات را دارد؟
من و کایران برخی از این پیشرفتهای جدید را در قسمت اخیر Marketing Against the Grain تجربه کردیم، از جمله یک ویدیوی هوش مصنوعی ویروسی در توییتر و یک تبلیغ تولید شده توسط هوش مصنوعی که در کمتر از 15 دقیقه ایجاد شد.
در میان بسیاری از گزینههای ویدئویی هوش مصنوعی موجود، این چهار روند بهویژه قابل توجه بودهاند – و ارزش توجه دقیق را دارند.
1. بازیگران آواتار و مجوز شبیه سازی هنجار جدید هستند.
به جای استخدام یک بازیگر برای خواندن یک فیلمنامه یا بازی در یک آگهی، کسب و کارها اکنون می توانند مانند یک بازیگر مجوز بگیرند، از آن برای آموزش یک مدل هوش مصنوعی استفاده کنند و سپس از آن مدل برای ایجاد تبلیغات و آواتارها استفاده کنند. این به بازاریابان امکان میدهد تا به سرعت محتوای متنوعی تولید کنند، روشها و پیامهای مختلف را بدون محدودیتهای لجستیکی فیلمبرداریهای سنتی آزمایش و اصلاح کنند.
برای مثال، این تبلیغ ویدیویی ویروسی زنی را نشان میدهد که در حالی که داخل ماشینش نشسته است، در مورد یک محصول صحبت میکند. با این حال، آنچه در مورد آن بسیار مهم است این است که در حالی که او یک بازیگر واقعی است که از Fiverr استخدام شده است، این ویدیو خود توسط ویدئوهای هوش مصنوعی و با استفاده از ابزارهایی مانند Arcads تولید می شود.
“این باعث تولید محتوای ویدئویی می شود که انسانی است-آموزش دیده اما عامل هوش مصنوعی تحویل داده شدهکایران توضیح میدهد: «این یک مفهوم کاملاً باورنکردنی برای فکر ، است.»
2. محتوای کم کیفیت اما معتبر باعث ایجاد تعامل می شود.
تبلیغات ویدیویی پرهزینه و پرهزینه به سرعت در حال تبدیل شدن به چیزی از گذشته – یا حداقل، کمتر مورد علاقه مخاطبان است. در عوض، ویدیوهای کم تولید و با شخصیت حرف اول را می زند و از تبلیغات سنتی در پلتفرم هایی مانند TikTok و Instagram Reels بهتر عمل می کند.
به عنوان مثال، ویدیوی ویروسی را که در بالا ذکر کردم، در نظر بگیرید: صیقلی یا با بودجه بالا نیست. در عوض، در خودرویی با نور ضعیف، با زاویه نامطلوب تنظیم شده است. با این حال مردم بیشتر با آن درگیر هستند. چرا؟
کایران توضیح میدهد: «زیرا احساسی معتبر، قابل ربط و شخصیت دارد. “این گونه است که یک شخص واقعی در مورد یک محصول صحبت می کند.”
برای بازاریابان، این تغییر به معنای آزمایش ابزارهای هوش مصنوعی مانند HeyGen و InfinityAI است که به سرعت ویدیوهایی را ایجاد میکنند که علیرغم – یا حتی به دلیل – نقصهایشان باعث ایجاد تعامل میشوند.
3. شخصی سازی و سفارشی سازی ویدیو از موارد ضروری است.
ویدیوهای بسیار شخصیشده که نیازهای دسترسی، زبان و ترجیحات مشتریان را برآورده میکنند برای کمپینهای بازاریابی موفق ضروری هستند.
در طول این قسمت، ما نشان دادیم که چگونه ابزارهای هوش مصنوعی میتوانند از دادههای مشتری از پلتفرم CRM شما – مانند گزارش تماسها، بلیطهای پشتیبانی و ایمیلها – برای ایجاد اسکریپتهای ویدیویی شخصیسازی شده استفاده کنند. این امر به تیمهای بازاریابی امکان میدهد محتوای مناسبی را ارائه دهند که به طور منحصربهفردی هدفمند و مرتبط با هر بیننده فردی باشد.
ما همچنین با آواتار پیشگامانه HeyGen در حرکت آزمایش کردیم، که آواتارهای سفارشی شده را بر اساس شباهت خود شما ایجاد می کند. دستان خود را حرکت دهید، ژستها را انجام دهید یا از آهنگهای صدای منحصربهفرد استفاده کنید و HeyGen ویدیوی شما را با هر متن ورودی قابل تنظیمی بهطور بینقص ردیابی، ترجمه و همگامسازی میکند.
4. تسریع تکرار باعث نوآوری می شود.
ابزارهای هوش مصنوعی به طور قابل توجهی چرخه تکرار محتوای ویدیویی خلاقانه را سرعت می بخشد و چرخه های تولید طولانی و گران قیمت را محدود می کند. به عنوان مثال، در طول قسمت، من به کایران نشان دادم که چگونه یک تبلیغ ویدیویی را در کمتر از 15 دقیقه طراحی و راه اندازی کردم.
برای اینکه بازاریاب جلوتر بمانند، باید به سرعت و دائماً نوآوری کنند، زیرا سهولت کپی ، و قالببندی کارهای خلاقانه منجر به کالاییسازی سریع محتوا میشود.
رویکردهای استاندارد برای محتوای ویدیویی مبتنی بر هوش مصنوعی ممکن است در کوتاه مدت از روشهای فعلی بهتر عمل کنند زیرا جدید و متفاوت هستند. اما اثربخشی احتمالاً در شش تا دوازده ماه اول به اوج خود می رسد. سپس، با عادت ، مخاطبان به آن و آگاهی از کاربرد گسترده آن، کاهش می یابد.
کایران میگوید: «محتوای با بهترین عملکرد شما اکنون برای مدت زمان بسیار کوتاهتری «با بهترین عملکرد» خواهد بود. به عبارت دیگر: تکرار “خلاق” شما به عنوان یک بازاریاب باید به طور تصاعدی افزایش یابد. تمایز به شدت بر 10 تا 20 درصد ورودی خلاقانه منحصر به فرد متکی است و فشار بیشتری را بر بازاریابان وارد می کند تا به طور مداوم ایده های جدید و متمایز تولید کنند.
سه نکته برای ادغام هوش مصنوعی در استراتژی بازاریابی ویدیویی
با دانلود راهنمای هوش مصنوعی ما برای بازاریابان و پیروی از نکات زیر، نحوه گنجاندن هوش مصنوعی را در جریان کار ویدیوی خود بیاموزید.
1. آزمایش کنید. آزمایش کنید. آزمایش کنید.
ابزارهای ویدیویی مختلف هوش مصنوعی را آزمایش کنید تا مزایا و محدودیتهای آنها را درک کنید، و به شما کمک میکند بهترین مناسب را برای نیازها و اهداف کمپین خود پیدا کنید. این کار تیم شما را جلوتر از رقبا نگه می دارد و فرصت های جدیدی را برای جلب توجه مشتریان شما شناسایی می کند.
2. ابزارهایی را که قبلاً استفاده می کنید، تقویت کنید
مطمئن نیستم از کجا شروع کنم؟ سعی کنید از ویژگی های ویدئویی هوش مصنوعی استفاده کنید که از قبل در پشته فناوری بازاریابی فعلی شما وجود دارد. به عنوان مثال، پلتفرمهایی مانند فیسبوک، اینستاگرام و Mailchimp قابلیتهای مبتنی بر هوش مصنوعی را ارائه میکنند که اثربخشی بازاریابی شما را با خودکار ، فرآیندهای تولید و ارائه بینشهای عملکرد دقیقتر برای تکرار افزایش میدهد.
3. نظارت بر ملاحظات حقوقی و اخلاقی
همانطور که تولید ویدیوی هوش مصنوعی رایج تر می شود، ملاحظات قانونی در مورد مجوز مشابه و استفاده از محتوا اهمیت فزاینده ای پیدا می کند. اکنون روی آموزش و منابع مناسب سرمایه گذاری کنید تا مطمئن شوید که در آینده از هوش مصنوعی به طور موثر و اخلاقی استفاده می کنید.
برای تماشای کل بحث ویدیویی هوش مصنوعی ما، قسمت کامل را ببینید بازاریابی در برابر غلات زیر:
این مجموعه وبلاگ با مشارکت بازاریابی در برابر دانه، پادکست ویدیویی است. این ایدهها را عمیقتر به ایدههای مشترک رهبران بازاریابی، کیپ بودنار (مدیر مدیریت مالی HubSpot) و کیران فلانگان (SVP، بازاریابی در HubSpot) میپردازد، زیرا آنها استراتژیهای رشد را باز میکنند و از بنیانگذاران و همتایان برجسته یاد میگیرند.
منبع: https://blog.hubspot.com/marketing/ai-video-trends