زمان آن است که استراتژی رسانه های اجتماعی خود را برای سال 2024 توسعه دهید

این روزها در بازاریابی با رسانه های اجتماعی چه باید کرد؟

تیم های محتوا و بازاریابی در 18 ماه گذشته به قدری دور محور هوش مصنوعی قرار گرفته اند که بسیاری نسبت به تغییرات اساسی در رسانه های اجتماعی واکنشی نشان نداده اند.

برخی از این تغییرات دارای زیربنای هوش مصنوعی هستند، مانند راه اندازی ربات های چت هوش مصنوعی متا در فیس بوک و اینستاگرام. موارد دیگر، مانند واگذاری اجباری TikTok، کاهش X، افزایش Threads، لحظه طولانی لینکدین، و تاکید اینستاگرام بر محتوای تازه، از ادامه حیات پلت‌فرم‌های اجتماعی به عنوان رسانه‌ها خبر می‌دهند.

این سرفصل‌ها و تغییرات جزئی‌تر پشت آن‌ها باید بازاریابان را ترغیب کند تا نحوه استفاده از پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی را برای موفقیت کسب‌وکار تغییر دهند. بیایید ببینیم زیر پوشش رسانه های اجتماعی چه می گذرد.

رسانه های اجتماعی به گونه ای متفاوت رشد می کنند

پلتفرم های رسانه های اجتماعی، اخبار عمومی را از هر نوع بی ارزش می کنند. در عوض، آنها سعی می کنند مخاطبان خود را در باغ های دیواری مشغول نگه دارند.

داده‌های وب مشابه نشان می‌دهد که ترافیک سایت‌های خبری از فیس‌بوک و X تا اکتبر 2023 بسیار شیب‌دار بوده است. اشتراک‌گذاری، پست‌گذاری و نظر دادن معمولی نیز کاهش یافته است. دلایل از “برچیدن” توییتر به X و نگرانی در مورد اطلاعات نادرست تا خستگی کلی کاربر را در بر می گیرد.

با این حال، مصرف رسانه های اجتماعی تقریباً در سراسر جهان به جز فیس بوک و توییتر افزایش یافته است (با عرض پوزش، X).

«اجتماعی» کجا رفت؟

پیام رسانی مستقیم و چت.

تحقیقات نشان می دهد که مردم همچنان حداقل دو ساعت در روز را صرف مصرف رسانه های اجتماعی می کنند. اما در میان برنامه ها و وب سایت های برتر، رسانه های اجتماعی پس از پیام رسانی مستقیم و پیام های متنی رتبه بندی می کنند.

  Maximize Content Efficiency With These 7 Agile Practices

اشتراک گذاری دیگر در کانال های رسانه های اجتماعی که در معرض دید عموم قرار دارند اتفاق نمی افتد. «اجتماعی» رسانه‌های اجتماعی اکنون در جوامعی اتفاق می‌افتد که در آن دوستان محتوا را در گروه‌های خصوصی، گروه‌های پیامک و پیام‌های یک به یک به اشتراک می‌گذارند.

رسانه های اجتماعی، همانطور که قبلاً گفتم، به سادگی در حال تبدیل شدن به رسانه هستند.

فالوورها اهمیت کمتری دارند

به درجات مختلف، همه پلتفرم‌ها عناصر الگوریتم TikTok را هنگام نمایش محتوا برای مخاطبان خود کپی کرده‌اند. این تغییرات مثبت به نظر می رسد.

اینستاگرام اخیراً تغییرات اساسی را در الگوریتم Reels خود ارائه کرده است که در آغوش طولانی مدت خود از حساب‌هایی که محتوا را جمع‌آوری می‌کنند، خنثی می‌کند. اکنون تشخیص می دهد که آیا پست اصلی است یا انبوه (یعنی بازنشر شده) و از محتوای اصلی حمایت می کند. همچنین ممکن است محتوای جمع‌آوری‌کننده‌ها را از ویژگی توصیه‌ها حذف کند.

جالب‌تر اینکه اینستاگرام الگوریتم خود را نیز تغییر داد تا سازندگان کوچک‌تر ظاهر شوند. این باید خبر خوبی برای بازاریابان رسانه های اجتماعی باشد که اکانت هایی با فالوورهای کمتر دارند. محتوای شما بیشتر ظاهر می‌شود و سر و صدای کسانی را که دنبال‌کنندگان زیادی دارند را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

اما پیامدهای مخرب تر در مورد ارزش رسانه های اجتماعی با این تغییرات به دست می آید. بزرگترین تغییر لرزه ای حول اهمیت پیروان و جامعه اتفاق می افتد.

بسیاری از پلتفرم‌ها محتوای بیشتر «برای شما» را در فیدهای خود معرفی کرده‌اند (a la TikTok). آنها دیگر محتوای افراد یا برندهایی را که کسی دنبال می کند در اولویت قرار نمی دهند. در عوض، آنها فید محتوا را با رفتار واقعی کاربر و مصرف محتوا بهینه می‌کنند و از محتوای سازندگان «جدید» به جای کسانی که کاربر آنها را دنبال می‌کند، حمایت می‌کنند.

به زبان ساده: اکنون پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی بر ارزش یک فالوور (یا مخاطب) زیاد تأکید نمی‌کنند، که نشان‌دهنده آن چیزی است که برندها سال‌ها روی آن کار کرده‌اند. تمرکز جدید به این معنی است که هر پستی برای دیده شدن باید رقابت کند.

  چیست و چگونه از آن در سال 2023 استفاده کنیم

این برای بازاریابان چه معنایی دارد؟

همه این تغییرات پلت فرم رسانه های اجتماعی می تواند باعث شود که شما در مورد نحوه تنظیم استراتژی بازاریابی و محتوای خود احساس سردرگمی و سردرگمی کنید. بیایید برخی از بزرگترین اختلالات را با هم مرور کنیم.

جوامع عمومی بیشتر مرده اند

بسیاری از برندها هنوز سعی می کنند از بازاریابی رسانه های اجتماعی خود برای ایجاد یک جامعه عمومی با مشتریان خود استفاده کنند. در حالی که برخی از برندهای پرت می توانند این کار را انجام دهند، اکثر آنها با مشکل مواجه خواهند شد. در عوض، بازاریابان بهتر می‌توانند از طریق توزیع خصوصی‌تر، مانند کانال Slack، یک پلتفرم انجمن اختصاصی، یا برنامه‌های مبتنی بر رویداد، جوامع ایجاد کنند.

فیدهای خبری کاملاً مرده اند

همه پلتفرم‌ها بر ماهیت مقالات و پیوندها تأکید نمی‌کنند و مخاطبان مشارکت خود را کاهش می‌دهند. اگر فید رسانه های اجتماعی خود را با محتوای وبلاگ خود پر کنید، مجموعه ای از پیوندها برای تبلیغ آخرین اخبار خود یا پیوندهایی به محصولات جدید برند خود، برای یافتن هر ارزشی در این دوره از رسانه های اجتماعی تلاش خواهید کرد.

استراتژی رسانه متعلق به خود را تغذیه کنید

ممکن است بپرسید: «پس، یک دقیقه صبر کنید». «اگر فالوورها اهمیتی ندارند و ما قرار است در خود پلتفرم سرگرم، مشارکت یا آموزش دهیم، چگونه می‌توانیم مخاطبی را در رسانه‌های متعلق به خودمان ایجاد کنیم؟»

تغییر پلت فرم رسانه های اجتماعی باعث گرایش یک شبکه محتوای پولی به جای یک شبکه ارگانیک شد. اجماع به این نتیجه رسید که دسترسی ارگانیک از بین رفته است. برای کمک به محتوای خود برای یافتن مخاطب، باید برای تبلیغ پست ها یا تبلیغات هزینه می پرداختید.

اما اکنون فرصت بیشتری وجود دارد که الگوریتم‌ها کشف ارگانیک احتمالی را از طریق توصیه‌های «برای شما» ارائه می‌دهند (و رقابت کمتری با تصاویر تصادفی صبحانه، غروب آفتاب و اشتراک‌گذاری اخبار وجود دارد).

  نزدیک بینی بازاریابی مقاله‌ای درباره‌ی تفاوت بازاریابی و فروش متمم

هدف بازاریابی استراتژیک یکسان است: مخاطبان رسانه های اجتماعی را به اکوسیستم رسانه متعلق به خود بکشید تا بتوانند به مخاطبانی قابل آدرس برای برند شما تبدیل شوند.

شما می توانید آن هدف را با روش های خلاقانه انجام دهید. به محتوای رسانه های اجتماعی خود به عنوان وسیله ای برای ایجاد ارزش در آن لحظه نگاه کنید. سپس، از این مخاطبان بپرسید که آیا مایلند برای بازدید، تماس یا اشتراک بیشتر مشارکت کنند.

محتوای خود را “رویداد” کنید

یکی از بزرگ‌ترین روندهایی که در جمع‌آوری ترافیک بهتر از رسانه‌های اجتماعی می‌بینم، «رویداد» ، محتوای شماست. محتوایی ایجاد کنید که زودگذر باشد یا نیمه عمر کوتاهی داشته باشد. بر افزایش فرصت بازدیدکنندگان برای اقدام در لحظه ای که پست را می بینند، تمرکز کنید تا اینکه بر روی تعامل طولانی مدت تمرکز کنید.

محتوای خود را انسانی کنید

مخاطبان هنوز به چهره و نام انسان ها بیشتر از برندها و نام محصولات ارزش قائل هستند. در حال حاضر، استثنا وجود دارد، اما اگر شما نمی دانید که آیا نام تجاری شما یک استثنا است، اینطور نیست. برندهایی که با اینفلوئنسرها کار می کنند و کارمندان خود را درگیر می کنند می توانند محتوای رسانه های اجتماعی خود را به طور گسترده تری منتشر کنند. در برخی موارد، این استراتژی می تواند کانال شرکت را در بستر رسانه های اجتماعی شکست دهد.

رسانه های اجتماعی می توانند بخش مهمی از آمیخته بازاریابی یکپارچه شما باقی بمانند. اما برای موفقیت در سال 2024، روی ایجاد محتوای جذاب و زودگذر تمرکز کنید که در لحظه توجه را به خود جلب می کند و کاربران را برای تعامل بیشتر به کانال های رسانه ای خود سوق می دهد.

این داستان شماست خوب بگو

اشتراک در به ایمیل های CMI در روزهای کاری یا هفتگی برای دریافت عینک های رز رنگ در صندوق ورودی خود هر هفته.

مطالب مرتبط دستچین شده:

تصویر روی جلد توسط جوزف کالینوفسکی/موسسه بازاریابی محتوا

منبع: https://contentmarketinginstitute.com/articles/evolve-marketing-strategy-social-media/

Uncovering hidden losses : how stocktally helps automobile dealers manage spare parts inventory. 5 movies leaving netflix in july 2024 you have to watch now. ©2024 techpros : ultimate technology resource.