گوگل ثروت زیادی به دست آورد و نتایج جستجوی حمایت شده را به شکل هنری تبدیل کرد. این تئوری این است که افرادی که بیشتر از همه خواهان ترافیک هستند برای کلیک ها هزینه می پردازند و البته اگر تبلیغ کنندگان چیزی که در نهایت شما می خواهید نداشته باشند، فقط پول خود را هدر می دهند. اجازه دهید بازار آن را حل کند – دلارها به نوعی الگوریتم جستجوی خودسوخت تبدیل می شوند.
گوگل یک معجزه بود، و همچنین نتایج ارگانیک هوشمند و تبلیغات مشخصی را ارائه کرد، بنابراین اکثر ما این را پذیرفتیم.
با این حال، اکنون فهرستهای هتلها حتی به خود زحمت نمیدهند وانمود کنند که به هر ترتیبی مرتب شدهاند، اما «آنچه برای ما بیشترین درآمد را دارد». Yelp از ما میخواهد که از فرانچایزهای فست فود و سایر تبلیغکنندگان تنبل عبور کنیم تا به جایی که میرویم برسیم. و اخیراً آمازون با فروختن مشتریان خود به بالاترین قیمت پیشنهادی، کوسه را از بین برده است.
اسمارتفونها را با صفحهنمایشهای کوچک و کنترل ضربهای کم به این ترکیب اضافه کنید، و تبلیغات شبیه به تبلیغات نمیشوند.
تبلیغات نه تنها تجربه بدتری برای کاربر است، بلکه برای همه تبلیغکنندگان و در نتیجه بر ما مالیات ایجاد میکند. اگر تنها راه برای به دست آوردن ترافیک آمازون خرید تبلیغات است، پس تنها راه برای پرداخت هزینه تبلیغات، پرداخت هزینه بیشتر است…
ما یک قرن است که درگیر رسانه های آزاد هستیم. اما روزنامهها و شبکههای تلویزیونی به گونهای تکامل یافتهاند که هر چه بیشتر در مورد محتوا و تبلیغات واضحتر باشند. اینترنت، مانند همه چیزهایی که انجام می دهد، برای آخرین پنی رقابت می کند و برای همه ما زمان، اعتماد و پول هزینه می کند.
نکته عجیب “نتایج حمایت شده” این است که اگر آنها حمایت مالی شوند، نتیجه نیستند.
منبع: https://seths.blog/2024/08/the-sad-compromise-of-sponsored-results/