- Niching Down می تواند به درآمد شما 2x-3 برابر کمک کند
- نتایج؟
- مشکل اداره یک کسب و کار از این طریق این است که مقیاس پذیری آن غیرممکن می شود.
- مرحله 1: فهرست مشتریان فعلی + گذشته خود را حسابرسی کنید.
- شماره 1 – کل بازار آدرس پذیر:
- شماره 2 – قدرت خرید
- شماره 3 – ارزش مادام العمر
- شماره 4 – نیاز و درد شدید
- شماره 5 – تمایل به حل آن درد
- شماره 6 – دسترسی آسان
- مرحله 2: پس از رتبه بندی هر یک از مشتریان قبلی خود، 1 جایگاه را انتخاب کنید.
- مرحله 3: یک پیشنهاد از پیش بسته بندی شده برای طاقچه جدید خود ایجاد کنید
- مرحله 4: Waters را آزمایش کنید و 5 مشتری جدید را به زمین بروید.
- در حال جمع بندی…
تا به حال به این فکر کرده اید که موفق ترین آژانس ها چه کاری را متفاوت از بقیه انجام دادند؟
آیا این شانس، مهارت، کار سخت، صنعتی که انتخاب کردند یا چیز دیگری بود؟
از طریق کار مشاوره ام در Revenue Boost، من با بیش از 400+ آژانس کار کرده ام و به آنها آموزش داده ام که چگونه کسب و کار خود را افزایش دهند.
از این، من الگوها و ویژگیهای ثابتی را در افرادی که بدون زحمت رشد میکنند، دیدهام…
در مقابل آنهایی که سالها گیر کردهاند – مهم نیست چقدر سخت کار میکنند.
یک تفاوت کلیدی در رویکرد به من چسبید.
من این تفاوت را با یک داستان نشان خواهم داد.
روزی روزگاری…
دو بازاریاب از مدرسه بازرگانی فارغ التحصیل شدند و قصد داشتند آژانس خود را راه اندازی کنند.
آماده برای تسخیر جهان، آنها شروع به تماس سرد، ایمیل سرد، و انجام هر کاری زیر نور خورشید برای جذب مشتری کردند.
و اگرچه آنها از همان سطوح اخلاق کاری و استعداد برخوردار بودند…
یکی از آنها اکنون یک آژانس 8 رقمی دارد.
یکی دیگر از آنها هنوز در مشاغل عجیب و غریب آزاد کار می کند و به سختی زندگی خود را تامین می کند.
فرد موفق چه کار متفاوتی انجام داد؟
او ریسک بزرگی کرد و شروع به رد ، مشتریان و پروژه ها کرد.
به جای ارائه همه چیز به همه، مانند اکثر صاحبان آژانس…
و این که در همه کارها موفق باشید اما در هیچ کدام استاد نیستید…
او تصمیم گرفت فقط به لوله کش ها خدمت کند و بهترین بازاریاب لوله کشی دانگ روی این سیاره باشد.
با هدف پر ، خط لوله آنها از لوله توالت شکسته.
او بر هنر طاقچه ، مسلط بود و متوجه شد که بزرگترین ماهی در یک حوض کوچک راحتتر است.
و شما نیز باید – و در این مقاله، دقیقاً یاد خواهید گرفت که چگونه جایگاه خود را تعریف کنید.
اکنون ممکن است رد ، مشتریان ترسناک به نظر برسد … و ممکن است احساس کنید که فقط با تمرکز بر یک نوع مشتری خود را محدود می کنید.
اما دقیقا برعکس است. شما در واقع خود را با همه چیز بودن برای همه محدود می کنید.
Niching Down می تواند به درآمد شما 2x-3 برابر کمک کند
یکی از مشتریان من، لورن، یک آژانس دیجیتالی داشت که همه چیز را زیر نور خورشید ارائه می کرد.
رسانه های اجتماعی، تبلیغات پولی، توسعه دهنده وب، سئو، و او آن را به مشتریانی از صنایع مختلف ارائه می دهد.
به همین دلیل، آژانس او با 25000 دلار در ماه گیر کرد و او نتوانست از آن عبور کند.
علاوه بر این، او و تیمش بسیار سختتر از آنچه مجبور بودند کار کردند و عملیاتها نامرتب بود.
هر مشتری به چیزهای مختلفی نیاز داشت، نیاز به سفارشی سازی داشت و هیچ چیز استاندارد نشده بود.
ما دور هم نشستیم تا تمام مشتریان قبلی او را بررسی کنیم، و متوجه شدیم که خدمات پزشکی بهترین مشتریان او هستند.
آنها به راحتی فروخته می شدند، بیشترین ماندگاری را داشتند و کمترین سردرد و شکایت را به او وارد می کردند.
بنابراین، او کل مدل کسب و کار خود را به خدمات تنها در این صنعت تغییر داد.
سپس، او به جای سفارشی ، همه چیز، یک پیشنهاد استاندارد برای آن صنعت ایجاد کرد.
یک پیشنهاد، به یک بازار هدف. پس از آن، او با پیشنهاد جدید خود، مشاغل ایمیلی سرد را در محل کار خود آغاز کرد.
نتایج؟
او دو برابر درآمد خود را افزایش داد و در مدت چهار ماه به 52000 دلار درآمد ماهانه رسید.
همه از ایجاد یک تغییر ساده. تصمیمی که می تواند همه چیز را آسان تر کند و شما هم می توانید همین کار را انجام دهید.
ببینید، اکثر صاحبان آژانسها و بازاریابان کار خود را با یک یا دو مشتری شروع میکنند و سپس مشتریان جدیدی را از صنایع مختلف معرفی میکنند.
قبل از اینکه بدانند، همه چیز را برای همه بازاریابی می کنند و هیچ ایده ای ندارند که مشتری ایده آل آنها کیست.
مشکل اداره یک کسب و کار از این طریق این است که مقیاس پذیری آن غیرممکن می شود.
هر مشتری جدید به تعداد زیادی تحقیق، فکر و قدرت مغز نیاز دارد.
از آنجا که هر مشتری جدید نیازهای متفاوتی دارد، منجر به عدم وجود فرآیندها و سیستم های استاندارد می شود.
که بنیانگذار را در کسب و کار گیر کرده و قادر به استخدام تیم نیست.
مشکل دیگری که پیش می آید، اکتساب است.
صدها هزار آژانس در این سیاره وجود دارد و برجسته ، آن واقعاً دشوار است.
مگر اینکه تخصص داشته باشید.
هنگامی که شما در یک طاقچه تخصص دارید – فرض کنید سئو برای لوله کش ها…
سپس شما با هیچ آژانس دیگری در این سیاره رقابت نمی کنید. شما دیگر شبیه آنها نیستید.
اکنون، شما حوضچه کوچک خود را ایجاد کرده اید که در آن می توانید یک ماهی بزرگ باشید.
آژانس های کمتری وجود دارند که در لوله کش یا SEO تخصص دارند، چه رسد به هر دو. بنابراین، شما با یک تصمیم رقابت را حذف کرده اید.
اگر یک لوله کش به دو آژانس نگاه می کرد – یکی که یک آژانس دیجیتال عمومی بود و دیگری که متخصص در کمک به لوله کش است…
آنها تقریباً همیشه آژانسی را انتخاب می کنند که در صنعت آنها تخصص دارد و از افرادی مانند آنها گواهینامه دارد.
ناگفته نماند، زمانی که جایگاه مشخصی در ذهن دارید، بازاریابی آسانتر است.
شما می دانید که محتوای خود را برای چه کسی می نویسید…
شما هم میدانید که برای چه کسی ایمیل و دیامهای شبکههای اجتماعی بفرستید…
شما دقیقا می دانید که در تبلیغات خود چه کسانی را هدف قرار دهید….
شما می دانید که در چه پادکست هایی باید رزرو کنید
و غیره و غیره.
به علاوه، میتوانید هر قیمتی را که میخواهید شارژ کنید. از آنجا که شما با صدها هزار آژانس در آنجا مقایسه نمی شوید – اکنون یک پیشنهاد منحصر به فرد دارید.
متعهد شدن به یک جایگاه بازاریابی را آسانتر میکند، فروش را آسانتر میکند، و مقیاسپذیری را آسانتر میکند.
شما فقط باید در انجام یک کار برای یک نفر خوب باشید و می توانید سیستم ها و فرآیندهایی را حول آن بسازید. به این ترتیب، می توانید تیمی را استخدام کنید تا آن را به دست بگیرد و بتوانید کمتر کار کنید.
کارشناسی ارشد تجزیه و تحلیل و داده خبره شوید
در نهایت، یک داشبورد تجزیه و تحلیل قدرتمند خواهید داشت که به شما کمک می کند تصمیمات تجاری هوشمندانه بگیرید.
اینجا کلیک کنید
حالا چطوری انجامش میدی؟ اگر ندانید مشتری ایده آل شما چه کسی است؟
مرحله 1: فهرست مشتریان فعلی + گذشته خود را حسابرسی کنید.
تک تک مشتریانی را که تا به حال به آنها خدمت کرده اید یادداشت کنید و آنها را بر اساس جایگاه گروه بندی کنید. صنعت، مکان، اندازه و غیره.
هنگامی که آنها را با هم گروه بندی می کنید، ممکن است یک جایگاه برای شما به عنوان نوع مشتری مورد علاقه شما باقی بماند.
اگر اینطور نیست، از چک لیست 7 امتیازی من استفاده کنید و هر جایگاه را در مقیاس 1-5 رتبه بندی کنید.
این 7 امتیاز معیار چیزی است که یک طاقچه عالی را ایجاد می کند.
شماره 1 – کل بازار آدرس پذیر:
چند کسب و کار در این بازار وجود دارد؟ آیا به اندازه کافی بزرگ است که از اهداف بزرگتر شما پشتیبانی کند؟ آیا بازار در حال کوچک شدن است یا در حال رشد؟ مطمئن شوید که طاقچه به اندازه کافی برای شما بزرگ است و رو به زوال نیست.
شماره 2 – قدرت خرید
آیا این بازار (یا حداقل بخشی از آن) میتواند چیزی را که میخواهید شارژ کنید، بپردازد؟
به این فکر کنید که آیا در گذشته زمانی که به این افراد فروخته اید، اعتراضات قیمتی زیادی دریافت کرده اید.
شماره 3 – ارزش مادام العمر
این مشتریان چقدر ماندند؟ آیا آنها پروژه های یک و دو انجام شده بودند یا تا ابد با من ماندند؟
هر چه ارزش طول عمر بیشتر باشد، می توانید پول و زمان بیشتری را برای جذب مشتری صرف کنید.
اگر طاقچه معمولاً در عرض چند ماه از کار می افتد یا فقط برای پروژه های سریع و یکباره با شما کار می کند…
سپس باید انرژی زیادی را صرف فروش و بازاریابی کنید تا کسب و کار را زنده نگه دارید.
شماره 4 – نیاز و درد شدید
آیا این بازار مشکل مهمی برای حل دارد، مشکلی که باید آن را برطرف کنند؟ یا، آیا چیزی که می فروشید فقط یک «خوب بودن» است؟
اگر مورد دوم باشد، جذب مشتری بسیار سخت خواهد بود.
اگر آنها نمیتوانند بدون راهحل شما زندگی کنند، در این صورت به دست آوردن مشتریان بسیار دشوار خواهد بود.
شماره 5 – تمایل به حل آن درد
مشکل داشتن یک بازار یک چیز است، اما آنها باید میل به حل آن مشکل را نیز داشته باشند.
حتی اگر آنها نیازی داشته باشند که شما آن را برآورده کنید، این کافی نیست – آنها همچنین باید به برآورده ، این نیاز اهمیت دهند.
شماره 6 – دسترسی آسان
آیا یافتن بازار آنلاین نسبتاً آسان است؟ آیا می توانید از طریق اکثر پلتفرم های تبلیغاتی و کانال های اجتماعی به آنها دسترسی پیدا کنید؟ آیا گروه ها و جوامع آنها آنلاین هستند؟
اگر کسبوکارهایی را هدف قرار میدهید که دسترسی به آنها سخت است، یک مانع اضافی برای موفقیت خود ایجاد میکنید.
مرحله 2: پس از رتبه بندی هر یک از مشتریان قبلی خود، 1 جایگاه را انتخاب کنید.
تمام رتبه ها را جمع آوری کنید و 1 را با بالاترین امتیاز انتخاب کنید.
نگران تصمیم اشتباه نباشید.
این را یک آزمایش در نظر بگیرید.
شما با شغل جدید خود ازدواج نکردهاید، همیشه میتوانید چند ماه دیگر تغییر دهید، اگر درست نشد.
مرحله 3: یک پیشنهاد از پیش بسته بندی شده برای طاقچه جدید خود ایجاد کنید
هدف اصلی پایین آمدن این است که تمرکز و سادگی بیشتری در کسب و کار خود ایجاد کنید
بخشی از این به چه کسی میفروشید، بخشی از آن مربوط به آنچه به آنها میفروشید است.
با انتخاب 1 مشکل برای حل آنها و 1 راه حل برای آن مشکل شروع کنید.
فهرست کنید که محصولات تحویلی چه خواهد بود و چه چیزی را می خواهید شارژ کنید.
آن را ساده نگه دارید! بعداً میتوانید بر این اساس بسازید.
مرحله 4: Waters را آزمایش کنید و 5 مشتری جدید را به زمین بروید.
قبل از ایجاد هر گونه تغییر اساسی در کسب و کار خود، مانند رها ، مشتریان، تغییر نام تجاری و وب سایت خود…
ابتدا آب ها را آزمایش کنید و بررسی کنید که آیا این طاقچه جدید جهتی است که می خواهید بروید.
برو 5 مشتری دیگر یا بیشتر بیاور، و این کافی است تا بفهمیم آیا اینها واقعاً مشتریان ایده آل ما هستند یا خیر.
ممکن است در ابتدا فکر کنید که آنها هستند، اما به محض اینکه به تعداد بیشتری از آنها خدمات دهید، مطمئناً خواهید فهمید.
در حال جمع بندی…
اکنون میدانید که مشکلات یک جک از همه معاملهها بدون تمرکز مشخص است.
هر مشتری جدید کار بسیار زیادی است و نیاز به سفارشی سازی دارد…
و به دست آوردن مشتریان جدید دشوار است زیرا هیچ چیز در آژانس شما برجسته نیست. شما مانند بقیه به نظر خواهید رسید.
این به این معنی است که زمانی که شما در حال پایین آمدن هستید و 1 پیشنهاد را به یک بازار هدف می فروشید…
حجم کاری شما کاهش می یابد. سرویس دهی به هر مشتری جدید نسبت به مشتری قبلی آسان تر خواهد بود.
شما در کمک به مشتریان خود از تمام تکرارهای متمرکز در سطح جهانی خواهید بود
شما به سرعت شهرت پیدا خواهید کرد و در یک برکه کوچک به یک ماهی بزرگ تبدیل خواهید شد.
از هر لحاظ، رشد، مقیاس، جذب و حفظ مشتریان آسان تر خواهد شد.
بهعلاوه، سرگرمی بیشتری خواهید داشت و کسبوکار سادهتر و راحتتر اداره میشود.
و با این آگاهی…
شما 5 گام ساده را یاد گرفته اید.
بنابراین…
زمان رفتن به سر کار است!
این را عملی کنید و شاهد تغییر آن در کسب و کارتان باشید.
منبع: https://www.digitalmarketer.com/blog/4-steps-to-niching-down-for-your-agency/