مدیریت ارتباط با مشتری چیست و راهنمای انتخاب CRM بیلاود مارکتینگ

مدیریت ارتباط با مشتری چیست و راهنمای انتخاب CRM بیلاود مارکتینگ

نرم افزار CRMای که انتخاب می‌کنید، باید ویژگی‌هایی مشابه کسب‌وکارتان داشته باشد. سی آر ام درست باید منعطف باشد و این قابلیت را داشته باشد که با بزرگ‌تر شدن پایگاه داده‌های مشتریانتان، رشد کند. استفاده از یک نرم افزار مدیریت خدمات مشتریان مانند نرم افزار CRM داناپرداز،  علاوه بر مدیریت مخاطبین، مزایای دیگری نیز برای شما به همراه دارد.

  • البته همان‌طور که پیش‌تر هم اشاره شد، بهتر است که شما این موضوع را به طور جداگانه برای فهرست ایمیل مخاطبان خود تست کنید اما در هر حال دانستن نتایج تحقیقات سایرین می‌تواند مبنای مناسبی برای شروع کار باشد.
  • تولید محتوای جدید و مثبت و قرار دادن آن در شبکه‌های اجتماعی، وبلاگ و وب سایت می‌تواند یک راه موثر برای این امر باشد.
  • با شناخت بهتر مشتریان، فرصت های فروش دوباره محصول و فروش محصولات دیگر به مشتری، مشخص می شوند و به این ترتیب فرصت کسب درآمد جدید از مشتریان موجود را کسب می کنید.
  • این کار باعث می‌شود برند شرکت شما در ذهن مشتری نقش ببندد و چالش‌های مشتری در مواجهه با کسب و کار شما را کمتر کند.

در ارتباط با مشتری باید از لحن و اصطلاحات اختصاصی برند استفاده شود تا مشتریان آن را به خوبی درک کنند. واژگان برند در ارتباط با مشتریان باید در تمامی کانال‌های ارتباطی ثابت باشد و مورد استفاده قرار گیرد. سیستم های CRM همچنین می توانند اطلاعات شخصی مشتریان را در مورد اطلاعات شخصی مشتری، تاریخ خرید، ترجیحات و نگرانی هایشان ارائه دهند. CRM شما را قادر می­سازد تا با استفاده از آن سفارشات مشتریان خود را دریافت کنید و قیمت­های پیشنهادی خود را ارائه دهید.

  127 Data Breach Statistics that Deliver Cybersecurity Insights

سهولت در ثبت سند نرم افزار حسابداري مالي پيشرو

برنامه‌ی CRM بیش از هر چیز دیگر به شما و شرکت‌تان کمک می‌کند تا به اهداف‌تان برسید. بنابراین اولین قدم شما در پیاده‌سازی استراتژی CRM باید شناسایی اهداف موردنظر باشد. زمانی که می‌دانید چه کاری قرار است انجام دهید، گام بعدی مشخص کردن برنامه‌ای است که برای رسیدن به هدف‌های خود درنظر دارید. منظور از استراتژی ارتباط با مشتری همان فرآیند ایجاد رابطه قوی با مشتریان است. کسب مهارت در استراتژی ارتباط با مشتری یکی از ویژگی‌های مهم بهبود زیرساخت‌های کسب و کار به حساب می‌آید. هر نوع ارتباطی اعم از داخلی و بیرونی زمانی اثربخش خواهد بود که بدون نقص باشد.

چرا شناخت مشتری در بازاریابی حضوری مهم است؟

ترس رایجی که فروشندگان دارند این است که اطلاعات مشتریان خود را از دست بدهند. شما باید در این شرایط قدم بردارید و به آنها بفهمانید که به دلیل رابطه شخصی که با مشتریان خود به اشتراک می گذارند، مشتریان خود را از دست نمی دهند. تیم فروش خود را در جریان نگه دارید و از آنها بخواهید تا در حین انتخاب CRM برای کسب و کار که مناسب کسب و کار شما است، نظر خود را اعلام کنند.

برای اجرایی کردن اصول CRM و ارتباط موثر با مشتری نیاز به نرم افزارهایی داریم که علاوه ایجاد محیط کاربری آسان، به تمام نقاط ضعف یک کسب و کار در زمینه ارتباط با مشتریان هم توجه لازم را داشته باشد. از ابزارها و روش‌های CRM عملیاتی می توان به سیستم قدرت فروش مکانیزه اشاره کرد که تمامی عملیات مربوط به مدیریت تماس، بورس و مدیریت اداره فروش را بر عهده دارد. بخش عملیاتی CRM به طور معمول، شامل سه حوزه عمومی کسب و کار یعنی خودکار سازی عملیات بخش فروش یا SFA، پشتیبانی و خدمت به مشتری یا CSS و خودکارسازی عملیات بازاریابی یا EMA می‌باشد. بخش بازاریابی فراهم کننده اطلاعاتی در خصوص رقبا ، گرایش بازار و متغیر های کلان محیطی است. بخش مدیریت فروش، برخی از فرایند های فروش و مدیریت فروش شرکت را خودکار می کند .این بخش به جمع آوری و دنبال کردن اطلاعات مربوط به عادات خرید، سلیقه و جمعیت شناسی مشتریان و کارایی کارکنان بخش فروش می پردازد.

  معمای ستاره راک | وبلاگ ست