“فقط GPT آن” در حال حاضر بسیار رایج است.
(باشه، باشه. این اتفاق نیفتاده هنوز. اما راننده اوبر من این را گفت، و امیدوارم درست باشد.)
اما رهبر بازاریابی ما در این هفته عرق نمی کند. او فکر نمی کند سئو به جایی برسد.
او با خنده به من گفت: “به یاد میآورم زمانی که مردم میگفتند تا 50 درصد درخواستها توسط دستیاران صوتی انجام میشود. صنعت سئو در این مورد دچار سردرگمی شده بود.”
“و تنها چیزی که از الکسای خود می خواهم آب و هوا است. بنابراین (گوگل) را حذف نمی کنم.”
او همچنین مدیر ارشد رشد جهانی HubSpot است، بنابراین من حرف او را نسبت به راننده Uber خود می پذیرم.
درس 1: با Google غیرتک همسری کنید.
تیم وبلاگ HubSpot سالها است که بر روی گازهای گوگل کار میکند و ما میلیونها بازدید را در ترافیک ارگانیک بر اساس جستجوهای با هدف بالا به دست آوردهایم. همچنین به این ترتیب بسیاری از مشتریان فعلی خود را جذب کردیم.
آجا فراست، که در سال 2017 در تیم بلاگ شروع به کار کرد (زمانی که “استراتژی سئو” بر اساس هوس های شخصی ما در آن روز بود)، ارزش گوگل را بهتر از هر کسی می داند.
اما او به من می گوید که وقت آن است که یک کتاب بازی جدید داشته باشیم.
“تجاوز به جستجوی هوش مصنوعی ما را ملزم کرده است که به کانالهای دیگری مانند یوتیوب، اپلیکیشنهای میکرو و مناطقی که در برابر هوش مصنوعی قابل دفاعتر میدانیم متمایل شویم.. و این ما را وادار کرد تا راه های جدیدی را برای کمک به خواننده خود بیابیم.”
نکته فراست برای هر رهبر بازاریابی؟ عشق را پخش کن Substack را آزمایش کنید، با سازندگان همکاری کنید یا روی برنامههای میکرو خودتان سرمایهگذاری کنید.
گوگل هنوز یک کانال قابل دوام است. این تنها یکی نیست.
درس 2: دوران الگوریتمهای مهندسی معکوس به پایان رسیده است – و این چیز خوبی است.
از فراست – با همان لحن صدایی که برای جلوگیری از ترساندن گربه محله استفاده میکنید – پرسیدم که آیا او نگران آینده سئو در میان جستجوی هوش مصنوعی است؟ (با خجالت پرسیدم چون می دانید… سئو همچنان کار اوست.)
اما او محکم سرش را تکان داد. «فکر میکنم این یکی از هیجانانگیزترین پیشرفتها در دو سال گذشته است. برای مدت طولانی، همه ما فقط به سمت گوگل گرایش داشته ایم، و مهندسی معکوس الگوریتم گوگل، از بسیاری جهات، نوآوری در بازاریابی محتوا و سئو را متوقف کرده است.“
او می افزاید: “اگر چشم انداز رقابتی تری وجود داشته باشد، آنگاه رابطه بین سئو یا استراتژیست محتوا و موتور جستجو می تواند به طرز چشمگیری تغییر کند. این می تواند یک رابطه بسیار مشارکتی تر و سودمندتر باشد.”
فراست آینده سئو را تغییری از وسواس در مورد الگوریتم ها به ایجاد مشارکت واقعی با موتورهای جستجو می داند.
آیا دنیایی وجود دارد که در آن گوگل از سنین پایین ورودی دریافت کند؟ من، یک تولید کننده محتوا؟ خواهیم دید.
درس 3: نوشتن کانال های بازاریابی را به عنوان “مرده” متوقف کنید.
یکی از نگرانیهای فراست، واکنشهای تند زانو به تبلیغات صنعتی است.
او میگوید: «وقتی مردم میگویند هر کانالی مرده است، من را دچار اشکال میکند، و این برای جستجو نیز صدق میکند.
“من قطعاً فکر نمیکنم جستجو مرده باشد. فکر نمیکنم پادکستها مرده باشند. فکر نمیکنم هیچ کانالی مرده باشد. فکر میکنم شما میتوانید کاری کنید که هر کانالی واقعاً برای شما خوب عمل کند.”
من به طور جدی امیدوارم MySpace “دیگر با ما نیست”، اما من نظر او را قبول دارم.
او می افزاید: «این بدان معنا نیست که همه ما باید بیرون برویم و در کانال هایی سرمایه گذاری کنیم که برای ما کار نمی کنند – اما انجام می دهد یعنی اگر شهود شما می گوید چیزی می تواند کار کند، چیزی را ننویسید.”
درس 4: تمرکز بر تخصص.
سوالاتی مانند “چگونه XYZ را انجام دهم؟” این روزها مستقیماً به ChatGPT منتقل شوید. بنابراین اگر استراتژی سئوی شما حول تعاریف اولیه یا کلمات کلیدی اطلاعاتی می چرخد، خود را برای کاهش ترافیک آماده کنید.
اما وقتی صحبت از موضوعات پیچیده یا مبتنی بر عقاید می شود، خوانندگان همچنان خواهان لمس انسان هستند.
مورد اصلی: وسواس اخیر من با درمان با نور قرمز LED.
قیمت آن ماسکهای الایدی خانگی حدود یک باجیلیون دلار است، بنابراین میخواستم بدانم: آیا در صورت خرید ماسک شبیه یک نوزاد تازه متولد شده به نظر میرسم یا زمانی که مدیرعامل شرکت است، به مدت 10 دقیقه به صورتم نور قرمز روشنی میتابم. تا بانک می خندد؟
من برای نگرانی های پیری پوستم به GPT مراجعه نکردم. به گوگل برگشتم و پرسیدم: «چه کنم متخصصین پوست در مورد درمان با نور قرمز LED بگویید؟
قرار نیست این یک اطلاعات تجاری برای درمان با نور قرمز باشد (اگرچه هر برندی که میخواهد آن را تقدیم کند، به من ضربه بزنید ✋)، اما نکته پابرجاست: مردم همچنان برای پاسخ به سوالات پیچیدهتر و ظریفتر به وبسایتها مراجعه میکنند. نه هوش مصنوعی
فراست برای افزودن تخصص («E» اضافی در رتبهبندی جدید EEAT Google) به پستهای شما همه کاره است.
همانطور که او می گوید، “شما دارید با من صحبت می کنید زیرا من تجربه زیادی در سئو دارم. اگر با فردی که به تازگی به تیم سئو پیوسته چت کنید، این محتوا به همان اندازه خوب نخواهد بود. به طور کلی، تخصص بیشتر است. هر چه بهتر.”
او همچنین توصیههای دیگری نیز دارد: “مطمئن شوید که واقعاً این تخصص را در خود پست با اطلاعات و مثالهای مرتبط مشخص کردهاید. برای Google – و مهمتر از آن، خواننده – برجسته کنید که میدانید درباره چه چیزی صحبت میکنید.”
منبع: https://blog.hubspot.com/marketing/hubspot-senior-director-ai-search