فوتبال بزرگ در کالج ها در ایالات متحده بیش از 5 میلیارد دلار در سال هزینه دارد. و هیچ کدام از این برنامه ها دانشجویی به عنوان مربی ندارد.
همین تحلیل، در مقیاسی بسیار کوچکتر، در مورد کارگردانان و تهیه کنندگان تئاتر مدرسه، رهبران گروه یا ارکستر جاز و حتی مربی تیم شطرنج نیز صدق می کند.
ما با انجام دادن یاد می گیریم نه با برنده شدن.
اگر این را بپذیریم و آموزش را در مورد یادگیری انجام دهیم چه اتفاقی می افتد؟ چه اتفاقی میافتد اگر رئیس برنامه فوتبال به دانشآموزان آموزش مربیگری بدهد؟ یا مسئول برنامه موسیقی بچه ها را به چالش می کشاند؟
مهمترین تجربیات یادگیری من در مدرسه سازمانیافته از لحظات تصادفی ناشی میشود که در واقع به جای سازماندهی، سازماندهی کردم.
منبع: https://seths.blog/2024/07/student-coach/