برای هر سفر موفقی، باید بدانید کجا هستید، کجا می خواهید باشید و چه مسیرهایی را می توانید طی کنید تا به آنجا برسید. درست مانند سفر با ماشین مجهز به GPS، نقشه راه استراتژی محتوا می تواند به شما کمک کند تا در تصمیم گیری محتوای پیچیده حرکت کنید و به هدف خود برسید.
نقشه راه استراتژی محتوا چیست؟
نقشه راه استراتژی محتوا یک برنامه سطح بالا است که برای دستیابی به اهداف بازاریابی شما طراحی شده است. این یک دید کلی از توسعه و توزیع محتوا در هر مرحله از قیف بازاریابی (آگاهی، توجه و تصمیم) ارائه می دهد. این باید شامل ابتکارات کلیدی، مسئول هر یک از آنها و مهلت های تکمیل آنها باشد.
در حالی که شبیه به یک تقویم محتوا است، نقشه راه استراتژی محتوا جامع تر است. به جای جزئیات تاکتیکی و ظریف تولید تک تک محتوا، بر مراحل گسترده برای رسیدن به اهداف سطح بالا تمرکز دارد. به آن به عنوان یک دیدگاه کلان از برنامه بازاریابی محتوای خود فکر کنید که به شما کمک می کند تا در مسیر موفقیت خود ادامه دهید. (برای جزئیات در مورد ساخت یک تقویم محتوا، نوار کناری زیر را ببینید.)
اجزای اساسی نقشه راه محتوا
یک نقشه راه محتوا باید یک نمای کلی واضح و بدون غوطه وری بیش از حد در مراحل اقدام خاص ارائه دهد. هنگامی که برای ساخت آن آماده شدید، به عناصر مهمی که باید در آن گنجانده شوند توجه داشته باشید:
- مخاطب هدف: کسی که در تلاش برای رسیدن به آن هستید
- اهداف: کاری که می خواهید مخاطب پس از درگیر شدن با محتوای شما انجام دهد
- طرح محتوا: انواع محتوایی که ایجاد می کنید و نحوه توزیع آنها (به عنوان مثال، پست های وبلاگ، کاغذهای سفید، رسانه های اجتماعی)
- نقاط عطف پروژه: لحظات کلیدی را که ردیابی خواهید کرد، مانند شروع، اولین پیش نویس، پیش نویس نهایی و تاریخ انتشار
- ذینفعان: اعضای تیم مسئول هر ابتکار و سایر شرکای دپارتمان که در صورت لزوم در آن شرکت خواهید کرد.
ساختن نقشه راه محتوای شما
اولین گام برای توسعه نقشه راه، تعیین هدف(های) اولویتی است که می خواهید به آن برسید. به عنوان مثال، آیا قصد دارید پایگاه مشتری خود را رشد دهید، سرنخ ایجاد کنید، مشتریان بالقوه را به مشتریان تبدیل کنید، مخاطبان خود را برای بهبود حفظ و نگهداری یا همه موارد فوق درگیر کنید؟ اهدافی که انتخاب می کنید مقاصدی خواهند بود که نقشه راه محتوای شما به آنها منتهی می شود.
بعد، محتوای موجود خود را ارزیابی کنید – این نشان دهنده مکان فعلی شما است. داراییهای همیشه سبزی را که همانطور که هستند قابل استفاده هستند، محتوایی که نیاز به بهروزرسانی دارند و داستانهایی که با اهداف شما همخوانی ندارند و میتوانند دور ریخته شوند، شناسایی کنید. این فرآیند به شما کمک می کند تا نقطه شروع نقشه خود را تعیین کنید.
از آنجا، شکاف های موجود در مسیر را که باید پر شود و تلاش لازم برای پر ، آنها شناسایی کنید. این نشان دهنده مسیرهای احتمالی است که می توانید به سمت مقصد خود طی کنید.
تلاشهای شما ممکن است شامل تحقیق در مورد کلمات کلیدی، همکاری با تیم فروش و تجزیه و تحلیل دادههای مشتری باشد تا بفهمید چه محتوایی با مخاطبان شما طنینانداز میشود. با ارزیابی این عوامل، نقاط عطفی را که باید در مسیر پیشرفت در مسیر محتوایی خود به آن برسید شناسایی کنید.
ویژگی های استاندارد نقشه راه محتوای موثر
اگرچه ساختار و طراحی آنها می تواند بسته به کسب و کار شما متفاوت باشد، نقشه های راه موثر معمولاً این ویژگی ها را به اشتراک می گذارند:
- وضوح بصری: نقشه راه شما باید به راحتی در یک نگاه تفسیر شود، خواه به شکل فلوچارت، جدول زمانی یا نقشه باشد.
- یک ساختار منظم: این کمک می کند تا زمانی که چندین عضو تیم در توسعه نقشه راه مشارکت داشته باشند، ثبات را تضمین می کند.
- دسترسی: مسیر کامل – و تمام مراحل در میان – باید برای دیگران، از جمله سهامداران اجرایی، آسان باشد.
- سیالیت: هنگامی که استراتژی، اهداف یا بینش مشتری شما تغییر می کند، نقشه راه باید به راحتی به روز یا بازنگری شود.
هنگامی که آماده ایجاد نقشه راه محتوای خود هستید، یک سیستم مدیریت محتوای قوی می تواند به ساده سازی فرآیند کمک کند و به روز رسانی، سازماندهی و بهینه سازی استراتژی محتوای شما را آسان کند.
چگونه یک تقویم محتوای موثر بسازیم
همانطور که صنایع در حال تکامل هستند، تیم های بازاریابی باید به سرعت حرکت کنند و در عین حال سازماندهی شده باشند. یک تقویم محتوا با کمک به شما در ردیابی محتوایی که منتشر میکنید، مکان و زمان آن را فعال میکند.
تقویم محتوایی چیست؟
تقویم محتوا ابزاری است که برنامه زمانبندی انتشار شما را در کانالهای مختلف مشخص میکند. میتواند محتوا را برای اهداف مختلف، از جمله پستهای وبلاگ، بهروزرسانیهای رسانههای اجتماعی و انتشارات مطبوعاتی ردیابی کند.
سطح جزئیات می تواند متفاوت باشد، اما یک تقویم به خوبی ساخته شده همه را در یک راستا نگه می دارد و تضمین می کند که جریانی ثابت از محتوای با کیفیت را به مخاطبان خود ارائه می دهید.
سه مرحله برای ایجاد یک تقویم محتوا
- تعریف نتایج: اطمینان حاصل کنید که تمام اهداف کسب و کار و اولویت های ذینفعان در نظر گرفته شده است و تمام دارایی هایی که قصد تولید آنها را دارید با نقشه راه محتوای استراتژیک شما همسو باشد.
- تنظیم برنامه: بر اساس منابع موجود تیم، سرعت ایجاد محتوای واقعی را ایجاد کنید. استفاده از یک سیستم مدیریت محتوا را برای سرعت بخشیدن به تمام مراحل در فرآیند انتشار خود در نظر بگیرید.
- ایجاد و پر ،: تقویم خود را با اطلاعات کلیدی مانند موضوعات، کانال ها، سررسیدها و پیوندهایی به پیش نویس ها پر کنید. فراموش نکنید که رویدادهای مهم یا موضوعات مهمی را که با مخاطبان شما طنین انداز می شود، یادداشت کنید.
پس از ایجاد، به طور مداوم عملکرد تقویم خود را ارزیابی کنید، و در صورت آشکار شدن بینش های جدید، تنظیماتی را برای بهینه سازی استراتژی خود انجام دهید.
درباره Brightspot
Brightspot راه حل CMS شما برای ارائه تجربیات دیجیتالی درخشان و مدرن با یک پلت فرم انعطاف پذیر، سریع و ایمن است که می توانید برای ارتقای مداوم رویکرد محتوای خود به آن اعتماد کنید. نیروگاهی در سطح سازمانی از ابزارها و قالبهایی که میتواند با نیازهای خاص کسبوکار شما برای امروز و بعد از آن تنظیم شود. کتابخانه قوی و آماده ما کاملاً قابل تنظیم است تا نیازهای کسب و کار، مشارکت کنندگان محتوا و توسعه دهندگان شما را برآورده کند. اما ما در اینجا متوقف نمیشویم: ما انعطافپذیری را برای ایجاد تجربیات فرانتاند ارائه میدهیم و از تحویل محتوا دقیقاً همانطور که به آن نیاز دارید اطمینان میدهیم. برای اطلاعات بیشتر در مورد اینکه چگونه Brightspot پلت فرم CMS مناسب برای شرکت شما است، از وب سایت ما در اینجا دیدن کنید. آیا آمادهاید در مورد راههایی که Brightspot میتواند از استراتژی دیجیتال شما پشتیبانی کند یاد بگیرید؟ امروز با یک متخصص گپ بزنید!
منبع: https://contentmarketinginstitute.com/articles/content-strategy-roadmap/