- مشاغل بازاریابی هوش مصنوعی بخش های بازاریابی در حال سرمایه گذاری هستند
- نویسندگان محتوا با تخصص هوش مصنوعی
- کارشناسان و مدیران شبکه های اجتماعی
- مهندسین را برای افزایش تجربه مشتری و سایر زمینه ها ترغیب کنید
- نقش های بازاریابی محتوای عمومی با استفاده از هوش مصنوعی برای استراتژی و ایجاد
- شرح شغل نقش بازاریابی هوش مصنوعی + مثال
- آموزش و صدور گواهینامه برای مشاغل هوش مصنوعی
- 1. HubSpot Academy
- 2. آموزش گوگل
- 3. گواهینامه GrowthTribe
- 4. آموزش لینکدین
- بیشترین بهره را از هوش مصنوعی در مشاغل بازاریابی ببرید
بازاریابی دستخوش تغییرات اساسی شده است. مهمترین آنها تغییر نقش ها است، مشاغل بازاریابی هوش مصنوعی در جستجوهای شغلی اخیر ظاهر می شوند و متقاضیان را ملزم می کند تا در شرح شغل یا خود نقش با هوش مصنوعی کار کنند.
و در حالی که هوش مصنوعی مطمئناً بازی را برای همه تغییر می دهد، تأثیر بیشتری بر بازاریابی دارد.
وقتی آخرین بار در اوایل سال 2022 به دنبال یک شغل تمام وقت برای نوشتن محتوا گشتم، چند نقش را پیدا کردم که در آن ها تجربه هوش مصنوعی را درخواست می کردند، اما اکنون به نظر می رسد که در هر لیست دیگری حداقل یک برنامه هوش مصنوعی ذکر شده است که می خواهند شما یک “حرفه ای” باشید. که در.
با در نظر گرفتن این موضوع، در این مقاله به نحوه تاثیرگذاری هوش مصنوعی بر مشاغل بازاریابی، نیازهای هوش مصنوعی جدید که در صنعت میبینیم، و اینکه چگونه میتوانید با همه این تغییرات با محوریت هوش مصنوعیتر شدن آنها ادامه دهید، خواهم پرداخت. در آینده. بیایید شیرجه بزنیم
فهرست مطالب:
مشاغل بازاریابی هوش مصنوعی بخش های بازاریابی در حال سرمایه گذاری هستند
در حالی که مشاغل بازاریابی هوش مصنوعی وجود دارد، مهم است که به یاد داشته باشید که هوش مصنوعی بخشی از بیشتر نقش ها است، نه پایان بازی.
یک مقاله در دسامبر 2023 وال استریت ژورنال اشاره کرد که در لیست مشاغل بازاریابی در نوامبر 2023 هوش مصنوعی 8 درصد کمتر از نوامبر 2022 ذکر شده است.
این بدان معنا نیست که هوش مصنوعی لزوماً بی اهمیت است. در عوض، شرکتها بر روی برجسته ، مهارتهای مورد نیاز برای استفاده از این برنامهها یا ذکر صریح نرمافزار در آگهیهای شغلی خود تمرکز میکنند، که معمولاً هسته اصلی نقش مشخصشده است.
بنابراین، حتی اگر کلمات “هوش مصنوعی” را در یک پست شغلی نمی بینید، ممکن است همچنان نیاز به استفاده از آن داشته باشید (و ممکن است در آینده این کار را بیشتر انجام دهید). این را در نظر داشته باشید که میگویم کدام مشاغل در بازاریابی بیشتر از هوش مصنوعی استفاده میکنند.
نویسندگان محتوا با تخصص هوش مصنوعی
در حالی که ممکن است نگران باشید که هوش مصنوعی جایگزین نویسندگان محتوا شود، ما به سرعت متوجه میشویم که خلاف آن صادق است.
در واقع، طبق گزارش 2023 AI Trends for Marketers، تنها 4٪ از 1350+ متخصص بازاریابی از محتوای ایجاد شده با هوش مصنوعی بدون ایجاد تغییر استفاده می کنند. در عوض، بیشتر آنها احتمالاً به روش من کار می کنند و از هوش مصنوعی مولد برای توسعه ایده ها در حین ویرایش یا بازنویسی متن تولید شده توسط هوش مصنوعی استفاده می کنند.
Sydney Lamoureux، رهبر محتوا در Leadhub، موافق است که هوش مصنوعی سطح جدیدی از تفاوت های ظریف را به تولید محتوا اضافه می کند.
او خاطرنشان می کند که در حالی که اولین “پتانسیل درک شده هوش مصنوعی باعث می شود به نظر برسد که می تواند هر چیزی را مدیریت کند و به سرعت گردش کار ما را به شدت افزایش دهد.” مانند بسیاری از ما، او متوجه شد که هوش مصنوعینیاز به نظارت قابل توجه، بررسی حقایق و اصلاحات سریع برای تولید محتوای با کیفیت بالا و ظریف برای مشتریان دارد.“
گفتنی است، هوش مصنوعی روند نوشتن را سرعت می بخشد و به نوبه خود، سرعت تولید محتوا توسط نویسندگانی مانند من را افزایش می دهد، به همین دلیل است که رهبران کسب و کار یا سهامداران مشتاق به استخدام نویسندگانی هستند که به خوبی با هوش مصنوعی آشنا هستند.
برخی از نقش های ایجاد محتوا که نیاز به آشنایی یا تجربه با هوش مصنوعی دارند عبارتند از:
- نویسنده محتوای هوش مصنوعی.
- نویسنده هوش مصنوعی
- متخصص نوشتن هوش مصنوعی
- مدیر تحریریه.
- کارشناس بازاریابی محتوای هوش مصنوعی
کارشناسان و مدیران شبکه های اجتماعی
یکی دیگر از حوزههای بزرگی که بازاریابان از هوش مصنوعی استفاده میکنند، کمپینهای بازاریابی رسانههای اجتماعی است. ما دریافتیم که 31 درصد از بازاریابان از هوش مصنوعی برای ایجاد یک پست در رسانه های اجتماعی استفاده می کنند.
با هوش مصنوعی، مدیران رسانه های اجتماعی می توانند به سرعت یک محتوا را برای چندین پلتفرم بهینه کنند. به سادگی یک درخواست را تایپ کنید تا ده ها هشتگ جذاب و یک پست برای هر پلتفرم رسانه اجتماعی ایجاد کنید.
این باعث صرفه جویی در زمان می شود، و سپس می توانید آن را به سایر کارهای سوزن زدن در زندگی کاری روزانه خود اختصاص دهید. و همین امتیاز صرفه جویی در زمان است که رهبران کسب و کار بیشتری را به سمت یافتن مدیرانی با تجربه هوش مصنوعی سوق می دهد.
آن را از ساشا هافمن، مشاور بازاریابی چرخه زندگی مستقل بگیرید، که همین مزیت را نیز می بیند.
“اگر یک پادکست داشته باشم، میتوانم یک رشته توییتر (X)، یک پست لینکدین، یک پست وبلاگ و یک ایمیل را با یک کلیک/اعلان منتشر کنم. قبل از ابزارهای هوش مصنوعی، این فرآیند ساعت ها و حتی نقش هماهنگ کننده بازاریابی یا مدیر محتوا طول می کشیدهافمن می گوید.
اگر به دنبال نقش جدیدی در رسانه های اجتماعی هستید، به عناوینی مانند زیر توجه داشته باشید:
- مدیر رسانه های اجتماعی.
- مدیر بازاریابی و رسانه های اجتماعی.
- سازنده تبلیغات رسانه های اجتماعی
مهندسین را برای افزایش تجربه مشتری و سایر زمینه ها ترغیب کنید
این نقش کمی با بازاریابی مجاور است، اما اگر مدرک لیسانس در علوم کامپیوتر یا علوم داده دارید، این نقش جدید ترکیبی عالی از خلاقیت و تفسیر داده است.
مهندسان فوری با تمرکز بر یادگیری ماشین و اینکه چگونه می توانند ابزارهای هوش مصنوعی را حتی بیشتر بهبود بخشند، به آموزش هوش مصنوعی کمک می کنند. اساساً، آنها با دیدن اینکه چگونه میتوانند برنامه را به یک پاسخ خاص برسانند، هوش مصنوعی را آموزش میدهند.
به طور مشابه، نقشهای آموزشی دادهای داریم. این مربیان بر بهبود مدلی که نرم افزار هوش مصنوعی استفاده می کند، تجزیه و تحلیل داده های ایجاد شده توسط هوش مصنوعی و تنظیم دستورات یا کدها تا رسیدن به نتیجه مورد انتظار تمرکز می کنند.
این نقش ها به شدت مبتنی بر داده هستند، اما هر دو برای پر ، شکاف بین نرم افزار و انسان همکاری می کنند. آنها همچنین به طور کلی به دانش برنامه نویسی نیاز دارند، بنابراین این را در نظر داشته باشید.
ممکن است نقش هایی مانند:
- مهندس سریع هوش مصنوعی.
- مربی داده های هوش مصنوعی.
- مهندس سریع السیر.
- مهندس سریع.
نقش های بازاریابی محتوای عمومی با استفاده از هوش مصنوعی برای استراتژی و ایجاد
من نمی توانم به اندازه کافی بر مزایای کلی که هوش مصنوعی برای همه تیم های بازاریابی به ارمغان می آورد تاکید کنم. هوش مصنوعی و اتوماسیون به آرامی تقریباً در هر بخش از چرخه بازاریابی نفوذ می کند. در داده های خود، ما دریافتیم:
- 32 درصد از بازاریابان از هوش مصنوعی برای انجام تحقیقات استفاده می کنند.
- 45 درصد از هوش مصنوعی برای یادگیری چیزهای جدید استفاده می کنند.
- 45 درصد از هوش مصنوعی برای کمک به تجزیه و تحلیل یا گزارش داده ها استفاده می کنند.
- 48 درصد از بازاریابان از هوش مصنوعی برای تولید محتوا استفاده می کنند.
و آنها از هوش مصنوعی استفاده می کنند زیرا در استراتژی های بازاریابی آنها کار می کند. بیش از 71 درصد از بازاریابان می گویند که هوش مصنوعی بازدهی مثبتی را ایجاد کرده است، در حالی که 72 درصد از مدیران بازاریابی می گویند که تیم آنها را در کارشان مؤثرتر کرده است.
چندین نقش بازاریابی را پیدا خواهید کرد که نیاز به دانش در زمینه هوش مصنوعی دارند، مانند:
- متخصص سئو.
- هماهنگ کننده بازاریابی
- مدیر بازاریابی.
- مدیر ارشد بازاریابی محصول.
- مشاور بازاریابی.
غذای آماده؟ در واقع، حوزه بازاریابی هنوز بسیاری از مشاغل بازاریابی هوش مصنوعی را مشاهده نکرده است. بلکه هوش مصنوعی است در حال تزریق به اکثر مشاغل بازاریابی، بر بخش هایی از نقش های روزمره آنها تأثیر می گذارد.
شرح شغل نقش بازاریابی هوش مصنوعی + مثال
اکنون، اجازه دهید چند نمونه واقعی از مشاغل بازاریابی هوش مصنوعی را که ممکن است در جستجوی شغل بعدی خود بیابید، مرور کنیم.
اول، ما یک نقش “AI Data Trainer” داریم که نیاز به تجربه کپینویسی دارد. این شغل پاره وقت برای یک نویسنده محتوا که به دنبال کار نسبتاً پایدار با تمرکز بر کپی رایتینگ بازاریابی است، عالی است.
منبع تصویر
بعد، ما یک شغل نویسنده محتوای هوش مصنوعی داریم.
منبع تصویر
این نقش بیشتر یک موقعیت ابتدایی است. این شرکت اشاره می کند که به دنبال شخصی برای نوشتن کار اصلی و بررسی محتوای ایجاد شده با هوش مصنوعی است.
در نهایت، ما یک نقش مدیر بازاریابی محصول مستقر در شهر نیویورک داریم. این موقعیت مستلزم تجربه با هوش مصنوعی مولد و تمرکز بر بازاریابی رشد است.
منبع تصویر
آموزش و صدور گواهینامه برای مشاغل هوش مصنوعی
اگر چند نتیجه شغلی بازاریابی هوش مصنوعی را بررسی کرده اید و احساس می کنید که به وظیفه خود برای برآورده ، همه الزامات عمل نمی کنید، من یک راه حل عملی پیدا کرده ام: صدور گواهینامه.
چه به دنبال یک شغل بازاریابی هوش مصنوعی جدید باشید یا فقط بخواهید در مورد آخرین روندها بهروز باشید، دریافت آموزشهای بیشتر میتواند به شما کمک کند. در اینجا برخی از دوره هایی است که اگر می خواهید شروع کنید توصیه می کنم.
1. HubSpot Academy
منبع تصویر
چندین دوره آموزشی متمرکز بر هوش مصنوعی را در آکادمی HubSpot خواهید دید. موارد مورد علاقه من عبارتند از:
هر دوی این ها دوره های رایگانی هستند که به ارائه یک نمای کلی از هوش مصنوعی و نحوه استفاده از آن در بازاریابی کمک می کنند. شما همچنین یاد خواهید گرفت که چگونه از برخی ابزارهای هوش مصنوعی استفاده کنید، بنابراین برنامه های کاربردی را دریافت می کنید.
این دوره ها به ویژه در صورتی مفید هستند که از هر یک از ابزارهای HubSpot مانند CRM یا CMS ما استفاده می کنید. ما در حال حاضر از هوش مصنوعی در این ابزارها استفاده می کنیم، اما شما می توانید با گذراندن برخی از دوره های آموزشی ما، یاد بگیرید که چگونه از نرم افزار حداکثر استفاده را ببرید.
2. آموزش گوگل
آملیا موندی، بازاریاب رسانههای اجتماعی در Custom Neon®، دورههای هوش مصنوعی Google را برای بازاریابان توصیه میکند زیرا:آنها پایه ای محکم برای استفاده از هوش مصنوعی در زمینه های مختلف بازاریابی فراهم می کنند، که بسیار مرتبط با مسئولیت های روزانه من است.“
گوگل ده ها دوره آموزشی هوش مصنوعی، از جمله چندین دوره با گزینه های گواهی ارائه می دهد. توصیه می کنم آنها را امتحان کنید تا ببینید آیا سبک آنها برای شما جذاب است یا خیر:
3. گواهینامه GrowthTribe
GrowthTribe چندین برنامه گواهی AI را ارائه می دهد. هر برنامه به شما کمک می کند تا بفهمید چگونه از هوش مصنوعی در کارهای روزمره خود استفاده کنید و بسته به دوره ای که می گذرانید، نکات خاص تری را ارائه دهید.
من دوست دارم که چگونه چندین دوره از GrowthTribe بر روی بازاریابان تمرکز می کنند که می خواهند درک بیشتری از هوش مصنوعی متمرکز بر داده کسب کنند.
در اینجا چند دوره برای شروع شما وجود دارد:
4. آموزش لینکدین
لینکدین همچنین صدها دوره آموزشی، ویدئو و برنامه گواهی را با تمرکز بر هوش مصنوعی ارائه می دهد. دوره ها هر زمینه ای را پوشش می دهند، از برنامه نویسی گرفته تا اخلاق.
برخی از محبوب ترین گزینه های لینکدین عبارتند از:
در حالی که بیشتر این دورهها دورههای ممتاز هستند، لینکدین به بهروزرسانی این دورهها ادامه میدهد تا اطمینان حاصل کند که مرتبط هستند. همچنین میدانید دقیقاً چه زمانی دورهها ایجاد شدهاند، و رتبهبندیها کاملاً شفاف هستند.
بیشترین بهره را از هوش مصنوعی در مشاغل بازاریابی ببرید
هوش مصنوعی در تمام جنبههای نیروی کار نفوذ میکند، و اگر به آن ادامه ندهید، در نهایت عقب خواهید ماند.
در حالی که ما تمایل داریم که هوش مصنوعی را زیر چتر فناوری اطلاعات بدانیم، اما در بازاریابی نیز به طور فزاینده ای رواج دارد.
بنابراین چه در ابتدای کار خود به دنبال یک شغل بازاریابی هوش مصنوعی باشید و چه امیدوارید که به سمت مدیریت بروید، همگام شدن با روندها در این زمینه ضروری است. و چه کسی می داند – حتی ممکن است در این فرآیند به ابتکارات بازاریابی هوش مصنوعی خود بپردازید.
یادداشت سردبیر: این پست در ابتدا در ماه می 2023 منتشر شد و برای جامعیت به روز شده است.
منبع: https://blog.hubspot.com/marketing/ai-jobs