موثرترین انواع محتوا در رسانه های اجتماعی در سال 2024 (داده های جدید)

سال 2024 است و کانال بازاریابی با بالاترین بازگشت سرمایه همچنان در شبکه های اجتماعی خوب است.

گزارش وضعیت بازاریابی و روند ما این را نشان می دهد 43% بازاریابان از آن به عنوان یک کانال بازاریابی استفاده می کنند. من تعجب می کنم که چرا این تعداد حتی بیشتر نیست.

این روزها، به اشتراک گذاری محتوا در رسانه های اجتماعی برای برندها کار بیهوده ای است. چه به دنبال تجدید استراتژی باشید و چه برای اولین بار کانال را امتحان می کنید، این پست راهنمای شما برای انواع مختلف محتوای رسانه های اجتماعی، بهترین کارکرد و چگونگی تقویت کسب و کار شما است.

انواع مختلف محتوای رسانه های اجتماعی

1. ویدئو (فرم کوتاه، به طور خاص)

بازاریابان رسانه های اجتماعی هنوز در سال 2024 روی ویدیوهای کوتاه مدت شرط بندی می کنند، حتی برخی از آنها پیش از این نیز بالا می روند:

  • 67 درصد قصد دارند سرمایه گذاری خود را در ویدیوهای کوتاه مدت افزایش دهند
  • 31 درصد سرمایه گذاری فعلی خود را حفظ خواهند کرد
  • 33 درصد قصد دارند بیشتر از هر فرم محتوای دیگری روی ویدیوهای کوتاه سرمایه گذاری کنند

با توجه به اینکه طبق گزارش 2024 HubSpot Trends Media Trends، با توجه به اینکه ویدیوهای کوتاه بالاترین بازگشت سرمایه را برای بازاریابی رسانه های اجتماعی دارند، تعجب آور نیست.

برخی از نمونه‌های رایج ویدیوهای کوتاه، ویدیوهای TikTok، حلقه‌های اینستاگرام و شورت‌های یوتیوب هستند. این TikTok زیر متعلق به Candeeze است، یک برند کوچک زن و شوهر که آب نبات خشک شده یخ زده را به صورت آنلاین می فروشد. با نشان دادن پشت صحنه عملیات تجاری خود، 1.8 میلیون بازدید به دست آورد.

ویدیوی زنده را فراموش نکنید – آنها در طول همه گیری به دست آوردند و امکان شرکت از راه دور در رویدادها را فراهم کردند. Twitch و موارد دیگر پلتفرم های پخش زنده محبوب به مردم اجازه دهید در زمان واقعی با سازندگان مورد علاقه خود تعامل داشته باشند. طبق گفته 57 درصد از بازاریابان، این قالب دارای دومین ROI بالاتر در بین انواع محتوای رسانه های اجتماعی است.

ویدیوهای طولانی نیز با وجود داشتن بازگشت سرمایه کمتر از فرم کوتاه، محبوب هستند. تولید آنها پرهزینه تر است. مصرف کنندگان از آنها انتظار کیفیت تولید بالایی دارند در حالی که توجه کافی برای تکمیل آنها ندارند.

اما اگر ویدیوهای طولانی برای شما جذاب است، نگران نباشید – برای هر ویدیوی طولانی که تولید می‌کنید، می‌توانید آن را به چند فیلم کوتاه تبدیل کنید و ارزش منابع خود را به حداکثر برسانید.

2. چت صوتی و اتاق های زنده

یادتان هست زمانی که کلاب هاوس تمام چیزی بود که همه می توانستند درباره آن صحبت کنند؟ این دیوانگی گذشته است، اما چت های صوتی و اتاق های زنده اینجا هستند. بسیاری از پلتفرم‌ها دارای ویژگی‌های صوتی بومی هستند، مانند Twitter Spaces، LinkedIn Live، و Facebook Live Audio.

اتاق‌های گفتگوی صوتی به برندها اجازه می‌دهند مستقیماً با مخاطبان ارتباط برقرار کنند و روابط نزدیک‌تری نسبت به دیدن یک بیلبورد یا تماشای ویدیوی YouTube ایجاد کنند. و در زمانی که مشتریان برای ارتباط با برندها بیش از هر زمان دیگری ارزش قائل هستند، اتاق‌های گفتگوی صوتی ابزار ارزشمندی هستند.

  واقعیت جدید رسانه های قدیمی

پس از مشاهده ROI رضایت بخش، 91 درصد از بازاریابان رسانه های اجتماعی قصد دارند سرمایه گذاری خود را در چت صوتی و اتاق های زنده ادامه دهند یا افزایش دهند.

اتاق های گفتگوی صوتی نیز هستند مد روز در میان ژنرال Z، بزرگترین جمعیت شناسی رسانه های اجتماعی. یک مطالعه Spotify نشان داد که 80% Gen Z از محتوای صوتی لذت می برد زیرا به آنها اجازه می دهد شخصیت خود را بیان کنند و جنبه های مختلف شخصیت خود را کشف کنند.

3. محتوایی که ارزش های برند را نشان می دهد

تقریبا نیمی از بازاریابان می گویند که محتوایی که ارزش های برند را منعکس می کند بخشی از استراتژی رسانه های اجتماعی موجود آنهاست.

این نوع محتوا هر چیزی است که نشان دهد شرکت شما چه چیزی را نشان می دهد، مانند تعهد به شیوه های تولید پایدار، رفتار منصفانه با کارکنان، عدالت اجتماعی و موارد دیگر.

مصرف کنندگان بیشتر از همیشه مراقبت کنید در مورد اینکه مارک هایی که از آنها می خرند چیست و ارزش هایی که دارند. آنها می‌خواهند دلایلی را که کسب‌وکارها از آن حمایت می‌کنند و تعهداتی که برای بهبود دنیا انجام می‌دهند، بدانند.

اگر به نمونه ای نیاز دارید انجام درست محتوای ارزش برند، به پاتاگونیا نگاه نکنید.

این فقط در مورد وفاداری نیست: بازاریابان همچنین می گویند که دارای پنجمین ROI بزرگ در بین هر روند است. 48 درصد از بازاریابان در حال حاضر این نوع محتوای رسانه های اجتماعی را ارسال می کنند.

4. محتوای تولید شده توسط کاربر

محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) محتوایی است که مخاطبان شما ایجاد می‌کنند و دارای ویژگی‌های کسب و کار/برند شما هستند که برای کسب و کار شما پولی پرداخت نمی‌شود. به عنوان مثال، شخصی یک TikTok بدون حمایت مالی را در مورد اینکه چقدر محصول شما را دوست دارد به اشتراک می گذارد یا عکسی را با پوشیدن لباس شما پست می کند و کسب و کار شما را برچسب گذاری می کند.

این نوع محتوا برای اشتراک‌گذاری در رسانه‌های اجتماعی عالی است، زیرا به مخاطبان شما کمک می‌کند تا ببینند مردم از محصولات شما استفاده می‌کنند و آن‌ها را می‌پسندند و شما را به روشی واقعی تضمین می‌کنند. اگر بتوانید شخص دیگری را وادار به انجام آن کنید، چرا بوق خود را زدید، درست است؟

UGC نتیجه می دهد، زیرا مشتریان بیشتر از اینکه به تبلیغات مارک دار اعتماد کنند، به نظرات دوستان و خانواده اعتماد دارند و تقریباً 80% از مردم می گویند که UGC به شدت بر تصمیمات خرید آنها تأثیر می گذارد، به طور قابل توجهی بیشتر از محتوای مارک دار و محتوای تأثیرگذار.

وقتی از UGC استفاده می کنید، پلتفرم هایی که در آن بهترین عملکرد را دارد YouTube (26%)، اینستاگرام (24%) و فیس بوک (21%) هستند.

5. محتوای خنده دار، مرسوم، مد روز، و مرتبط

بازاریابان رسانه های اجتماعی ارزش یک پست ویروسی را به خوبی می دانند. یافتن آن‌ها سخت است، اما می‌توانید با استفاده از میم‌های ویروسی، مرتبط ، آن‌ها با کسب‌وکارتان و استفاده از هشتگ‌ها یا صداهای پرطرفدار، شانس خود را افزایش دهید.

این نوع محتوای پر سر و صدا نیاز به آگاهی بالایی از اتفاقات آنلاین، لحظات فرهنگی و رویدادهای جاری دارد.

  10 Best Free VPN Software Solutions for 2024

بیش از 40 درصد از بازاریابان در حال حاضر محتوای خنده دار، مد روز و مرتبط را در رسانه های اجتماعی به اشتراک می گذارند و 59 درصد می گویند که در سال 2024 محتوای خنده دار را دوبرابر خواهند کرد، که موثرترین این سه مورد است. مصرف کنندگان نیز آن را دوست دارند – آنها هستند تشنه شوخ طبعی با کیفیت از برندها هستم.

تیم رسانه‌های اجتماعی خودمان در این نوع محتوا، مانند این خنده‌دار، باهوش هستند و توییت مرتبط

6. محتوای قابل خرید

محتوای شبکه های اجتماعی قابل خرید به مصرف کنندگان این امکان را می دهد که محصولات موجود در حساب های شما را مرور کنند، چیزهایی را که دوست دارند کشف کنند و حتی بدون خروج از برنامه خرید کنند.

تصویر زیر یک ویترین اینستاگرام برای Ink Meets Paper است که در آن افراد می توانند محصولات آن را مرور کنند، موارد مورد علاقه خود را پیدا کنند و خرید کنند.

فروشگاه های فیس بوک-1

منبع تصویر

این یک نوع محتوای ارزشمند است زیرا خرید اجتماعی در حال حاضر است در حال افزایش است، و مصرف کنندگان محصولات جدید را کشف کرده و محصولات را در برنامه های رسانه های اجتماعی بیش از هر زمان دیگری خریداری می کنند.

در واقع، رسانه های اجتماعی محبوب ترین راه برای Gen Z، Millennials و Gen X برای کشف محصولات جدید است – بیش از 1 از 5 در سه ماه گذشته خریدهای درون برنامه ای انجام داده اند. جای تعجب نیست 87% بازاریابان قصد دارند در سال 2024 سرمایه گذاری خود را در ابزارهای فعال کننده فروش اجتماعی حفظ یا افزایش دهند.

موثرترین پلتفرم ها برای فروش درون برنامه ای اینستاگرام (26 درصد) و فیس بوک (26 درصد) هستند.

7. محتوای آموزشی

محتوای آموزشی اطلاعات مفیدی را با مخاطبان به اشتراک می گذارد که به آنها کمک می کند به اهداف خود برسند و نیازهای خود را برآورده کنند. این می تواند در اینفوگرافیک ها، ویدئوها، پست های متنی، تصاویر – هر یک از انواع محتوایی که در این پست مورد بحث قرار دادیم، ارائه شود.

HubSpot اغلب محتوای آموزشی را از طریق ویدیوهای YouTube به اشتراک می گذارد، جایی که بینندگان می توانند در مورد مفاهیم مورد علاقه بیشتر بیاموزند. ویدیوی زیر یک ویدیوی اخیر است که بینندگان را در مورد ایجاد یک راهنمای سبک برند آموزش می دهد.

8. محتوای زودگذر/ناپدید شدن

محتوای زودگذر/ناپدید شدن محتوایی است که فقط برای مدت زمان مشخصی فعال می ماند، مانند استوری های اینستاگرام که پس از 24 ساعت ناپدید می شوند.

استفاده از FOMO مردم یکی از قدیمی ترین ترفندها در کتاب راهنما بازاریابی است. این احساس در رسانه های اجتماعی حتی بیشتر می شود، به همین دلیل است که 47٪ از برندها قصد دارند سرمایه گذاری خود را در این نوع محتوای “مدت محدود” افزایش دهند.

کاربران فقط یک دوره زمانی مشخص برای تعامل با آن دارند، بنابراین ممکن است بیشتر مشتاق باشند نمایه های شما را پیگیری کنند و به تجربه بازگردند.

ایجاد آزمون ها و نظرسنجی ها در استوری های شما یک راه عالی برای استفاده از این نوع محتوا است. مردم فقط زمان مشخصی برای پاسخ دادن دارند، ایجاد هیجان و اقدام فوری و الهام بخشیدن به پاسخ دهندگان برای بازگشت و دیدن نتایج.

  به گفته گوگل، 4 طرز فکر خریدار تعطیلات که برندها باید از آنها پیروی کنند

وارسی مثال ها از LEGO، Harvard Business Review، و Outback Steakhouse، و ببینید که چگونه آن‌ها آن را در بازی Instagram Stories خرد می‌کنند.

9. انواع دیگری از محتوایی که با آن آشنا هستید

تصاویر

نظرسنجی اخیر ما نشان داد که 47 درصد از بازاریابان از تصاویر به عنوان یک قالب رسانه ای استفاده می کنند که در تمام پلتفرم های رسانه های اجتماعی به خوبی کار می کند.

در واقع، 54 درصد از بازاریابان فکر می‌کنند که محتوای رسانه‌های اجتماعی که صیقلی‌شده و ارزش تولید بالایی دارند (مثلاً تصاویر/فیلم‌ها با وضوح بالا) حتی مهم‌تر از معتبر بودن و مرتبط بودن محتوا هستند. اما سعی کنید هر دو را هدف بگیرید!

مبتنی بر متن

ما هر روز شاهد محتوای متنی در رسانه های اجتماعی هستیم، از موضوعات توییتر (X) گرفته تا پست های رهبری فکری در لینکدین. هدف اصلی به اشتراک گذاشتن بینش از طریق کلمات است – می توانید آن را با یک تصویر چشم نواز جفت کنید، اما نکته پست در متن است.

وبلاگ ها محتوای محبوب مبتنی بر متن هستند که در آن افراد پست های طولانی تر را می خوانند و اطلاعات مفیدی را کشف می کنند. اما یک اشتباه رایج اشتراک گذاری لینک های وبلاگ به طور مستقیم در رسانه های اجتماعی است. الگوریتم‌های پلت‌فرم اجتماعی از پیوند دادن استقبال نمی‌کنند (آن‌ها می‌خواهند شما بمانید!)، بنابراین بهتر است یک پست وبلاگ موجود را با خوراکی‌هایی که برای عادات کاربران اجتماعی مناسب‌تر است، تطبیق دهید.

اینفوگرافیک

اینفوگرافیک ها نوعی محتوا با قابلیت اشتراک گذاری و جذابیت بصری عکس ها هستند، اما پر از داده ها و اطلاعات مفید هستند. این یک شکل تأثیرگذار از محتوای رسانه های اجتماعی و محتوای آموزشی است.

تصویر زیر پستی از حساب اینستاگرام HubSpot است که یک اینفوگرافیک است که بینندگان را از موثرترین ویژگی های یک رهبر فروش آگاه می کند.

اینفوگرافیک-2

منبع تصویر

اینفوگرافیک ها نیز موثر هستند، زیرا 51 درصد از بازاریابان که به طور مرتب از آنها استفاده می کنند، می گویند که بازده بالایی دارد.

استفاده مجدد از محتوا همچنان یک استراتژی ارزشمند است

بازاریابان رسانه های اجتماعی می گویند در سال 2024 به طور متوسط ​​از سه پلتفرم استفاده می کنند که هر کدام بهترین شیوه ها و هنجارهای خود را برای پیروی دارند.

ایجاد تکه‌های محتوا برای هر پلتفرم می‌تواند چالش برانگیز باشد، بنابراین بسیاری از بازاریابان محتوای مشابهی را در بین پلتفرم‌ها به اشتراک می‌گذارند، اما آن را برای تناسب با لحن و نیازهای هر یک از آنها تغییر می‌دهند.

با این حال، کلید موفقیت این است استفاده مجدد محتوا، نه اشتراک گذاری مجدد مردم به برندهایی که دقیقاً همان چیز را در هر پلتفرم به اشتراک می گذارند، با محبت نگاه نمی کنند. 47 درصد از بازاریابان در حال حاضر محتوای مشابهی را در بین پلتفرم‌ها با تغییراتی به اشتراک می‌گذارند تا آن را با خواسته‌های پلتفرم مرتبط‌تر کنند.

عصر جدیدی برای رسانه های اجتماعی است. برای ادامه، توصیه می‌کنم این ویدیو را در مورد ایجاد استراتژی رسانه‌های اجتماعی در سال جاری و بعد از آن تماشا کنید.

بینش رسانه های اجتماعی بیشتری می خواهید؟

با اطلاعات بیشتر، ویدیوها و نکات انحصاری صنعت در مرکز رسانه اجتماعی ما – که با یک منبع قابل دانلود رایگان ارائه می شود، درباره وضعیت رسانه های اجتماعی بیشتر بدانید.

وضعیت بازاریابی-2024

منبع: https://blog.hubspot.com/marketing/content-social-media-popularity

Accurate stock management :. To help organizations work toward racial equity in suicide prevention efforts. Hospital app source code techpros : ultimate technology resource.