نحوه نوشتن در رسانه: نکات و بهترین روش ها

آیا تا به حال احساس کرده اید که کلمات شما در اقیانوس وسیع محتوای آنلاین گم شده اند؟

Medium یک پلت فرم عالی برای ارتباط با مخاطبان گسترده تر است. داستان سرایی بصری را برای ناشران ارائه می دهد و حتی می تواند به عنوان مرکز محتوای اصلی برای کسب و کارهایی که به شرکای متوسط ​​تبدیل می شوند عمل کند. اما چگونه مطمئن می شوید که نوشته شما مورد توجه قرار می گیرد؟

بسیاری از نویسندگان مشتاق، پلت فرم وسیع مدیوم را ترسناک می دانند. از آنجایی که هر کسی می تواند به صورت رایگان به Medium بپیوندد و افکار خود را منتشر کند، این پلت فرم به همان اندازه در دسترس و رقابتی است.

متمایز شدن از جمع نیاز به محتوای جذاب، آموزنده و از نظر بصری جذاب دارد. این بدان معناست که نوشته شما باید واضح، مختصر و قانع کننده باشد، با عناوین قوی و تصاویر یا ویدیوهای مرتبط. اگر در زمینه نوشتن تازه کار هستید، ابزارهای نوشتن هوش مصنوعی می توانند راهی عالی برای بهبود ساختار محتوا، لحن و دسترسی شما باشند.

در این راهنما، نکات و استراتژی‌های ضروری برای نوشتن مقاله‌های مدیوم موثر را پوشش خواهیم داد. ما در مورد همه چیز از انتخاب موضوع تا انتشار بحث خواهیم کرد. بیایید حفاری کنیم!

نحوه نوشتن در مدیوم

پس از ثبت نام در Medium، شخصی سازی نمایه خود، و درج چند کلمه در مورد خودتان، زمان آن رسیده است که به آنچه می خواهید بنویسید فکر کنید.

در اینجا چند نکته برای در نظر گرفتن وجود دارد:

1. در مورد موضوعات پرطرفدار بنویسید

هر مقاله در Medium در دسته بندی مناسب خود برچسب گذاری می شود، بنابراین این باید به ارائه الهام از آنچه باید بنویسید کمک کند. پنج دسته برتر فعلی در Medium عبارتند از:

  • ایده ها – دسته برتر نباید تعجب آور باشد، زیرا Medium به عنوان یک فضای مرکزی برای اشتراک ایده و دیدگاه عمل می کند. در مورد درس های زندگی، ایده های تجاری، الهام بخش، نوآوری و کارآفرینی بنویسید.
  • سیاست – سیاست همیشه در جامعه ما اهمیت عمیقی داشته است. برای برخی، سیاست به شکل دادن به آنچه امروز هستند کمک کرده است. در این دسته، موضوعاتی از رئیس جمهور، نامزدهای سیاسی، اقتصاد و نظرسنجی انتخاباتی را مشاهده خواهید کرد.
  • فنی – یکی از بزرگترین پایگاه های خوانندگان Medium، افراد شیفته فناوری هستند. همه چیز از استارتاپ ها، برنامه نویسی، بلاک چین، طراحی و رابط کاربری و حتی رسانه های اجتماعی در این دسته پوشش داده می شود.
  • کارآفرینی – این دسته با ایده ها همراه است، با این حال، برندسازی شخصی، بازاریابی، بهبود خود و مهارت های رهبری در اینجا مورد بحث قرار می گیرد.
  • زندگی – یکی از دسته بندی های کلی تر Medium، انتظار دیدن محتوای متنوع در مورد تکنیک های نوشتن، شعر، عشق، اشتیاق، الهام، توسعه شخصی و روابط است.
  قبل از خرید فناوری جدید، استراتژی محتوای 2025 خود را تنظیم کنید - در اینجا دلیل آن است

سایر موضوعات محبوب برای نوشتن در رسانه عبارتند از: پول، فرهنگ، آموزش، کمیک، عکاسی، معنویت، مد، موسیقی، طنز و موارد دیگر. همانطور که می بینید، علایق متنوع زیادی در این پلتفرم وجود دارد.

2. از بازاریابی محتوا اجتناب کنید

رسانه دقیقاً مکانی برای انتشار محتوای سنگین فروش و بازاریابی نیست. به‌عنوان یک کسب‌وکار، بدیهی است که می‌توانید پیوندهای خود را در صورت لزوم وارد کنید، اما محصول یا خدمات خود را بیش از حد در محتوا تحت فشار قرار ندهید. در واقع، خود Medium می گوید که این موضوع در جامعه نویسندگی آنها به طور کلی مورد بی مهری قرار می گیرد.

یک راه عملی برای تعامل با خوانندگان خود در Medium این است که اگر مقاله شما را ارزشمند می‌دانند، آنها را تشویق کنید که «کف بزنند». Claps در الگوریتم رتبه بندی Medium در نظر گرفته می شود و بسیاری از clap ها می توانند مقاله شما را در چشم خوانندگان بیشتری منجنیق کنند.

3. خوانندگان را گمراه نکنید

هدف شما به‌عنوان یک نویسنده هرگز نباید گمراه ، خوانندگان به طعمه کلیکی باشد، و وقتی نوبت به Medium می‌رسد باید این موضوع را دوچندان کنید. همچنین، مدیوم در مورد عدم دستفروشی شبه علم یا توصیه های بد بهداشتی قاطعانه است. همانطور که سیوبهان اوکانر، معاون سرمقاله در مدیوم، می گوید:

“زندگی در حال حاضر بسیار کوتاه است که بتوان به مردم توصیه های بدی درباره سلامتی داد.”

4. معتبر باشید

به شدت توصیه می شود که بینش ها و دیدگاه های اصلی را ارسال کنید. مدیوم بیان می‌کند که جمع‌آوری محتوا ناپسند است و سرقت ادبی از کارهای دیگران می‌تواند منجر به عواقب کمی شود. اگر به سرقت ادبی گیر بیفتد، نویسنده اصلی می‌تواند توقف و انصراف دهد، درخواست پیوند مرجع کند، مجبور به بازنویسی کامل شود، یا درباره حق امتیاز مذاکره کند.

راه آسان برای جلوگیری از همه اینها به سادگی سرقت ادبی نیست. در عوض، قبل از شروع تایپ ،، افکار خود را ترسیم کنید و تحقیقات معناداری انجام دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای ما را در مورد پنج نوع رایج سرقت ادبی امروز بخوانید.

5. به طول محتوای مطلوب برسید

نیازی نیست محتوای شما طولانی و کامل باشد. این برخلاف نوشتن در لینکدین است، جایی که به نظر می رسد محتوای طولانی در محدوده 1900 تا 2000 کلمه بیشترین تعامل را ایجاد می کند. محتوای کوتاه که قابل اجرا است می تواند به همان اندازه راهنمای کامل در Medium عملکرد داشته باشد.

6. تیترهای خود را بهینه کنید

تیترهای خود را واضح و توصیفی بیان کنید. این امر به ویژه در صورتی صادق است که بخواهید به مخاطبان گسترده ای دست پیدا کنید. عناوین نامشخص می تواند خوانندگان را منحرف کند و ممکن است منجر به نرخ پرش بالاتر شود.

نکاتی برای انتشار در Medium

بنابراین، شما ایده ای دارید که چه چیزی بنویسید و چگونه آن را بنویسید، اما چگونه می توانید بیشترین بهره را از محتوای خود ببرید؟ چگونه مطمئن می شوید که مردم مقالات شما را می بینند و می خوانند؟ با عناصر درون صفحه شروع می شود.

  Should Marketers Optimize for Bing? (Data + Expert Tips)

1. از عناصر نوشتن روی صفحه استفاده کنید

عناصر نوشتن روی صفحه به ترفندهای فردی اشاره دارد که در یک محتوا برای بهبود قابلیت جستجو و کاربرپسند بودن آن ایجاد شده است. این معمولاً به دلایل سئو انجام می شود، اما Medium دارای تغییراتی در صفحه است که می تواند برای افزایش دید نیز انجام شود.

2. متن جایگزین را به تصاویر خود اضافه کنید

اول از همه، شما باید از تصاویر در محتوای متوسط ​​خود استفاده کنید، زیرا مقالات دارای تصویر بیشتر از مقالات فقط متنی بازدید می کنند. در مرحله بعد، حتما متن جایگزین را با این تصاویر اضافه کنید. متن جایگزین تصاویر را برای کاربرانی که بینایی ضعیفی دارند قابل دسترسی تر می کند و از این رو مخاطبان بیشتری دارند. حتماً تصویر را توصیف کنید تا صفحه‌خوان‌ها بتوانند تصویر شما را با دقت به تصویر بکشند.

3. تگ های هدر مناسب را اختصاص دهید

بیشتر نویسندگان از هدرهایی با اندازه‌های مختلف و خوانایی آن‌ها آگاه هستند، اما آیا می‌دانستید تگ‌های هدر برای اطلاع‌رسانی به موتورهای جستجو از محتوای شما مهم هستند؟ استفاده از تگ های هدر به درستی در Medium مهم است

چگونه تگ های هدر را در Medium اضافه کنیم

T بزرگ نشان‌دهنده یک تگ H1 است و باید شامل تغییراتی از کلمه کلیدی هدف شما باشد. T کوچک نشان دهنده یک تگ H2 است و باید مکمل H1 شما باشد.

به عنوان مثال، اگر H1 شما «چگونه یک ایمیل بازاریابی بنویسیم» است، تگ‌های H2 باید مراحل جداگانه آن فرآیند باشند، یعنی «یک خط موضوع جذاب بنویسید» یا «کوتاه و دقیق باشید».

5. یک URL سفارشی ایجاد کنید

Medium به سازندگان محتوا اجازه می‌دهد تا لینک‌های داستان خود را قبل از انتشار سفارشی کنند. این کار را می توان با ضربه زدن روی دکمه انجام داد منوی گزینه های بیشتر و انتخاب لینک داستان سفارشی. این کار را به گونه ای انجام دهید که برای خواننده منطقی باشد اما ارزش سئو نیز داشته باشد.

ایجاد یک لینک داستان سفارشی در Medium

پیوندها را به گونه ای سفارشی کنید که برای خواننده منطقی باشد اما ارزش سئو نیز داشته باشد. اگر یک ابزار تحقیق کلمات کلیدی یا نرم افزار سئو دارید، می توانید تجزیه و تحلیل کنید که کدام کلمات کلیدی بیشترین حجم را دارند و هنگام سفارشی ، URL، یکی را هدف قرار دهید.

6. توضیحات متا اضافه کنید

نرم‌افزار انتشار معمولاً از شما می‌خواهد قبل از پخش زنده، توضیحات متا را وارد کنید، اگرچه Medium اینطور نیست. در عوض، باید روی آن ضربه بزنید منوی گزینه های بیشتر و انتخاب کنید عنوان/زیرنویس نمایش را تغییر دهید برای شروع سفارشی سازی

افزودن توضیحات متا به استوری خود در Medium

توضیحات متا یک تگ HTML است که معمولاً 160 کاراکتر یا کمتر دارد و محتوای مقاله شما را خلاصه می کند. توضیحات متا خوب هم برای خوانندگان (کلیک را افزایش می دهد) و هم برای موتورهای جستجو (رتبه بندی را افزایش می دهد) مهم است.

7. برچسب موضوع را اضافه کنید

اگر واقعاً می‌خواهید به خوانندگان مختلفی دسترسی پیدا کنید، محتوای خود را برچسب گذاری کنید با موضوعات مرتبط برای انجام این کار، روی ضربه بزنید منوی گزینه های بیشتر و انتخاب کنید تگ ها را تغییر دهید.

اضافه ، برچسب موضوع به داستان خود در Medium

برچسب های موضوعی را اضافه کنید که هم حجم بالایی دارند و هم مرتبط با داستان شما. شما می توانید تا پنج برچسب در هر مقاله اضافه کنید.

  من از ChatGPT پرسیدم چگونه به انتظارات حقوق و دستمزد در یک ایمیل پاسخ دهیم - این چیزی است که من دریافت کردم

نکته پاداش هنگام استفاده از Medium

رسانه ممکن است یک پلت فرم انتشار وب برای نویسندگان آماتور و حرفه ای باشد، اما کاربران همچنان باید به دنبال گسترش شبکه های خود باشند. این یکی دیگر از راه های کمتر ارجاع شده برای به حداکثر رساندن نمایان شدن نمایه شما است.

نشریه ای را می بینید که به آن علاقه دارید؟ آن را دنبال کنید و با نویسندگان روزمره آن تعامل داشته باشید.

برای داستان‌هایی که از آن‌ها لذت می‌برید دست بزنید تا آن‌ها را ارتقا دهید و نظرات خود را در بخش نظرات به اشتراک بگذارید. اجازه دهید نویسنده نظر شما را در مورد داستان خود بشنود و اگر احساس می‌کنید که محتوای شما را بیشتر می‌کند، دیدگاه جدیدی ارائه دهید.

هر چه بیشتر با Medium تعامل داشته باشید، احتمال آگاهی سایر کاربران از کار شما بیشتر می شود.

سوالات متداول در مورد نحوه نوشتن برای رسانه

پاسخ برخی از رایج ترین سؤالات در مورد نوشتن در Medium را بیابید تا به شما کمک کند شروع کنید و بهترین استفاده را از تجربه خود ببرید.

س. آیا می توانم به صورت رایگان در Medium بنویسم؟

الف بله، می توانید به صورت رایگان در Medium بنویسید. هر کسی می تواند یک حساب کاربری ایجاد کند و شروع به انتشار مقالات در این پلت فرم کند. با این حال، اگر می‌خواهید به برخی از ویژگی‌ها یا محتوای ممتاز دسترسی داشته باشید، ممکن است لازم باشد در برنامه عضویت Medium مشترک شوید.

س. آیا اگر در مدیوم بنویسم پولی دریافت می کنم؟

الف بله، می‌توانید برای نوشتن در Medium از طریق برنامه شریک متوسط ​​پول دریافت کنید. نویسندگان بر اساس مدت زمانی که اعضای Medium صرف خواندن محتوای خود می کنند و از طریق داستان های مختص اعضا، درآمد کسب می کنند. برای پیوستن به این برنامه، باید حداقل 100 فالوور داشته باشید و برخی از معیارهای واجد شرایط بودن از پیش تعریف شده را داشته باشید.

س. آیا می توانم محتوایی را که قبلاً در جای دیگری پست کرده ام منتشر کنم؟

الف بله، می‌توانید محتوا را در Medium بازنشر کنید، اما توجه به این نکته مهم است که اگر محتوای تکراری باشد، ممکن است بر عملکرد سئو تأثیر بگذارد. برای جلوگیری از این امر، می توانید از ویژگی پیوند متعارف در Medium استفاده کنید که منبع اصلی محتوا را اعتبار می دهد.

س. چگونه می توانم عملکرد مقالات خود را در Medium پیگیری کنم؟

الف Medium تجزیه و تحلیل داخلی ارائه می دهد که به شما امکان می دهد تعداد بازدیدها، خواندن ها و کف زدن های دریافتی مقالات خود را ردیابی کنید. می‌توانید از طریق بخش «آمار» حساب متوسط ​​خود به این اطلاعات بینش دسترسی پیدا کنید.

وقت آن است که افکار خود را بنویسید

ایجاد مخاطب یک فرآیند خطی نیست. نکته کلیدی پشتکار، خلاقیت و درک مخاطبان است. روی ایجاد سرفصل‌های جذاب، گفتن داستان‌های معتبر و بهینه‌سازی پست‌های خود برای قابلیت کشف تمرکز کنید. به یاد داشته باشید که به آزمایش، یادگیری و اصلاح رویکرد خود ادامه دهید تا جلوتر بمانید.

به دنبال انتشار یک نسخه فیزیکی از کار خود هستید؟ مزایای نرم افزار انتشار دسکتاپ را برای درست ، کار در نظر بگیرید.

این مقاله در ابتدا در سال 2019 منتشر شده است. با اطلاعات جدید به روز شده است.

منبع: https://learn.g2.com/how-to-write-on-medium

Looking to make money through affiliate marketing? check out our top affiliate marketing programs to…. There are a few key components to managing a healthy business budget. Comprehensive e commerce tools for inventory, payments, and marketing.