نزدیک بینی بازاریابی مقالهای دربارهی تفاوت بازاریابی و فروش متمم
سعی میکنیم در آینده بیشتر در این مورد صحبت کنیم و به شما بگوییم که چطور میتوانید ارتباط بین این دو بخش را به بهترین شکل میسر نمایید. منتظر نظرات و سوالات شما در زمینه تفاوتهای بازاریابی و فروش هستیم. شایعات و کج فهمی های افراد به حدی بوده است که از تفاوت بسیار زیاد بین بازاریابی و فروش کاملا غافل شده اند.
- شاید برایتان جالب باشد که بدانید، بازاریابی یک مفهوم جدید نیست!
- کانال فروش (Sales pipeline) به معنای نمایش گرافیکی تمام مراحل دخیل در فرایند فروش است و به فروشنده کمک میکند تا موقعیتهای مشتریان بالقوه را در چرخهی فروش ببیند و درک کند.
- شما با همکاری با برند های قدیمی تر هم می توانید محصولات بیشتری در بازار به فروش برسانید.
- این کتاب از آقای کاتلر در سال ۲۰۱۷ چاپ شد و در آن علاوه بر بررسی آینده بازاریابی نکاتی جهت اصلاح دید در بازاریابی سنتی ارائه شده است.
- به طوری که در بلندمدت، جدای اینکه نوع استراتژی و روش چیست، کسب و کار بدون آن نمیتواند سرپا بماند؛ همچون بدنی بدون ستون فقرات.
در واقع، ویزیتور مسئول شناسایی نیازهای مشتری، انتخاب محصول یا خدمات مرتبط و تضمین تجربه مثبت مشتری با کسبوکار از ابتدا تا انتهای فرآیند فروش است. در ادامه یک تعریف ساده از اینکه شغل ویزیتور چیست و ویزیتور حرفهای چه وظایفی دارد ارائه میدهیم. مدیریت مارکتینگ، فرصت های بازار را شناسایی کرده و با تدوین استراتژی های مناسب، سعی در استفاده و سودآوری از آنها را دارد. مدیریت بازاریابی باید برنامه های مارکتینگ سازمان را پیاده سازی کرده و به طور مداوم اثربخشی آنها را ارزیابی کند و نواقص موجود در اجرای برنامه های بازاریابی را حذف کند. در واقع مدیریت بازاریابی با هدف بالابردن کارآیی فعالیتهای مارکتینگ شرکت انجام می شود.
۷ گام اساسی برای اجرای موفقیتآمیز قیف فروش
برخی از این انواع بازاریابی، زیرمجموعهی یکدیگر هستند و برخی نیز مفهوم مستقلتری دارند. روند خرید در فروش B2C اغلب بر اساس مشتری و نیازهای او انجام می شود. خریدار باید ارتباط عاطفی با برند را احساس کند و این تنها در صورتی امکان پذیر خواهد بود که محصول را به درستی به بازار عرضه کرده باشید. شما باید روندهای اجتماعی را درک کنید و باید بتوانید از این دانش برای قرار دادن درست محصول خود در ذهن مشتری استفاده کنید.
بازاریابها محصول را معرفی میکنند، ویزیتورها باید افراد را جذب کنند
در این برنامه به ابزارها و منابع لازم برای رسیدن به اهداف تیم فروش هم میپردازیم. ابزارهای فروش و بازاریابی کاملاً متفاوت است و متخصص فروش و بازاریاب وظایف و کارهای متفاوتی بر عهده دارند. این موضوع در شرکتهای بزرگتر بهتر به چشم میخورد؛ زیرا تلاش میکنند که به هر واحد با دقت و جزئیات بیشتری بپردازند. به خاطر داشته باشید همانطور که هم پارو و هم بادبان هر دو در هدایت قایق به سمت مقصد اثر گذارند. هیچ کدام کارکرد دیگری را ندارند اما هر دو یک هدف را دنبال می کنند.
دوم: رویکرد محصولمحور
بازاریابی مصرفی یا B2C، که مخفف (Business-to-consumer) بوده و در لغت به معنای ارتباط مستقیم شرکتها (کسب و کار) با مشتریان (مصرف کننده) است. مصرف کننده، همان اشخاصی هستند که با هدف استفاده از محصول، آن را خریداری میکند. اولین بار مایکل آلدریچ در سال ۱۹۷۹ از طریق تلویزیون محصولش را معرفی کرد در واقع او از این طریق با مصرف کننده نهایی ارتباط برقرار کرد. B2b مخفف Business to business می باشد که یعنی فروش خدمات و محصولات یک شرکت به شرکت دیگر.