- وضعیت (کوتاه) وبلاگ نویسی در سال 2024
- هزینه راه اندازی وبلاگ چقدر است؟
- هزینه های اولیه راه اندازی وبلاگ
- میزبان وب
- ثبت دامنه
- تم/طراحی وب سایت
- استعداد
- هزینه های پنهان راه اندازی وبلاگ
- ابزارها، نرم افزارها و تجهیزات
- توسعه مهارت
- تعهد زمانی
- هزینه نگهداری وبلاگ چقدر است؟
- نحوه راه اندازی یک وبلاگ به صورت رایگان (یا تقریباً)
- به ابزارهای رایگان تکیه کنید.
- تلاش ها را با هوش مصنوعی تکمیل کنید.
- وبلاگ با مزایا
اعتراف: من احتمالاً روی 10 وبلاگ مختلف و حتی آدرس های اینترنتی بیشتر چمباتمه زده ام. چه می توانم بگویم؟ این بازاریاب کمی از نظر ایده خوشحال می شود – اما هزینه راه اندازی وبلاگی که بتوانم از پس این عادت عجیب برآیم چقدر است؟
خوشبختانه برای افرادی مانند من، راه اندازی یک وبلاگ تقریباً هیچ هزینه ای ندارد، که با توجه به قدرت آن تعجب آور است.
وبلاگ ها هنوز هم یکی از مؤثرترین راه ها برای به اشتراک گذاشتن رهبری فکری، هدایت ترافیک به یک وب سایت، ساختن یک برند و بازاریابی کسب و کار هستند. و در روزگار من، بسیاری را با بودجه کم یا بدون بودجه شروع کرده و با موفقیت مدیریت کرده ام.
من می دانم چه چیزی لازم است تا یکی را از زمین خارج کنم و بدون شکستن بانک، آن را به بالای گوگل بفرستید. پس بیایید صحبت کنیم. هزینه راهاندازی یک وبلاگ را توضیح میدهم و نکاتی را درباره پایین نگه داشتن قیمت آن باز میکنم.
وضعیت (کوتاه) وبلاگ نویسی در سال 2024
بلاگ ها (شکل کوتاه شده عبارت “وب لاگ ها”) اولین بار در اواخر دهه 1990 ظاهر شدند. در آن زمان، آنها محدود به میزبان هایی مانند LiveJournal و موضوعاتی مانند هواداران سرگرمی بودند. اما امروز، چشم انداز کمی متفاوت به نظر می رسد.
منبع تصویر
Tumblr – جایی که من برای همه حداقل محصولات مفید وبلاگم مانند مورد زیر مراجعه می کنم – به تنهایی میزبان بیش از 600 میلیون وبلاگ است. در مقایسه، اعتقاد بر این است که وردپرس میزبان بیش از 60 میلیون است.
منبع تصویر
هافینگتون پست، TechCrunch و Engadget رسانه های خبری و منابع اطلاعاتی قابل اعتماد هستند. و از همه مهمتر اینکه 90 درصد از کسب و کارها از وبلاگ ها برای دستیابی به اهداف بازاریابی خود استفاده می کنند.
وبلاگ ها دیگر تنها پناهگاه های اینترنتی برای جوامع خاص نیستند. آنها صداهای رسانه ای قدرتمند و رسانه های بازاریابی قابل اعتماد هستند. بنابراین، شروع به سرمایه گذاری در یک مورد برای شما چقدر هزینه دارد؟
هزینه راه اندازی وبلاگ چقدر است؟
راستش را بخواهید، شما می توانید بدون هیچ هزینه ای یک وبلاگ را راه اندازی و نگهداری کنید. من بارها این کار را انجام داده ام.
اما وقتی عملیات خود را مقیاس بندی می کنید یا آن را در یک استراتژی بزرگتر ادغام می کنید (به عنوان مثال، راه اندازی اشتراک وبلاگ یا ایجاد سرنخ) همه چیز پیچیده تر می شود.
مثل ماشینه مطمئناً، شما هر آنچه را که برای عملکرد نیاز دارید با کمترین قیمت دریافت می کنید. اما اگر لوازم جانبی مانند سانروف، صندلیهای چرمی، یا – مورد علاقه من – فرمان گرمکن میخواهید، هزینه آن افزایش مییابد. از آنجایی که شما بیشتر از موارد اولیه می خواهید، باید بیشتر هزینه کنید.
گفته می شود، هزینه داشتن یک وبلاگ می تواند بسته به نیازهای خاص شما متفاوت باشد، اما شروع به کار تقریباً برای همه یکسان است.
من می توانم موارد زیادی را در اینجا وارد کنم، اما Iet کرک را کم کرده است. بر اساس بیش از 10 سال تجربه من، در اینجا به تفکیک هزینه های واقعی غیرقابل مذاکره راه اندازی یک وبلاگ می پردازیم.
هزینه های اولیه راه اندازی وبلاگ
میزبان وب
هزینه تخمین زده شده: ~ 0-25 دلار در ماه
یک وبلاگ در یک وب سایت وجود دارد، بنابراین شما نمی توانید بدون میزبان وب داشته باشید. خوشبختانه، امروزه ده ها میزبان وب رایگان و پلتفرم وبلاگ نویسی موجود است، از جمله:
همه اینها به شما مکانی رایگان برای انتشار محتوای خود و ایجاد مخاطب می دهد. با این حال، آنها با سهم خود از مبادلات همراه هستند.
به عنوان مثال، برخی از آنها از نظر طراحی و رابط کاربری (به عنوان مثال، Substack و Medium) امکان سفارشی سازی زیادی را ندارند. سایرین با یک زیردامنه طولانی و زمخت (مثلاً WIX) عرضه می شوند.
برخی نیز محدودیت های استفاده دارند یا مستعد مشکلات امنیتی هستند (به شما نگاه می کنم، وردپرس).
نکته حرفه ای: می توانید با استفاده از HubSpot Content Hub یک وبلاگ را به صورت رایگان راه اندازی کنید. با آن، گزینه های سفارشی سازی و همچنین ابزارهای بازاریابی، فروش و خدمات رایگان را دریافت می کنید.
برای انعطاف و امنیت بیشتر، ممکن است بخواهید یک میزبان وب پولی را انتخاب کنید. اینها معمولاً بین 3 تا 30 دلار در ماه هزینه دارند. برخی از محبوب ترین ها عبارتند از:
بسیاری از پلتفرمهای رایگانی که قبلاً ذکر کردیم، ویژگیهای درآمدزایی و ممتاز را با برنامههای پولی نیز ارائه میکنند.
ثبت دامنه
هزینه تخمین زده شده: ~ 10-20 دلار در سال
اگر وبلاگی را راه اندازی می کنید که برای هیچ چیز دیگری پول نمی پردازد، اجازه دهید ثبت دامنه شما باشد.
یک دامنه منحصر به فرد یا دارای مارک، URL کوتاه و به یاد ماندنی را برای بازدید مخاطبان به شما می دهد. همچنین به ایجاد آگاهی و اعتبار برای برند شما کمک می کند.
در مورد آن فکر کنید. فرستادن شخصی به “ramonasukhraj.com” (هنوز در انتظار) تأثیر بسیار بیشتری نسبت به گفتن رفتن به “webhost.com/site/ramonasukhraj051101” دارد درست است؟
یک دامنه سفارشی نشان میدهد که شما در حال راهاندازی پایههای خود هستید، نه فقط بر پایه دیگران.
بسیاری از میزبان های وب که نام بردیم خدمات دامنه ارائه می دهند. اگر به طور جداگانه ثبت نام کنید، برچسب قیمت بسته به انتخاب شما متفاوت خواهد بود. اما به طور کلی، بسیار مقرون به صرفه است.
به عنوان مثال، یک dot com در Bluehost حدود 12.99 دلار در سال هزینه دارد، اما یک نقطه خالص در GoDaddy می تواند تا 0.01 دلار برای سال اول باشد.
دارمش شاه، مدیر ارشد فناوری HubSpot، اخیراً «wordplay.com» را در ارزیاب دامنه خود در Agency.ai اجرا کرد و نشان داد که چقدر چیزها می توانند محدوده داشته باشند:
اما این یک افراط است. با توجه به تغییرات، می توان تخمین زد که ثبت دامنه حدود 10 تا 20 دلار در سال هزینه دارد.
تم/طراحی وب سایت
هزینه تخمین زده شده: ~ 0-500 دلار
اگر پلتفرم شما اجازه سفارشیسازی را میدهد یا در حال ساختن وبسایت خود هستید، یک تم یا قالب میتواند به شما کمک کند تا شروعی دوام بیاورید.
مانند یک دامنه، یک موضوع منحصر به فرد روشی بسیار موثر برای تأیید برند شما و کنترل بیشتر بر تجربه کاربر است.
بسیاری از هاستهایی که نام بردم قالبها/موضوعهای رایگان (از جمله HubSpot) را ارائه میدهند، اما میتوانید تمهای ممتاز با قابلیتهای پیشرفته را نیز در ThemeForest خریداری کنید.
منبع تصویر
این می تواند بین 2 تا 10000 دلار هزینه داشته باشد، اما مانند نام های دامنه، این بسیار شدید است. متوجه خواهید شد که بیشتر تم های ممتاز مناسب برای یک وبلاگ حدود 200 تا 500 دلار هستند.
استعداد
هزینه تخمین زده شده: ~ 0-150 دلار در ساعت / نفر
اگر یک فرد انفرادی هستید که همه این کارها را به تنهایی انجام می دهید، می توانید 0 دلار به برگه خود برای استعداد اضافه کنید. با این حال، اگر سرمایه گذاری بزرگتری دارید، ممکن است کمک لازم باشد.
فرض کنید میخواهید با حجم بالا منتشر کنید یا قبلاً وبلاگ نویسی را به یکی از اعضای تیم واگذار نکردهاید. شما باید یک نویسنده یا سازنده محتوا استخدام کنید. اگر تجربه وب پیچیده ای دارید، ممکن است به یک طراح و/یا توسعه دهنده نیاز داشته باشید.
استخدام متخصصان در این زمینه ها با 3-5 سال تجربه محافظه کارانه می تواند به ترتیب حدود 15-40 دلار در ساعت یا 15-150 دلار در ساعت هزینه داشته باشد.
هزینه های پنهان راه اندازی وبلاگ
در این مرحله، مطمئناً می توانید همه چیز را رها کنید و شروع به انتشار کنید. اما همینطور که میروید، تعجب نمیکنم اگر متوجه شوید برخی اتفاقات وجود دارد که ممکن است نادیده گرفته باشید.
ابزارها، نرم افزارها و تجهیزات
راه اندازی یک وبلاگ ممکن است نیاز به ابزارهای اضافی برای تکمیل عملکرد وبلاگ شما، افزایش امنیت یا حتی بهبود کیفیت محتوا داشته باشد.
این ممکن است شامل اما محدود به موارد زیر نباشد:
- ابزارهای سئو
- تجزیه و تحلیل
- ویرایش/نوشتن (به عنوان مثال گرامر)
- پلاگین های چند رسانه ای / ادغام
- تجهیزات دوربین
- نرم افزار ویرایش ویدئو
- نرم افزار طراحی گرافیک (یعنی Adobe Creative Suite یا Canva)
- ابزارهای برنامه ریزی رسانه های اجتماعی (به عنوان مثال بافر)
- ابزارهای بازاریابی ایمیلی (یعنی MailChimp)
این موارد ممکن است ساختگی یا شکستن نباشند، اما می توانند به ارتقای عملکرد وبلاگ شما به سطح بعدی کمک کنند. هزینه ها بسته به فروشندگان و ویژگی های خاص متفاوت خواهد بود، اما مطمئن شوید که در مورد آنها تحقیق کرده و حساب می کنید.
توسعه مهارت
اگر برای اولین بار است که وارد فضای فناوری می شوید، وبلاگ نویسی ممکن است با تعداد زیادی مهارت جدید برای یادگیری (یا تقویت) همراه باشد.
جدا از نوشتن و ویرایش واضح، ممکن است لازم باشد کمی در مورد بهینه سازی موتور جستجو، بازاریابی رسانه های اجتماعی، بهینه سازی نرخ تبدیل، تجربه کاربر و حتی کد یاد بگیرید.
از بسیاری جهات، این مهارت ها مانند “ابزار” اضافی در لیست ما هستند. شما می توانید بدون آنها یک وبلاگ راه اندازی کنید، اما وجود آنها در کمربند ابزار شما موفقیت را بسیار دست یافتنی تر می کند.
تعهد زمانی
در حال حاضر، در اینجا بزرگ است. مسائل مالی به کنار، بزرگترین سرمایه گذاری که هنگام راه اندازی یک وبلاگ انجام می دهید زمان است.
زمان برای نوشتن، تحقیق، ویرایش، مصاحبه، استراتژی، صحنهسازی، بهینهسازی برای جستجو و تبلیغ است. وقت آن است که مهارت های جدید را یاد بگیرید و انگشت خود را روی نبض صنعت و مخاطبان خود نگه دارید.
و این فقط به زمانی که شما شروع به کار می کنید محدود نمی شود. این یک عادت ثابت است.
وبلاگ نویسی یک شغل تمام وقت و یک استراتژی بلند مدت است که نیازمند تعهد است. یکی از کارفرمایان قبلی من نزدیک به پنج سال وبلاگ نویسی می کرد قبل از اینکه شاهد ترافیک ارگانیک و رتبه های بالای گوگل باشد.
چه تیمی متشکل از یک یا چند نفر در یک سازمان باشید، باید آماده باشید که این زمان را برای دیدن نتایج اختصاص دهید.
درباره استفاده از HubSpot برای وبلاگ نویسی بیشتر بیاموزید دوره رایگان آکادمی ما.
هزینه نگهداری وبلاگ چقدر است؟
در حالی که بسیاری از موارد پرفروش مانند تم وب سایت شما، سرمایه گذاری های یکباره یا سالانه هستند، اکثر آنها هزینه های تکراری ماهانه هستند.
باز هم، بسیاری از هاست ها “انتشار رایگان برای همیشه” را ارائه می دهند، اما افزودنی ها برای شما هزینه دارند.
در تجربه من، شما باید مطمئن شوید که یک ابزار بازاریابی ایمیلی و انتشار رسانه های اجتماعی در زرادخانه خود دارید – حداقل. که گفت من می گویم برنامه ای برای اختصاص حداقل 50-100 دلار در ماه برای حفظ طولانی مدت وبلاگ خود داشته باشید..
نحوه راه اندازی یک وبلاگ به صورت رایگان (یا تقریباً)
اکنون، زمان یکی از هزینههایی است که نمیتوانید از آن اجتناب کنید، اما میتوانید به خوبی هزینههای دیگر را هنگام راهاندازی وبلاگ کاهش دهید. میپرسی چطور؟
به ابزارهای رایگان تکیه کنید.
هیچ کمبودی در ابزارهای رایگان موجود برای شروع و حفظ عملکردهای اساسی یک وبلاگ – نوشتن، انتشار و میزبانی وجود ندارد.
تکیه بر آنها به شما کمک می کند که پایه و اساس یک وبلاگ موفق را ایجاد کنید. شما همچنین می توانید قبل از سرمایه گذاری پولی بزرگ، چیزها را آزمایش کنید.
برخی از ابزارهای رایگانی که استفاده کرده ام و توصیه می کنم:
تلاش ها را با هوش مصنوعی تکمیل کنید.
گزارش وضعیت بازاریابی 2024 HubSpot نشان داد که 81 درصد از بازاریابانی که از هوش مصنوعی مولد استفاده میکنند، میگویند این هوش مصنوعی در کمک به آنها در نقششان مؤثر است. دقیقا چطور؟ خوب، به طور خاص، آنها گزارش دادند که به آنها کمک می کند:
- بهبود کیفیت محتوایی که ایجاد می کنند (85%).
- ایجاد محتوا با کارآمدتر (84٪).
- به طور قابل توجهی محتوای بیشتری (82٪) ایجاد کنید.
- محتوای شخصی سازی شده بیشتری ایجاد کنید (77%).
به عبارت دیگر، آنها هستند مکمل تلاش های محتوایی آنها با هوش مصنوعی، نه جایگزینی آنها.
من یک نویسنده هستم و با در نظر گرفتن خطرات سرقت ادبی و سایر نگرانی ها، هرگز به شما نمی گویم که اجازه دهید هوش مصنوعی به طور کامل محتوای شما را برای شما ایجاد کند. ولی هوش مصنوعی واقعا می تواند به شما کمک کند کارآمدتر و مقرون به صرفه تر باشید، به خصوص اگر عملیات شما ناب باشد.
به یک تصویر برای وبلاگ نیاز دارید؟ Adobe Firefly و چندین مولد تصویر هوش مصنوعی وجود دارد که به جای طراحی یک یا استخدام شخصی برای انجام این کار کمک می کنند.
در عناوین یا موضوعات وبلاگ گیر کرده اید؟ تولید کننده عنوان وبلاگ رایگان HubSpot را امتحان کنید.
طرح کلی یک مقاله چطور؟ نویسنده محتوای رایگان هوش مصنوعی HubSpot می تواند کمک کند.
به پیشنهادهایی برای بهبود یک قطعه نیاز دارید؟ آن را از طریق ChatGPT اجرا کنید.
تکمیل تلاشهای تولید محتوا با ابزارهای هوش مصنوعی مانند این میتواند به شما در کاهش هزینههای استعداد و حرکت سریعتر کمک کند.
وبلاگ با مزایا
بنابراین، شما آن را دارید: یک تفکیک ساده و بی معنی از هزینه راه اندازی یک وبلاگ از شخصی که چندین بار این کار را انجام داده است.
راه اندازی یک وبلاگ نباید ابتکاری پرهزینه باشد، اما باید ثمربخش باشد. با همه چیزهایی که در این مقاله بیان کردم، به خوبی در راه شکست آگاهی از برند، ترافیک، سرنخ ها و اهداف فروش خود خواهید بود.
منبع: https://blog.hubspot.com/marketing/cost-to-start-a-blog