همه چیزهایی که باید بدانید

آه بله، سوال قدیمی.

وقتی شروع به نوشتن یک رزومه در ابتدای کار خود می کنید، ممکن است دشوار باشد که تجربیات خود را برای جا دادن یک صفحه کامل گسترش دهید. از سوی دیگر، ممکن است به خوبی وارد حرفه خود شده باشید و تصمیم بگیرید که آیا باید به رزومه کلاسیک یک صفحه ای پایبند باشید یا به رزومه دو صفحه ای بروید.

آیا به صیقل دادن یک رزومه قدیمی فکر می کنید؟ یکی از ساده ترین راه ها استفاده از خدمات رزومه نویسی است. این خدمات به متقاضیان در ایجاد و ویرایش رزومه های حرفه ای کمک می کند تا به درستی سوابق و مهارت های شغلی خود را به نمایش بگذارند.

در حالی که هر ، شرایط متفاوتی خواهد داشت، یک قانون استاندارد وجود دارد که باید سعی کنید و همیشه به آن پایبند باشید.

درست ، رزومه شما زمان می برد تا درست شود و معمولاً قبل از اینکه از محصول نهایی راضی باشید، چند پیش نویس خشن را شامل می شود. حتی پس از دریافت شغل، باید رزومه خود را به‌روزرسانی کنید زیرا تغییرات شغلی ایجاد می‌کنید و تلاش برای فشرده ، کل سابقه کاری خود در یک صفحه ممکن است امکان‌پذیر نباشد. برخی از سوالات را نمی توان به سادگی پاسخ داد. مدت زمان رزومه شما یکی از این سوالات است.

در این مقاله، همه چیزهایی را که باید در مورد ایجاد، ساخت، به‌روزرسانی و قالب‌بندی رزومه خود بدانید، پوشش خواهیم داد.

مدت زمان رزومه چقدر باید باشد؟

بیایید یک چیز را از سر راه برداریم:

توجه: نیازی نیست خودتان را محدود کنید و بیش از 20 سال تجربه کاری را در یک صفحه جمع کنید.

در حالی که دانشجویانی که وارد نیروی کار می شوند 99.9٪ مواقع رزومه یک صفحه ای خواهند داشت، کارگرانی که در دوران حرفه ای خود هستند ممکن است هنگام تغییر شغل به سختی مسئولیت ها، تجربیات گذشته و دستاوردهای خود را در یک صفحه توضیح دهند.

اگرچه به ما گفته شده است که رزومه یک صفحه ای معمول است، اما ممکن است دیگر اینطور نباشد. بر اساس یک مطالعه اخیر که شامل نزدیک به 500 استخدام کننده، متخصصان منابع انسانی و مدیران استخدام شده است، احتمال دارد استخدام کنندگان رزومه های دو صفحه ای را به رزومه های یک صفحه ای ترجیح دهند.

  فرنولوژی | وبلاگ ست

پس چرا تغییر؟

یکی از عوامل مهم در پذیرش رزومه های بیش از یک صفحه توسط استخدام کنندگان، افزایش فعالیت ها و تجربه دانشجویان و فارغ التحصیلان اخیر است. جوانان امروزی بیشتر از نسل های گذشته با تجربه بیشتری وارد دنیای کار می شوند. از دوره های کارآموزی گرفته تا فریلنسری، دانشجویان تشویق می شوند و بیشتر خودانگیخته می شوند تا تجربیات خود را برای تحقق 1 تا 3 سال تجربه معمولی که بسیاری از مشاغل سطح ابتدایی نیاز دارند، ایجاد کنند.

علاوه بر تضمین این فرصت‌ها، آنها همچنین به احتمال زیاد دارای نمونه کارها آنلاین هستند، در کارهای داوطلبانه یا برنامه‌های رهبری شرکت می‌کنند و خود را درگیر فعالیت‌های دانشگاه می‌کنند تا تجربه خود را بدون نیاز به پر ، رزومه‌شان ایجاد کنند.

استثناها: زمانی که رزومه دو صفحه ای مشکلی ندارد

همانطور که قبلاً گفتیم، برای هر قانون استثنا وجود دارد. گسترش رزومه خود به دو صفحه زمانی قابل قبول است که شما کاملاً نیاز به ارتباط با دستاوردهای کلیدی، تجربیات، پروژه ها و سایر اطلاعات مرتبط دارید. از طرف دیگر، پر ، رزومه خود با مسئولیت ها و اطلاعات نامربوط می تواند درخواست شما را در معرض خطر قرار گرفتن در لیست “نه” قرار دهد.

نمونه ای از شخصی که ممکن است نیاز به داشتن رزومه دو صفحه ای داشته باشد، مدیر پروژه (یا اکثر افرادی است که در رویدادها کار می کنند). آنها احتمالاً ده ها پروژه انفرادی را با انواع دستاوردهای برجسته در دست دارند. اگر تصمیم به تغییر شغلی داشته باشند، استخدام کننده یا مدیر استخدام آنها را به خاطر داشتن رزومه چند صفحه ای سرزنش نمی کند.

یک رزومه چقدر باید به عقب برگردد؟

طول رزومه به موقعیتی که برای آن درخواست می دهید بستگی دارد. اگر برای یک موقعیت مدیر ارشد درخواست می دهید که به تجربه بیشتری نیاز دارد، فهرست ، دو موقعیت قبلی شما کافی نخواهد بود. از طرف دیگر، اگر موقعیتی که برای آن درخواست می‌دهید سه سال نیاز داشته باشد، توضیح بیش از 15 سال تجربه منطقی نخواهد بود.

به طور خلاصه، رزومه را متناسب با موقعیت شغلی خود تنظیم کنید و فقط تجربیات مرتبط را فهرست کنید.

چگونه رزومه خود را متناسب با طول مناسب بسازیم

اگر برای موقعیتی درخواست می‌کنید و هنوز می‌خواهید به طور خلاصه به نقش‌هایی که ممکن است مستقیماً با شغل مرتبط نیستند اشاره کنید، از جمله یادداشت شغلی یا بخش تجربه قبلی در بالای رزومه شما گزینه خوبی است.

گنجاندن یکی از این موارد به شما این امکان را می دهد که تجربیاتی را که در مجاورت یکدیگر هستند، اما مستقیماً به موقعیت مرتبط نیستند، اضافه کنید. نکته کلیدی این است که متن را کوتاه و شیرین نگه دارید و مواردی مانند مسئولیت ها و تاریخ های استخدام را حذف کنید.

  • رزومه خود را بسازید: همیشه رزومه خود را مطابق با شغل خاصی که برای آن درخواست می کنید، سفارشی کنید. مهارت ها و تجربیاتی را که مستقیماً با الزامات این موقعیت مطابقت دارند برجسته کنید.
  • از زبان واضح و مختصر استفاده کنید: از اصطلاحات تخصصی خودداری کنید و جملات و پاراگراف های خود را کوتاه و دقیق نگه دارید. از افعال عمل قوی برای توصیف دستاوردهای خود استفاده کنید.
  • دستاوردهای خود را برجسته کنید: هر زمان که ممکن است دستاوردهای خود را کمیت کنید. به جای اینکه به سادگی مسئولیت های خود را بیان کنید، تاثیر کار خود را نشان دهید. برای مثال، به‌جای گفتن «مدیریت یک تیم»، بگویید «افزایش بهره‌وری تیم تا 20 درصد».
  • از یک فرمت ثابت استفاده کنید: فونت و قالبی تمیز و حرفه ای انتخاب کنید که خواندن آن آسان باشد. از سرفصل ها و نقاط گلوله برای سازماندهی اطلاعات خود استفاده کنید.
  • با دقت تصحیح کنید: اشتباهات و اشتباهات تایپی می تواند تاثیر منفی بگذارد. رزومه خود را با دقت تصحیح کنید و در نظر داشته باشید که شخص دیگری نیز آن را بررسی کند.
  • آن را مرتبط نگه دارید: فقط اطلاعاتی را درج کنید که مستقیماً با شغلی که درخواست می کنید مرتبط باشد. از وارد ، جزئیات غیرضروری که ممکن است توجه شما را از مهمترین شرایط شما منحرف کند، خودداری کنید.
  • استفاده از کلمات کلیدی: کلمات کلیدی را از شرح شغل در رزومه خود بگنجانید تا شانس انتخاب شدن توسط سیستم های ردیابی متقاضی (ATS) را افزایش دهید.
  • از یک آدرس ایمیل حرفه ای استفاده کنید: یک آدرس ایمیل حرفه ای ایجاد کنید که نشان دهنده نام شما باشد، مانند (آدرس ایمیل حذف شده).
  • خلاصه یا هدف رزومه را در نظر بگیرید: یک خلاصه یا هدف رزومه به خوبی نوشته شده می تواند یک نمای کلی از شرایط و اهداف شغلی شما ارائه دهد.
  • آن را به روز نگه دارید: رزومه خود را به طور مرتب به روز کنید تا آخرین دستاوردها و تجربیات شما را منعکس کند.
  How to Create a Social Media Report (Free Template)

قالب بندی را آزمایش کنید

ده‌ها گزینه قالب‌بندی وجود دارد که افراد برای کمک به شما در رفع محدودیت‌های رزومه از آنها استفاده می‌کنند. اگر قرار دادن تجربیات خود در یک صفحه برایتان دشوار است، سعی کنید اندازه فونت را تغییر دهید، فاصله بین پاراگراف ها را کوتاه کنید و حاشیه ها را حذف کنید.

توجه: اگرچه می‌توانید راه‌هایی برای جمع‌آوری هرچه بیشتر اطلاعات در یک صفحه پیدا کنید، اما همیشه به این معنا نیست که باید این کار را انجام دهید. فقط اطلاعات مربوطه را فهرست کنید و بقیه را حذف کنید.

سفارشی ، رزومه

برجسته بودن چیز خوبی است، به خصوص زمانی که نمی توانید در آنجا حضور داشته باشید، زمانی که مدیر استخدام کل زندگی کاری شما را در عرض چند ثانیه انجام می دهد. شخصی سازی ظاهر رزومه ممکن است مهمترین بخش جستجوی کار نباشد، اما مطمئنا می تواند کمک کننده باشد.

به یک نمونه رزومه نگاهی بیندازید.

رزومه قبل از سفارشی سازی

اطلاعات اولیه وجود دارد، اما استعداد زیادی ندارد. این یک رزومه استاندارد به نظر می رسد و امروزه هر چه رزومه شما چشم نوازتر باشد، بهتر است. جمیر پیش یک متخصص رزومه رفت و آن را دوباره فرمت کرد. در حال حاضر، به نظر می رسد این است.

از سرگیری پس از سفارشی سازی

رزومه اصلی جمیر تجربیات او را ذکر کرده بود، اما سازماندهی یا شخصی سازی زیادی نداشت. رزومه اصلاح شده بسیار جذاب تر است و شانس بیشتری برای جلب توجه یک استخدام کننده در نگاه اول خواهد داشت.

هنر رزومه کوتاه

آن را کوتاه و شیرین نگه دارید. بر اساس یک مطالعه، استخدام کنندگان و کارفرمایان حدود 6 ثانیه زمان می برند برای بررسی رزومه و تصمیم گیری در مورد اینکه آیا متقاضی مناسب است یا خیر. به جای اینکه تمام مسئولیت های خود را انجام دهید، خلاصه های شغلی خود را در چند نکته مختصر نگه دارید. مطالعه شرح شغل و صلاحیت ها نیز راهی عالی برای درک اینکه دقیقاً به دنبال چه چیزی هستند و آنچه باید در رزومه خود بگنجانید است. اگر آنها به دنبال هماهنگ کننده رویداد هستند، قطع ، سال های خدمت پیشخدمت احتمالاً یک شرط مطمئن است.

  Content Writing Examples, Tips, and Resources

برای فشرده‌تر نگه داشتن موارد، از نامه پوششی خود برای فهرست ، اطلاعات اولیه مانند تحصیلات، اطلاعات تماس و ویژگی‌های شخصیتی استفاده کنید که به شما در موفقیت در کار کمک می‌کند. با انجام این کار، فضایی را در رزومه خود ذخیره می کنید تا فقط مرتبط ترین مهارت های خود را فهرست کنید.

مختصرتر بهتر

اگر می توانید تجربیات و دستاوردهای خود را در یک صفحه مختصر و قدرتمند خلاصه کنید، این کار را انجام دهید. هر چه بیشتر بتوانید صدای خود را بسازید، بهتر است. فرض کنید در بخش فروش کار کرده اید و در طول چهار سال درآمد خود را دو برابر کرده اید. خلاصه ، این موفقیت در یک جمله کوتاه به اندازه کافی تاثیرگذار خواهد بود. نیازی به پف کردنش نیست

هنگامی که رزومه خود را به‌روزرسانی کردید و برای یافتن شغل مناسب آماده شدید، می‌توانید نحوه استفاده از LinkedIn برای شبکه‌سازی و رشد شغلی را نیز یاد بگیرید.


این مقاله در ابتدا در سال 2019 منتشر شده است. با اطلاعات جدید به روز شده است.

منبع: https://learn.g2.com/how-long-should-a-resume-be