وقتی رسانه آماده شد (Bongo قسمت 2)

رسانه یک مجله یا یک وب سایت نیست. این یک سیستم است. ما می‌توانیم یاد بگیریم که سیستم را ببینیم و با اهرم‌ها به آن کمک کنیم.

در یک سیستم رسانه ای که ارزش وقت یک خالق حرفه ای را دارد، باید سه عنصر را در نظر گرفت:

  1. یک مدل کسب و کار هنگامی که داوطلبان محتوایی را تولید می کنند که مورد استقبال دیگران قرار می گیرد، اثرات فرهنگی جادویی وجود دارد. موسیقی‌دان محلی بودن در سال 1824 ممکن است هیجان‌انگیز باشد، اما هزینه‌های آن را پرداخت نمی‌کند. برخی از سیستم های رسانه ای به طور طبیعی از یک مدل کسب و کار پشتیبانی می کنند و برخی دیگر اینطور نیستند.
  2. دارایی هایی که قرار است ساخته شوند. این به مدل کسب و کار مربوط می شود. آیا خالق می تواند تلاش خود را در طول زمان ترکیب کند و به کارهای بعدی بر اساس تلاشی که برای کار قبلی انجام داده است پاداش دهد؟ اگر نه، پس دلیل خوبی برای صبر ، وجود دارد.
  3. سیستم هایی که در حال تغییر هستند. سیستم های رسانه ای ایستا (مانند انتشار کتاب در دهه 1920) مطمئناً فرصتی برای تولید آثار ارزشمند به پدیدآورندگان ارائه می داد، اما آنها کمیاب بودند. هنگامی که یک سیستم در جریان است، شانس بیشتری برای مشارکت وجود دارد.

سیستم ها با تکنولوژی تغییر می کنند. هنگامی که انتشار رومیزی در دهه 1980 وارد شد، عناصر سیستم انتشار کتاب را تغییر داد. اکنون می‌توان طرح‌های پیچیده، کتاب‌های مرجع دقیق و کتاب‌های مصور را با تأثیر بیشتر و هزینه کمتر ایجاد کرد.

  مدیریت محصول در مقابل مدیریت برنامه در مقابل مدیریت پروژه: تفاوت های کلیدی

من کتاب هایی از دورلینگ کیندرزلی و ورکمن را دیدم و متوجه شدم که خوانندگان (و در نتیجه سیستم) به تعداد بیشتری از آنها نیاز دارند. زمان خوبی برای تبدیل شدن به یک خالق کتاب بود.

تغییر تکنولوژی در کتاب های صوتی (هر گوشی یک پخش کننده است) کل سیستم را در اطراف کتاب های صوتی دگرگون کرد. خرید Audible برای آمازون کار بیهوده ای بود. هنگامی که یک تلفن داشتید، به کتاب های صوتی بیشتر و یک راه خوب برای تهیه آنها نیاز داشتید.

اما از دست دادن سیگنال ها آسان است. وقتی وب ظاهر شد، من یکی از اولین کاربران بودم و قبلاً یک شرکت اینترنتی را اداره می کردم. با این حال مطمئن بودم که هیچ مدل تجاری وجود ندارد و یک فرصت بزرگ را از دست دادم.

چند سال قبل از وب، ناشران کتاب با دی‌وی‌دی رام هیجان‌زده بودند، فناوری ذخیره‌سازی جدیدی که به آنها اجازه می‌دهد پروژه‌های نرم‌افزاری بزرگ و مبتنی بر داده را منتشر کنند. به غیر از پروژه‌ای که با فیشر پرایس انجام دادم، بیشتر وقت خود را تلف کردیم – فکر می‌کردم رسانه توسعه خواهد یافت، اما در مقابل وب محو شد…

یوتیوب سیستم ایجاد و اشتراک گذاری ویدیوها را به صورت حرفه ای متحول کرد. هنگامی که هنک و جان گرین شروع به ساختن ویدیو کردند، سیستم در نقطه عطف قرار داشت و به تلاش آنها اجازه داد نتیجه دهد.

از زمانی که روزنامه در سال 1913 شروع به حمل جدول کلمات متقاطع کرد، بازی‌های معمولی رایجی وجود داشته است. اما با محدودیت فضای موجود در روزنامه، رسانه نسبتاً کوچک بود. یک بار دیگر، تلفن هوشمند یک تغییر دهنده بازی است، اما رشد اقتصاد توجه و رشد ابزارهای توسعه نیز همینطور بود.

  10 Best Note-Taking Apps in 2024

بازی‌های زیادی به صورت آنلاین نمایش داده شده‌اند، برخی از آنها با اصول اولیه HTML/CSS/JS ساخته شده‌اند. بازی‌هایی که می‌خواهند پیشرفت شما را پیگیری کنند، ممکن است نیاز به افزودن زبان‌های پشتیبان، پایگاه‌های داده و یک پلتفرم ابری داشته باشند. بازی‌های تعاملی پیچیده‌تر ممکن است به موتورهای بازی (Unity، Phaser) یا یک فریمورک جلویی (React/Redux که Puzzmo از آن استفاده می‌کند) نیاز داشته باشند. هیچ یک از سازندگان بازی همه اینها را از ابتدا نساخته اند… سیستم تکامل می یابد زیرا نرم افزار حرکت رو به جلو را امکان پذیر می کند.

یک چالش در کار با سیستم های رسانه ای تاخیر است. لحظه ای وجود دارد که سیستم به سازندگان بیشتری نیاز دارد، و سپس، ماه ها یا سال ها بعد، ورود محتوای جدید از سوی این سازندگان. این منجر به چرخه ای از کمبود و مازاد می شود و اره ، می تواند ایجاد پایدار محتوای مفید را دشوار کند.

نت‌فلیکس و جنگ‌های پخش جریانی باعث ایجاد جنون در ایجاد نوع خاصی از محتوا شد، اما با آنلاین شدن آن محتوا، میزان توجه (و پول) موجود برای حمایت از آن کم‌کم‌تر شد.

همچنین می‌توان خیلی زود رفت، تصمیم گرفت که یک مدل کسب‌وکار وجود داشته باشد، در حالی که واقعاً وجود ندارد، و یک خانه پیشگام در لبه بیابان بسازیم.

با تشکر از Wordle، نیویورک تایمز اکنون یک شرکت بازی های معمولی با بخش خبری کوچک است. آنها مدل کسب و کار و شروعی که داشتند از جدول کلمات متقاطع گرفته و آن را ضرب کرده اند. اما Puzzmo و دیگران شرط می‌بندند که جا برای چیز بهتری وجود دارد، و کشش آنها دلیلی بر این است که ممکن است درست باشد.

  21 ایده عالی برای اینکه مخاطبان محتوای شما اقدام کنند

Bongo بیانگر این است که چقدر عاشق طراحی بازی‌های معمولی هستم (بازی‌های ویدیویی باعث سردرد من می‌شوند) اما انجام این کار نیز ممکن است زیرا سیستم آماده پشتیبانی از آن بود.

امروز یه بازی جدید هست امیدوارم فرصتی داشته باشید که آن را بررسی کرده و به اشتراک بگذارید. این بهترین کلمه روز من است.

این بهترین بازی دیروز من است. دیگران خیلی بهتر از من عمل کردند!

منبع: https://seths.blog/2024/11/when-the-media-is-ready-bongo-part-2/