چرا حتی شکست محتوا اشتباه نیست؟

آیا شکست محتوای Apple iPad Pro را دنبال کردید؟

در اینجا یک جمع بندی سریع است. یک تبلیغ آنلاین اخیر برای iPad Pro جدید نشان داد که یک پرس هیدرولیک بزرگ به آرامی نمادهای مختلف خلاقیت را خرد می کند. یک مترونوم، یک پیانو، یک دستگاه پخش ضبط، یک بازی ویدیویی، رنگ‌ها، کتاب‌ها و سایر ابزارهای خلاقانه با پخش آهنگ All I Ever Need Is You سانی و چر شکسته می‌شوند.

عنوان آگهی؟ “له ،!”

هدف تبلیغات – من فکر می کنم – نشان دادن این است که اپل توانسته است (این اصطلاح فنی است) همه این خلاقیت های آنالوگ را در iPad Pro جدید و بسیار نازک خود فرو کند.

اینکه بگوییم این آگهی بازخوردهای بدی دریافت کرده است، کم فروشی است. قضاوت سریع و بی امان بود. دنیای خلاق به وحشت افتاد.

در X، بازیگر هیو گرانت پست تیم کوک را با این تبلیغ به اشتراک گذاشت و این نظر را اضافه کرد: «تخریب تجربه بشر. با حسن نیت دره سیلیکون.”

بازیگر هیو گرانت پست تیم کوک را در X به اشتراک گذاشت که این تبلیغ را نشان می داد و این نظر را اضافه کرد:

وقتی بازیگر همکار جاستین بیتمن پست تیم کوک را به اشتراک گذاشت، او به سادگی نوشت“راستی، چه بلایی سرت آمده است؟” انتقادات دیگر از لحن به چالش کشیدن تا اتلاف و بسیاری از چیزهای بدتر بود.

بازیگر جاستین بیتمن پست تیم کوک را در X به اشتراک گذاشت که این تبلیغ را نشان می داد و این نظر را اضافه کرد: "راستی چه بلایی سرت اومده؟".

چند روز بعد، اپل عذرخواهی کرد و برنامه های خود را برای پخش این تبلیغ در تلویزیون لغو کرد.

چگونه ایده های محتوایی نه چندان عالی جان می گیرند

سطح عصبانیت من را شگفت زده می کند. ببینید، این تبلیغ کره‌ی چشم‌ها را روی یک توپ متلاطم با صورت شکلک نشان می‌دهد که زیر فشار بشقاب‌ها بیرون می‌زند، اما همچنان. نامیدن این تبلیغ “در واقع روان پریشی” ممکن است یک اسکوش بیش از حد باشد.

بله، آگهی از دست رفته است. و تصمیم بعدی شرکت برای عذرخواهی منطقی است.

اما هر کسی که در ایجاد خطای محتوا مشارکت داشته است این حقیقت را می داند: اشتباهات در گذشته بسیار آشکارتر به نظر می رسند.

  How To Tame Content Tasks With These 5 ‘Cheat Codes’ (AI Not Required)

روی کاغذ، شرط می بندم که این مفهوم عالی به نظر می رسد. جلسه طوفان فکری احتمالاً با چیزی شبیه به این شروع شد: “ما می خواهیم نشان دهیم که چگونه iPad Pro به طور استعاری حاوی این حجم عظیم از ابزارهای خلاقانه در یک بسته نازک و خنک است.”

شاید کسی پیشنهاد کرده باشد که دقیقاً همان چیزی را با CGI نشان دهد (شاید یک گردباد رنگارنگ که از صفحه بلند می شود). سپس شخص دیگری پیشنهاد کرد که نشان دادن متراکم شدن اشیاء فیزیکی واقعی قوی تر خواهد بود.

در اینجا نسخه تصوری من از مکالمه است که ممکن است پس از اینکه شخصی به الگوی محبوب اینترنتی اشیایی که در یک پرس هیدرولیک خرد می شوند اشاره کرد، رخ داده است.

“مردم آن را دوست دارند!”

“اگر سطل های رنگ اضافه کنیم، فوق العاده رنگارنگ و خنک می شود.”

این یک نسخه جالب تر از تبلیغات ال جی خواهد بود که در سال 2008 اجرا شد.

“دقیقا!”

“این دقیقاً مانند تبلیغاتی خواهد بود که در آن یک راننده اتوبوس همه شخصیت های کوچک پوکمون را در اتوبوس می رباید و متعاقبا له می کند!” (باور کنید یا نه، این در واقع یک چیز بود.)

تبلیغات حاصل از طوفان خلاقانه کامل رنج می برد: ایده ای نه عالی (کپی) در زمان کاملاً اشتباه.

هیچ یک از ما نمی دانیم که تیم خلاق اپل تحت چه محدودیت هایی کار می کرد. چقدر زمان داشتند تا به یک مفهوم بیایند؟ آیا وقت داشتند آن را با مخاطبان آزمایش کنند؟ شاید خرد ، اشیاء فیزیکی بهتر از CGI در بودجه مناسب باشد. همه این عوامل بر فرآیند خلاقانه و گزینه ها (حتی در شرکت غول پیکری مانند اپل) تأثیر می گذارد.

این یک بهانه نیست – فقط واقعیت است.

شکست محتوا یا اشتباه محتوا؟

بسیاری از کمپین‌های تبلیغاتی این جمله را برمی‌انگیزند که «آنها به چه فکر می‌کردند؟» پاسخ (تبلیغ کندال جنر پپسی یا ادای احترام نام تجاری خشمگینی که به دنبال مرگ افراد مشهور انجام می شود را در نظر بگیرید).

  چگونه وبلاگ HubSpot با نوسانات SERP مبارزه می کند

آیا این بدان معنی است که آنها شکست خورده اند؟ یا اشتباه هستند؟ و چه تفاوتی دارد؟

همانطور که بعد از تباهی تبلیغات تعطیلات Peloton نوشتم (یادتان هست؟)، مردم یاد می گیرند که از اشتباهات زودتر بترسند. اکثر ما تقریباً از روز اول پیام های هشدار دهنده می شنویم.

برخی ضروری و مفید هستند (“چاقو را در توستر زنده نچسبانید” یا “قبل از عبور از خیابان به هر دو طرف نگاه کنید.”) برخی نیستند (“آن مقاله را کامل کنید” یا “آن هدف را از دست ندهید” “)

در نتیجه، بسیاری از مردم ترس از ریسک ، بزرگ می شوند – و این مانع خلاقیت می شود. مشکل از ترکیب شکست و اشتباهات ناشی می شود. به دانستن تفاوت کمک می کند.

در سال 1987 به لس آنجلس نقل مکان کردم تا نوازنده راک اند رول شوم. من شکست خوردم. اما این یک اشتباه نبود. من اشتباه نکردم که امتحان کردم. تلاش من فقط جواب نداد

برچسب زدن “اشتباه” به یک تلاش ناموفق، ترس هایی را ایجاد می کند که افراد را از انجام هر کاری خلاقانه باز می دارد.

آمیختگی شکست و اشتباه اغلب در بازاریابی خلاق اتفاق می افتد. مطمئناً، مردم قطعات محتوایی ایجاد می کنند (و فراموش نکنیم که همیشه افرادی پشت این ایده ها هستند) که واقعاً به عنوان اشتباه به حساب می آیند.

آنها همچنین محتوایی تولید می کنند که به سادگی شکست می خورد.

اجازه ندهید واکنش های شدید باعث ترس شما از شکست شود

در اینجا چیزی است که در مورد محتوای شکست خورده است. شما می توانید تمام کارها را برای تحقیق در مورد مخاطبان خود انجام دهید و برای توسعه و تقویت ایده های خود وقت بگذارید – و ممکن است محتوا همچنان شکست بخورد. داستان، پلت فرم یا قالب ممکن است طنین انداز نباشد یا مخاطب به سادگی به آن اهمیت ندهد. این بدان معنا نیست که اشتباه است.

  و همچنین می تواند این کار را انجام دهد

آیا تبلیغ اپل یک اشتباه بود؟ شاید، اما من اینطور فکر نمی کنم.

آیا این یک شکست بود؟ پاسخ ویتریولیک ​​نشان دهنده بله است.

با این حال، آگهی تجاری میزان قابل توجهی از آگاهی را ایجاد کرد (53 میلیون بازدید از پست تیم کوک در X، در هر Variety.) و، علیرغم عذرخواهی، این شرکت تبلیغ را از صفحه YouTube خود که در آن بیش از درآمد کسب کرده است، حذف نکرده است. 1 میلیون بازدید

کاپیتان تخیلی ژان لوک پیکارد زمانی گفت: «ممکن است مرتکب هیچ اشتباهی نشد و باز هم شکست خورد. این ضعف نیست. زندگی همینه.” تبلیغ اپل این بیانیه را تغییر می دهد – اپل اشتباهات زیادی مرتکب شد و همچنان توجه زیادی را به خود جلب کرد.

من پیشنهاد نمی کنم که مردم از کارهای خلاقانه انتقاد نکنند. نقدهای سازنده به ما کمک می کند از شکست خود و دیگران درس بگیریم. شما حتی می توانید به خوبی در مورد شکست محتوا بخندید.

همانطور که سیسرو فیلسوف رومی زمانی نوشت: “هر اشتباهی احمقانه نیست.”

تیم های خلاق ریسک می کنند. آنها چیزهای خارج از منطقه راحتی خود را امتحان می کنند. گاهی اوقات آنها شکست می خورند (گاهی به طرز تماشایی).

اما اجازه ندهید که ابراز خشم دیگران به خاطر شکست، تمایل شما را برای امتحان ، چیزهای خلاقانه مهار کند.

آیا دوست ندارید که تمام دنیا درباره محتوایی که ایجاد می کنید صحبت کنند؟ برای رسیدن به آنجا، باید آن سطح از شکست را به خطر بیندازید.

و قبول این ریسک یک اشتباه نیست.

این داستان شماست خوب بگو

اشتراک در به ایمیل های CMI در روزهای کاری یا هفتگی برای دریافت عینک های رز رنگ در صندوق ورودی خود هر هفته.

مطالب مرتبط دستچین شده:

تصویر روی جلد توسط جوزف کالینوفسکی/موسسه بازاریابی محتوا

منبع: https://contentmarketinginstitute.com/articles/content-failures-creativity/

My stocktally services pvt ltd. To help organizations work toward racial equity in suicide prevention efforts. Felicia hardy techpros : innovate, learn & connect.