چرا هر CMO باید جستجوی TAM خود را بداند

از آنجایی که هزینه های تبلیغات در سال گذشته افزایش یافته است، بنیانگذاران و CMOs به دنبال جایگزین هایی برای خرید پولی هستند.

جستجوی گرافیک TAM با تصویر نویسنده و نمادها برای جستجو، ایده ها و ارتباطات

HubSpot ارزش جستجوی ارگانیک را زود تشخیص داد و رشد ما را در کنار چشم انداز جستجوی در حال گسترش ممکن کرد.

در حالی که تجارب جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی در حال تغییر شکل چشم‌انداز جستجو هستند، ما همچنان به جستجو معتقدیم. برای بررسی اینکه آیا جستجوی ارگانیک یک فرصت برای شماست، باید جستجوی TAM (بازار آدرس پذیر کل) خود را بدانید.

اکنون دانلود کنید: الگوی تجزیه و تحلیل TAM جستجوی رایگان

اکثر CMO ها با مفهوم Search TAM آشنا هستند، اما طبق تجربه من، اکثر بازاریابان به طور مصنوعی فرصت های خود را هنگام محاسبه آن محدود می کنند. من و کایران اخیراً در مورد چگونگی محاسبه Search TAM در قسمتی از Marketing Against the Grain عمیقاً بررسی کردیم.

قبل از پرداختن به جزئیات، اجازه دهید ابتدا توضیح دهیم که چرا تبلیغات پولی معمولاً برای همیشه مقیاس نمی‌شوند.

چرا تبلیغات پولی برای همیشه کار نمی کند؟

بیشتر دلایل انحراف از تبلیغات پولی به هزینه برمی گردد. از این گذشته، تبلیغات پولی با افزایش مقیاس گران تر می شود.

همانطور که کایران در قسمت اخیر ما به اشتراک گذاشت، اگر اقتصاد واحد به نفع شما باشد، می توانید تبلیغات پولی را به طور نامحدود افزایش دهید. برای اکثر شرکت‌ها، اگر به افزایش مقیاس ادامه دهید، کانال اشباع می‌شود.

برای پشت سر گذاشتن برخی ارقام، فرض کنید 100 هزار دلار در ماه برای رسانه های پولی برای ایجاد تقاضا هزینه می کنید. یک سال بعد، 200 هزار دلار در ماه خرج نخواهید کرد و دو برابر بیشتر سرنخ دریافت خواهید کرد. شما 200 هزار دلار خرج خواهید کرد تا 50 درصد سرنخ بیشتر به دست آورید. این کلیدی است که قبل از آن نقطه تنوع ایجاد کنید.

  اسناد فاش شده اسرار الگوریتم جستجو را فاش می کنند

بازاریابی ارگانیک مانند تبلیغات پولی نیست، در مورد مستقیم LTV به CAC نیست. در عوض، این در مورد متنوع ، استراتژی های بازاریابی برای رشد پایدار است.

نایل ، جستجوی شما TAM با محصول شما شروع می شود

اکثر شرکت ها در جستجوی ارگانیک شکست می خورند زیرا مسیر محتوای مناسبی برای بازگشت به محصولات خود برای کسب درآمد از بازدید ندارند. برای انجام این کار، با این ویژگی شروع می‌کنید، سپس هر بار یک سطح از انتزاع را بالا می‌برید تا زنجیره‌ای از موضوعات مرتبط بسازید که بازدیدکنندگان می‌خواهند درباره آن‌ها بیاموزند.

بیایید از مثالی استفاده کنیم که کایران در قسمت اشاره کرد – محصول تبلیغاتی پولی HubSpot، که به بازاریابان امکان مدیریت کمپین های تبلیغاتی فیس بوک را می دهد.

اگر از محصول یک سطح بالاتر بروید، به مرحله آموزش، مردم سعی می کنند یاد بگیرند که چگونه کمپین تبلیغاتی فیس بوک خود را مدیریت و بهینه کنند. از آن یک سطح بالاتر بروید و مردم سعی می کنند یاد بگیرند که چگونه ترکیب رسانه ای پولی موثرتری ایجاد کنند.

زیبایی نردبان بالا رفتن در این است که در را به روی محتوای متنوع تری باز می کند. به عنوان مثال، می توانید محتوایی پیرامون موضوعات زیر ایجاد کنید که در مجاورت تبلیغات فیس بوک هستند:

  • نحوه ایجاد داشبورد برای شبکه های اجتماعی پولی
  • نحوه اندازه گیری هزینه به ازای هر کلیک
  • آشنایی با مدل ROAS-to-LTV

این تکنیک به شما این امکان را می دهد که یک قیف جذب محتوا طراحی کنید که خوانندگان را از طریق محتوای وبلاگ مرتبط جذب می کند، آنها را با یک الگوی ماشین حساب ROAS آشنا می کند و در نهایت آنها را در پیام رسانی در مورد نرم افزار تبلیغات HubSpot پرورش می دهد.

خوشه های موضوعی خود را تعریف کنید

ایجاد یک مسیر محتوا بر اساس نقشه ویژگی شما بسیار قدرتمند است. فقط در نظر گرفتن این رویکرد یک تغییر بازی برای تجارت شما خواهد بود. بیشتر بازاریابان تمایل دارند این کار را به ترتیب مخالف انجام دهند – ابتدا محتوا ایجاد کنید، سپس بفهمید که چگونه مردم را به محصول خود علاقه مند کنید.

  شیک و باکلاس | وبلاگ ست

درک TAM جستجوی شما مستلزم درک مسیر محتوا برای همه دسته‌های موضوعی مهم شما است. مسیر محتوا را که ما نردبان‌هایی را به سمت خوشه موضوعی «تبلیغات پولی» ترسیم کردیم، اما در HubSpot، مجموعه‌های موضوعی برای بازاریابی ایمیلی، بازاریابی رسانه‌های اجتماعی، و فهرست بلندبالایی از موارد دیگر نیز داریم.

برای تخمین TAM جستجوی واقعی خود، باید این دسته‌های موضوعی را تعریف می‌کردیم، سپس به همه کلیدواژه‌های اصلی که می‌خواستیم در همه آنها رتبه‌بندی کنیم، نگاه کنیم. این تمرین کل ترافیک ماهانه را که در همه کلمات کلیدی ما در دسترس است به ما داد. البته، ما می‌دانستیم که همه این ترافیک را دریافت نمی‌کنیم، جایی که مدل‌های رشد وارد می‌شوند.

ساخت مدل های رشد

هنگامی که کل ترافیک موجود را برای موضوعاتی که به آن‌ها اهمیت می‌دهید کمی کنید، می‌توانید ترافیکی را که انتظار دارید به دست آورید مدل کنید. راه های زیادی برای انجام این کار وجود دارد و قطعاً نیاز به برخی فرضیات دارد. وقتی این کار را انجام می‌دهیم، تخمین می‌زنیم که ممکن است برای یک موضوع معین در چه رتبه‌ای قرار بگیریم (مثلاً از 3 تا 6).

از آنجا، میانگین نرخ کلیک از طرف Google را محاسبه می‌کنیم تا مشخص کنیم چه میزان ترافیکی را می‌توانیم انتظار داشته باشیم، سپس نرخ‌های تبدیل را بر اساس اینکه چگونه توانسته‌ایم مشتریان را در گذشته تبدیل کنیم، اعمال می‌کنیم. از این رو، می توانیم شروع کنیم به درک اینکه چه تعداد مشتری می توانیم از هر موضوع ایجاد کنیم.

گام به گام: چگونه TAM جستجوی خود را پیدا کنید

برای شروع ساختن TAM جستجوی خود، الگوی تحلیل TAM جستجوی ما را دانلود کنید و مراحل زیر را دنبال کنید.

1. یک نقشه ویژگی محتوا ایجاد کنید.

به قول کایران: “من نقشه ای از تمام ویژگی های محصول خود ایجاد می کنم، و سپس به موضوعات مرتبط با آن ویژگی ها بازمی گردم. کار برای آن ویژگی چیست؟ و سپس موضوعاتی که کسی می گوید چیست؟ آیا می خواهند خود را در مورد آنها آموزش دهند؟”

2. تحقیق در مورد کلمات کلیدی انجام دهید.

از ابزار کلمات کلیدی مانند Ahrefs، SEMrush یا Moz Keyword Explorer برای تحقیق در مورد کلمات کلیدی استفاده کنید. این باید ترکیبی از کلمات کلیدی دم کوتاه و دم بلند را به شما ارائه دهد که مخاطب هدف شما استفاده می کند.

  تدوین استراتژی بازاریابی چگونه انجام می شود؟ آرتا تکنیکال استودیو

3. حجم جستجو را تخمین بزنید.

حجم جستجو را برای هر کلمه کلیدی تجزیه و تحلیل کنید. این به شما کمک می کند تا میزان دسترسی بالقوه کلمات کلیدی مورد نظر خود را محاسبه کنید.

4. کلمات کلیدی رقبا را تجزیه و تحلیل کنید.

پیدا کنید که آنها برای کدام کلمات کلیدی رتبه بندی می کنند و چگونه مخاطبان جستجوی خود را هدف قرار می دهند. این به شناسایی شکاف ها در استراتژی کلمات کلیدی و فرصت های رشد و همچنین منابع مورد نیاز برای رقابت بر روی کلمات کلیدی مختلف کمک می کند.

5. روندها و فصلی بودن را ارزیابی کنید.

هر گونه روند فصلی یا نوسانات در حجم جستجو را که ممکن است بر صنعت شما تأثیر بگذارد را در نظر بگیرید. برای مثال، بگویید کسب و کار شما به خرید در تعطیلات متکی است. حجم جستجو برای کلمات کلیدی خاص تعطیلات در طول سال تقویمی افزایش و کاهش می یابد. نقشه برداری از این نوسانات منجر به جستجوی TAM دقیق تر می شود.

6. محاسبه کل ترافیک جستجو.

پس از جمع‌آوری داده‌ها در مورد حجم جستجوی کلمات کلیدی، کلمات کلیدی رقیب، قصد کاربر و روندها، می‌توانید دید کلی از ترافیک ارگانیک بالقوه در بازار خود را محاسبه کنید.

7. برای محاسبه Search TAM از مدل های رشد استفاده کنید.

فرضیاتی را برای تعیین میزان ترافیکی که می‌توانید در همه موضوعات ایجاد کنید، ایجاد کنید، سپس از معیارهای کلیک و نرخ تبدیل برای تعیین تأثیر بر درآمد استفاده کنید.

8. تغییرات را در جستجوی TAM خود دنبال کنید.

برخی از حجم کلمات کلیدی نسبتاً پایدار هستند، اما اکثر آنها با روند و زمان در نوسان هستند. این امر نظارت بر TAM جستجو و استراتژی محتوای خود را برای پاسخ به سرعت تغییرات ضروری می کند.

برای توضیح 40 دقیقه ای در مورد آنچه که برای ساخت یک موتور بازاریابی ارگانیک نیاز است، قسمت کامل بازاریابی در برابر دانه را در زیر ببینید:

این مجموعه وبلاگ با مشارکت بازاریابی در برابر دانه، پادکست ویدیویی است. این ایده‌ها را عمیق‌تر به ایده‌های مشترک رهبران بازاریابی، کیپ بودنار (مدیر مدیریت مالی HubSpot) و کیران فلانگان (SVP، بازاریابی در HubSpot) می‌پردازد، زیرا آنها استراتژی‌های رشد را باز می‌کنند و از بنیان‌گذاران و همتایان برجسته یاد می‌گیرند.

منبع: https://blog.hubspot.com/marketing/search-tam

By modernizing stock control with stocktally’s help, garment retailers can save time and reduce errors. To unveil a range of subscription bundles alongside its new iphones this october according to. Techpros : innovate, learn & connect ultimate technology resource,trends & insights.