رشد. این موضوعی است که هر رهبر فروش و بازاریابی در حال حاضر روی آن متمرکز است. ما در سراسر B2B SaaS سال سختی را پشت سر می گذاریم و بادهای معکوس اقتصادی همچنان به برنامه های ما پیچیدگی می بخشد. از همین رو کارآمد رشد بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد.
برای بررسی چالشها، روندها و راهحلهای فعلی برای رشد اقتصادی کارآمد در سال پیش رو، اخیراً با Gong برای میزبانی میزگردی در لندن همکاری کردیم. به عنوان معاون G2 در منطقه EMEA، لزلی رونالدسون، معاون فروش EMEA در گونگ، Paul Gilhooly، معاون فروش EMEA در 6حسو جولیا پیلکس، مدیر ارشد بازاریابی در HubSpot.
من از شنیدن آنچه که این رهبران متخصص در سازمان های خود می بینند، می شنوند و انجام می دهند هیجان زده بودم. همچنین ارتباط مجدد با پل بسیار خوب بود، زیرا من و او برای اولین بار سفرهای پدر و نقش های GM و لزلی را که همکار قبلی من در لینکدین بود به اشتراک گذاشتیم.
همانطور که ممکن است تصور کنید، چندین موضوع کلیدی از بحث ما ظاهر شد.
استفاده از هوش مصنوعی برای افزایش کارایی
پذیرش هوش مصنوعی در حال افزایش است زیرا خریداران به طور فزاینده ای انتظار تجربه های شخصی در تمام نقاط تماس را دارند. با در نظر گرفتن این موضوع، من و همکاران پانلم موافقت کردیم که از هوش مصنوعی نه تنها برای ایجاد محتوای بیشتر، بلکه برای آزاد ، زمان برای کارهای با ارزش استفاده شود.
برای مثال، گونگ از هوش مصنوعی برای خودکارسازی 10 درصد خطوط لوله و پرچمهای قرمز سطح خود برای مدیران استفاده میکند، در حالی که Hubspot طراحی صفحه فرود را از هفتهها به دقیقه کاهش داده است و به بازاریابان اجازه میدهد در جاهای دیگر سرمایهگذاری کنند.
هدف گذاری حساب های مناسب
با طولانی شدن چرخه های فروش، هدف قرار دادن حساب های با پتانسیل بالا بسیار مهم است. شرکت کنندگان در پنل موافقت کردند که دسترسی هدفمند به حساب، رویکرد مؤثرتری نسبت به حجم فراگیر بیشتر برای کیفیت نسبت به کمیت است.
برای پذیرش این رویکرد، هوش مصنوعی برنامه دیگری را برای تخصیص پویا حسابهای درون بازار و کمیتههای خرید نقشه ارائه میکند. تمرکز بر افراد در حال ظهور، مانند متخصصان عملیات درآمد، راه دیگری برای افزایش نرخ برد است.
بهینه سازی سفر مشتری
برای بهبود حفظ و انحراف مبارزه، اطمینان از حذف نقاط اصطکاک در سفر مشتری بسیار مهم است. این به معنای ایجاد تجارب مشتری یکپارچه در فروش، بازاریابی و موفقیت مشتری است – همسو ، این تیم ها با اهداف مشترک، داده ها، ابزارها و روابط انسانی. همچنین، به دنبال بهینهسازی سفر باشید، اما مشارکت مداوم در سطح اجرایی را در نظر بگیرید.
تاکید بر رهبری قوی
اعضای میزگرد همچنین بر تمرکز بر آنچه که آنها «قابل کنترل» میدانند – مانند اجرا، تمرکز منابع و ارتباطات شفاف – تأکید کردند. اجرای قوی و انضباط فرآیند، به ویژه در زمان های سخت تر، نتیجه می دهد.
همچنین، سعی کنید رویکردهای مختلف را آزمایش کنید و دیدگاههای متنوع را بپذیرید، زیرا رهبری اصیل و همدلانه اعتماد را جلب میکند. و این برای هدایت تیم ها از طریق عدم اطمینان بسیار مهم است.
از اینکه فرصت شنیدن سخنان رهبران صنعت مانند لزلی، پل و جولیا را دارم، سپاسگزارم. در سال پیش رو، من حتی بیشتر از قبل بر روی آنچه در کنترل من است تمرکز خواهم کرد و ابتکاراتی را که بیشترین تأثیر را در کسب و کار دارند، در اولویت قرار می دهم، در حالی که به عنوان یک رهبر دلسوزی را حفظ می کنم.
بحث ما تقویت کرد که در حالی که زمانها چالش برانگیز است، رهبرانی که رشد کارآمد، رهبری شفاف و تجربه مشتری را دوچندان میکنند، علیرغم عدم اطمینان بازار میتوانند شتاب ایجاد کنند.
منبع: https://learn.g2.com/marketing-sales-efficient-growth-2024