همه ویدیوها را دوست دارند.
در جدیدترین تحقیقات CMI، 84٪ از بازاریابان می گویند که از ویدئوها استفاده می کنند – که نسبت به سال قبل 11٪ جهش داشته است.
با این حال، مدیران اجرایی، مدیران و دیگران هنوز برای آن فریاد می زنند بیشتر ویدیوها احتمالاً در جلسهای نشستهاید که مدیرعامل میگوید شرکت به ویدیوهای بیشتری نیاز دارد. یا یک پیوند TikTok فوروارد شده با یادداشتی از یک مدیر فروش دریافت کرد که میگفت: «ما باید این کار را انجام دهیم».
اما ساختن ویدیوهای بیشتر به این دلیل که افراد سازمان شما آنها را می خواهند دلیل کافی نیست. خوب، یک درخواست مدیر عامل ممکن است باشد. اما حتی پس از آن، شما به یک استراتژی پشت تصمیمات ویدیویی خود نیاز دارید تا بیشترین سود را از آنها ببرید. در نظرسنجی ویدیویی CMI، 60 درصد از بازاریابان می گویند که یک استراتژی ویدیویی به آنها کمک می کند تا نتایج بهتری ارائه دهند.
بین پورتر، مدیر برند و تولید محتوا در Grainger، و A. Lee Judge، یکی از بنیانگذاران Content Monsta، اخیراً به CMI Live ملحق شدهاند تا در مورد نحوه برخورد بازاریابان با ویدیو در برندهای خود و ارائه نکات عملی برای ایجاد ویدیوهای با کیفیت، توصیههایی را به اشتراک بگذارند.
این ویدیو را تماشا کنید یا برای نکات برجسته به ادامه مطلب بروید:
یک استراتژی ویدیویی برای مشتریان خود بسازید
بین توصیه می کند: «همیشه ابتدا به مشتری فکر کنید.
برای انجام این کار، این دو سوال را بپرسید:
- چه چیزی مخاطب را برای تماشای یک ویدیو جذب می کند؟
- برند میخواهد مخاطب پس از دیدن یک ویدیو چه کاری انجام دهد؟
با شناسایی هدف و دعوت به اقدام در ابتدا، به احتمال زیاد یک ویدیوی موثر برای بینندگان و برند خود ایجاد خواهید کرد.
بهعنوان مثال، برای رسیدن به هدف شناخت برند گرینگر، بین و تیمش «قهرمانان هر روز» را ایجاد کردند، مجموعهای ویدیویی که مشتریان مختلف گرینگر را به تصویر میکشد.
با این حال، اگر هدف ایجاد انگیزه در بیننده برای خرید یک محصول بود، Bean میگوید یک ضربهگیر پنج ثانیهای YouTube که محصول را تبلیغ میکند و بینندگان را به صفحه فرود هدایت میکند، منطقیتر خواهد بود.
ملاحظات مشتری و اهداف برند را برای هدایت تصمیمات ترکیب کنید
استراتژی ویدیویی اول مخاطب به طور طبیعی منجر به ترکیبی از محتوای ویدیویی، از موضوع به لحن خواهد شد.
طول ویدیو نیز متفاوت خواهد بود. کوتاه یا بلند؟ پاسخ به مخاطب برمی گردد.
به عنوان مثال، مردم یک ویدیوی دو تا سه دقیقه ای درباره یک محصول را تماشا نمی کنند. «کوتاه کن. سریع درستش کن بین میگوید فوراً توجه آنها را جلب کنید و میدانید که میخواهید چه کاری انجام دهند – برای خرید کلیک کنید.
وقتی میخواهید از نظر احساسی با هم ارتباط برقرار کنید، ویدیوهای طولانیتر را کاوش کنید، که اغلب برای اهداف عالی مفید است. Bean کلیپهای 12 تا 15 ثانیهای را با پرسش و پاسخ پیشنهاد میکند تا به مخاطبان متوسط کمک کند تا درباره کارهایی که کسب و کار شما انجام میدهد بیشتر بدانند.
بین میگوید: «روشی خلاقانه برای استفاده از انواع مختلف ویدیو با طولهای مختلف برای ادامه داستان و حذف آنها از این قیف وجود دارد.
همچنین می توانید از همان محتوای ویدیویی به روش های مختلفی استفاده کنید. برای مثال، میتوانید یک ویدیوی دو دقیقهای که داستان برند یا یک مشتری را در یوتیوب بازگو میکند، منتشر کنید و آن را در صفحه فرود جاسازی کنید.
سپس، برش های کوتاه تری از آن ایجاد کنید تا در شبکه های اجتماعی پست کنید و ترافیک را به صفحه فرود هدایت کنید. میتوانید با پیوند دادن به ویدیوهای یک محصول خاص از آن صفحه فرود، مشتری بالقوه را به سمت پایینتر هدایت کنید.
بین می گوید: «کل داستان را بگویید تا مشتری خود را با نام تجاری خود درگیر نگه دارید.
از داستان سرایی برای تقویت محتوای ویدیویی انسان محور خود استفاده کنید
در حالی که طول، لحن و موضوع متفاوت است، ویدیوهای شما همیشه باید در سطح انسانی طنین انداز باشند.
بین میگوید: «هر برند داستانی برای گفتن دارد و هر محصولی میتواند آن عنصر احساسی را در خود داشته باشد.
بگو چکش میفروشی این یک محصول ، نیست. مردم فقط آن را برمی دارند و استفاده می کنند، درست است؟ چقدر احتمال دارد که یک ویدیوی نمایشی از یک چکش مخاطب را جذب کند؟
اما اگر روی شخصی که پشت چکش است تمرکز کنید، مردم پاسخ خواهند داد.
یک داستان ویدیویی در مورد مشتری که چکش را در اختیار دارد انجام دهید. آیا آن را خریدند؟ آیا آنها آن را به آنها منتقل کردند؟ چه کسی دیگر از چکش استفاده کرد؟ برای چه استفاده کردند؟ مالک فعلی چگونه از آن استفاده می کند؟ چگونه آن را دوست دارند؟
بین توضیح می دهد: “شما در حال ایجاد آن ارتباط انسانی با آن و ارتباط عاطفی با مخاطب با استفاده از ویدئو به عنوان یک پلت فرم هستید.”
از دیگر ایده های او برای ایجاد ویدیوهایی که با مخاطبان ارتباط برقرار می کند:
- صدای محصولی را که برای جذب مخاطبان ASMR گرا ایجاد می شود ضبط کنید. (ویدئوهای پاسخ مریدین حسی مستقل محبوب هستند زیرا صداها می توانند باعث ایجاد احساس سوزن سوزن شدن در برخی شنوندگان شوند.)
- مراحل ساخت محصول را مرحله به مرحله طی کنید و در مورد کاربردها و ویژگی های آن نکاتی را ارائه دهید.
- یک روز از زندگی یک محصول یا کارمند را دنبال کنید.
- یک پرسش و پاسخ با یک متخصص محصول یا مشتری که از محصول استفاده می کند انجام دهید.
- از یک پهپاد برای پرواز بر فراز ساختمان هنگام ورود کارمندان برای روز استفاده کنید و آن را در چندین ویدیو تغییر کاربری دهید.
بین می گوید: «هیچ کمبودی در داستان وجود ندارد.
یک طرح توزیع طراحی کنید
با بسیاری از پلتفرمهای موجود برای توزیع ویدیوهای شما، انتخاب میتواند بسیار زیاد به نظر برسد. اما بین می گوید فقط به استراتژی اصلی خود – مخاطبان – برگردید.
او میگوید: «شما میخواهید مشتریان خود را در جایی که هستند ملاقات کنید، بنابراین آنها در واقع با برند درگیر میشوند و در طول زمان این رابطه را ایجاد میکنند. “شما نمی خواهید برای پلتفرمی که بازدهی دریافت نمی کنید ویدیو بسازید.”
با انتشار ویدیوها در هر پلتفرمی که مخاطبان شما از آن بازدید می کنند، آزمایشی را انجام دهید. نتایج را جدا کنید تا واقعاً بفهمید که کدام ویدیو، در صورت وجود، مخاطب شما را جذب و درگیر می کند. ببینید کدام یک به احتمال زیاد به فراخوانهای اقدام شما پاسخ میدهند.
با این دادهها، میتوانید انتشار را در پلتفرمهایی که نتیجه نمیدهند متوقف کنید و روی پلتفرمهایی که نتیجهای ارائه میدهند تمرکز کنید.
نکاتی برای تولید ویدیوی بهتر
با مستندسازی استراتژی خود، شما و تیم می توانید تولید را آغاز کنید. Bean میگوید که Grainger به صورت افقی عکس میگیرد تا محتوای کامل بتواند در YouTube پخش شود. سپس، آنها محتوا را ویرایش می کنند تا مخاطب را در پلتفرم های عمودی بهتر جا دهد.
Content Monsta’s Lee Judge این نکات اضافی را برای تولید ویدیوهای با کیفیت بهتر ارائه می دهد که برای برند و مخاطبان شما مفید است:
- یک سرعت گوش دادن را بپذیرید: هنگامی که برای برقراری ارتباط صحبت می کنید، باید سرعت خود را کاهش دهید حتی اگر به نظر شما کند نباشد. لی میگوید برای بیان و رساندن نظر خود وقت بگذارید تا شنونده بتواند آنچه را که میگویید پردازش کند.
- به دوربین انرژی بدهید: لی با تماشای ویدیوهای اولیه خود متوجه شد که وقتی فیلمنامه ای را می خواند، ابروهایش هرگز تکان نمی خورد. “این عادی نیست. در یک مکالمه، هیجان زده می شوید، ابروهایتان حرکت می کنند و اتفاقاتی می افتد. این نشانهای بود که میخواندم، و احساس درستی نداشتم.»
احساسات خود را کمی افزایش دهید تا طبیعی تر به نظر برسید. وقتی نامزد هستید، نه تنها ابروهایتان حرکت می کند، بلکه دستانتان و حتی لبخندتان هم حرکت می کنند.
- مواد دور ریختنی را امتحان کنید: وقتی با سوژههایی روبرو میشوید که جلوی دوربین راحت نیستند، برای گرفتن عکس اضافی برنامهریزی کنید. لی میگوید همکارش مارک راکو در Content Monsta به فرد اجازه میدهد بداند که کار به خوبی پیش رفته است، اما او از آنها میخواهد که یک کار دیگر انجام دهند. «همه قوانین را فراموش کنید. فقط خودت باش، و بیایید یک بار دیگر آن را قبول کنیم.» او به آنها می گوید. برداشت دوم تقریباً همیشه همان چیزی است که آنها استفاده می کنند. “در آن مرحله، او قبلا آنها را آموزش داده است. او قبلاً به آنها گفته است که چگونه کارهای خاصی را انجام دهند و آنها آرامتر شدهاند.»
برای طراحی برنامه ویدیویی خود وقت بگذارید
اگر می خواهید ویدیو بسازید – و احتمالا باید – در مورد آن فکر کنید. یک استراتژی برای نحوه استفاده از ویدیو در طول سفر مشتری ترسیم کنید.
Bean میگوید: «شما میخواهید محتوایی ایجاد کنید که مرتبط باشد و نشاندهنده عالی کسبوکار شما باشد.
مطالب مرتبط دستچین شده:
تصویر روی جلد توسط جوزف کالینوفسکی/موسسه بازاریابی محتوا
منبع: https://contentmarketinginstitute.com/articles/video-strategy-ideas/