برای فروشندگان SaaS، صدای مشتری یک اهرم قدرتمند برای اجرای استراتژی شما به بازار (GTM) است. در شرکت نرم افزار مدیریت رسانه های اجتماعی جوانه اجتماعی، استفاده از صدای مشتری به روشی جامع در سراسر تجارت سنگ بنای موفقیت آنها بوده است.
طی گفتگوی اخیر با ناتالی سورینومعاون Sprout Social’s Marketing محصول و مشتری، ما دقیقاً به این موضوع پی بردیم که تیم او دقیقاً چگونه این کار را انجام می دهد (و در آن برتری دارد). در اینجا پنج نکته قابل اجرا از ناتالی وجود دارد که از بحث ما در مورد چگونگی مهار و ادغام صدای مشتری در GTM شما ناشی شده است.
1. در طول سفر مشتری بازخورد بگیرید
در Sprout، بازخوردها در چندین نقطه تماس در طول سفر مشتری جمعآوری میشوند – بلافاصله پس از ورود به هواپیما. لحظات کلیدی مانند دوره های تمدید و تعامل با تیم پشتیبانی در گرفتن بازخورد معتبر و متعادل ضروری است.
این حلقه پیوسته تضمین میکند که شرکت به طور مداوم با نیازها و تجربیات مشتری هماهنگ میماند، نه فقط در یک لحظه در زمان.
2. از بررسی ها برای اعتبار سنجی و ایجاد اعتماد استفاده کنید
همانطور که ناتالی به اشتراک گذاشت، Sprout تاکید قابل توجهی بر نظرات مشتریان در مراحل مختلف سفر خریدار دارد. این که آیا یک مشتری بالقوه به تازگی وارد مرحله تحقیق می شود یا تصمیم نهایی را تأیید می کند، بررسی های مشتری در پلتفرم هایی مانند G2 اعتبار سنجی ضروری را ارائه می دهد.
با جمعآوری نظرات صادقانه در یک انجمن عمومی، Sprout اعتماد و شفافیت را با مشتریان فعلی و بالقوه خود ایجاد میکند – که عوامل کلیدی در فرآیندهای تصمیمگیری B2B امروزی هستند.
3. توسعه محصول را با بازخورد لحظه ای مشتری هدایت کنید
هر بازخوردی که Sprout از مشتریان خود دریافت می کند، به خوبی مورد استفاده قرار می گیرد. برای اطلاع رسانی تصمیمات نقشه راه به ابزارهای مدیریت محصول آنها منتقل می شود. با درک رضایت مشتری و زمینههایی که نیاز به بهبود دارند، شرکت میتواند پیشرفتهایی را که برای کاربرانش اهمیت دارد، اولویتبندی کند.
تیرویکرد فعال او نه تنها رضایت مشتری را تقویت میکند، بلکه نوآوری محصول را بر اساس تجربیات واقعی کاربر هدایت میکند.
4. بازاریابی و فروش را با داستان های مشتری توانمند کنید
با استفاده از محتوای G2Sprout از جمله رتبهبندیها، نشانها و جوایز، این بازخورد ارزشمند را در مواد بازاریابی خود گنجانده است. از صفحه اصلی وب سایت آنها گرفته تا پست های رسانه های اجتماعی، صدای واقعی مشتری در روایت برند آنها نقش اساسی دارد.
ناتالی خاطرنشان کرد: “ما می خواهیم مشتریان احتمالی احساس کنند که تصمیمی بدون پشیمانی می گیرند.” در طول مکالمات فروش، شامل نظرات مشتریان و G2 Grids® به کاهش ریسک فرآیند تصمیمگیری کمک میکند و خریداران را به طور مؤثرتری در امتداد قیف حرکت میدهد.
5. موفقیت مشتری را جشن بگیرید و تقویت کنید
دریافت افتخار محصول شماره یک در جوایز بهترین نرم افزار 2024 G2 لحظه غرورآفرینی ویژه برای Sprout بود. آنها با استفاده از راه حل حمایت از کارکنان خود، این شناخت را در رسانه های اجتماعی تقویت کردند و تعامل قابل توجهی را به دست آوردند.
در واقع، به گفته ناتالی، “این به مراتب بیشترین اشتراک گذاری پستی بود که ما تا به حال به عنوان یک سازمان داشته ایم.” این نه تنها موفقیت های مشتریان آنها را جشن می گرفت، بلکه باعث افزایش دید و اعتبار نام تجاری می شود، در حالی که از حمایت کارکنان بهره می برد.
خوراکی های کلیدی
اگر یک چیز از این مکالمه مشخص باشد، این است که ادغام صدای مشتری در هر جنبه ای از استراتژی ورود به بازار برای Sprout Social مفید بوده است.
از اصلاح نقاط تماس مشتری گرفته تا اطلاعرسانی به توسعه محصول و توانمندسازی بازاریابی و فروش، بازخورد مشتری نیروی محرکه موفقیت پایدار آنها است.
همانطور که ناتالی به درستی توصیه کرد، “به مشتریان بیشتر گوش کنید”، به خصوص در شرایط چالش برانگیز بازار. اجازه دادن به بازخورد مشتری که استراتژی شما را هدایت کند تضمین می کند که مرتبط، قابل اعتماد و جلوتر از منحنی باشید.
اگر چت زنده ما را از دست دادید، می توانید ضبط درخواستی را مشاهده کنید.
منبع: https://learn.g2.com/drive-gtm-with-customer-voice