جایی در پس ذهن خود، احتمالاً به یاد می آورید که حداقل یک مقاله را خوانده اید که در آن گفته شده بود که دامنه توجه ما به “فقط 8 ثانیه” یا “کمتر از یک ماهی قرمز” کاهش می یابد.
اگرچه جذاب به نظر می رسد، اما به این سادگی نیست. نتیجه گیری سریع و غرق شدن در روایت کلیک ساده آسان است، اما تحقیق در مورد گستره توجه انسان چندان واضح نیست.
در واقع، به نظر میرسد برخی از مطالعات علمی در جهت کاملاً مخالف آن اشاره میکنند – انسانها ظرفیت عظیمی برای توجه دارند.
مشکل ما توجه نیست – حواس پرتی است
مسئله اصلی کمبود توجه نیست – این انبوهی از عوامل حواس پرتی است که برای تمرکز ما رقابت می کنند. توجه مصرف کننده مدرن کمیاب تر نشده است، فقط نازک تر شده است.
محبوبیت فزاینده پلتفرم هایی مانند TikTok، Instagram و YouTube Shorts ممکن است این تصور را ایجاد کند که دامنه توجه ما در حال کاهش است. اما مسئله واقعی این است که ما به طور فزایندهای مجبوریم در دریایی از محتوای چاههای بینهایت که بهطور الگوریتمی مهندسی شدهاند، با آتش سریع، به اندازه گاز، حرکت کنیم.
به شما سئو اشتباه آموزش داده شده است
به یک متخصص معتبر بازاریابی جستجو تبدیل شوید و با جذب و تبدیل سرنخ های ایده آل خود در هر کجا که هستند، فروش خود را افزایش دهید.
اینجا کلیک کنید
در این محیط، چالش برندها و بازاریابان صرفاً جلب توجه نیست، بلکه حفظ آن است – و استفاده از روایتهایی که بالاتر از هیاهو به عنوان پادزهری برای حواس پرتی است.
محتوای طولانی مدت از بین نمی رود
شواهد زیادی وجود دارد که نشان میدهد محتوای طولانی نه تنها زنده است، بلکه پررونق است.
مقالات طولانی یک نمونه هستند. آنها معمولاً از همتایان کوتاهترشان بالاتر هستند و اغلب با اشتراکها و پیوندهای اجتماعی بیشتری پاداش میگیرند. این نشان می دهد که مخاطبان با آن درگیر هستند، برای آن ارزش قائل هستند و آن را در شبکه های خود به اشتراک می گذارند.
پادکستها نیز بیش از هر زمان دیگری محبوبیت دارند و استرالیا پیشتاز است و اخیراً ایالات متحده را به عنوان بزرگترین کشور گوشدهنده پادکست در جهان پشت سر گذاشته است. بحثهای مفصل و طولانی در هدفونهای ما وجود دارد که در رفتوآمدهایمان و در زمان استراحتهای ناهار انجام میشود. این محتوا در اندازه کوچک نیست – قابل توجه است و محبوبیت آن در حال افزایش است.
شواهد حکایتی این نکته را بیشتر نشان می دهد. به تماشاگر معمولی آمریکایی نگاه کنید که کاملاً قادر است نیم فصل از برنامه تلویزیونی مورد علاقه خود را در یک روز ببلعد. به نوعی، فرهنگ تماشای ما خود افسانه توجه 8 ثانیه ای را از بین می برد.
اندازه گیری تعامل با برند در ساعت، نه در دقیقه
وقتی صحبت از تعامل با برند به میان میآید، میدان بازی بین محتوای بلند و کوتاه یکسان نیست. بیایید یک TikTok 30 ثانیه ای را با یک پادکست مارک تجاری یک ساعته مقایسه کنیم:
- یک ویدیوی برند TikTok با مدت زمان 30 ثانیه، با 10000 بازدید، و میانگین نرخ تکمیل ویدیو 62 درصد ایجاد می کند. 52 ساعت تعامل با مصرف کننده.
- یک پادکست مارک دار با مدت زمان 30 دقیقه، با 1000 گوش دادن و میانگین نرخ تکمیل قسمت 75 درصد 378 ساعت تعامل با مصرف کننده.
بنابراین، در سطح کلان، محتوای طولانیمدت که بهطور مؤثر اجرا میشود، بهطور تصاعدی تعامل بیشتری نسبت به محتوای کوتاه ایجاد میکند (و اغلب، میتواند با کسری از هزینه به این نتایج دست یابد).
آیا می خواهید گواهینامه بازاریابی محتوا را دریافت کنید؟
از ابزارها و کانالها استفاده کنید تا به طور قابل پیشبینی و سودآوری آگاهی، سرنخها، فروش و ارجاعها را افزایش دهید – همه چیزهایی که برای تبدیل شدن به یک استاد واقعی بازاریابی دیجیتال باید بدانید. اینجا را کلیک کنید.
بیایید عمیق تر به داده ها بپردازیم. ما اخیراً بیش از 4.5 میلیون دقیقه از دادههای عملکرد پادکست را از 6 سال پادکست مشتری خود تجزیه و تحلیل کردیم. دریافتیم که:
- میانگین میزان تکمیل محتوای پادکست مارک دار با فرم طولانی 75.54٪ بود.
- میانگین مدت زمان گوش دادن در هر جلسه 22 دقیقه و 26 ثانیه بود
این 22 دقیقه تعامل با برند در هر بار، به ازای هر مصرف کننده، در هر جلسه گوش دادن است. وقتی آن را با تولید TikToks 20 ثانیهای مقایسه میکنید، باورنکردنی است. و عمق نام تجاری آن بسیار بیشتر از یک آگهی تبلیغاتی 30 یا 60 ثانیه ای در رادیو/TVC/پیش رول/غیره است.
البته ویدئوهای کوتاه و تبلیغات جای خود را دارند. این کانال ها برای ایجاد آگاهی و دسترسی یا حتی به عنوان راهی برای یادآوری برند شما به مشتریان عالی هستند.
اما برای ایجاد تعامل واقعی با طرفداران و مشتریان خود، محتوای طولانی مدت به خوبی ساخته شده برتر است.
راز در گفتن داستان های جذاب نهفته است
حقیقت این است که افراد میتوانند برای مدت طولانی روی یک چیز تمرکز کنند. اما شما باید چیزی بسازید که جذاب و معنادار باشد.
برای محتوای طولانی، داستان سرایی عالی فقط یک مزیت نیست – یک پیش نیاز است.
من از نزدیک دیدم که داستان سرایی برای بسیاری از برندها یک مهارت ذاتی نیست. این هنری است که باید آن را پرورش داد و توسعه داد. ایجاد محتوایی که نه تنها مخاطب را جذب میکند، بلکه علاقه او را نیز حفظ میکند، شامل درک خواستهها و نیازهای مخاطب، ساختار روایت، و بافتن پیام برند قانعکننده در رسانه است.
یک متخصص جامعه خبره شوید
بیاموزید که چگونه با مشتریان خود روابط معنادار ایجاد کنید و فرآیند جذب مشتری را خودکار کنید.
اینجا کلیک کنید
به همین دلیل است که وقتی با یک برند برای راهاندازی و تولید پادکست آنها کار میکنیم، تلاش بیشتری میکنیم تا به آنها کمک کنیم پتانسیل داستانسرایی خود را باز کنند. یادگیری نحوه ساخت روایت هایی که نه تنها محصول یا خدماتی را می فروشند، بلکه در عوض ارتباط معناداری با مشتریان و طرفداران شما ایجاد می کنند، زمان می برد.
هنگامی که داستان سرایی عالی انجام شود، این قدرت را دارد که واقعاً مخاطب را مجذوب خود کند و روابط برند و مشتری را تغییر دهد. و هیچ چیز بهتر از محتوای بلند و خوش ساخت نیست؟
منبع: https://www.digitalmarketer.com/blog/long-form-content-rules/