ساکنان یک شهر را به دلیل کمبود خدمات ، می کنند، که پایه مالیات را کاهش می دهد، که منجر به از دست رفتن خدمات بیشتر می شود، که منجر به ، بیشتر ساکنان می شود…
یک نام تجاری جدید، تعداد کمی از رهبران نظر را جذب می کند، که لوگو را به نمایش می گذارند، که هیپسترهای بیشتری را جذب می کند، و سپس یک استاندارد وضعیت ایجاد می کند، که مشتریان بیشتری را جذب می کند.
متغیر کلیدی در هر دو مارپیچ زمان است.
افزایش یا سقوط روز به روز اتفاق می افتد، نه به یکباره، و مداخلات عادی به ندرت تفاوت ایجاد می کند. در عوض، این سرمایه گذاری بیش از حد به ظاهر غیرمنطقی در لحظه است که می تواند پویایی آینده را تغییر دهد.
منبع: https://seths.blog/2024/09/snowballs-and-avalanches/