آیا جوایز Cannes Lions فقط می‌گویند که محتوا بر تبلیغات برتری دارد؟

ما این هفته به جنوب فرانسه نرسیدیم، اما درباره شیرهای کن صحبت کرده ایم.

در جشنواره بین المللی خلاقیت، جالب ترین اتفاق افتاد. برندگان جوایز بزرگ اولیه به اندازه بازاریابی محتوای کلاسیک تبلیغات عالی نبودند.

رابرت رز در جدیدترین کتاب خود و در سخنرانی اصلی خود در Content Marketing World 2023 پرسید که آیا بازاریابی صرفاً به بازاریابی محتوا تبدیل شده است؟ خوب، جوایز شیرهای کن امسال ممکن است نشان دهنده یک نقطه اوج باشد.

رابرت، مشاور ارشد استراتژی CMI، چه فکر می کند؟ ویدیو را تماشا کنید یا ادامه دهید.

درسی از شیرهای کن

به عنوان یک بازاریاب ریفراف، هرگز به چیزهایی مانند جشنواره بین المللی خلاقیت شیرهای کن دعوت نمی شوم. اما متخصصان بازاریابی، تولیدکنندگان محتوا و افراد خلاق به جنوب فرانسه هجوم آوردند و به بیش از 25000 ورودی نگاهی انداختند.

هفتاد سال پیش، مدیران آژانس های تبلیغاتی با حسادت به جشنواره فیلم کن، جشنواره خلاقیت را راه اندازی کردند. آنها می خواستند آثارشان به رسمیت شناخته شود، و فقط کافی است به جنوب فرانسه نگاهی بیندازیم تا متوجه شویم که این جشنواره هرگز جشنواره بین المللی خلاقیت فلوریدا نخواهد بود.

این جشنواره همیشه به خاطر جشن تبلیغات خالص، به ویژه تبلیغات B2C که توسط شرکت‌های بزرگی که می‌توانند هزینه‌های ورودی زیادی را پرداخت کنند، شناخته شده است.

واقعیت جالب: در سال 2013، McCann استرالیا تاریخ ساز شد و بیشترین جایزه جایزه بزرگ (پنج جایزه) را برای هر ورودی کسب کرد. این برنده چیزی شد که امروزه بازاریابی محتوا نامیده می‌شود – کمپین راه‌های احمقانه قطارهای مترو.

  50 آمار تجارت الکترونیک که باید در سال 2024 بدانید (داده های جدید)

برندگان اولیه امسال مرا شگفت زده کردند.

داستان سرایی برای برد

زیمنس Healthineers برنده جایزه Grand Prix Pharma برای کمپین Magnetic Stories شد. سازنده دستگاه‌های MRI با نویسندگان کودکان همکاری کرد تا داستان‌های صوتی همراه با الگوهای صوتی اسکن‌های MRI را تعریف کند، که می‌تواند برای بچه‌ها بلند و نگران‌کننده باشد.

به عنوان مثال، یک کودک می تواند از طریق هدفون به داستانی به نام “قطار پرنده” گوش دهد و در حین انجام اسکن استخوان جمجمه. صدای کوبنده ام آر آی به خوبی با روایت مطابقت دارد.

آیا تبلیغ است؟ خیر

آیا برندی است که از محتوا برای ایجاد تجربه ای جذاب تر، الهام بخش و رضایت بخش تر برای مشتری استفاده می کند؟ کاملا.

این برنده را تا تمرین بازاریابی محتوا انتخاب کنید.

جایزه بزرگ سلامت و تندرستی به مستند کوتاه Dramamine در مورد – از همه چیز – کیف های بارف تعلق گرفت. آژانس FCB در شیکاگو این فیلم 12 دقیقه ای را در مورد گردآورندگان کیف های بارف هواپیما ساخته است. بله، مردم هر چیزی را که می توانید تصور کنید جمع آوری می کنند. آنها در مورد کاهش نیاز به کیسه های بیماری هوا بحث می کنند و برند، با زبان محکم در گونه، اعتبار این کاهش را می گیرد.

آیا تبلیغ است؟ نه واقعا.

این یک محتوای خلاقانه فوق العاده است که موضوعی نه چندان جذاب را به چیزی سرگرم کننده و جذاب تبدیل می کند.

سرانجام، Pedigree برنده جایزه بزرگ در فضای باز شد. با استفاده از فناوری پویا برای تبلیغات در فضای باز، این کمپین از فهرستی از تبلیغات دیجیتالی با حیوانات واقعی و قابل قبول استفاده کرد. وقتی حیوان خانگی به فرزندی پذیرفته شد، آگهی آن از فهرست موجودی حذف شد.

  42 آمار ساخت و ساز برای توجیه تحولات بازار

آیا تبلیغ است؟ البته. اما این فقط یک محتوای فوق‌العاده است – حتی بدون نام تجاری شجره‌نامه که پشت آن باشد، برای مخاطب ارزشمند است. به احتمال زیاد باعث ایجاد وابستگی به برند می شود زیرا به طور فعال چیزی را نمی فروشد.

کمپین شجره نامه را روح بازاریابی محتوا بنامید که از طریق یک رسانه تبلیغاتی سنتی به دست می آید.

محتوا در مرکز تبلیغات و بازاریابی خوب است

به نظر می‌رسد روح ارائه ارزش، اعتماد و محتوای خارق‌العاده دستور هفته در کن باشد. آیا این بخشی از یک روند بزرگتر است که چگونه مردم تبلیغات برند را تعریف می کنند؟ آیا این عقب‌نشینی به کالای برنامه‌ریزی شده و اکنون خرید الگوریتم بازاریابی است؟

امیدوارم.

کن درس های زیادی را ارائه می دهد، حتی برای ما که با افراد مشهور در جنوب فرانسه علاقه ای نداریم.

شاید وقتی اواخر امسال در سن دیگو در Content Marketing World دور هم جمع می‌شویم، بتوانیم شامپاین بزنیم و در مورد اینکه چگونه بازاریابی متمایز شما به محتوای عالی تبدیل شده است صحبت کنیم.

نکات، بینش و مثال‌های بازاریابی محتوا بیشتری می‌خواهید؟ اشتراک در به ایمیل های روز کاری یا هفتگی از CMI.

مطالب مرتبط دستچین شده:

تصویر روی جلد توسط جوزف کالینوفسکی/موسسه بازاریابی محتوا

منبع: https://contentmarketinginstitute.com/articles/content-beats-advertising/