انواع ولو شیرآلات صنعتی و پایپینگ ولو چیست؟ قیمت | کسری ساران

انواع ولو شیرآلات صنعتی و پایپینگ ولو چیست؟ قیمت | کسری ساران

فرض را بر این بزارید که قرار است آب مصرفی منازل به وسیله ی یک پمپ تامین شود. چنانچه شیر های موجود در خظوط انتقال به درستی عمل نکنند و اجازه ندهند که آب از خطوط لوله عبور نکند، فشار بر روی پمپ زیاد می شود و در نتیجه پمپ می سوزد یا آسیب جدی می بیند. این موضوع در رابطه با انواع شیرآلات صنعتی پنوماتیک در یک سیستم بادی نیز صدق می کند. در عصر امروز برای کاربرد های گوناگون از شیرآلات صنعتی استفاده می شود. بدون وجود این تجهیزات امکان عبور مایعات و گاز ها از درون لوله های ساختمان یا محیط های صنعتی وجود نخواهد داشت. با در نظر گرفتن کاربری متفاوت وهمین طور برند های گوناگونی که انواع شیرآلات دارند، مهندسان تاسیسات بایستی بهترین انتخاب را داشته باشند.

  • این شیرها معمولاً به دو دسته اصلی متال-سیت (نشیمنگاه فلزی) و سافت-سیت (نشیمنگاه نرم) تقسیم می‌شوند.
  • با ما همراه باشید تا در ادامه مرجع شیرآلات صنعتی به معرفی تمامی این عملگرها بپردازیم.
  • نوع دیگری از ولو، شیرآلاتی است که گاز را وارد اجاق‌گاز خانه شما می‌کند.
  • اکثر تاسیساتی که با آب و نفت و گاز سر و کار دارند نظیر تصفیه خانه ها، سکوهای نفت و گاز و …، بدون انواع شیرآلات صنعتی سنگین و با استحکام نمی‌توانند فعالیت کنند.
  • در این نوع از شیر ها مسیر حرکت دیسک برخلاف مسیر حرکت جریان می باشد؛
    بنابراین دیسک برای آب بندی کردن شیر کار بسیار سختی بر عهده دارد، چون دقیقا برعکس جریان حرکت می کند.
  توهم نگرانی | وبلاگ ست

یکی از دلایل اختلاف قیمت شیر فلکه صنعتی ، مکان تولید و ساخت آن می باشد. به علت هزینه های ارزی و واردات شیرهای صنعتی خارجی ، با نمونه های داخلی اختلاف قیمت خواهند داشت. البته محصولات تولید داخل از کیفیت ساخت بسیار بالایی در مقایسه با نمونه های خارجی برخوردار می باشند. API 602  الزامات مورد نیاز برای مجموعه‌ای از شیرهای کوچک دروازه‌ای (Gate Valve)، بشقابی (Globe Valve) و شیرهای یک‌طرفه (Check Valve) برای کاربردهای صنعت نفت و گاز طبیعی را مشخص می کند.

شیر توپی (بال ولو ) سایز ۶ اینچ کلاس ۱۵۰ بدنه wcb

محل اتصال ولو که قسمتی از بدنه آن می باشد به صورت فلنجی (Flange)، رزوه ای (Threaded) یا جوشی (Butt Welded Or Socket Welded) ساخته می شود. بال شیر توپی ترینیون از بالا و پایین به دو عدد استم متصل می باشد و بال، بین سیال و سیت نگه داشته می شود و آب بندی انجام می شود. انواع شیر صنعتی شامل شیرآلات صنعتی آب و شیرآلات صنعتی پتروشیمی می شوند که در ادامه با ارائه مشخصات فنی شیرآلات صنعتی به معرفی آنها می پردازیم. اما در کنار این موارد، عدم ثبات نرخ ارز و عواملی چون نوسانات قیمت مواد اولیه موجب می شود که نتوان قیمت ثابتی برای شیرآلات صنعتی عنوان کرد. از مهمترین تجهیزات مورد استفاده در صنعت آب و فاضلاب از تصفیه گرفته تا انتقال، شیرآلات صنعتی می باشد. اما به غیر از استفاده جهت جریان آب گرم و سرد، از این شیرآلات برای  لوله کشی گاز فشار ضعیف نیز استفاده می شود.

  موثرترین انواع محتوا در رسانه های اجتماعی در سال 2024 (داده های جدید)

رشته مرتبط و بازار کار شیرآلات صنعتی

این کار برای حفاظت از تجهیزاتی می باشد که ممکن است بر اثر این پس ماند ها دچار آسیب دیدگی شوند. در ادامه قصد داریم تا به معرفی انواع شیرآلات صنعتی مورد استفاده در صنایع نفت و گاز و سایر صنایع و کاربرد هر یک بپردازیم. انواع شیرآلات صنعتی یا ولو ها از نظر نوع ساخت و مکانیزم عملکرد به 21 دسته بندی تقسیم می شوند. برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره هرکدام از انواع شیرآلات صنعتی زیر به صفحه اختصاصی آن محصول در سایت پایپینگمال مراجعه نموده یا با مشاورین ما تماس حاصل فرمایید. شیرآلات فشار شکن ( Pressure Reducing Valves ) به وسیله ای گفته می شود که وظیفه کاهش فشار سیال را داراست. این شیر صنعتی در انواع عملکرد مستقیم و پیلوت دار وجود دارد و از نظر سیستم عملکردی نیز می توانند به دو دسته هیدرولیکی و پنوماتیکی تبدیل نمود.

6# تست فشار (Pressure Test)

ولو ها يا شیرآلات صنعتی وسایل مکانیکی برای کنترل یا منحرف ساختن جریان و فشار مایعات، گازها و فاضلاب در داخل سیستم­ ها و خطوط لوله انتقال نفت، گاز و انواع سیالات می باشند. ولو های صنعتی در سیستم های لوله کشی  برای قطع و وصل کامل جریان انتقال سیال  و برای تنظیم (دما و فشار و جریان سیال و سطح مایعات) و اطمینان از ایمنی کاربرد فراوانی دارند. انواع ولو بسته به نحوه کارکرد و مکانیزم به دسته بندی های مختلفی تقسیم می شود. در این مقاله شرکت pipingmall تلاش می­کند تا دسته بندی و کاربرد هر کدام از شیرآلات صنعتی را به طور کامل و مفید ارائه کند.

  اسناد فاش شده اسرار الگوریتم جستجو را فاش می کنند