تنوع و دم بلند

در یک ما همه عجیب هستیم در جهان، دو نوع ناامیدی فرهنگی وجود دارد.

اولین مورد از ابتدای ظهور کابل وجود داشته است: همه ما یک چیز را تماشا نمی کنیم. همه ما در مورد آن صحبت نمی کنیم، بازدیدها واقعاً ضربه نیستند، نه مانند گذشته. هیچ مقایسه ای در دسترس M*A*S*H و Crown وجود ندارد. (در واقع، حدود 25:1 است).

اگر با آن بزرگ شده باشید، به راحتی می توان حس یک تک کشت را از دست داد. هیت ها به ما چیزی دادند که درباره آن صحبت کنیم، به آن پایبند باشیم یا حتی علیه آن کار کنیم. فرهنگ بسیار زیادی وجود دارد که از زاویه ای خاص احساس تنهایی نمی کند.

اما مورد جدید، موردی است که من برای اولین بار می شنوم، از ساکنان فرهنگ جوان تر که در تک کشت بزرگ نشده اند. آنها بحث می‌کنند که ما به یک تک‌فرهنگ برگشته‌ایم، جایی که فیلترها، میم‌ها و گسترش سریع ایده‌ها همه چیز را دوباره به حالت قبلی تبدیل می‌کنند. فشار برای کوتاه بودن زیاد است، میل به تنوع در برابر الگوریتم های انحصاری کاهش می یابد و همه چیز در حال تبدیل شدن به موش است.

مطمئناً، یک کافی شاپ هیپستر در توکیو بسیار شبیه به یک کافی شاپ در Boise است. اما نه، این را نمی‌توان با هژمونی هوارد جانسون با سقف نارنجی یا مک‌دونالد طاق‌دار زرد که هر سفر جاده‌ای را دقیقاً یکسان می‌کرد، مقایسه کرد. بله، سیسکو همان بسته های شکر را همه جا می گذارد، اما در همان زمان، سه رستوران اتیوپیایی در کلیولند در حال حاضر وجود دارد. من تقریباً مطمئن هستم که وقتی در سال 1974 در آنجا گیر افتادم، هیچ موردی وجود نداشت. در نظر بگیرید که آنها اکنون در مورد بهترین شیرینی ها در … سیاتل بحث می کنند. (یا بهترین نان در پاریس، بهترین شکلات در میسوری، ادویه های اخلاقی، یا حتی بهترین کیک های بدون گلوتن در نیویورک).

  دگرگونی بازارهای دوطرفه | وبلاگ ست

ریاضیات ساده است: افراد بیشتری نسبت به قبل از همه چیز مصرف می‌کنند، اما تعداد بازدیدهای بسیار کمی در مقیاس واقعی وجود دارد. این بدان معناست که بسیاری از ما وقت خود را در طاقچه ها می گذرانیم، نه در مرکز.

انواع شماره یک آبجو، موسیقی، رویداد ورزشی، کفش کتانی، شلوار جین، مراسم مذهبی و اتومبیل عبارتند از: سایر موارد. بله، فیلترها فشار می آورند تا بازدیدها کمتر جالب باشد، اما دم بلند بلند می ماند.

هیچ کدام از موارد بالا قرار است برای مدتی دیگر اینجا باشد

منبع: https://seths.blog/2024/01/the-inevitable-long-tail-variety-backlash/