تیم بازاریابی Reorgs: چرا تعداد زیادی و چگونه زنده بمانیم

چه مدت از بازسازی تیم بازاریابی شما می گذرد؟

با پوشیدن کلاه جادویی ذهن خوانی، حدس می زنیم که در دو سال گذشته بوده است.

تحت تاثیر حدس قرار گرفتید؟ نباش.

تحقیقات انجام شده در بررسی شغلی و حقوق و دستمزد 2024 هفته بازاریابی نشان می‌دهد که تقریباً نیمی از تیم‌های بازاریابی در 12 ماه گذشته تجدید ساختار کرده‌اند. (و نیمی دیگر احتمالاً سال قبل این کار را انجام دادند.)

چرا تیم های بازاریابی اغلب تجدید ساختار می کنند؟ آیا این چیز جدیدی است؟ آیا این فقط چیزی است که با بازاریابی همراه است؟ همه اینها برای حال و آینده چه معنایی دارد؟

رابرت رز، مشاور ارشد استراتژی CMI، نظر خود را در این ویدیو و خلاصه زیر ارائه می دهد.

بازاریابی به معنای تغییر مکرر است

نظرسنجی شغلی و حقوق و دستمزد هفته بازاریابی 2024 نشان می‌دهد که 46.5 درصد از تیم‌های بازاریابی در سال گذشته تجدید ساختار شده‌اند – افزایشی 5 درصدی نسبت به سال 2023 که 41.4 درصد از تیم‌ها ساختار خود را تغییر دادند.

اما این به طور قابل توجهی کمتر از 56.5 درصد تیم های بازاریابی است که در سال 2022 بازسازی کردند، که به احتمال زیاد منعکس کننده تأثیر کار از راه دور، پیامدهای همه گیر و سایر روندهای بازاریابی دیجیتال است.

شاید داستان واقعی اینطور نباشد که “دودهای مقدس، 46 درصد از کسب و کارها بازاریابی خود را در سال گذشته بازسازی کردند.” داستان واقعی ممکن است این باشد، “قدیس سیگار می کشد، فقط 46 درصد از کسب و کارها بازاریابی خود را بازسازی کردند.

به زبان ساده، تیم های بازاریابی اکنون در حال تغییر مکرر هستند.

  Treat Your Marketing Database as an Audience? That’s a Mistake

دو سوال را مطرح می کند.

اول، چرا بازاریابی این تغییر را تجربه می کند؟ شما نمی بینید که این اتفاق در سایر بخش های کسب و کار بیفتد. تیم های حسابداری به ندرت تجدید ساختار می شوند (معمولاً فقط در صورتی که اتفاق چشمگیری در سازمان رخ دهد). در مورد حقوقی یا عملیاتی هم همینطور. آیا بازاریابی خیلی مکرر تغییر می کند؟ یا سایر عملکردها در تجارت به اندازه کافی تغییر نمی کنند؟

دوم، ممکن است بپرسید: «یک دقیقه صبر کنید، ما تیم های بازاریابی خود را مدتی است سازماندهی مجدد نکرده ایم. آیا ما عقب هستیم؟ آیا ما از دست می دهیم؟ آنها در چه چیزی سازماندهی می کنند؟ یا ممکن است در انتهای دیگر طیف قرار بگیرید و بپرسید: «آیا ما خیلی سریع در حال تغییر هستیم؟ آیا شرکت هایی که اغلب تغییر نمی کنند بهتر عمل می کنند؟

خوب، این بیش از یک سوال است، اما سوال دوم به این خلاصه می شود: آیا باید سازمان بازاریابی خود را بازسازی کنید؟

سازماندهی مجدد بازاریابی

تمرکز به عنوان موضوعی که از همه‌گیری بیرون می‌آمد ظاهر شد. گارتنر گزارش می دهد (ثبت نام الزامی است) حرکتی متمایز به یک مدل کاملاً متمرکز برای بازاریابی در چند سال گذشته: «مسئولیت های (R) در سراسر سازمان بازاریابی تغییر کرده است. تنها مسئولیت های بازاریابی برای عملیات بازاریابی، استراتژی بازاریابی و نوآوری مبتنی بر بازاریابی افزایش یافته است.

طبق یک مطالعه گارتنر، بازاریابی که مسئولیت عملیات بازاریابی، نوآوری بازاریابی، مدیریت برند و دیجیتال را به عهده می گیرد در سال 2022 نسبت به سال قبل از آن دو رقمی افزایش یافته است.

همه اینها برای امروز به زبان ساده تر به چه معناست؟

  25 آمار تشخیص تصویر برای رونمایی از پیکسل های پشت این فناوری

از آنجایی که تیم ها به صورت سیلو هستند، ایجاد یک محیط مشارکتی سخت تر می شود. و فرآیندهای بازاریابی و تولید محتوا پیچیده هستند (افراد زیادی وجود دارند که بخش های کوچک تری را برای خلاقیت، محتوا، مدیریت کانال و اندازه گیری انجام می دهند). بنابراین اگر به عنوان یک تیم بزرگ و پیوسته کار نمی کنید، این روزها انجام کارها بسیار سخت تر است.

راستش را بخواهید، به این سوال ختم می شود: چگونه می توانید محتوای خود را بهتر ارتباط برقرار کرده و هماهنگ کنید؟ این نوآوری در بازاریابی مدرن است – یک کارخانه ایده و محتوا که به روشی هماهنگ، منسجم و مشارکتی کار می کند.

بگذارید برای شما مثالی بزنم. تمام 25 شرکتی که سال گذشته با آنها کار کردیم، با خستگی بازسازی مواجه شدند. آن‌ها مشتاق تیم‌های خلاق، عملیات، تحلیل، رسانه و فناوری دیجیتال نبودند که برای نقش‌ها، مسئولیت‌ها و تغییرات عملیاتی جدید بیشتر تلاش کنند. آنها همچنان در تلاش بودند تا در آخرین تجدید ساختار مستقر شوند.

چیزی که کارساز بود، تنظیم دقیق یک مدل عمدتا متمرکز به یک مدل عملیاتی کاملاً متمرکز بود. این یک تغییر ساختار کامل نبود، فقط یک حرکت برای ادامه دادن بود.

در بیشتر این موقعیت ها، داده های گارتنر درست بود. بازاریابی تغییر کرده است تا مجموعه‌ای فشرده‌تر و نزدیک‌تر از تیم‌های نامتجانس را برای همکاری، تولید و اندازه‌گیری کارآمدتر و مؤثرتر با هم کار کنند.

همانطور که گارتنر به شیوه واقعی گارتنر گفت: «تلفات حاشیه ای مسئولیت انحصاری (به نفع مشترک و مشارکتی) همچنین در سراسر قابلیت های ضروری برای رشد دیجیتالی، از جمله رسانه های دیجیتال، تجارت دیجیتال و CX گزارش شده است.

  اختراع یا کشف؟

شرکت ها ایده بازاریابی را کنار گذاشتند داشتن بخشی از تجربه مشتری، نوع محتوا یا کانال. در عوض، آنها به سمت همکاری بیشتر حرکت کردند اشتراک گذاری از تجربه مشتری، نوع محتوا یا کانال.

بازنگری در سازمان بازاریابی

این تکامل می تواند سازنده باشد.

تقریباً 10 سال پیش، من و کارلا جانسون در کتاب خود به نام Experiences: The 7 درباره این موضوع نوشتیم.هفتم عصر بازاریابی. ما در مورد ایده ساختمان برای تغییر صحبت کردیم:

تیم‌های بازاریابی و ارتباطات فردا با یادگیری سازگاری – و با استقرار سیستم‌های تعامل که سازگاری را تسهیل می‌کنند، موفق می‌شوند. با ایجاد مدام برای تغییر، بخش بازاریابی برای موفقیت می‌سازد.»

ما حدس زدیم که تیم بازاریابی آینده نخواهند پرسید که به چه چیزی تغییر می کند، بلکه چرا تغییر می کند. بازاریابی امروز در نقطه اوج آن قرار دارد.

این واقعیت که نیمی از تیم های بازاریابی هر دو سال یکبار بازسازی و تغییر می کنند، ممکن است واکنشی به تغییر بازارها نباشد. ممکن است اینگونه باشد که باید به بازاریابی فکر کنیدبه عنوان چیزی سیال که شما می سازید و به هر چیزی که باشد تبدیل می کنید نیاز دارد برای فردا بودن، چیزی نیست که باید هر چند سال یکبار خراب و بازسازی کنید.

نقطه قوت این دیدگاه در دانستن اینکه نیاز به تغییر دارید یا به چه چیزی تبدیل خواهید شد نیست. قدرت از توانایی و ظرفیت انجام هر کاری که بازاریابی باید انجام شود ناشی می شود.

مطالب مرتبط دستچین شده:

نکات، بینش و مثال‌های بازاریابی محتوا بیشتری می‌خواهید؟ اشتراک در به ایمیل های روز کاری یا هفتگی از CMI.

تصویر روی جلد توسط جوزف کالینوفسکی/موسسه بازاریابی محتوا

منبع: https://contentmarketinginstitute.com/articles/marketing-team-reorg/