فایروال های برنامه کاربردی وب چیست؟

بیشتر کسب و کارها دیگر صرفاً در یک شبکه محلی با برنامه ها و نرم افزارهای داخلی فعالیت نمی کنند. در برخی مواقع، شرکت شما به اینترنت متصل می شود، حتی اگر برای کارهای ساده ای مانند ایمیل و حقوق و دستمزد باشد.

اما از هر برنامه وب که استفاده می کنید، در معرض فعالیت های مخربی قرار می گیرید که منجر به نشت داده ها و ضررهای مالی احتمالی برای سازمان شما می شود. اجرای سیستم های امنیتی مانند فایروال ها راه خوبی برای محافظت از برنامه های وب و موبایل در برابر تهدیدات آنلاین است.

سیستم های WAF ترافیک HTTP را هنگام ورود به شبکه تجزیه و تحلیل کنید، و به دنبال حرکت بالقوه مضر یا ناهنجاری در داده ها باشید. هنگامی که با حفاظت های برنامه اضافی استفاده می شود، مانند دروازه های وب امن، این ابزارها دفاع بهتری را برای برنامه های کاربردی وب کلی ارائه می دهند.

فایروال برنامه وب چگونه کار می کند

WAF ها می توانند از یک مدل امنیتی مثبت یا منفی استفاده کنند. تحت یک مدل مثبت، دیواره آتش از یک لیست سفید عمل می کند که ترافیک را بر اساس اقدامات مجاز فیلتر می کند. هر چیزی که به این پایبند نباشد به طور خودکار مسدود می شود. WAF های منفی دارای یک لیست سیاه هستند که مجموعه ثابتی از آیتم ها یا وب سایت ها را مسدود می کند. هر چیز دیگری به شبکه دسترسی پیدا می کند مگر اینکه چیزی خاص علامت گذاری شده باشد.

فایروال برنامه های وب دارای تعدادی ویژگی برای محافظت از داده ها در شبکه هستند، از جمله:

  • بررسی امضای حمله. پایگاه های داده در الگوهای نقشه WAF از ترافیک مخرب، مانند انواع درخواست های دریافتی، پاسخ های مشکوک سرور، یا مخرب های شناخته شده آدرس های IP برای مسدود ، ترافیک ورودی و خروجی
  • پروفایل برنامه. با تجزیه و تحلیل ساختار درخواست برنامه، شما و تیمتان می توانید URL ها را بررسی کرده و نمایه کنید تا به فایروال اجازه دهید ترافیک بالقوه مضر را شناسایی و مسدود کند.
  • سفارشی سازیتوانایی به‌روزرسانی و تغییر سیاست‌های امنیتی به این معنی است که سازمان‌ها می‌توانند فایروال‌ها را تنظیم کنند و فقط از مضرترین ترافیک جلوگیری کنند.
  • حفاظت های DDoS. حملات انکار سرویس توزیع شده (DDoS). زمانی اتفاق می‌افتد که مجرمان سایبری سعی می‌کنند با استفاده از یک حمله brute force روی چندین دستگاه در معرض خطر، یک سرویس آنلاین را از دسترس خارج کنند. برخی از WAF ها را می توان به پلتفرم های مبتنی بر ابر متصل کرد که در برابر حملات DDoS محافظت می کنند.
  باربک دیجیتال | وبلاگ ست

انواع امنیت فایروال برنامه های وب

در حالی که WAF بر برنامه های کاربردی مبتنی بر وب تمرکز می کند، می توانید انواع مختلفی از WAF را در سیستم امنیتی خود بگنجانید.

  • WAF های مبتنی بر ابر برخی از مقرون به صرفه ترین راه ها برای پیاده سازی این سیستم های امنیتی هستند. آنها معمولاً حداقل هزینه های اولیه، همراه با هزینه اشتراک ماهانه دارند که به این معنی است که مشاغل در هر اندازه می توانند از مزایای WAF برخوردار شوند.
  • WAF مبتنی بر سخت افزار باید در شبکه محلی نصب شود سرور تا تاخیر را کاهش داده و آنها را بسیار قابل تنظیم کند. اما آنها همچنین دارای جنبه های منفی هستند – هزینه اولیه بیشتری برای این فایروال ها، همراه با هزینه های نگهداری مداوم و منابع مورد نیاز وجود دارد.
  • WAF های مبتنی بر نرم افزار، به عنوان جایگزینی برای سخت افزار کامپیوتر، می تواند به صورت محلی در سرور شبکه یا به صورت مجازی در فضای ابری ذخیره شود. هزینه های اولیه کمتری در مقایسه با سخت افزار وجود دارد و امکانات سفارشی سازی وجود دارد که سایر WAF ها ممکن است نداشته باشند. با این حال، نصب آنها می تواند پیچیده باشد.

فایروال برنامه وب در مقابل فایروال

آ فایروال برنامه های وب معمولا برای هدف قرار دادن برنامه های کاربردی وب با استفاده از ترافیک HTTP استفاده می شود. آ دیواره آتش گسترده تر است؛ ترافیک ورودی و خروجی شبکه را کنترل می کند و مانعی برای هر چیزی که سعی در دسترسی به سرور محلی دارد ایجاد می کند. آنها می توانند با هم برای ایجاد یک سیستم امنیتی قوی تر و محافظت از دارایی های دیجیتالی یک کسب و کار استفاده شوند.

بهترین فایروال برنامه های وب

WAF ها برای محافظت از برنامه های وب با نظارت و فیلتر ، ترافیک از برنامه های خاص مبتنی بر وب طراحی شده اند. آنها یکی از بهترین راه‌ها برای محافظت از دارایی‌های تجاری هستند، به‌ویژه وقتی با سایر سیستم‌های امنیتی ترکیب شوند.

برای قرار گرفتن در دسته WAF، پلتفرم ها باید:

  • جریان ترافیک را در سطح برنامه بررسی کنید
  • ترافیک HTTP را برای برنامه های مبتنی بر وب فیلتر کنید
  • حملاتی مانند تزریق SQL و اسکریپت بین سایتی را مسدود کنید

در زیر پنج راه حل برتر نرم افزار WAF از گزارش شبکه بهار 2024 G2 آورده شده است. برخی از نظرات ممکن است برای وضوح ویرایش شوند.

1. AWS WAF

این AWS WAF پاسخ آمازون به نیاز به محافظت در برابر سوء استفاده های رایج وب است. کسب و کار خود را از مشکلات در دسترس بودن برنامه ها و امنیت به خطر افتاده ایمن کنید، در حالی که منابع کمتری را در یک فایروال مبتنی بر ابر مصرف می کنید.

  Diving Deep Into Marketing in Financial Services (My Takeaways)
آنچه کاربران بیشتر دوست دارند:

AWS WAF با بهترین مجموعه قوانین برای فیلتر ، IP های مخرب ارائه می شود. پیاده سازی آن بسیار آسان است زیرا می توانیم قوانین را با استفاده از پروتکل AWS ایجاد کنیم.

بررسی AWS WAF، موگدا اس.

آنچه کاربران دوست ندارند:

«سرویس پیشرفته AWS Shield برای محافظت در برابر هر نوع حملات DDoS به بهبود نیاز دارد زیرا دوبار نتوانست منابع و سیستم‌های ما را شناسایی و محافظت کند. آنها در طول شبیه سازی حمله DDoS غیرقابل دسترسی بودند.

بررسی AWS WAF، پراشانت جی.

2. فایروال برنامه وب Imperva

ایمپروا WAF یک فایروال برنامه وب پیشرو است که در سطح سازمانی در برابر تهدیدات امنیتی پیچیده آنلاین محافظت می کند. به عنوان یک WAF مبتنی بر ابر، وب سایت و سایر دستگاه های دیجیتال شما می توانند در برابر تلاش های هک در سطح اپلیکاتور محافظت شوند.

آنچه کاربران بیشتر دوست دارند:

Imperva WAF با متوقف ، حملات یواشکی آنها قبل از ایجاد آسیب، وب سایت شما را در برابر افراد بد محافظت می کند. می داند که چگونه آن ربات های مزاحم را که سعی می کنند با وب سایت شما به هم بریزند، از بین ببرد و اطمینان حاصل کند که فقط افراد واقعی می توانند به آن دسترسی داشته باشند.”

بررسی Imperva WAF، کاوشیک ا.

آنچه کاربران دوست ندارند:

Imperva WAF مجموعه ای از قوانین و سیاست های امنیتی را ارائه می دهد. برخی از کاربران تمایل خود را برای گزینه های سفارشی سازی بیشتر ابراز کرده اند. آنها ممکن است با تنظیمات موجود احساس محدودیت کنند و ممکن است نیاز به انعطاف بیشتری داشته باشند تا WAF را با نیازهای خاص خود تطبیق دهند.

بررسی Imperva WAF، ناندینی ام.

3. Azure Application Gateway

به عنوان یک WAF در سطح برنامه، Azure Application Gateway یک فایروال فرانت-اند وب مقیاس پذیر برای تمام سطوح کسب و کار فراهم می کند. این سیستم مایکروسافت ترافیک را به برنامه های تحت وب مدیریت می کند، با بار متعادل کننده های سنتی که در سطح حمل و نقل برای هدایت ترافیک بر اساس آدرس های IP منبع و پورت ها عمل می کنند.

آنچه کاربران بیشتر دوست دارند:

“مزایای شگفت انگیز این ابزار متعادل کننده بار ترافیک وب شامل مسیریابی مبتنی بر URL، مقیاس خودکار، اطمینانی که ما به اقدامات امنیتی مایکروسافت داریم، و یک توافقنامه عالی در سطح سرویس تایم است.”

بررسی دروازه برنامه Azure، موهیت ک.

  I Asked ChatGPT to Write 3 Marketing Job Inquiry Emails — Here’s What I Got
آنچه کاربران دوست ندارند:

قیمت گذاری لاجوردی می تواند گاهی اوقات پیچیده باشد و تخمین هزینه را دشوار کند. گاهی اوقات در دریافت کمک سریع و جامع مشکلاتی وجود دارد و وقفه های خدماتی وجود دارد. همچنین گاهی اوقات مستند می شود که بر عملکرد منبع تأثیر می گذارد. برخی از خدمات ممکن است محدودیت هایی داشته باشند که بر الزامات خاصی تأثیر بگذارد.

بررسی دروازه برنامه Azure، آکشات ک.

4. فایروال برنامه وب Azure

Azure Web Application Firewall یک سرویس مبتنی بر ابر است که از برنامه های کاربردی وب در برابر تکنیک های هک وب مانند تزریق SQL و سایر آسیب پذیری های امنیتی مانند اسکریپت بین سایتی محافظت می کند. با بررسی تمام ترافیک وب ورودی و خروجی، فایروال می تواند به سرعت از کسب و کار شما در برابر سوء استفاده ها و آسیب پذیری های رایج محافظت کند.

آنچه کاربران بیشتر دوست دارند:

فایروال ویندوز مایکروسافت دارای یک ویژگی داخلی است که با نظارت و کنترل ترافیک شبکه ورودی و خروجی، محافظت از شبکه را فراهم می کند، که به محافظت از دسترسی های غیرمجاز کمک می کند.

بررسی فایروال برنامه وب Azure، پراوین جی.

آنچه کاربران دوست ندارند:

Azure باید روی ارائه معماری بهتری برای نحوه برخورد آنها با آسیب‌پذیری ناشی از امنیت ابر کار کند.

بررسی فایروال برنامه وب Azure، امرندر اس.

5. امنیت و عملکرد برنامه Cloudflare

به عنوان اولین ابر ارتباطی جهان، امنیت و عملکرد برنامه Cloudflare از میلیون ها کسب و کار در سراسر جهان با خدمات امنیت، عملکرد، انعطاف پذیری و حفظ حریم خصوصی محافظت می کند. با ویژگی های امنیتی در سطح سازمانی، داده های کسب و کار خود را در برابر تهدیدات سایبری جهانی ایمن نگه دارید.

آنچه کاربران بیشتر دوست دارند:

«Cloudflare از نظر ایمن سازی و مدیریت دامنه ها و سایت های ما از یک داشبورد ساده عالی بوده است. این تجزیه و تحلیل عملکرد و زمان کار عالی را به وب سایت های ما بسیار قابل اعتماد ارائه کرده است. ابزارهای بسیار بیشتری مانند تست سرعت، رکوردهای DNS، حافظه پنهان و مسیرها وجود دارد که به ما کمک می کند تا سایت و تجربه کاربری خود را نظارت کنیم. پشتیبانی مشتری آنها به همان سرعت آنهاست.»

بررسی Cloudflare، راهول اس.

آنچه کاربران دوست ندارند:

“قوانین به ندرت به روز می شوند، مثبت کاذب رایج است، و ممکن است هنگام استفاده از سایر سیستم عامل های میزبانی، مشکلات عملکرد و تاخیر وجود داشته باشد.”

بررسی های Cloudflare، سوجیت جی.

برای چت ، با G2's-Monty-AI کلیک کنید

برنده شدن در جنگ وب!

محافظت از برنامه وب سازمان شما در برابر مجرمان سایبری باید اولویت اصلی باشد. استفاده از فایروال برنامه وب به عنوان بخشی از کل سیستم امنیتی شما یکی از بهترین راه ها برای ایمن نگه داشتن اطلاعات شما از ترافیک مخرب و دسترسی غیرمجاز است.

درک بهتری از ترافیک ورودی و خروجی شبکه خود به دست آورید نرم افزار تحلیل ترافیک شبکه (NTA).

منبع: https://learn.g2.com/web-application-firewalls