فناوری بازاریابی را در دست می گیرد (اما نه آنطور که شما فکر می کنید)

یک ضرب المثل قدیمی می گوید که بازاریابان فقط نگران دو چیز هستند: لوگو و رنگ پنتون.

خب، ورود فناوری دیجیتال 25 سال پیش قطعاً همه اینها را تغییر داد.

اما آیا از حد گذشته است؟

تحقیقات جدید نشان می دهد که در چند سال آینده، بازاریابان تنها یک کار را انجام می دهند – مدیریت فناوری خود. درست است – نه تبلیغاتی، نه محتوایی دیگر – فقط 100٪ دکمه ها را فشار دهید، داشبوردها را بخوانید و همه چیز را خودکار کنید.

بله! آنها گفتند هوش مصنوعی بازاریابان را وارد ماتریس می‌کند، اما ممکن است به طور کلی فقط مارتک باشد.

خب، قرار است چه کار کنید؟

ما از رابرت رز، مشاور ارشد استراتژی CMI، نظر او را جویا شدیم. این ویدیو را تماشا کنید یا در ادامه مطلب بخوانید:

بازاریابان در دو دهه گذشته حول محور فناوری بازاریابی پیچیده شده اند. فناوری بیشتر، بیشتر و در عین حال بیشتر وارد عملیات بازاریابی شده است. بخش بازاریابی متوسط ​​اکنون شبیه اتاق کنترل ناسا است تا مکانی برای ایجاد محتوای قدرتمند که رفتار مشتری مورد نظر شما را تغییر دهد.

در واقع، این هفته، اسکات برینکر گزارش معروف چشم انداز فناوری بازاریابی خود را برای سال 2024 منتشر کرد (ثبت نام الزامی است). این شامل بیش از 14000 ارائه دهنده است – 27٪ بیشتر از 11000 فروشنده سال گذشته.

این گزارش می‌گوید بخش‌های بازاریابی از اپلیکیشن‌های کمتری استفاده می‌کنند – اکثر آنها به طور متوسط ​​بین ۶ تا ۱۰ درصد کاهش می‌یابند. اما حتی با این کاهش، تعداد برنامه های در حال استفاده هنوز ذهن را درگیر می کند. کسب و کارهای کوچک به طور متوسط ​​162 اپلیکیشن دارند و شرکت هایی با بیش از 10000 کارمند از 650 اپلیکیشن فناوری بازاریابی در سال 2024 استفاده می کنند.

  آیا سرعت، نه فناوری هوش مصنوعی، دشمن واقعی بازاریابی است؟

سورپرایز از نظرسنجی CMO

اما نظرسنجی CMO به طور واضح تر اختلال اساسی فناوری در بازاریابی را نشان می دهد.

نسخه 32 که ماه گذشته منتشر شد، به هزینه های بازاریابی، عملکرد، رهبری و البته فناوری، به ویژه رشد هوش مصنوعی مولد می پردازد.

این چیزی است که من را شگفت زده نکرد.

در بیشتر کسب و کارها، هوش مصنوعی هنوز یک بخش اساسی از بازاریابی نیست. تنها 10 درصد از شرکت ها از مدل های زبان بزرگ استفاده می کنند. 39 درصد دیگر هرگز از این ابزارها استفاده نکرده اند. نیمی دیگر (51%) یا در حال ارزیابی یا آزمایش این ابزارها هستند.

این یافته ها منعکس کننده چیزی است که من در حدود هشت ماه گذشته مشاهده کرده ام: اکثر مشاغل نمی دانند چگونه هوش مصنوعی مولد را ادغام کنند و در حالت آزمایشی باقی می مانند.

این من را شگفت زده کرد: بازاریابی به عنوان درصدی از بودجه شرکت حدود 10٪ است که روند نزولی را که در دو سال گذشته مشاهده شده است ادامه می دهد. با این حال، بودجه بازاریابی به عنوان درصدی از درآمد از 9.2 درصد در پاییز 2023 به 10.1 درصد افزایش یافت.

معنی آن چیست؟ در بیشتر شرکت ها، بودجه بازاریابی کندتر از سایر بخش ها رشد کرد. آنها بالا رفتند، اما نه به اندازه سایر عملکردهای تجاری.

اما این واقعاً من را شگفت زده کرد: فناوری بازاریابی اکنون 20٪ از کل بودجه بازاریابی را تشکیل می دهد. و بازاریابان انتظار دارند که این سهم در پنج سال آینده به 31 درصد افزایش یابد.

  به گفته کارشناسان Mekansim چگونه ابزارهای هوش مصنوعی خصوصی به افزایش استراتژی تبلیغات شما کمک می کنند

بگذار آن غرق شود.

انتظار می رود هزینه های فناوری با نرخ مرکب 9 درصد رشد کند، اما بودجه ها با نرخ مرکب 8 درصد رشد خواهند کرد.

به نظر می رسد CMO ها نشان می دهند که هر سکه (به علاوه چند چهارم) افزایش بودجه بازاریابی به فناوری بازاریابی در پنج سال آینده اختصاص خواهد یافت.

اشتباه استراتژی فنی

البته این درست نخواهد بود. با این حال، این روند همچنان نگران کننده است.

اغلب، بازاریابی فناوری را به عنوان راه حلی برای یک استراتژی دنبال می کند. بخش‌های بازاریابی معمولاً برای افزودن قابلیت‌هایی که به رویکرد استراتژیک آنها تبدیل می‌شود، به جدیدترین فناوری نگاه می‌کنند. آنها کمتر به رویکرد استراتژیک خود نگاه می کنند و سپس متوجه می شوند که آیا جدیدترین فناوری می تواند به آنها در اجرای آن کمک کند یا خیر.

اعداد از نظرسنجی CMO یک علامت هشدار آشکار برای بازاریابان است.

اما این یک هشدار برای توقف دستیابی به فناوری جدید نیست. بازاریابی در حال تغییر و تحول است و فناوری‌هایی وجود دارند که به شما کمک می‌کنند مقیاس بهتری داشته باشید و کارآمدتر و مؤثرتر کار کنید. این یک علامت هشدار برای تغییر جهت سیستم های بازاریابی شما است.

بنابراین، منظور من از سیستم های بازاریابی چیست؟

بیشتر فناوری بازاریابی برای یک کارکرد شغلی در یک بخش خاص از بازاریابی طراحی شده است. تیم نسل تقاضا وقت خود را صرف سیستم اتوماسیون بازاریابی و تجزیه و تحلیل می کند. تیم وب وقت خود را صرف CMS و تجزیه و تحلیل وب می کند. تیم ایمیل وقت خود را صرف راه حل خبرنامه ایمیل می کند. تیم فروش وقت خود را بر روی سیستم CRM می گذراند و همچنان ادامه دارد.

  سیگنال و نویز | وبلاگ ست

آیا جای تعجب است که وقتی شرکت‌ها به هوش مصنوعی مولد نگاه می‌کنند، صدها مورد استفاده را تولید می‌کنند که همگی مطابق با نیازهای عملکردی خود هستند؟

این ROI بزرگ را حرکت دهید

یک لحظه به این موضوع نگاه کنید که به چه چیزی بازاریابی می کنید، بلکه چگونه به عنوان یک تجارت بازاریابی می کنید. آیا همه شما در سیلوهای فناوری کار می کنید؟ یا در فرآیندها و جریان های کاری یکپارچه ای که فراتر از ابزارهای فناوری است، همکاری می کنید؟

اینجوری درباره اش فکر کنید.

طبق نظرسنجی CMO، تیم‌های بازاریابی از حدود نیمی (56%) از راه‌حل‌های فناوری خریداری شده استفاده می‌کنند. این بدان معناست که 44 درصد از هزینه های فناوری بازاریابی بلااستفاده می ماند.

بنابراین، اگر این یافته را باور دارید که 20٪ از تمام بودجه های بازاریابی به فناوری اختصاص می یابد، تقریباً 9٪ از بودجه بازاریابی در توالت ضرب المثل پایین می رود. با افزایش 9 درصدی بودجه چه می کنید؟ احتمالاً از آن به خوبی استفاده خواهید کرد.

این اعداد به عنوان یک هشدار – یا یک وعده – هستند که همکاری سیستم های بازاریابی (عملیات) شما ارزشش را دارد.

این ممکن است بزرگترین ابتکار ROI باشد که می توانید انجام دهید.

به ما در ContentTECH Summit بپیوندید، یک رویداد دیجیتالی رایگان در تاریخ 15 تا 16 مه 2024، که در آن رهبران صنعت تخصص خود را برای کمک به شما در کشف پتانسیل فناوری محتوا در سازمان خود به اشتراک خواهند گذاشت. امروز ثبت نام کنید.

مطالب مرتبط دستچین شده:

تصویر روی جلد توسط جوزف کالینوفسکی/موسسه بازاریابی محتوا

منبع: https://contentmarketinginstitute.com/articles/tech-takes-over-marketing/