مطالعه کتاب كشكول شيخ بهائي صفحه 1 کتابخانه دیجیتال بازار کتاب قائمیه دانلود رایگان کتاب Page #1 | maktabdata

مطالعه کتاب كشكول شيخ بهائي صفحه 1 کتابخانه دیجیتال بازار کتاب قائمیه دانلود رایگان کتاب Page #1 | maktabdata

شاگردانش، از جمله محمدتقی مجلسی، فضل و دانش و کثرت محفوظات کتاب کشکول شيخ بهايي او را ستوده‌اند. هر چند بهایی در علوم و معارف اسلامی موسس نبوده و نوآوری علمی به‌ندرت در آثارش دیده می‌شود، اما جامعیت او سبب شده است که در ارایه و تدوین مطالب، ذوق و ابتکار و نوعی نبوغ خاص از خود بروز دهد. گذشته از علوم و معارف اسلامی، مهم‌ترین حوزه فعالیت علمی بهایی، ریاضی و سپس معماری و مهندسی است. مهم‌ترین آثار بهایی در نجوم «تشریح الافلاک» و دو رساله «اسطرلاب» به فارسی وعربی است. بهایی در جغرافیا نیز آثار متعددی دارد که معروف‌ترین آن‌ها «تضاریس الارض» یا «رساله فی کرویه الارض» است . هم‌چنین فال‌نامه‌هایی که به نام بهایی به طبع رسیده، فاقد اعتبار، ولی و حاکی از نفوذ شخصیت او در فرهنگ عامه است.

  • یکی از آثار شیخ بهایی در زمینه‌ی فقه به استدلال درباره‌ی سنت شیعه و تفصیل احادیث و  اصطلاحات فقهی می‌پردازد و «مشرق‌الشمسین و اکسیر السعادتین» نام دارد.
  • نقل‌قول‌های پرشماری در این کتاب آورده شده که در کنار اشعار و حکایات دلپسند بر جذابیت آن افزوده است.
  • وبسایت شهرکتاب منبعی از کتاب های الکترونیکی است که تیم مدیریتی سایت تلاش کرده است تا محتوایی باارزش و با کیفیت در اختیار علاقمندان قرار دهد.
  • از نثر فارسی او تنها نمونه‌ای که در دیوان‌های چاپی آمده‌است رساله پند اهل دانش و هوش به زبان گربه و موش است.
  • از آن جایی که شيخ بهائي یکی از شخصیت‌های همه‌فن‌حریف زمان خود بود و بر حوزه‌های گوناگون دانشی احاطه داشت، متونی باارزش و در عین حال خواندنی در کشکول خود گنجانده است.
  این چارچوب جدید را برای عملیات محتوای چابک در Talent-Starved Times بسازید

او در کشکول خود، علوم غریبه یا همان علوم خفیه و ارتباط آن با طلسمات و ارواح را شرح می‌دهد. کتاب‌های متعدد دیگری در این زمینه نیز به شیخ بهایی منسوب است که درباره‌ی اصالت آن‌ها شک و تردید وجود دارد. یکی از این کتاب‌ها، فال‌نامه‌ای است که متفاوت با فال حافظ و مولانا است و با محاسبه‌ی حروف می‌توان به جواب رسید. از همین جاست که داستان‌های ساختگی بسیاری پیرامون قدرت ماورایی و رمز موفقیت او گفته شده است. افسانه‌هایی مبنی بر استفاده‌ی شیخ بهایی از طلسم برای نجات اصفهان یا با به‌کارگیری خواص اسماالله مشکلاتی را حل کرده است. نامدارترین اثر بهاءالدین عاملی، الکشکول، معروف به کشکول شیخ بهایی است که مجموعه گرانسنگی از علوم و معارف مختلف و آینه معلومات و مشرب او محسوب می‌شود.

کلیات صائب تبریزی (منتخب)؛محمد علی بن عبدالرحیم تبریزی (1077یا1081 ق)

« الاثنا عشریات » و «زبده الاصول » نیز از کتاب‌های مشهور شیخ بهایی هستند که مدت‌ها در حوزه‌های علمیه تدریس می‌شدند. او در کشکول خود، علوم غریبه یا همان علوم خفیه و ارتباط آن با طلسمات و ارواح را شرح می‌دهد. در این بخش قبل از خرید کتاب کشکول شیخ بهائی ما بطور نمونه در قسمت پایین چندین عکس را قرار داده ایم ، که قبل از خرید و دانلود کشکول به صفحات محصول هم آشنایی داشته باشید.

کد زیر را کپی و در سایت یا وبلاگ خود برای مشاهده کتاب استفاده کنید

سایت زنگ درس کتاب کشکول شیخ بهایی برای شما علاقه مندان آماده کرده است. نامدارترین اثر بهایی «الکشکول»، معروف به کشکول شیخ بهایی است که مجموعه گران سنگی از علوم و معارف مختلف است و آینه معلومات و مشرب بهایی محسوب می‌شود. اثر منحولی نیز به نام «مخلاه» به سبک کشکول، ولی خلاصه‌تر و سست‌تر از آن به نام بهایی منتشر شده است. بهایی در شکوفایی علمی حوزه اصفهان نقشی اساسی داشت، به طوری که بعضی منابع، وی را موسس چندین مدرسه علمی در اصفهان دانسته‌اند . گزارشی نیز از جاذبه علمی بهایی و کیفیت استفاده شاگردان از محضر او حتی در ایام تعطیل در منابع آمده است.

  35+ آمار غیرانتفاعی که باید در سال 2024 بدانید

با این حال این اثر بیش از سایر تالیفات وی خواننده را به ضمیر فکری شیخ بهایی نزدیک می‌کند. کشکول شیخ بهایی اثری کامل و هم‌چون گنج باارزشی است که به دلیل غنای موضوعی آن و تبحر شیخ بهایی در علوم و فنون گوناگون از سایر کشکول‌ها متمایز شده است. این کتاب در همه‌ی زمان‌ها بارها چاپ و بررسی شد و اطلاعات بسیاری در زمینه‌ی تاریخ ادب عرب پیش و پس از عصر کلاسیک و جدید در اختیار پژوهشگران قرار داده است. دیری نگذشت که شیخ بهایی با تسلط بر فنون گوناگونی مثل فقه، ریاضیات، نجوم، عرفان، علوم غريبه و معماری آثار درخشانی پدید آورد. پس از فوت پدرش و هم‌راستا با انتقال پایتخت صفویان از قزوین به اصفهان، او به مقام شیخ‌الاسلامی اصفهان رسید و تا پایان عمرش در دربار «شاه عباس صفوی» خدمت نمود.